Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 4:32



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 173 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Beste forummers,

Al geruime tijd ben ik (op de achtergrond) op dit forum te vinden maar heb nooit de behoefte gehad of gekregen om actief aan het forum te gaan deelnemen. Ik had dit eigenlijk ook willen volhouden maar het gekrakeel omtrent het vertrek van Horn als moderator en het nog steeds natrappen (zoals ik weer mocht lezen) triggerde mij om toch een keer te laten weten hoe een "buitenstaander" het sfeertje op dit forum ervaart.

Naar mijn idee zou een dergelijk forum een functie kunnen hebben voor alle Porsche liefhebbers waarbij ervaringen, tips en andere informatie kunnen worden uitgewisseld en er ook best ruimte mag zijn voor niet direct Porsche gerelateerde zaken.

Helaas wordt dat door mij (op zijn zachts gezegd) niet altijd zo ervaren en ik ben heel erg bang dat er velen zijn die dit ook hebben en na één keer posten (en te worden afgezeken) niet meer terugkeren. Ik heb dit al vaak genoeg kunnen zien. Degenen die overblijven vallen blijkbaar goed in het pulletje of passen zich maar aan. Er heerst een soort "oude jongens krentenbrood-sfeer " waarbij alles gezegd moet kunnen worden en als het je niet bevalt dan kras je maar op. Leuk voor in de kroeg met een borrel maar dit is toch, dacht ik, een min of meer openbaar forum en als potentieel nieuw lid wordt je per definitie afgeschrikt. Ook geen probleem als het doel van dit forum is om een club van gelijkgestemde "cynisten" te vormen maar dan vind ik het onterecht om het een "Porsche Forum" te noemen. Dit wekt bij mij en ongetwijfeld vele anderen andere verwachtingen.

Wat mij het meest stoort (zoals hierboven eigenlijk al aangegeven) is de ongastvrije ontvangst van eerste posters. Uiteraard geldt dit niet voor iedereen maar al is het er maar één die weer zo'n jolige, cynische of soms hatelijke opmerking plaatst dan is de toon gezet en het visitekaartje afgegeven.

Er wordt ook vaak niet gekeken wat jullie bindt (Porsche) maar vooral gekeken naar de verschillen. Zo ontstaat er een soort tweestrijd die nergens voor nodig is (lijkt mij) en op den duur irritant wordt.. Het bekende kappersverhaal van de Boxster, de eeuwige strijd van de luchtgekoelde en de waterkokers die, naar mijn idee, meer op sentiment dan op realiteit is gebaseerd. (als de luchtgekoelde beter waren dan zien we ze vast wel weer terug in de toekomstige modellen). Smaak of sentiment wordt te veel als wet verheven. Dat een auto zwart moet zijn met een zwart interieur is een kwestie van smaak en (zeker) geen regel dat dit de mooiste combinatie is. Als iemand zijn, misschien zuurverdiende, centjes opzij heeft gelegd en eindelijk genoeg geld heeft om een Boxster 2.5 te kopen en daar iets over vraagt dan krijgt hij gelijk advies om maar een 3.2 te kopen of beter nog... gelijk een 911. Waarom, dat is zijn vraag toch niet en daar heeft hij waarschijnlijk het geld niet voor en wie kan met droge ogen gaan voorspellen dat hij niet heel veel rijplezier aan zijn 2.5 zal beleven. Kortom; kennis delen is iets heel anders dan smaak en mening ventileren of zelfs opdringen.

Uiteraard houd ik er rekening mee dat ik bakken met cynische opmerkingen over mij heen kan krijgen en mogelijk een ban omdat ik me niet eerst netjes heb voorgesteld of wat dan ook maar dat vind ik niet erg, ik kan best wel wat hebben. Wat misschien uit bovenstaande niet blijkt is dat ik humor best op prijs stel en ook vaak hardop achter mijn PC zit te lachen bij het lezen van geslaagde kwinkslagen, maar humor en constant afzeiken is niet hetzelfde. Het merk Porsche zou moeten binden en niet verdelen.

Ik vond/vind het belangrijk om nu een keer te laten weten hoe iemand, die normaal niet reageert, over het sfeertje denkt en aan te geven waarom een aantal van jullie mogelijk veel potentiële forummers afschrikt. Ik vind dat jammer, sommigen van jullie waarschijnlijk niet. Het zij zo dan.

Met vriendelijke groet,

Arjan


13 sep 2010 18:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Duidelijk taal, niets aan toe te voegen :thumleft:
_________________________________________
Less is more !


13 sep 2010 19:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.5
België (nabij zeeland)
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Als dagelijkse PF bezoeker moet ik helaas zeggen " +1"

Natuurlijk wel relativeren, en niet iedereen over dezelfde kam scheren (wat je ook niet direct doet hoor)

Wat betreft dat van Horn, kan en wil ik niet over oordelen, want ben er niet van op de hoogte.

Wat betreft je niet eerst even voor te stellen '-1' maar dat gaf je zelf al aan ;-)

Anyway Welkom hier hé Arjan.

Ben je een P rijder trouwens?
_________________________________________
L'Important c'est pas la chute Mais l' Atterissage.


13 sep 2010 19:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Arriebar schreef:
(als de luchtgekoelde beter waren dan zien we ze vast wel weer terug in de toekomstige modellen)


... heeft te maken met de emissie-eisen :arrow: zo zijn er ook motor-fiets-merken die van luchtkoeling op water-koeling moesten overstappen.

Arriebar schreef:
.. en mogelijk een ban ..


:mrgreen: .. die zal je dan eerst moeten verdienen .. :idea: :wink:


Welkom op dit forum BTW :thumleft:


13 sep 2010 19:23
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
welkom arjan. hulde voor de man die l*lde.
Citaat:
maar het gekrakeel omtrent het vertrek van Horn als moderator

ik begreep alleen niet wat je mbt mijn opstappen als moderator getriggerd heeft om te reageren.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 sep 2010 19:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Jezus wat een gezeur zeg!

Dit is toch gewoon een "Porsche cafe"?

Combinatie van serieuze verhalen, geouwehoer, zatte mensen en af en toe een opstootje.

Als het je niet bevalt, waarom ga je dan vanuit anonieme modus alle 'verhalen' volgen en vervolgens commentaar leveren? Wegwezen en aanmelden op het Margriet forum!

DOOOOEEEI!!


13 sep 2010 19:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 Carrera coupé 1986
Oosterhout nb
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Ik denk dat je hier trouwens wel een punt hebt... :thumleft:

In ieder geval; welkom hier! En zoals hierboven reeds aangehaald; vertel eens iets over jezelf (en je Porsche?)

update: Lees zojuist de bijdrage van JP-S... Deze onvriendelijke toon is naar mijn mening helemaal niet nodig... Raakt kant noch wal... We zijn hier tenslotte geen 'GeenStijl'
_________________________________________
Ook al heb ik geen Porsche meer. Toch verander ik mijn avatar voorlopig niet!


Laatst bijgewerkt door Marc op 13 sep 2010 19:37, in totaal 1 keer bewerkt.



13 sep 2010 19:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Ik vind het eigenlijk zeer meevallen met de verwelkoming van nieuwelingen.
Heb net een paar topics doorgelezen en zie eigenlijk niets vreemds.
Nieuwelingen die direct hun "unieke" Porsche willen verkopen heb ik soms wat vraagtekens bij; maar ik ben natuurlijk ook maar een oude zure Lufti. :wink:

NB.
Even kijken hoe het verder gaat in dit topic:
viewtopic.php?f=23&t=29121
Biedt genoeg potentie voor UTFS schreeuwers. :wink:
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


Laatst bijgewerkt door Airhead op 13 sep 2010 19:45, in totaal 2 keer bewerkt.



13 sep 2010 19:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
@Horn:
je maakt gewoon veel los. Ik was ook vaak een 'stille' genieter, maar voelde hetzelfde gevoel als Arjan (Arriebar :res: ).

On topic:
ik had er ook een jaartje lezen opzitten, voor ik me 'rakker' genoeg voelde om langere zinnen te posten ... :wink:
Afzeiken is makkelijk, maar om het Porsche Forum te bedienen, mist het soms haar doel (als je begrijpt wat ik bedoel :popcorn: ).

Ik vermoed dat er veel meer lezers zijn die er hetzelfde over denken.
Vragen is niet dom en als je net op het PF rond loopt, weet je echt nog niet hoe een oud topic moet zoeken (oh, kan dat echt :? ?)

Kortom:
prima topic, goede standpunten, ook bedoeld voor de meer ervaren PF'ers. :drive:
_________________________________________
Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!


13 sep 2010 19:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
ik kom hier inmiddels al zo'n 6 jaar en heb een aantal mensen mogen leren kennen, maar wat je vooral ziet zijn (net als in het echte leven) de grote schreeuwers die een beetje de sfeer bepalen. Ik kijk daar een beetje doorheen (omheen) en probeer soms een zinnige bijdrage te doen. Maar je moet je er vooral niet druk over maken en sommige topics overslaan of geblaat van sommigen (water en lucht gewauwel) links laten liggen. Een hoop mensen komen en schreeuwen en na een tijdje gaan ze weer.

voor mij is het vooral de lol van het lezen en soms meedoen met leuke toertochten, de rest nou ja, gewoon niet druk maken. lachen en weg klikken. Niet druk maken want als je dat wel doet dan moet je minimaal 993 rijden met minder dan 70K op de teller en vooral niet zelf sleutelen. En dat is waar het volgens mij NIET om draait.

Er zit een kleine groep mensen die wel echt serieus zijn en (ook) mhun hart aan hun porsche hebben verpand (welke versie dan ook), maar helaas hoor/lees je die niet echt te vaak. Ze zijn er wel.

verder: welkom :mrgreen:
_________________________________________
Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.


13 sep 2010 19:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Het sfeertje uit de begintijd zal nooit meer terugkomen, dat begrijp ik ook wel. Maar wat mij betreft wordt het een keer grote schoonmaak hier. Het is met name het serieus ingaan en dooremmeren op een grap of een kwinkslag wat de sfeer hier behoorlijk verziekt de laatste tijd. Te veel mensen die zich zelf veel te serieus nemen...
_________________________________________
Got coffee?


13 sep 2010 19:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Het is net als vroeger op school.

1e schooldag iedereen bij elkaar in de aula. Naarmate het jaar vordert zoekt ieder zijn eigen groepje/vrienden waar men zich lekker bij voelt.
of lekker kan meelopen :mrgreen:


Welkom overigens :P
_________________________________________
Nie janken.


13 sep 2010 19:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Robbierob schreef:
Duidelijk taal, niets aan toe te voegen :thumleft:



IDEM !!!

:thumleft: Arjan.
_________________________________________
Styles change, Style doesn't


13 sep 2010 19:57
Profiel Twitter 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
BOXTUR schreef:
@Horn: je maakt gewoon veel los.

Dat kan, kon/kan alleen de opmerking in dit kader niet plaatsen.

@ JP-S: overtrokken reactie. Wat ik altijd heb gevoeld op dit forum is dat het juist bestaat bij onderling respect. Of je nou een oude 924 van je laatste spaargeld rijdt of een 997 turbo om dat je je bonus toch ergens aan stuk moest slaan - je bent hier van harte welkom. Ik vind de sfeer verhard en ook ik mis idd - zoals Marco zegt - de sfeer en de mensen van de begintijd. Dat dat nooit meer zo wordt heeft te maken met het succes van dit forum. Contradictio in terminis.

Wat mij vooral af en toe doet overwegen maar helemaal te vertrekken (en ik weet dat anderen er ook zo over denken) is de insteek van 'alles moet kunnen want het is een openbaar forum'. Ik lees wel eens andere forums, ook de Geen Stijl en Dumpert commentaren, en was altijd in de veronderstelling dat op het PF het verschil gemaakt werd door het onderlinge respect (los van de plof, olieboot, kappersauto geintjes die al vanaf het begin gemaakt worden en derhalve voor mij echt altijd onder geintjes en kleine onderlinge pesterijtjes werden geschaard. Ik merk echter dat steeds meer mensen zich steeds vaker ergeren aan deze opmerkingen. Misschien een signaal dat die pesterijtjes over hun houdbaarheidsdatum heen zijn?), de innerlijke beschaving van het gros van de bezoekers en de zelfregulerende werking van het forum.

En die laatste drie dingen mis ik hier steeds vaker.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 sep 2010 20:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Citaat:
ik begreep alleen niet wat je mbt mijn opstappen als moderator getriggerd heeft om te reageren.
BOXTUR schreef:
@Horn: je maakt gewoon veel los.
Dat kan, kon/kan alleen de opmerking in dit kader niet plaatsen.

@Horn:
Nu wel? :)
Maar dat was een afgesloten hoofdstuk, dus maar weer back on topic:
Ook hier zie ik weer verschillende meningen ... :cheers:
Lezen wat je lezen wilt, en als je je ergens aan stoort, zoek je toch een ander topic (liefst zonder anderen naar het verschrikkelijk Margriet Forum te wensen. Ben daar jaren lid van geweest, achteraf zonde van mijn tijd ... :ass: )
_________________________________________
Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!


13 sep 2010 20:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Ik kom regelmatig op meetings, en vind de sfeer altijd erg gezellig.


13 sep 2010 20:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Ik denk dat er nog veel meer zaken zijn die mensen storen!!!

Als je hier voor het eerst komt en je hebt een vraag wordt je direct doorverwezen naar de zoekfunctie. (Heb me hier zelf ook schuldig aan gemaakt, maar ben er door een buitenstaander op geattendeerd.)

OOk het vele gequote maakt lezers en vaste posters moe.
Stel je hebt gezegd in bijv. 2006 dat je rood geen mooie kleur vindt voor een Porsche, maar in 2010 komt het koopje van de week voorbij in het rood dan wordt dat er nog even ingewreven...

Iedere Sjaak zijn smaak is hier vaak geschreven, maar oh we als je iets wilt aanschaffen dat niet ieders smaak is...

In een eerder topic hebben we gediscusseerd of er betaald zou moeten worden bij het plaatsen van een verkoopadvertentie. Door dat WEL te doen bespaar je je als Moderators team een hoop gezeur. En volgens mij is het heel gemakkelijk om er voor te zorgen dat er niet op gereageerd kan worden. Scheelt een hoop gezeur en gezever.

In de BOk TOR discussie heb ik ook een aantal fout geplaatse spellingen geschreven die je ook zou kunnen "opvangen".
Inmiddels heb ik de eerste fout en reactie daarop al gelezen.
Had weer een negatieve klank weg gehaald. :idea:

Ook ik heb regelmatig getwijfeld om hier volledig weg te gaan na het zoveelste accefietje met steeds dezelfde meneer. (En dan ook nog vaak via PB)
Maar ik heb besloten om te blijven. Dit om 2 redenen: 1.) Ik laat me niet weg pesten en 2.) Ik denk dat ik ook wel "verslaafd" ben aan dit forum.


Ik hoop dat de post van Arjan veel ogen doet openen en ik hoop dat er naar DIT TOPIC veel gequote wordt. :wink:
_________________________________________
Styles change, Style doesn't


13 sep 2010 20:23
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Ewout schreef:
Ik kom regelmatig op meetings, en vind de sfeer altijd erg gezellig.


Face to face is altijd anders dan "veilig" achter je toetsenbord. :!: :idea:
_________________________________________
Styles change, Style doesn't


13 sep 2010 20:24
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
ik lees alles met een knipoog en lees belangstellend de serieuze topics en hoop er wat van op te steken ,voor de rest luchtig houden.adem in adem uit.Het is hier net de maatschappij.


13 sep 2010 20:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Maar Ewout, er is wel degelijk een verschil tussen meetings en sommige discussies/mededelingen op het forum.
Nog nooit een vervelende meeting meegemaakt. Uiteraard komen daar ook mensen van allerlei pluimage en met allerlei types P, maar daar dan geen onvertogen woord over.
De olieboten en föhnen, daar lees ik ook overheen, maar kan me voorstellen dat het sommigen niet bevalt, dit soort opmerkingen.
Ben zelf ook niet op m'n mondje gevallen zoals de meesten wel weten, maar ook voor mij zijn er grenzen.
Heb heel wat positieve discussies hierover gehad met Harald en heel wat geleerd van mijn leeftijd- en "dorpsgenoot", maar altijd tot 10 tellen valt niet mee.
Voorop moet staan op dit forum, wat Arjan allemaal schrijft. Ik denk dat iedereen dat zal onderschrijven, maar spreken en schrijven zijn toch 2 heel verschillende dingen.....iets neerzetten gaat vaak wat te snel.
_________________________________________
Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....


13 sep 2010 20:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
spijker op zijn kop. op een meeting hebben ze geen praatjes,maar hier wel.

gr anton964


13 sep 2010 20:38
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Erick schreef:
In een eerder topic hebben we gediscusseerd of ...

ik roep wel eens 'het is hier geen democratie', maar je kan hier discussieren tot je een ons weegt, maar de beslissing over dergelijke dingen ligt gewoon simpel bij John. Dat is de eigenaar van dit domein. En derhalve de eigenaar van dit forum. Die dergelijke zaken achter de schermen soms wel en soms niet bespreekt met zijn forumteam. Maar het is aan hem of hij wel of niet wil laten betalen voor advertenties.

Dat dat voor sommigen lastig te vatten is, is iets van alle jaren. Elk jaar ontstaan daar weer discussies over. Maar de donatie is geen lidmaatschap en je koopt er geen stemrecht mee. Dus je kan suggesties doen, die soms opgevolgd worden omdat ze goed zijn/lijken, en waar soms geen reet mee gedaan wordt. So be it. Ik zit inmiddels in dezelfde schuit. Bevalt prima... :mrgreen:

anton964 schreef:
op een meeting hebben ze geen praatjes, maar hier wel.

wel een beetje een lekkere algemene dooddoener... :scratch:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


13 sep 2010 20:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
anton964 schreef:
spijker op zijn kop. op een meeting hebben ze geen praatjes,maar hier wel.

gr anton964


Nog nooit Sigrid tegen gekomen op een meeting :scratch:


13 sep 2010 20:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Die geef ik altijd een kus.


13 sep 2010 20:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: Voor één keer zet ik mij er overheen...en reageer ik.
Ieder zijn meug :mrgreen:
_________________________________________
Got coffee?


13 sep 2010 20:50
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 173 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.