Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 8:58



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Wat was er loos???? - Forum lag even plat! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: Wat was er loos????
Ik vind het fantastisch hoe dit forum altijd maar draait, dus voor mij was het geen probleem om even twee dagen af te kicken!

Werkelijk geweldig hoe Pascal en de zijnen dit draaiend houden!
_________________________________________
En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !


01 feb 2011 23:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Wat was er loos????
ver boven de 200 schreef:
Werkelijk geweldig hoe Pascal en de zijnen dit draaiend houden!

+2 :thumleft: :res:


01 feb 2011 23:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Wat was er loos????
Om even bij Maurice aan te sluiten, inderdaad, qua performance zal een machine zo rond de 4k liggen. Echter, dan heb je 1 machine, geen back-up, geen verbindingen, geen onderhoud. Daarom hebben we ervoor gekozen, om met 'restant' apparatuur te werken. Het forum draait inderdaad op een machine die 6 jaar oud is (ongeveer), maar wil niet zeggen dat het 'ouwe zooi' is. Net als Maurice ontwerp ik voor mooie klanten mooie serverparken. Ik zou willen dat ik zo'n omgeving kon betalen, maar omgevingen die meer kosten dan een GT2-RS zijn niet raar in Nederland. (overigens heb je dat niet nodig voor een forumpje als dit ;) )... Als indicatie, dit is de server waar het forum op draait. Ik denk echter dat je daar "als leek" (als ik die even mag hergebruiken) weinig aan hebt ;)

Dat we hier weinig openheid over geven, komt simpelweg, omdat we weinig kosten maken. Dan is er ook niet veel openbaar te maken, en zou je mensen alleen maar belasten met gegevens waar ze niets aan hebben. John heeft vorig jaar openbaar gemaakt wat de donaties waren, dat zal hij dit jaar ongetwijfeld weer doen. Een simpele rekensom leert je dan heel snel, dat je daar die server(s) niet van kunt kopen, en dus zeker niet het forum online kunt houden. Nee, dit is geen sympathie verzoek, het forum team hoeft echt niets bij te leggen, maar we houden er dan ook weinig tot niets aan over (John beheert een stukje wat overblijft, mochten mijn spare parts op raken).

Maar goed, iets wat als gisteren gebeurd is, gebeurt in de praktijk erg weinig. Omdat we hier een hobby hebben met zijn alleen, hebben we (het team dus) ervoor gekozen, dat alle spulletjes die we hebben prima zijn. We kunnen inderdaad reclame gaan maken, om zo een forum te kunnen bekostigen. Als we echter 1 dag in de 2-3 jaar (ongepland) uit de lucht zijn, en dan dus ZONDER reclame afkunnen, lijkt mij de keuze erg snel gemaakt :idea:


01 feb 2011 23:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Wat was er loos????
amen en inderdaad.


01 feb 2011 23:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 C2
Bericht Re: Wat was er loos????
Dank voor het antwoord aan deze leek. Ben ik echt op dit gebied, omdat het mijn interesse niet heeft.
_________________________________________
Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....


01 feb 2011 23:34
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Wat was er loos????
Geen interesse, maar wel de vraag stellen :arrow: Afbeelding :mrgreen:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


01 feb 2011 23:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht Re: Wat was er loos????
amandus schreef:
Bizar ...mn second life was gone ....


secondlove.nl :?:
:mrgreen:


01 feb 2011 23:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Bericht Re: Wat was er loos????
Capelle? Begon te denken dat het PF in Caïro werd gehost :lol:


02 feb 2011 0:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Bericht Re: Wat was er loos????
Pffffff....hij is er weer :ba:
Bedankt heren :thumleft:
_________________________________________
BETER LAAT DAN NOOIT


02 feb 2011 0:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht Re: Wat was er loos????
Mooi werk heren!!!
Ga zo door.

Maar oh oh wat heb ik vandaag vaak gekeken of de site alweer in de lucht was... -> Lichte verslaving???
_________________________________________
Styles change, Style doesn't


02 feb 2011 0:51
Profiel Twitter 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Wat was er loos????
Pascal schreef:
... Net als Maurice ontwerp ik voor mooie klanten mooie serverparken. Ik zou willen dat ik zo'n omgeving kon betalen, maar omgevingen die meer kosten dan een GT2-RS zijn niet raar in Nederland. (overigens heb je dat niet nodig voor een forumpje als dit ;) )... Als indicatie, dit is de server waar het forum op draait. Ik denk echter dat je daar "als leek" (als ik die even mag hergebruiken) weinig aan hebt ;)
Bedankt voor het leuke inzicht via dat linkje, Pascal. :thumleft:

Mijn bedrijf neemt zware serverparken incl. bandbreedte, services en alles o.b.v. driejarig contract af (niet in NL, trouwens). Ik kan jullie vertellen dat in het totaalplaatje de aanschafprijs van de hardware (+ financiering) nog het minste pijn doet. Als je net zoals wij 99.99% up-time, fall-back d.m.v. redundantie etc. wilt, dan zit je echt tegen prijzen aan te kijken die je niet met een bannertje links of rechts kunt terugverdienen. Wij zijn maar met een dozijn medewerkers en ook ongeveer een dozijn opdrachtgevers, maar van de jaarlijkse ict-kosten kun je een elk nieuwjaar een nieuwe 911 targa 4s pdk kopen en met kerstmis weggeven en dan houd je nog over.

Kortom; mooi dat het Pascal met dit spulletje lukt om deze site up-and-running te houden. Af en toe een dagje geen PF, niemand ligt er hopelijk van wakker, is in dat licht a-small-price-to-pay. :res:


02 feb 2011 2:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Wat was er loos????
PaulusdB schreef:
Mijn bedrijf neemt zware serverparken incl. bandbreedte, services en alles o.b.v. driejarig contract af (niet in NL, trouwens). Ik kan jullie vertellen dat in het totaalplaatje de aanschafprijs van de hardware (+ financiering) nog het minste pijn doet. Als je net zoals wij 99.99% up-time, fall-back d.m.v. redundantie etc. wilt, dan zit je echt tegen prijzen aan te kijken die je niet met een bannertje links of rechts kunt terugverdienen. Wij zijn maar met een dozijn medewerkers en ook ongeveer een dozijn opdrachtgevers, maar van de jaarlijkse ict-kosten kun je een elk nieuwjaar een nieuwe 911 targa 4s pdk kopen en met kerstmis weggeven en dan houd je nog over.

Ik neem aan dat je met "jullie" de overige bezoekers bedoelt? ;).... Is inderdaad erg eigenlijk he.... Kun je nagaan, dat ik hardware omgevingen bouw, waar je ook mooie Porsches van kunt rijden ;)....

Overigens, 4 negens maar, da's nog wel te doen onder de ton hoor (hihi).... Wel eens terug gerekend, hoe lang je dan achter elkaar eruit kunt liggen? Je kunt er bijna twee uur, en dan is er nog niks aan de hand ;).... (al gok ik dat je dat best weet ;) )

Maareh mocht je ooit advies extra nodig hebben :cheesy:

(edit: zag dat ik even een negentje-regel abuis zat ;) )


02 feb 2011 7:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Timeless
Bericht Re: Wat was er loos????
M a r c schreef:
amandus schreef:
Bizar ...mn second life was gone ....


secondlove.nl :?:
:mrgreen:


Toppie Marcus , ...hoop alleen niet dat Sigrid staat ingeschreven ...
_________________________________________
Timeless objects


02 feb 2011 8:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Wat was er loos????
Pascal schreef:
Overigens, 4 negens maar, da's nog wel te doen onder de ton hoor (hihi).... Wel eens terug gerekend, hoeveel dag je dan achter elkaar eruit kunt liggen? Je kunt er dik TWEE werkweken uit liggen, achter elkaar, en dan is er nog niks aan de hand ;).... (al gok ik dat je dat best weet ;) )



Die begrijp ik niet. 365 dagen x 24 uur x 50 minuten is 525.600 minuten per jaar. Dan is 0,01% 53 minuten toch?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


02 feb 2011 9:42
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht Re: Wat was er loos????
De server die in Capelle staat is echt geen trutdingetje.......vroegah draaide het pf gewoon bij een hoster...en dat voldeed ook, echter omdat Pascal een vakidioot is wil ie lekker hobbyen en is zijn server beschikbaar voor het PF om er op te draaien..Pascal en ik gaan naar (zoals ik eerder schreef) een oplossing zoeken voor het PF...zelf heb ik een dedicated server in een datacenter te Maasdijk (draait porschemarkt.nl op)...daar gaan we op termijn het forum schaduw op laten draaien zodat het dan na een echte crash sneller is opgelost...let wel...ut spulletje van Pascal is geen houtje-touwtje zooi...is echt proff. spul dat jaren geleden alleen maar haalbaar was voor de grote bedrijven....een kwaliteit waar bedrijven als Shell-KLM etc. mee werkte...en nog.
Naar een situatie om het forum te laten sponsoren om een server aan te schaffen is geen optie...nu gaat het lekker...lekker onafhankelijk (daar hebben wij onze reden voor....) geen gezeik en verplichtingen, zekert financieel komen wij er dan niet mee uit...nu lukt het prima.



Verder bieden wij onze verontschuldigingen aan voor het off line zijn van een dag.........


02 feb 2011 9:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht Re: Wat was er loos????
denk nu niet echt dat het nodig (zinvol) is om vergelijkingen te treffen met shell etc.zij zijn een com.instelling die wel wat investeren in een netwerkomgeving en dus andere spullen nodig hebben dan een server waar een forum op moet worden gehost.
Dat het forum er eens af is is gewoon jammer ,alle respect voor zo'n uptime en dat ie er dan eens uitvliegt so be it.Pascal ,goede inzet man en John verontschuldigen staat je netjes maar naar mijn bescheiden mening niet nodig

top werk


02 feb 2011 10:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Wat was er loos????
+1, gelukkig kunnen we het prikbord weer achter ons laten en hier weer verder gaan.. :wink:


02 feb 2011 10:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: Wat was er loos????
ik dacht dat jullie gewoon even lekker twee dagen aan het skieen waren :mrgreen:
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


02 feb 2011 10:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wat was er loos????
$teef had zich gisteren zelfs nog aangemeld op het belgisch forum, zag ik.


02 feb 2011 10:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Wat was er loos????
wel een aparte :twisted: naam voor die server "Canonical Hostname : bakje5.kevertje.org"

Had er dan platgeslagenkevertje van gemaakt. :ass:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


02 feb 2011 10:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: Wat was er loos????
Ewout schreef:
$teef had zich gisteren zelfs nog aangemeld op het belgisch forum, zag ik.



had een zwak cold turkey moment :mrgreen:
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


02 feb 2011 10:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Wat was er loos????
Wij mogen ons best gelukkig prijzen met ons forum hier. Bij onze zuiderburen vind je welliswaar ook de nuttige technische info, maar erg druk is het daar niet.
Binnen een minuut heb je alle nieuwe posts gelezen.


02 feb 2011 10:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Wat was er loos????
Pascal schreef:
... Als indicatie, dit is de server waar het forum op draait. Ik denk echter dat je daar "als leek" (als ik die even mag hergebruiken) weinig aan hebt ;)


Goed werk hoor.

Maar toch even een vraagje.
Kloppen die stats wel? Of anders: wat doen jullie eigenlijk op de machine?

6GB Fysiek geheugen, steeds ruim boven de 90% gebruikt... klopt iets niet.
Alhoewel er maar weinig geswapt wordt...

Gewoon interesse... :cheers: :cheers:
_________________________________________
There are those who love 912’s... and those who have never driven one...


02 feb 2011 10:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: Wat was er loos????
Ewout schreef:
Wij mogen ons best gelukkig prijzen met ons forum hier. Bij onze zuiderburen vind je welliswaar ook de nuttige technische info, maar erg druk is het daar niet.
Binnen een minuut heb je alle nieuwe posts gelezen.



:mrgreen: (je gaat dan toch even kijken he..betrapte mezelf er ook op)
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


02 feb 2011 11:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Wat was er loos????
waar waar waar word er geswapped hier :shock: :mrgreen: :wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


02 feb 2011 11:24
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.