Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 21:28



Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ] 
Afschermen van bepaalde topics 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Afschermen van bepaalde topics
Ik kan er niets over vinden of dit onderwerp al eens behandeld is in het verleden maar het valt me nu pas op dat alle topics gewoon te bekijken zijn als je niet ingelogd bent. Persoonlijk vind ik het niet zo'n prettig idee dat buitenstaanders, zonder in te loggen, toegang hebben tot alle topics zoals het voorsteltopic dat foto's van Porsche's en andere persoonlijke informatie bevat. In het off-topic gedeelte is volgens mij ook niet iedereen ervan bewust dat dit topic door iedereen te lezen is. Natuurlijk ben je te allen tijde zelf verantwoordelijk voor wat je post op een forum en kunnen kwaadwilligen deze hindernis makkelijk omzeilen door zich aan te melden op dit forum maar het zou imho wel wat helpen door niet alles zomaar open en bloot op straat te leggen.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


27 mei 2011 0:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
merkte het laatst ook toen ik niet inlogde. kan me er wel in vinden. weet wel dat er een hoop mensen zijn die al tijden meelezen zonder een account te hebben. die 'dwing' je wel om een account aan te maken. heb ik overigens geen bezwaar tegen.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 mei 2011 0:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
+1.

Zit i.d.d. soms mee te lezen op de plee met m’n iPad. Dan heb je wel eens zo’n ahaa moment van “moet iedereen dit kunnen lezen….”
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


27 mei 2011 0:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
:? nooit geweten
ik dacht dat met het inloggen alleen de foto's die op het forum staan zichtbaar werden.
Het is mij nooit opgevallen dat topics zonder in te loggen niet leesbaar waren.

ik denk dat het effectiever is dat mensen denken ahaa moet ik dit wel op het internet posten.
Maar goed ik verbaas me wel vaker over de informatie die mensen op hyves, facebook etc zetten.
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


27 mei 2011 7:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968CS - 1995
Tijnje
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
Ja, mee eens; Alleen door inloggen alles kunnen lezen en actief deel te nemen. Wat mij betreft doen!


27 mei 2011 7:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
Dus mensen moeten zich eerst registreren, om te kijken, of het wel interessant is om zichzelf te registreren? Je hebt dan hetzelfde als (bijvoorbeeld) bij het Belgische forum, waar je helemaal niets kunt lezen zonder registratie.

Ikzelf zal mij niet registreren op een site, als ik niet weet wat erop staat, en daarbij vind ik het de verantwoordelijkheid van de gebruikers zelf, dat zij beseffen dat het internet iets is, dat als je iets "schrijft", dat dat voor eeuwig in de archieven gaat.

Voor wat betreft de foto's, de enige foto's waarvoor je MOET inloggen, zijn de foto's bij mensen in hun persoonlijke album, dat is inderdaad met opzet gedaan, zodat mensen foto's van hun auto, die ze niet "over het hele internet" willen hebben, kunnen afschermen.


27 mei 2011 7:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
kan ik me ook in vinden,
als ik via google op een forum stuit waar ik me eerst moet aanmelden om bepaalde info te vinden, dan haak ik 99x van de 100 af.
Kun je bijvoorbeeld het voorsteltopic wel afschermen, is beetje vergelijkbaar als je per. foto album.
Het is mij om het even, maar goed ik me voostellen dat het wat prettiger is voor sommigen.
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


27 mei 2011 7:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
Als je iets op een internet-forum neerzet moet je vantevoren bedenken dat de wereld mee-leest. En dat het voor eeuwig is vastgelegd...dus iedereen doet er goed aan om zelf te filteren bij wat ie intypt.

Het verbaast mij soms ook wat er zoal langskomt :scratch:
_________________________________________
kaufen, behalten, genießen...


27 mei 2011 7:55
Profiel ICQ 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
:silent:


Pascal schreef:
Je hebt dan hetzelfde als (bijvoorbeeld) bij het Belgische forum, waar je helemaal niets kunt lezen zonder registratie.



Is niet meer -- klik :wink:


27 mei 2011 7:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
gast schreef:
Zo de waard is vertrouwd ie zijn gasten zeg ik altijd.


+ 1 :thumleft:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


27 mei 2011 8:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-993 '94 Aventuragroen, moooi man ex-964 c4 '90 ex-993 '93
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
Mij maakt het niet uit dat 'iedereen' kan lezen wat ik post, want ik maak geen verschil tussen 'iedereen' en de groep regeristreerden (die op zichzelf al erg groot is).

Het valt me wel op dat soms gebruiker 'Google bot' is ingelogd. Hoe dat technisch werkt weet ik niet, maar als je al afscherming zou willen, dan is dat wellicht de eerste stap. Of is het nou net de bedoeling dat ik sneller via Google het forum doorzoek dan via de de-hemel-in-geprezen eigen zoekfunctie?
_________________________________________
34% of statistics are wrong, 67% of statistics are made up on the spot


27 mei 2011 8:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
Ik heb mij ooit hiero kunnen registreren.
Zegt mi. dus erg weinig over betrouwbaarheid ed. :D

Ik zet hier zoveel neer als ik wil, niet meer.
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


27 mei 2011 11:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
Pascal schreef:
Dus mensen moeten zich eerst registreren, om te kijken, of het wel interessant is om zichzelf te registreren?


Dat is niet wat ik voorstelde Pascal. :wink: Ik had het over hooguit twee á drie topics af te schermen voor ongeregistreerde gebruikers. Voorsteltopics, verkooptopics en off- topic topics worden nu eenmaal gebruikt om informatie te achterhalen over een bepaald voertuig (denk aan bijvoorbeeld voorzieningen en klasse omtrent het alarmsysteem, geluidsinstallaties en locatie)
Natuurlijk is het op de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de gebruiker zelf om hier verstandig mee om te gaan maar dat geldt in bepaalde mate ook voor de beheerder(s) om niet alles bloot te stellen voor het grote boze internet.

Ikzelf ben admin van een ander auto gerelateerd forum en hebben al diverse keren te maken gehad met dit soort criminaliteit. Voor ons een reden geweest om bepaalde topics af te schermen. Of het uiteindelijk heel veel geholpen heeft valt moeilijk na te gaan maar al zou het maar geleid hebben tot een paar diefstallen minder dan was het van onze kant een kleine moeite om daar een steentje aan bij te dragen.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


27 mei 2011 11:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
DeniS2 schreef:
kan ik me ook in vinden,
als ik via google op een forum stuit waar ik me eerst moet aanmelden om bepaalde info te vinden, dan haak ik 99x van de 100 af.
Kun je bijvoorbeeld het voorsteltopic wel afschermen, is beetje vergelijkbaar als je per. foto album.
Het is mij om het even, maar goed ik me voostellen dat het wat prettiger is voor sommigen.


+1 en tevens =1 verhaal gast
_________________________________________
Everything is gone be okay in the end and if it's not okay. It's not the end!


27 mei 2011 17:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
Franz schreef:
.. al zou het maar geleid hebben tot een paar diefstallen minder dan was het van onze kant een kleine moeite om daar een steentje aan bij te dragen.


Hoeveel Porsche's zijn er gestolen van forummers die hier aanwezig zijn :?: en dan (be)doel ik met name op forummers die al actief waren voordat hun Porsche gestolen werd :idea:

Citaat:
verkooptopics


Nu snap ik dat je zonder accountje ook niks op Marktplaats kan zien :popcorn:

Ergo: ik vind niet dat beheerders verantwoordelijk zijn voor wat er op hun forum geschreven wordt, als het gaat op persoonlijke (lees: bruikbare) informatie.
Een nieuweling in bescherming nemen wordt over het algemeen al door de aanwezige PF'ers gedaan - iemand die langer meegaat moet MI beter weten :idea:


27 mei 2011 17:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
Verplichte registratie voegt niks toe IMO, het enige dat je ermee bereikt is een enorme hoeveelheid extra accounts die maar 1 of 2 keer gebruikt worden. Zolang de registratieprocedure blijft zoals hij is, is het een kleine moeite om je te registreren en zo heel eenvoudig alsnog toegang te krijgen tot die zogenaamde "gevoelige" informatie. Ook voor dit forum geldt wat voor de rest van de Internets geldt, denk na over wat je aan persoonlijke info post. Dat registratie nodig is om te kunnen posten lijkt me voldoende. My 2 cents.
_________________________________________
whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's


27 mei 2011 19:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
Olaf schreef:
Franz schreef:
.. al zou het maar geleid hebben tot een paar diefstallen minder dan was het van onze kant een kleine moeite om daar een steentje aan bij te dragen.


Hoeveel Porsche's zijn er gestolen van forummers die hier aanwezig zijn :?: en dan (be)doel ik met name op forummers die al actief waren voordat hun Porsche gestolen werd :idea:

Ik geef alleen maar aan dat ik er zelf geen prettig gevoel bij heb dat sommige gegevens niet afgeschermd zijn. Ik heb geen inzicht in hoe het op dit forum gesteld is qua diefstal van Porsche's en/of inbraken in huis vanwege bepaalde informatie die op dit forum wordt gepost.

Olaf schreef:
Franz schreef:
]verkooptopics


Nu snap ik dat je zonder accountje ook niks op Marktplaats kan zien :popcorn:

En ik al die tijd maar denken dat het hier vooral geen Marktplaats zou zijn. :wink:

Olaf schreef:
Ergo: ik vind niet dat beheerders verantwoordelijk zijn voor wat er op hun forum geschreven wordt, als het gaat op persoonlijke (lees: bruikbare) informatie.
Een nieuweling in bescherming nemen wordt over het algemeen al door de aanwezige PF'ers gedaan - iemand die langer meegaat moet MI beter weten :idea:

De beheerder is zeker niet verantwoordelijk voor wat hier gepost wordt maar wat zou het grote struikelblok zijn om bijvoorbeeld het voorsteltopic af te schermen? Voorkomen blijft altijd beter dan genezen en als ik de reacties lees kunnen meer mensen zich daar in vinden.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


27 mei 2011 20:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
@diggler_911 : +1 (ook mijn twee centjes).
Eigen verantwoordelijkheid voorop :popcorn:
_________________________________________
Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!


27 mei 2011 20:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
Franz schreef:
De beheerder is zeker niet verantwoordelijk voor wat hier gepost wordt maar wat zou het grote struikelblok zijn om bijvoorbeeld het voorsteltopic af te schermen? Voorkomen blijft altijd beter dan genezen en als ik de reacties lees kunnen meer mensen zich daar in vinden.
Op zich ben ik het zeker met je eens, echter denk ik dat "voorkomen" beter vanuit de mensen zelf kan komen, dan vanuit het beheer van een forum.

Even flauw, stel ik ben een dief en op zoek naar een blauwe 964 cabrio (sorry, moet iets noemen)... He, een Porscheforum, leuk, eens in de gaten houden... "hopla, gooi er een hotmail adres tegenaan, registreer en voila, ik lees alles" ....

Lijkt mij dat de "internet crimineel" zich niet laat afschrikken door een registratie procedure, en als wij als forum dat wel zouden doen vermoeden, zorg je voor een hele grote mate van schijnveiligheid, die mensen wellicht juist net over de streep zou kunnen trekken om dat kleine beetje extra persoonlijke informatie online te zetten. Dus dan is het beter maar "open", zodat het duidelijk is, wat altijd leesbaar is, en wat niet ;)


27 mei 2011 22:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
Pascal schreef:
Dus dan is het beter maar "open", zodat het duidelijk is, wat altijd leesbaar is, en wat niet ;)

Nou, zo duidelijk was dat niet hoor als zelfs een ex-moderator van het PF niet op de hoogte was van de leesbaarheid hier op het forum. :mrgreen:

horn schreef:
merkte het laatst ook toen ik niet inlogde.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


27 mei 2011 22:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
normaal log ik altijd in... :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 mei 2011 1:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
Citaat:
Lijkt mij dat de "internet crimineel" zich niet laat afschrikken door een registratie procedure, en als wij als forum dat wel zouden doen vermoeden, zorg je voor een hele grote mate van schijnveiligheid, die mensen wellicht juist net over de streep zou kunnen trekken om dat kleine beetje extra persoonlijke informatie online te zetten. Dus dan is het beter maar "open", zodat het duidelijk is, wat altijd leesbaar is, en wat niet ;)


We hebben op het Porscheforum zelfs een "speciaal team" ,die vooraf checkt of een fanatiek forumlid zijn/haar Porschetrofee wel goed verdekt kan opstellen 8)
(Over het afschermen van bepaalde topics gesproken :popcorn: )
:wink:
_________________________________________
ieder zijn meug!


28 mei 2011 2:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: Afschermen van bepaalde topics
gast schreef:
Zo de waard is vertrouwt ie zijn gasten zeg ik altijd.


Da's wel erg naief in de tijd van de moderne digitale snelweg....
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


28 mei 2011 6:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 24 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.