Switch to full style
Alles wat de beheerder op wil merken en wat je zelf kwijt wilt over deze site.
Plaats een reactie

De taak van een moderator

31 aug 2016 23:22

mod by horn: afgesplitst uit dit verkooptopic.

Beste Moderators, Horn als voorbeeld na de zoveelste LBO slungel opmerking,
Moderators hebben hier de neiging zelf overal een mening over te hebben, van het populaire genre, net iets te bijdehante opmerkingen.
Lees dit eens of kies een echt vak;

Als moderator draagt u meer verantwoordelijkheid en heeft u een voorbeeldfunctie tegenover de andere medewerkers. Dit is dan wel niet formeel zo, maar als moderator zal men van u verwachten dat, als moderator, u zich redelijk gedraagt, reageert op vragen van andere gebruikers en zich in het algemeen diplomatiek uitdrukt bij het geven van commentaar, antwoorden en waarschuwingen. Eigenlijk een kwestie van soms de woorden wat te verbloemen. Dit zijn eigenlijk zaken die best elke gebruiker kan doen, maar als moderator is het belangrijk er extra op te letten.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wikiped ... oderatoren

Hartelijke groet,
Erik
Ps ik doe ook vrijwilligers werk, heel goed, maar als het de moeite van het doen is, is het de moeite waard het echt goed te doen.

Re: Porsche 911 coupe 1987 originele Nederlandse

31 aug 2016 23:51

Beste Erik,

Het is mij niet duidelijk wat de Mods/Horn in dit draadje fout gedaan hebben.
Ben zeer benieuwd naar jouw reden om dit te posten.

Re: Porsche 911 coupe 1987 originele Nederlandse

01 sep 2016 0:11

ewp964c2 schreef:Moderators hebben hier de neiging zelf overal een mening over te hebben


't Zijn net mensen :mrgreen:
Bovenstaand "gemekker" en "holier than thou" toestanden is één van de redenen dat ik moderator af ben op pf.be, momenteel zitten ze daar nu met "spookmoderators" (moderators die een aparte login en avatar hebben om anoniem te modereren), misschien moeten ze dat hier ook maar doen, scheelt een hoop persoonlijke aanvallen. Ik sta daar btw NIET achter.

ewp964c2 schreef:Ps ik doe ook vrijwilligers werk, heel goed, maar als het de moeite van het doen is, is het de moeite waard het echt goed te doen.


En Horn doet het ECHT goed :thumleft:
Hij slaat meermaals de nagel op de kop (ook in bovenstaand geval).

"Je moet geen mensen hebben die zeggen wat je WIL horen, je moet mensen hebben die zeggen wat je MOET horen" :idea:
Laatst bijgewerkt door Tilt! op 01 sep 2016 0:43, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: Porsche 911 coupe 1987 originele Nederlandse

01 sep 2016 0:14

Beste Erik,
Ik begrijp je reactie, maar onze moderatoren zijn ook gewoon PF leden! Niet ingehuurd om als een soort 'Rijdende Rechter' hun wijze uitspraken te doen. Neem het met een korreltje zout! Dat helpt enorm :-)

Re: Porsche 911 coupe 1987 originele Nederlandse

01 sep 2016 0:19

Tilt! schreef:
ewp964c2 schreef:Ps ik doe ook vrijwilligers werk, heel goed, maar als het de moeite van het doen is, is het de moeite waard het echt goed te doen.


En Horn doet het ECHT goed :thumleft:
Hij slaat meermaals de nagel op de kop (ook in bovenstaand geval).

"Je moet geen mensen hebben die zeggen wat je WIL horen, je moet mensen hebben die zeggen wat je MOET horen" :idea:

Hij slaat ook wel eens de plank mis zoals wij dat ook doen. Maar er is geen enkele reden om onze moderatoren af te vallen.

Re: Porsche 911 coupe 1987 originele Nederlandse

01 sep 2016 6:38

horn schreef:Dan moet je hem kopen en opnieuw aanbieden... :idea:


:mrgreen: :thumleft:

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 7:26

Beste Erik,

Ik heb je reactie gelezen. Daar het een forum is heb ook jij het recht hier je mening te geven. Hoewel ik niet goed begrijp waar deze reactie vandaan komt.

Ik ga er overigens niks mee doen.

Kom hier nu een jaar of 13. Als bezoeker en wat korter als moderator. Doe mijn moderator werk zoals ik denk dat goed is. Zal zeker soms de verkeerde toon kiezen of de verkeerde reactie plaatsen. Niets menselijks is ook mij vreemd. Ik zal het echter nooit doen om iemand bewust te beschadigen.
En tja, als jouw hierboven beschreven mening de algemene mening zou zijn/worden, zou het tijd zijn op te stappen als moderator. Zou ik geen enkel probleem mee hebben. Het is niet mijn levensdoel, noch mijn ultieme droom om moderator te zijn op het Porscheforum.

Oja, en een tip naar jou: als je je relaas begint met de tekst 'LBO slungel opmerking' creëer je niet het enthousiasme bij je toehoorders objectief en gemotiveerd verder te lezen... :bang:

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 8:04

1) waar gaat dit over? Over de koop/verkoop opmerking?
2) zoals hierboven al gemeld: het is hier niet de rijdende rechter. Wat een gedoe om niets.

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 8:21

Hier is niet zoveel aan de hand, ik denk dat er wat opgekropte frustratie uikomt. Moet ook kunnen :mrgreen:

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 8:48

Horn zoekt graag de confrontatie en grens op...
Af en toe gaat hij over de grens heen...
Niet altijd leuk voor de "tegenpartij"...
Kan wel vermakelijk zijn... :mrgreen:

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 8:52

nou die Horn is er eentje als hij hier ooit voor mij komt staan dan zal ik hem eens ............













flink koffie geven, heeft hij ondertussen wel ff verdiend zeg maar
:res:

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 8:56

ewp964c2 schreef:https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Richtlijnen_voor_moderatoren


Verkeerde handboek :popcorn:

Wij zijn geen wikipedia moderatoren ....

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 9:31

Cloaca schreef:Horn zoekt graag de confrontatie en grens op...
Af en toe gaat hij over de grens heen...
Niet altijd leuk voor de "tegenpartij"...
Kan wel vermakelijk zijn... :mrgreen:

Van die kritiek uit het verleden heb ik wél geleerd :salut:

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 9:47

Tis af en toe net Max Verstappen.....

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 10:29

maar dan anders en minder snel :mrgreen:

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 10:40

Oja, en een tip naar jou: als je je relaas begint met de tekst 'LBO slungel opmerking' creëer je niet het enthousiasme bij je toehoorders objectief en gemotiveerd verder te lezen... :bang:


BOEM

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 10:57

Moderator zijn:

Afbeelding

Laten we blij zijn dat ze bestaan en er veel tijd in investeren!

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 11:03

horn schreef:Oja, en een tip naar jou: als je je relaas begint met de tekst 'LBO slungel opmerking' creëer je niet het enthousiasme bij je toehoorders objectief en gemotiveerd verder te lezen... :bang:

Juist, daarnaast is "slungel" bij verre niet de juiste omschrijving van horn :cheesy:

Wellicht ten overvloede, het is hier al 100x gezegd, het team zit hier eerst en vooral als gebruiker op het forum. Omdat het leuk is, omdat we over Porsches willen praten, omdat we een gezamenlijke hobby hebben. Daarnaast proberen we zo goed en zo kwaad als het kan de boel een beetje binnen de perken te houden, maar meestal is dat niet eens nodig, omdat het forum (lees: de gebruikers) zichzelf reguleert. Gaat er iemand echt over de schreef, dan grijpen we in, naar ons eigen goeddunken. En die grens ligt bij elke moderator op een ander punt, de reactie zal ook bij elke moderator anders zijn.

Niks mis mee, we zijn allemaal mensen, allemaal volwassen en allemaal weldenkend hier op het forum volgens mij.

Overigens, als "wij" een opmerking plaatsen vanuit een moderator standpunt, zullen we dat 99% van de tijd doen op een soortgelijke manier.
MOD: Zo'n soort opmerking dus, ter kennisgeving

Ik dacht, meld het toch even ;)

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 11:20

Pascal schreef:Juist, daarnaast is "slungel" bij verre niet de juiste omschrijving van horn :cheesy:

Vals kreng :mrgreen:

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 11:25

:cheesy: :mrgreen:

Pascal schreef:Juist, daarnaast is "slungel" bij verre niet de juiste omschrijving van horn :cheesy:

Jaja. Dat LBO daarentegen... :^:

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 12:17

WTF.
Waar gaat dit over? Zo heftig gaat 't er toch niet aan toe? :scratch:

Wees blij met de huidige moderatoren, voor hetzelfde geld was Cazzo 't. :shock: :mrgreen:

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 12:19

Dan was het pf allang dood en begraven :mrgreen:

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 12:44

Onder een dik groen grasmat :mrgreen:

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 12:45

1 gammele opmerking en we hebben er weer een mooi topic bij, goed om te lezen in de vrije minuten. :mrgreen: :mrgreen:

Re: De taak van een moderator

01 sep 2016 12:55

Lekkur toch ;-)
Plaats een reactie