Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 17:54



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Reclame in postings 

Forummers mogen hun signature gebruiken om reclame te maken
Poll eindigt op 10 mei 2020 8:19
Ja, dat mag. 58%  58%  [ 19 ]
Nee, dat mag niet. 42%  42%  [ 14 ]
Totaal aantal stemmen : 33

Reclame in postings 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Reclame in postings
Dag allen,

Ik zie de laatste tijd dat sommige forummers een dermate sterk ontwikkelde handelsgeest bezitten dat zij onder iedere pennenvrucht de lezer er door middel van wervende taal op wijzen dat bij hen, bijvoorbeeld, een vakantiehuis in een Alpenland te boeken is.

Nu heb ik niets tegen gezonde ondernemerszin, ik ben er zelf ook eentje en ik vermoed dat voor velen hier geldt. Maar ik vind het niet zo sjiek om op deze manier te gaan adverteren op een site die verder advertentie-vrij wordt gehouden. Vooral met meer dan tien postings in een topic wordt het toch wel een beetje storend, die reclame.

Ik heb zo iemand er in een PB op aangesproken en deze persoon zei (ik denk ook terecht) zich er niet bewust van te zijn dat het niet zou mogen. Ik denk ook niet dat dat ergens expliciet staat, maar ik kan op m'n klompen aanvoelen dat het niet de bedoeling is. Anders deed ik het zelf ook.

Persoonlijk vind ik dat sites als planet-9 en rennlist pijn doen aan je ogen, door alle ads. Daarom hoop ik dat dit forum zo blijft als het is. En áls er geadverteerd gaat worden om de kosten te dekken, dan alleen via de beheerders.

Wat vinden jullie?


03 mei 2020 8:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S
Bericht Re: Reclame in postings
Indien het heel subtiel is en men een afdracht doet aan het forum op het moment dat men hierdoor een opdracht binnen heeft gehaald heb ik er geen probleem mee.
_________________________________________
Mvg,

René


03 mei 2020 14:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Reclame in postings
Volgens mij staat het heel duidelijk in de regelgeving van dit forum

Citaat:
Commerciele inslag in advertenties of andere berichten wordt niet op prijs gesteld!


Het mag dus wel maar wordt niet op prijs gesteld :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


03 mei 2020 14:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Reclame in postings
Ik heb er ook geen probleem mee.
Het wordt anders als iemand zo veel mogelijk berichtjes schrijft om zijn reclame zo vaak mogelijk in beeld te krijgen. Ik ga er van uit dat de mods hier wel een oogje op hebben.
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


03 mei 2020 14:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Reclame in postings
Wat mij betreft liever niet maar echt verboden is het nu niet geloof ik :wink:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


03 mei 2020 15:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Reclame in postings
“Niet op prijs gesteld” is dat geen forum taal voor “niet toegestaan” :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 mei 2020 15:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Reclame in postings
Dichterlijke vrijheid :mrgreen:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


03 mei 2020 15:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Reclame in postings
hansw schreef:
Dag allen,

Ik zie de laatste tijd dat sommige forummers een dermate sterk ontwikkelde handelsgeest bezitten dat zij onder iedere pennenvrucht de lezer er door middel van wervende taal op wijzen dat bij hen, bijvoorbeeld, een vakantiehuis in een Alpenland te boeken is.
.......
Ik heb zo iemand er in een PB op aangesproken en deze persoon zei (ik denk ook terecht) zich er niet bewust van te zijn dat het niet zou mogen......

Persoonlijk vind ik dat sites als planet-9 en rennlist pijn doen aan je ogen, door alle ads. Daarom hoop ik dat dit forum zo blijft als het is. En áls er geadverteerd gaat worden om de kosten te dekken, dan alleen via de beheerders.

Wat vinden jullie?


Ik reageer ook maar even want ik ben de aangesprokene in een PB. Maar ook in deze post wordt ik aangehaald (vakantiehuis Alpenland) terwijl er genoeg andere voorbeelden zijn. Ik ga er maar van uit dat het toeval is....maar voel nu toch even de drang om te reageren. En niet om de "reclame" nogmaals in beeld te brengen :wink: . Is mijn uiting commercieel? Het is niet mijn bedrijf, ik ben er niet afhankelijk van. Maar je zou het commercieel kunnen vinden. Daarbij heb ik altijd in mijn achterhoofd gehouden dat als er "iets" uitkwam ik een donatie aan PF zou doen, net zo als ik doe als ik iets via PF verkoop.

Hierbij mijn reactie in de PB aan hansw, toen was er nog geen sprake van een poll.:
"Hallo Hans, Bedankt voor je bericht . Ik ben me van geen kwaad bewust en meen zelfs vaker dit soort linkjes te zien bij anderen. Dus dacht “kan geen kwaad”. Daarbij ben ik er ook nog nooit door een moderator op aangesproken.... Ik zal het in overweging nemen, zoals gezegd heb ik geen idee of het niet mag."

Ik vind de vergelijking met de advertenties op bijv. Planet-9 en Rennlist niet opgaan, dat is echt heel anders. Hier op PF staat de tekst in oranje, als dat al storend is...Ik zie in de vierde post iemand die zijn auto in het onderschrift heeft staan in het rood. Is dat dan ook storend?

Maar goed, ik heb begrip voor ieders mening. Dus als het niet mag, hoor ik het graag van een moderator. Dan haal ik het er zonder problemen van af.


03 mei 2020 15:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Reclame in postings
Leuk chaletje! :thumleft:

:popcorn:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 mei 2020 15:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Reclame in postings
Kracht van de herhaling :wink:


03 mei 2020 15:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Reclame in postings
wij krijgen geen geld voor advertenties. hebben ook altijd vastgehouden aan de regel dat mensen die hun geld verdienen met Porsche (of aanverwant, lees detailing, wrappen, etc etc) niet mogen adverteren noch hun waren mogen aanprijzen. Als iemand hier een vraag stelt mag er uiteraard per pb contact gezocht worden. Maar geen ‘wervende reactie’ op het forum.

Het voorbeeld van de vakantiewoning is mij niet eerder opgevallen. De kosten om dit forum - zonder advertenties want zo willen we dat - te laten draaien worden in de regel betaald met donaties. Soms komt dat ‘even’ niet uit en dan stort de forumbaas zelf wat bij. In de regel zijn we prima zelfvoorzienend, met hulp van de bezoekers hier :thumleft:

Edit: lees nu de reactie van de dader van het chaletje. Ik vind het niet porsche gerelateerd en niet zijn beroep, dus ik zit er niet zo mee. Als dit betekent dat iedereen in zijn onderschrift vanaf nu volkstuintjes, bierfietsen en lapdances gaat aanbieden, gaan we daar ook paal en perk aan stellen. En dat is wel een beetje zoals het hier werkt. Moderators zijn soms net mensen. We hebben achter de schermen vaak overleg, maar er zijn dingen die ik goedkeur die één van mijn collega’s vervolgens alsnog veegt. Life is hard. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 mei 2020 15:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Reclame in postings
Bedankt Horn, duidelijk verhaal.
Maar het feit dat er mensen zich aan storen heeft me toch doen besluiten de link te verwijderen :salut: .


03 mei 2020 16:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, 991.1 GT3, ex Cayman GT4, Macan S diesel, 944, ex Cayman 981 GTS, ex 997, ex 911 3.2
Bericht Re: Reclame in postings
Ik heb mijn lapdance :ass: link ook maar verwijderd :mrgreen: Had en heb er totaal geen moeite mee...er zijn ergere dingen in het leven.


03 mei 2020 16:27
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Reclame in postings
Als dat lapdance service maar op 1.5 meter afstand is :mrgreen:

Het is duidelijk weer komkommertijd hier op PF. Live and let live zou ik zeggen, ik zie met regelmaat de linkjes langs komen, maar ze zijn heel subtiel en ik heb me hier nog nooit aan gestoord.

O ja, en voor de duidelijkheid Garage Biljon is geen officieel bedrijf...en als het was, was het al laaaaaaaang failliet :lol:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


03 mei 2020 17:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Reclame in postings
Ik besef me net dat ik reclame maak voor Porsche ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


03 mei 2020 20:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Reclame in postings
Johann schreef:
O ja, en voor de duidelijkheid Garage Biljon is geen officieel bedrijf...en als het was, was het al laaaaaaaang failliet :lol:

:mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


04 mei 2020 10:35
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.