Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 7:25



Antwoord op onderwerp  [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
“Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten? 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Uit het covid inentings topic: we hebben hier ooit een ‘discussie overige zaken’ keuzemogelijkheid toegevoegd. Destijds om naast over Porsche ook over andere niet-Porsche zaken te OH’en die veel/een aantal van ons bezighouden. Van klokkies tot muziekapparatuur in huis en van garagevloeren tot verbouwingen. Het hoeft namelijk niet altijd over Porsche te gaan. Bleek in aanvang een leuke aanvulling op dit forum.

De laatste tijd zijn met name de Discussie Overige Zaken topics steeds vaker oorzaak voor meningsverschillen. Ook hebben wij als moderators het idee dat de sfeer daardoor verhardt en de stemming sneller omslaat. Het kan uiteraard ook te maken hebben met de wijze waarop we in Nederland tijdens de 2e lockdown inmiddels in het algemeen met elkaar omgaan. Kortom, wij vragen ons achter de schermen af of we dit soort topics niet gewoon moeten sluiten en misschien zelfs Discussie Overige Zaken sluiten. Zodat het hier over Porsche gaat. Ik zou dat persoonlijk jammer vinden, maar de wijze waarop hier soms met elkaar omgegaan wordt, vind ik persoonlijk nog ‘jammerder’.

Enfin, nog niks besloten, maar weet dat dit speelt op de achtergrond. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 jan 2021 15:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Nooit doen Harald, heerlijk om ff over wat anders te praten :thumleft:
Doet me vaak goed om mn ei even kwijt te raken :salut:
Maar idd elkaar wel respecteren maar dat is overal zo :oops:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


17 jan 2021 15:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Persoonlijk vind ik het sluiten geen goed idee. Op basis van de titel van het topic kan je als forummer beslissen of je het opent al dan niet.

De discussies hier over COVID / inentingen / Tesla interesseren me niet, dus lees ik ze ook niet of niet meer.

Als alternatief een tijdelijke of permanente ban opleggen aan wie het te bont maakt of de doorgaans fijne sfeer verpest / persoonlijke toetsenbord aanvallen doet?

Een voorbeeld : ik vind een groen interieur verschrikkelijk lelijk, maar Cazzo zijn topic daarover is vermakelijk en smaken verschillen nu eenmaal. Geen reden dus om Cazzo als liefhebber af te zeiken hierover. Er is al genoeg negativiteit, laat ons als liefhebbers van auto’s uitkijken naar wat meer vrijheid en leuke ritten de komende lente / zomer!
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


17 jan 2021 16:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Sluiten zou voor mij toch een beetje als een nederlaag voelen. Ik post niet vaak maar lees wel veel mee en ik merk aan mezelf dat ik mij inderdaad ook vaak groen en geel erger aan de manier waarop meningen worden aangevallen of juist geponeerd. Al vanaf het begin, ergens in 2012 viel het mij op bij bepaalde onderwerpen dat het voor een aantal mensen moeilijk is een ander in zijn/haar waarde te laten. Heb je geen luchtgekoelde P dan rijdt je niet in een echte P. De Boxster is een kappersauto, toen ik hem nieuw kocht was de 991 de lelijkste ooit (nu zie ik sommige die commentaar hadden trots melden een 991 gekocht te hebben). Mensen delen hier hun passie en die is voor een ieder anders maar vast staat dat iedereen trots is op zijn P en een bepaalde passie voor het merk heeft. Anders kom je hier niet. Als het mij dan te ver gaat besluit ik om op dat onderwerp maar niet meer mee te lezen. Het valt me wel op dat het erop lijkt dat het de laatste tijd erger wordt. Misschien ligt het aan mijn leeftijd, maar ik vrees dat de voorbeelden die gegeven worden door onder andere bepaalde politici de deur open zetten voor iedereen met een mening. Blijkbaar denken een aantal mensen dat hoe harder en onbeschofter je een mening ventileert dit kracht en overtuigingskracht geeft aan deze mening. In mijn ogen is niets minder waar. Sluiten zou ik pas doen als blijkt dat er inderdaad grenzen worden overschreden want anders zou het toch een beetje voelen als beperking van de vrijheid van meningsuiting. Waar deze grenzen dan liggen laat ik op dit forum met groot vertrouwen bepalen door de moderators, maar reken er maar op dat ook hier weer de nodige discussie over kan ontstaan. Veel wijsheid gewenst.
_________________________________________
992 4S Cabrio / Taycan 4S


17 jan 2021 17:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Sluit me aan bij bovenstaande reacties.
Soms lees ik wel eens reacties waar ik het niet mee eens ben, denk er dan het mijne van en ga weer verder.

Wat hier denk ik niet thuis hoort zijn pesterijen, beledigende en kwetsende opmerkingen, racisme en onfatsoen. Maar ook dat is mijn mening en daar mag iedereen van denken wat hij wilt zolang het maar netjes blijft.
_________________________________________
Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).


17 jan 2021 17:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Van mij mag er een (tijdelijk of permanent) slotje op. Het is tenslotte een Porsche forum. Geen Corona, inenting of politiek forum. Vrije meningsuiting of niet. Als dit de topics worden die tegenwoordig trending zijn en waarin men zich niet weet te gedragen. Weg ermee. Dan wordt er maar wat minder (frequent) gepost door sommigen, waaronder ook ikzelf, maar dan in ieder geval auto/Porsche gerelateerd. Zou voor sommigen ook gewoon goed zijn wat meer met Porsche bezig en wat minder met randzaken.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 jan 2021 17:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Ik zou het jammer vinden.
Geen Audi- ( :mrgreen: ),Tesla-,BMW-,motor-,MTB-,forumcafe-,voetbal-, etc -topic meer.
Wordt het Forum toch een stuk saaier.
Wat je niet wilt lezen sla je over is mijn insteek.

2.2VTEC schreef:
Geen reden dus om Cazzo als liefhebber af te zeiken hierover.

Dank je, maar ik voel me totaal niet afgezeken in het Green Chapter. Zal me worst wezen wat anderen van mijn auto vinden.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 jan 2021 18:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Moeilijk te managen lijkt me.
Dichtgooien erg radicaal, er zitten vaak lollige discussies tussen. Maar de polarisatie heedt ook hier toegeslagen, erg jammer, en voor mij de reden om steeds minder mee te doen. Ik haak min of meer af.


17 jan 2021 19:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Er was eerder ook al een corona topic dat om dezelfde reden is gesloten. Als je nu dit topic sluit, popt er zo weer een op.
Als je dus besluit om t dicht te gooien, dan zou je nieuwe topics meteen moeten verwijderen.
En om nou alle 'overige zaken' onbespreekbaar te maken zou zonde zijn.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


17 jan 2021 19:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Zolang het op een nette en respectvolle manier gaat mag van mij elke discussie gevoerd worden. Vrijheid van meningsuiting wordt al op te veel (social) media aan banden gelegd of gecensureerd. Het Porsche forum zou hier niet aan mee moeten/ mogen doen vindt ik. Maar dat is mijn mening.


17 jan 2021 19:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Die mening deel ik. En eerlijk is eerlijk, de discussie in Corona topic gaat nog best netjes lijkt mij. Soms wordt er olie op het vuur gegooid maar er wordt volgens mij nog steeds niet met modder gegooid.

Maar wat de keuze van de beheerders/moderators ook zal zijn, die respecteer ik :thumleft:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


17 jan 2021 19:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Niet sluiten, ik vind juist dat dit forum levendig is.
Tijdens mijn Porsche-loos jaren BMW-Fora bezocht maar vaak erg doods en de diversiteit maakt het hier juist leuk.
Uiteraard wel met respect! Lijkt inderdaad dat mensen steeds langere tenen krijgen, jammer.
_________________________________________
"It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)


17 jan 2021 20:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Niet sluiten volgens mij.

Mocht het al te persoonlijk worden dan de posters tot de orde roepen, zulks moet toch voldoende zijn...naast de gebruikelijke omgangsregels die men in acht dient te nemen.
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


17 jan 2021 21:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
redriver schreef:
Vrijheid van meningsuiting wordt al op te veel (social) media aan banden gelegd of gecensureerd. Het Porsche forum zou hier niet aan mee moeten/ mogen doen vindt ik.

Niet aan me moeten/mogen doen?
horn in juni 2006 schreef:
HALLO, HET IS HIER GEEN DEMOCRATIE!

:lol:

Het mag duidelijk zijn dat sluiten ook niet onze voorkeur heeft en dat het zonder aanleiding daarvoor ook niet zal gebeuren. We hoeven het niet altijd met elkaar eens te zijn, zeker niet zelfs, maar respecteer elkaars mening en houd het gezellig. :salut:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


17 jan 2021 21:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Cazzo Super Veloce schreef:
Ik zou het jammer vinden.
Geen Audi- ( :mrgreen: ),Tesla-,BMW-,motor-,MTB-,forumcafe-,voetbal-, etc -topic meer.


@Moderators; Ik krijg zojuist een appje van mw. Cazzo met 't verzoek bovenstaande topics vooral open te houden, ivm risico dat mr. Cazzo zich straks weer met allerlei zaken in huis gaat bemoeien..
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


17 jan 2021 21:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Tegen sluiting van "discussie overige zaken"

Voor eerder ingrijpen / het topic sluiten als het "uit de hand loopt". Daarom hebben we moderators aangesteld, en die moeten ook niet aarzelen om te handelen als dat noodzakelijk is.

En! laten we het een beetje normaal houden hier en respect hebben voor een ander zijn mening.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


17 jan 2021 22:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Ik kijk eens een dagje niet mee en het gaat weeral mis.
Maar alle gekheid op een stokje, openhouden. Ook al gaat het er soms heftig aan toe, het is en blijft onderdeel van het grotere geheel. Porsche mag ons dan wel allemaal aanbelangen, het is onze grootste gemene deler hier op het forum, er gebeuren ook nog andere dingen om ons heen. Het zou jammer zijn moesten we daarover geen mening mogen hebben en deze delen. Enkelen met zeer uitgesproken posts verdenk ik ervan dat ze opzettelijk hun berichten extra kruiden om reacties uit te lokken. Daar moeten we door kijken. Soms is een shitload zout beter dan een korreltje ...
Maar ik vind het vermakelijk en neem aan dat ik niet alleen ben.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


17 jan 2021 22:18
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Enguess schreef:
Maar de polarisatie heedt ook hier toegeslagen, erg jammer, en voor mij de reden om steeds minder mee te doen. Ik haak min of meer af.

Dát is ongeveer de reden voor mij om dit topic te starten. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


17 jan 2021 22:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Ik begrijp Harald en Enguess hun punt wel, maar kan het topic dan tenminste blijven bestaan voor auto / mobiliteit gerelateerde zaken in de ruime zin van het woord (en flipperkasten voor mijn landgenoot Bart :lol: )?

Het Alpine of MTB topic vind ik zelf zowel amusant als interessant om te lezen om maar 2 voorbeelden te geven.

@Cazzo : natuurlijk, is een net topic maar als iedereen die niet houdt van een groen interieur daar gaat “rellen” is de sfeer bedorven, ik lees het met plezier en met een monkellach :thumleft:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


17 jan 2021 23:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
outletvalve schreef:
[Daarom hebben we moderators aangesteld, .....


:popcorn:

Tot dusver is Johann de enige die (recent) door het team van moderators en beheerders is aangesteld ~ én dat zelfs op eigen verzoek ;)


17 jan 2021 23:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Niet sluiten, als je niet aanstaat, je hoeft het niet te lezen en al helemaal niet te reageren
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


18 jan 2021 3:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Cazzo Super Veloce schreef:
Wat je niet wilt lezen sla je over is mijn insteek.
Mijn insteek ook. Tegen beter weten in open ik wel eens zo'n algemeen topic, en man man wat een faliekante onzin af en toe. De enige reden om de sluiten zou voor mij zijn het feit dat we het de moderatoren aandoen om mee te lezen om zo eventueel in te kunnen grijpen.
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


18 jan 2021 7:26
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Anne 2.7 schreef:
het feit dat we het de moderatoren aandoen om mee te lezen om zo eventueel in te kunnen grijpen.

:thumleft:
Niet lezen wanneer het je niet aanstaat geldt inderdaad niet voor het team.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


18 jan 2021 9:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
Corona en vaccinatie topics sluiten, daar ontstaan bittere, niet respectvolle tonen. Alle andere topics open laten.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


18 jan 2021 13:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: “Discussie Overige Zaken” (tijdelijk) sluiten?
2.2VTEC schreef:
Ik begrijp Harald en Enguess hun punt wel, maar kan het topic dan tenminste blijven bestaan voor auto / mobiliteit gerelateerde zaken in de ruime zin van het woord (en flipperkasten voor mijn landgenoot Bart :lol: )?

Het Alpine of MTB topic vind ik zelf zowel amusant als interessant om te lezen om maar 2 voorbeelden te geven.

@Cazzo : natuurlijk, is een net topic maar als iedereen die niet houdt van een groen interieur daar gaat “rellen” is de sfeer bedorven, ik lees het met plezier en met een monkellach :thumleft:

Dit dus. Op zich kun je over een politiek tintje aan geven maar de topics waar het mis gaat (corona anyone) voegen wat mij betreft hier alleen maar ellende toe
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


18 jan 2021 13:34
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 40 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.