Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 17:43



Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 16 berichten ] 
GESLOTEN - Bitcoin topic 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht GESLOTEN - Bitcoin topic
Wow ... echt? Censuur van spot-on-topic posts over bitcoin.
Vertel mij dan eens welke forumregel is er overtreden?
Er staat zelfs geen reden bij. Niet hier en niet in PB.

Toch niet om dat het woord flauwekul is gevallen als reactie van iemand? Want dat is ook on-topic
Valt mij tegen van je Horn, Olaf... of kunnen jullie niet tegen knipogen? :wink:

Daarom nog eens een duidelijke on-topic post! Dan kan iedereen zelf oordelen wat er dan niet door de beugel kan! Zonder dat het stiekem wordt gecensureerd!

Ik bedoelde dus op 23.02.2021 omdat Olaf (een beetje uitdagend toch? Moderator toch?) het wel heel gecompliceerd maakte met 144 dat je gewoon simpel de juiste lijntjes in de gaten moest houden
zie viewtopic.php?p=1379363#p1379363

En in een vervolgpost gisteren zondag 28.02 rond 12:50 (die niet meer te lezen is want geveegd zonder reden)
stond er welke andere lijnen volgens mij belangrijk zijn bij het handelen met bitcoin (576, 432 en 288 alsook 56,49,42,35 en 28).
Dit was ook in reactie op SJM die aangaf dat hij op verlies stond met zijn bitcoin trade. We zijn hier om elkaar te helpen toch?

Toen reageerde iemand iets in de trant van flauwekul. Prima kunnen we mee leven. Iedereen is vrij on-topic zijn mening te geven?

Het antwoord op die flauwekul opmerking liet niet heel lang op zich wachten: kijk maar eens goed naar de bitcoin chart op 28.02.2021 van 16:30 tot 19:30. Welk niveau zijn we afgeketst? Had er zelfs een mooi plaatje bij om het verband tss de niveaus te verduidelijken.

Maar wordt duidelijk niet geapprecieerd door de forumbazen hier dus! Eerst leuk meedollen en beetje uitdagen en dan censureren ... terwijl het wel spot-on-topic is!


01 maart 2021 10:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Bitcoins
Kheldar schreef:
Valt mij tegen van je Horn, Olaf...


Valt mij van jou tegen, dat je denkt dat ik (zomaar) in dit topic geveegd zou hebben ....


01 maart 2021 11:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Bitcoins
Ok, Olaf en Horn dat neem ik graag terug met gemeende excuses... blijft dus het probleem van zomaar vegen zonder duidelijke reden/feedback door een moderator.
Ik laat het zo staan in mijn post dan kunnen mensen ook een oordeel over mij vellen!
I rest my case!


01 maart 2021 11:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Geveegd uit Bitcoin topic
Ik heb je bijdragen geveegd.

Als jij dat 'stiekeme censuur’ noemt is dat voor jouw rekening.

Vanaf het begin van dit topic kom je met je eigen, niet verifieerbare theorie die achteraf altijd klopt. Prima dat je het leuk vindt om de boel een beetje op te schudden. Vandaar dat er tot op heden niets aan is gedaan. Mede daar ik (en de rest van het forumteam) jouw kennis en porsche gerelateerde bijdragen hier zeer waarderen.

Echter, volgens het motto van mijn vader zaliger ‘één keer is leuk, twee keer is vervelend en drie keer is strontirritant’ zat ik me er persoonlijk al een tijdje aan te ergeren dat je er maar mee door bleef gaan. Heb dat al een tijd geleden ook met het forumteam overlegd. Toen na jouw bijdrage in het bitcoin topic ook een ander gewaardeerd forumlid vroeg of je wilde stoppen met die flauwekul was het voor mij het moment om je beide bijdragen te vegen.

En nee, daar heb ik niet over gerapporteerd. Ik heb het wel aan de andere leden van het forumteam gemeld. Je kan dan beledigd reageren. Het censuur noemen. Posten zodat ‘iedereen zelf kan oordelen of het door de beugel kan’. Beste Kheldar, daar zitten wij hier niet voor. Het interesseert me niet zoveel of ‘iedereen vindt dat dit door de beugel kan’. Zoals vaker gezegd: het is hier geen democratie. Als ik vind dat iets niet kan. veeg ik het. Dat geldt ook voor andere moderators/administrator. Zeker als het over iets triviaals in een non-Porsche topic als ‘bitcoins’ is. Als het ingrijpender/zwaarder/ernstiger is, overleggen we samen achter de schermen wat te doen. In dit geval niet.

En wij hebben tevens geen controle lijstje liggen om bij een post te kijken of hij voldoet aan regels oid. Evenmin als ik verantwoording moet afleggen, moet rapporteren of jou een verklaring moet geven of een pb moet sturen. Dat doe ik als ik denk dat ik dat nodig acht. Of als één van mijn PF-teamgenoten dat nodig acht.

Dus ja: imho waren je bijdragen niet nuttig. En ook niet langer leuk. En droegen ze niet bij aan het topic. Dus heb ik ze geveegd. So be it.

Wellicht ten overvloede: alle mensen van het forumteam komen/kwamen hier vaak. Voornamelijk als bezoeker. Waarna gevraagd werd ‘je bent hier zo vaak en je begrijpt inmiddels wel een beetje waar het op dit forum om draait, zou je moderator willen worden?’. Ik kom hier nog steeds 80% als bezoeker. Evenals Olaf in het bitcoin topic. Hij reageert daar dus ook niet ‘als moderator’, maar als bezoeker. Je wordt dus ook helemaal niet ‘uitgedaagd’ door een moderator.

Ik hoop je hiermee duidelijkheid gegeven te hebben. En voor de volledigheid; ik heb dit afgesplitst om het bitcoin topic niet te vervuilen. Ik heb niet de intentie hier een 8 pagina’s lang topic te beginnen om nog meer uitleg, verklaring of excuses te geven. Verongelijkte reacties als deze (zeker als het niet-Porsche gerelateerd is) zijn nl voor mij een reden om te heroverwegen waarom ik dit eigenlijk nog steeds doe. :salut:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 maart 2021 13:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Geveegd uit Bitcoin topic
Beste anonieme veeg-zonder-reden-moderator, Beste Horn (we waren beiden onze bijdragen tegelijkertijd aan het schrijven)

Ik zei 'I rest my case' in mijn laatste post maar als het hier dan in een apart topic afgesplitst word dan wil ik wel graag het volledige verhaal met verantwoording!

Censureren op een forum vind ik hoe banaal het onderwerp hoort niet iets dat zomaar lichtvaardig opgevat moet worden.

Zet u er dus voor de duiding en volledigheid van de veegactie dan ook alle geveegde posts bij? Degene die blijkbaar aanleiding tot het vegen zelf hebben gegeven. Moet geen probleem zijn want er is verder dan opinies en on-topic informatie niets aanstootgevends gezegd!

Ben daarom ook benieuwd naar de (echte) reden waarom er is geveegd? Zonder verdere info! Welke Forumregel is er dan overtreden?


01 maart 2021 13:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Geveegd uit Bitcoin topic
Ok Horn ... zet je dan ook alle geveegde posts hier! Dan kunnen de mensen zelf oordelen hoe flauw je bent!

Nu dat ik mijn eigen draadje heb kan ik nog maar eens tonen hoe on-topic mijn lijntjes waren :wink:

Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 01 maart 2021 14:15, in totaal 2 keer bewerkt.



01 maart 2021 14:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Geveegd uit Bitcoin topic
Afbeelding
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


01 maart 2021 14:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Geveegd uit Bitcoin topic
Ik wil enkel volledigheid dus alle geveegde posts hier in dit draadje ... censuur is niet iets waar je licht over moet gaan.
En het is in dit geval belachelijk Ronaldo!


01 maart 2021 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.1 S Cabrio handbak
Retie
Bericht Re: Geveegd uit Bitcoin topic
Ik lees en ik zucht. Zo'n fijn forum, houwen zo. Geef het even tijd en adem een paar keren diep. En dan terug samen door één deur, zoals het voorheen was.
_________________________________________
No one needs it. Everyone wants it!


01 maart 2021 14:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Geveegd uit Bitcoin topic
Joh, laat gaan, zoals Horn zegt, het is hier geen democratie.
Ik heb ook wel eens op mn donder gekregen van hem (en Johann), accepteer het of ga elders je tijd besteden.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


01 maart 2021 14:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Geveegd uit Bitcoin topic
Het is eigenlijk Horn zelf die er zich aan stoort. Maar dat wil hij niet toegeven zeker niet na de vorige high die ik vooraf close genoeg aangaf.

horn schreef:
Er zijn duizenden mensen die zeggen te weten hoe het gaat lopen. Heb er nog geen een getroffen die steeds gelijk had. Not even close.


Het is en blijft on-topic censuur.

Maar ik ga naar Cazzo luisteren ... en gohoooo

Wel blijven tellen en opletten he Horn ;)

@GinnFizz ik kan dit prima plaatsen hoor. Ik heb zelfs het bitcoin tel-commentaar buiten andere topics gehouden. In tegenstelling tot anderen (moderator zelfs) die er mij mee is komen uitdagen in ander draadje. Volledig Off-topic toen trouwens!

Maar zoals Orwell schreef: "all animals are equal but some animals are more equal than others"


Laatst bijgewerkt door Kheldar op 01 maart 2021 14:28, in totaal 2 keer bewerkt.



01 maart 2021 14:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Geveegd uit Bitcoin topic
Kheldar schreef:
Ik wil enkel volledigheid dus alle geveegde posts hier in dit draadje ... censuur is niet iets waar je licht over moet gaan.
En het is in dit geval belachelijk Ronaldo!


Ik adviseer je alleen maar om wat afstand te nemen en je niet te druk te maken. Let it go. :salut:
Snap dat 't je frustreert, maar volgens mij is verder gepingpong in dit topic niet heel constructief.

Je vraagt om meer uitleg, maar ik vind de toelichting die Horn daarvoor al gaf volledig helder. Meer valt er denk ik niet te zeggen dus.
De uitleg had voor 't zelfde geld ook een heel stuk korter kunnen zijn. :wink:

Er is de afgelopen periode volgens mij ook al best vaak jouw kant op ge-hint of het wat minder kon, en dat de 'lol er wel een beetje af was', en moet eerlijk zeggen dat 't ook niet leek alsof je veel deed met die feedback. Genoeg is een keer genoeg.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


01 maart 2021 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: Geveegd uit Bitcoin topic
De laatste 3 posts waren weken nadat het idd te veel was... af en toe wat leuke input moet best kunnen. Maar goed potjes lopen snel weer over. En de chart was goedbedoeld als handvat om te traden. We zijn hier om elkaar te helpen toch?


01 maart 2021 14:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Geveegd uit Bitcoin topic
Kan nu het hele onderwerp niet meer vinden
Helemaal verwijderd??


12 jan 2024 7:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
981 Cayman 2.7 PDK (2015)
Breda
Bericht Re: Geveegd uit Bitcoin topic
Ja, alle niet-Porsche-gerelateerde onderwerpen die regelmatig leidden tot verhitte discussies zijn van het forum verwijderd. Lees meer...
_________________________________________
"Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.


12 jan 2024 10:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: Geveegd uit Bitcoin topic
dank aan alle moderators dat ze dit pro deo doen met alle goede bedoelingen en inzet, jaar in jaar uit :res:
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


12 jan 2024 10:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 16 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.