Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 21:17



Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Gezocht: Porscheforum Admin 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Gezocht: Porscheforum Admin
EriC4C schreef:
Jazzy schreef:
..... maar dan zou het misschien handiger zijn als je ons een paar voorbeelden laat zien van saas-diensten die eisen dat je eigenaar van het domein bent. Dan is dat in ieder geval geen punt van discussie meer.

Ja, laten we dáár energie in steken om te zien wie er gelijk heeft :roll:

Blijkbaar zijn er forumleden die je een phpBB als SaaS kan hosten met alleen een DNS verwijzing. Dat zou fijn zijn mits uiteraard tegen een schappelijk bedrag en hulp daarbij is welkom!

Jammer dat je zo reageert. Ik ben even weg uit dit topic.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


13 sep 2021 22:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Gezocht: Porscheforum Admin
We proberen als niet techneuten een oplossing te verzinnen. Wij doen dit al jaren als liefdewerk oud papier. Waren blij met Johann die enthousiast Pascals plaats wilde overnemen en er nu om aangegeven redenen mee stopt.
Als er mensen blijk geven van kennis die dit probleem zouden kunnen oplossen, vrsgen we om hulp. Niet om erachter te komen wiens schuld het is.

Ik kan je één ding zeggen: als we dit niet oplossen kan dit na bijna 20 jaar wel eens einde Porscheforum zijn. De eigenaar is er niet (meer) bij betrokken. En wellicht trekken wij wat ons betreft de stekker er wel uit.

Vandaar dat we een oplossing zoeken.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 sep 2021 3:04
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Gezocht: Porscheforum Admin
En een nieuwe domeinnaam, overwegen jullie dat?
Met een apart topic voor de naam, komen we misschien wel een zeer mooie naam uit.
Want het gaat echt steeds lastiger worden om een administrator te vinden als het zo veel werk is en kennis vereist, terwijl met de nieuwste fora het zo veel makkelijker geworden is.


14 sep 2021 8:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Gezocht: Porscheforum Admin
Nee, persoonlijk zou ik de naam "porscheforum.nl" in ere willen houden (mocht dat mogelijk zijn).

Toch wel triest dat zelfs in dit topic het er op lijkt dat er op tenen wordt getrapt. Niet nodig dit! :bang:

Ik roep de mensen met kennis van zaken op om de koppen bij elkaar te steken en gewoon met een werkbare oplossing te komen :!:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


14 sep 2021 9:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: Gezocht: Porscheforum Admin
Als het zoals ik ergens las een tientje in de maand kost, dan wil ik wel het eerste jaar doneren.
Technisch ben ik niet, dus aan die kant kan ik niets betekenen.
_________________________________________
Got coffee?


14 sep 2021 10:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Gezocht: Porscheforum Admin
pat69 schreef:
Even Google-en: een tientje p/m klinkt als een schappelijk bedrag klik. Ik ken die gasten niet, er zijn vast meer van van dit soort aanbieders.

De domeinnaameigenaar van PF.nl moet een DNS foefje doen zoals aangegeven in deze screenshot.

DNS foefje? In dit voorbeeld, en nagenoeg alle partijen die ik zo 123 kon vinden, moet je het domein verhuizen.

Dus nogmaals, als iemand een partij weet, die een SaaS phpBB kan bieden, tegen een schappelijke prijs, met alleen een A-record verwijzing, graag!

Het lijkt me oprecht onzinnig om hier een lijstje te gaan maken van oplossingen die niet werken, maar de populaire mainstream providers als Strato, yourhosting en ga zo maar door, kan zover ik kan zien alleen als je ook het domein bij ze onderbrengt.


15 sep 2021 0:12
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Gezocht: Porscheforum Admin
Aha nu ben ik mee met wat het probleem precies is.
Bijzonder dat zo veel forum aanbieders eisen dat je je domeinnaam ook bij hen host.


15 sep 2021 8:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: Gezocht: Porscheforum Admin
Okay, zal wel een stomme opmerking zijn.
Maar hosten onder een andere domeinnaam bij zo'n hoster en dan porscheforum.nl doorverwijzen inclusief url cloaking; gaat dat niet werken?
_________________________________________
Got coffee?


15 sep 2021 10:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Gezocht: Porscheforum Admin
Pascal schreef:
maar de populaire mainstream providers als Strato, yourhosting en ga zo maar door, kan zover ik kan zien alleen als je ook het domein bij ze onderbrengt.

Dank dat je toch inhoudelijk op de vragen in bent gegaan, nu snap ik het oorspronkelijke statement een stuk beter.

Deze partijen bieden phpBB hosting aan als onderdeel van een webhosting abonnement waarbij DNS-beheer ook standaard onderdeel van het pakket is. Als je hun documentatie leest dan begrijp ik goed dat je de indruk krijgt dat dit een verplichte stap is, maar denk niet dat dit daadwerkelijk vereist is. Uiteindelijk bepaal je zelf of je DNS-beheer naar deze provider verhuist of dat je die gewoon op een andere plek laat draaien.

Voor een vrijwilligersvereniging waar ik het beheer doe draait de website en DNS-beheer bij één host, maar email en andere kantoordiensten bij een andere provider die ook DNS-beheer aanbiedt. Bij die tweede partij negeren we gewoon wat in de DNS-portal staat en we hebben gezorgd voor de juiste DNS-records bij de eerste hostingpartij. Stel dat we de website nu naar een derde partij willen verhuizen dan nemen we een pakket af bij Strato of Yourhosting en wijzigen alleen het DNS-record voor www.domein.nl in de DNS-beheeromgeving bij de oorspronkelijke partij omdat de DNS daar willen laten.

Voor de zekerheid heb ik het net even bij Yourhosting nagevraagd:
Afbeelding

Dus volgens mij liggen de mogelijkheden volop open.

Excuses als mijn eerdere berichten niet constructief overkwamen trouwens, dat was niet de bedoeling. Volgens mij zijn we hier nog steeds om elkaar te helpen.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


15 sep 2021 16:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Gezocht: Porscheforum Admin
Vanmorgen nog even mee bezig geweest. Bij Strato is het heel eenvoudig, je selecteert een hostingpakket en kiest in het volgende scherm voor de knop "Verder zonder domein". Bij Yourhosting neem je eerst de DNS-service, daar koppel je vervolgens een hostingpakket aan. Zie https://support.yourhosting.nl/support/ ... ns-service In beide gevallen voeg je later phpBB toe, configureert/migreert deze en op het moment van overstappen vraag je de eigenaar van het domein om de DNS-records voor www.porscheforum.nl en porscheforum.nl aan te passen naar het IP-adres van de Yourhosting/Strato server.

Daarmee wil ik niet direct zeggen dat dit de beste oplossing is, maar denk wel dat jullie daar rustig over na kunnen denken omdat je m.i. veel meer opties hebt dan je in eerste instantie dacht. Mocht je dit echt willen doen dan moeten we eens kijken hoe een migratie er uit ziet, daarvoor heb je o.a. ftp en database-toegang nodig aan de bron- en doelkant. Of overwegen om weg te migreren van phpBB en kiezen voor commerciële forumsoftware die misschien moderner is, makkelijker bij te houden en meer functionaliteit biedt.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


16 sep 2021 12:13
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Gezocht: Porscheforum Admin
Dank je voor het meedenken :thumleft:
Inhoudelijk kan ik er niet op reageren, maar die reactie komt ongetwijfeld nog.

Jazzy schreef:
Excuses als mijn eerdere berichten niet constructief overkwamen trouwens, dat was niet de bedoeling. Volgens mij zijn we hier nog steeds om elkaar te helpen.
Afbeelding
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


16 sep 2021 13:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Bericht Re: Gezocht: Porscheforum Admin
Zo'n migratie lijkt er standaard uit te zien: klik

Samengevat: een backup maken van de (bron) MySQL/MariaDb database en die backup restoren/inlezen op de doel omgeving. Nog wat configuratie op de doelomgeving om het af te ronden.

Nodig zijn wat Jazzy zegt:
- database toegang aan de bron kant (de huidige server) voor de mysqldump
- database toegang aan de doel kant met voldoende rechten om de backup file in te lezen bij de nieuwe provider
- via sftp of ssh/scp de dump file rechtstreeks van bron- naar doel omgeving kopiëren, of indien rechtstreeks niet mogelijk dan de dump file eerst naar je lokale machine halen en dan van lokaal doorzetten naar de doel machine


17 sep 2021 0:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht Re: Gezocht: Porscheforum Admin
Ik kwam onlangs op straat een stel chinese toeristen tegen die onderling druk in gesprek waren, die begreep ik beter.... :mrgreen:


18 sep 2021 11:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Gezocht: Porscheforum Admin
Boomer! Noob!

(En nog wat verwensingen die wij van de analoge generatie dan naar ons hoofd krijgen :mrgreen: )
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


18 sep 2021 17:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
Bericht Re: Gezocht: Porscheforum Admin
Ewout schreef:
die begreep ik beter.
Het verhaal van Pat69 snap ik zelfs!
1. Je maakt een back-up van het forum.
2. Je logt in op je nieuwe euhh site en daar zet je de backup "terug".
Dat was het !!! 8)

Klinkt easy peasy!!!!!

Tussen haakjes ben je met zoiets naar verwachting meerdere dagen bezig, Murphy in gedachten :scratch:
_________________________________________
"Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf


18 sep 2021 22:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht Re: Gezocht: Porscheforum Admin
Het is ietsjes meer werk helaas. Er zitten wat niet-standaard aanpassingen in het forum, er draait een niet-standaard look-and-feel en zo nog wel wat kleine afwijkingen.

Dat gezegd hebbende, mocht er iemand interesse hebben om deze taak op zich te nemen? Want daar was dit topic voor ;)


20 sep 2021 12:26
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Gezocht: Porscheforum Admin
Johann schreef:
... en zijn we op zoek naar een nieuwe Admin.


Niemand :?: :roll: :|


05 nov 2021 14:23
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.