Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 apr 2024 13:19



Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Opschonen gebruikerslijst 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht Opschonen gebruikerslijst
Ik heb net eens even de gebruikerslijst van het PF doorgelopen en het valt mij op dat een aanzienlijk aantal personen nog nooit 1 bericht op het forum heeft geplaatst.

Is het een idee om de gebruikerslijst eens op te schonen en om bijvoorbeeld iedere gebruiker die vóór 1 januari 2006 minder dan 3 berichtjes heeft gestuurd te benaderen met de vraag of hij nog wel ingeschreven wil staan als gebruiker van het Porscheforum?

Leuk hoor zoveel namen, maar dat geeft mijnsinziens geen goed beeld van de echte PF'ers en de potentie voor eventuele evenementen.

Marcel B.
_________________________________________
Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid


01 mei 2006 22:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Mijn zegen heb je.
Ingeschreven staan heeft alleen zin als je ook daadwerkelijk actief iets post.
Natuurlijk zit niet iedereen 7 dagen per week op het forum maar eens in de drie maanden iets posten is wel reëel lijkt mij.


01 mei 2006 22:32
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: OPSCHONEN GEBRUIKERSLIJST
Marcel B. schreef:
Is het een idee om de gebruikerslijst eens op te schonen .



.... gebeurt IMO regelmatig - dat opschonen - weet alleen niet welke criteria de beheerders gebruiken :wink:


01 mei 2006 22:34
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Dat is de vraag. Als je niet ingelogd bent, kan je geen foto's zien.
Stel dat je het nou leuk vindt om hier te lezen, maar geen behoefte hebt wat (on)zinnigs bij te dragen. Moet je dan verwijderd worden?

Ik ben er meer voor om iedereen die een jaar niet heeft ingelogd te verwijderen. :idea: als je dat tenminste kan registreren.

PaSCal? Shark? :?:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


01 mei 2006 22:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
horn schreef:
Stel dat je het nou leuk vindt om hier te lezen, maar geen behoefte hebt wat (on)zinnigs bij te dragen. Moet je dan verwijderd worden?

:thumleft: volledig mee eens!


01 mei 2006 22:39
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Is het niet zinvol het criterium voor deelname aan het PF te omschrijven, zodat je altijd een handvat hebt om op te schonen?
Ik wist sowieso niet óf er een criterium (of criteria) bestaat(n)

Moet natuurlijk wel te registeren zijn.

Ik heb namelijk (bijvoorbeeld voor het 930-register) al een paar keer gehad dat mensen in het geheel niet reageren of dat blijkt dat hun Porsche allang verkocht is.

Marcel B.
_________________________________________
Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid


01 mei 2006 22:42
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Marcel B. schreef:
Ik heb namelijk (bijvoorbeeld voor het 930-register) al een paar keer gehad dat mensen in het geheel niet reageren of dat blijkt dat hun Porsche allang verkocht is.



.... dat is nu weer het fijne van deze club ... geen lidmaatschaps geld, geen Porsche verplichting , geen verplichting tot antwoorden (alles wat je schrijft kan tegen je gebruikt worden) ...

No Offense
overigens mbt je goede bedoelingen :wink:


01 mei 2006 22:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
horn schreef:
Dat is de vraag. Als je niet ingelogd bent, kan je geen foto's zien.
Stel dat je het nou leuk vindt om hier te lezen, maar geen behoefte hebt wat (on)zinnigs bij te dragen. Moet je dan verwijderd worden?



Ik kwam hier al een dik jaar eerder dan dat ik mij registreerde. Zover ik mij nog kan herinneren kon ik alles lezen en alle foto's zien die in de algemene albums staan.
Enkel de foto's uit de persoonlijke albums van de leden kreeg ik als een rood kruisje te zien .
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


01 mei 2006 22:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Dat klopt. Je kunt zonder inloggen wel alles lezen, alleen geen persoonlijke zaken van de leden benaderen.
_________________________________________
Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid


01 mei 2006 22:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
horn schreef:
Stel dat je het nou leuk vindt om hier te lezen...


Komen sommige mensen hier dan voor hun lol iets lezen? Je zal maar niks beters te doen hebben dan hele dagen van die onzin te lezen :lol: :wink:





Hoe zag het leven er zonder PF ook weer uit??
_________________________________________
NPC 0577


02 mei 2006 10:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Ach, gelukkig zijn er nagenoeg geen "regels" op het PF, want zodra er "regels" in het leven geroepen worden, komen er mensen zeuren ;)

No offense Marcel, maar er komt iets meer bij kijken dan jij zo 123 denkt, en dat opschonen gebeurt een stuk vaker dan jij (en anderen hoor!) misschien denken. Bovendien, wat zet je voor criteria? 1 jaar? 13 maanden? 6 maanden? Minder dan 100 posts? En al die posts die er al stonden van die mensen, komen in een keer op "Gast" ofzo te staan, staat lekker he... Vooral omdat er dan tig verschillende "gasten" zijn.

Voor wat betreft de potentie voor eventuele evenementen, da's een kwestie van vooronderzoek. Als je de afgelopen aantal evenementen bekijkt, weet je ongeveer waar je op kunt rekenen. Dat het plaatselijke snuffertje door 6.000 mensen gelezen wordt, wil niet zeggen dat die mensen allemaal op de stoep staan als men de zandbak verkoopt :cheesy:

Overigens, dit topic maar even verplaatst naar het "Mededelingen & Meningen mbt. deze site" ;)


02 mei 2006 11:49
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Misschien als criteria aanhouden dat je minimaal 1 x per jaar moet inloggen??

doe je dat niet dan krijg je een pb om het alsnog te doen.

Bij geen reactie word je weer "gast"

:?:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


02 mei 2006 13:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Pascal,

Juist omdat ik nog nooit gehoord heb van een opschoning heb ik dit topic geplaatst.
Maar ook jullie moeten een manier hebben (gehad) om te schonen. Wordt dit dan niet op het forum vermeld?

Voor de rest moeten jullie het zelf weten. Was mij alleen opgevallen. Ik ben niet van de beslissingen.
_________________________________________
Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid


02 mei 2006 14:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Nops, dat soort dingen wordt hier niet vermeld. Het is immers (zoals gekscherend gezegd kan worden) geen democratie....

Enne, een PB'tje aan iedereen sturen die een jaar niet ingelogd heeft... pffffffffffffffffff, dan wellicht een mass-mailtje ;)

Overigens, wat is het probleem met zoveel 'niet-actieve' gebruikers? (buiten dat het ietwat lastig zoekt in de gebruikerslijst :cheesy: )


02 mei 2006 14:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Daar noem je er inderdaad zelf al één. Met het versturen van PB's voor een rit werkt het erg lastig.
Waarschijnlijk verkeerde methode gebruikt.

Aan de ene kant zeg je dat je het niet veel zin heeft terwijl je ook zegt:

Citaat:
No offense Marcel, maar er komt iets meer bij kijken dan jij zo 123 denkt, en dat opschonen gebeurt een stuk vaker dan jij (en anderen hoor!) misschien denken.


Maar, zoals gezegd, ik ben niet van de beslissingen.

groetjes,

Marcel
_________________________________________
Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid


02 mei 2006 15:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Jij maakt vrienden op dit moment... :twisted:

De vergelijking met PB's voor een rit gaat krom, alsin, dat je dan wel degelijk aanmeldingen gehad hebt. En je dus weet aan wie je de PB moet versturen.

Het opschonen van de gebruikerslijst gebeurt met enige regelmaat, echter dat betreft vooral de "spam"-users en gebruikers die toch maar besluiten om het account niet te activeren / gebruiken. En dan zijn er nog de mensen die een andere naam willen gebruiken en dat dus doen door een nieuw account aan te maken, nog voordat ze het eerste gebruikt hebben :cheesy:

Nogmaals, ik zie geen grote toegevoegde waarde om de gebruikerslijst op te schonen, maar mocht iemand anders daar een verhelderende blik op hebben ;)...


02 mei 2006 15:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
paSCal schreef:
Het is immers (zoals gekscherend gezegd kan worden) geen democratie....

gezegd kan worden :shock: :?:

Volgens mij is er één iemanden die hier reeds een "paar" berichtjes heeft geplaatst (ik noem geen namen :lol: ) en die zie ik dat toch geregeld roepen! :twisted: :wink:


02 mei 2006 15:15
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Rob Herfst schreef:
paSCal schreef:
Het is immers (zoals gekscherend gezegd kan worden) geen democratie....

gezegd kan worden :shock: :?:
Volgens mij is er één iemanden die hier reeds een "paar" berichtjes heeft geplaatst (ik noem geen namen :lol: ) en die zie ik dat toch geregeld roepen! :twisted: :wink:
;)


02 mei 2006 15:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
zonder woorden schreef:
be·zig·heids·the·ra·pie (de ~ (v.))
1 [archa.] activiteitenbegeleiding [tegenwoordig activiteitenbegeleiding]
_________________________________________
Got coffee?


02 mei 2006 15:24
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Rob Herfst schreef:
paSCal schreef:
Het is immers (zoals gekscherend gezegd kan worden) geen democratie....

gezegd kan worden :shock: :?:

Volgens mij is er één iemanden die hier reeds een "paar" berichtjes heeft geplaatst (ik noem geen namen :lol: ) en die zie ik dat toch geregeld roepen! :twisted: :wink:


Blame the fat guy... :wink:

Marcel B. schreef:
Ik ben niet van de beslissingen.


Laat Jeroen914 het maar niet horen... :mrgreen:

Marcel B. schreef:
Met het versturen van PB's voor een rit werkt het erg lastig. Waarschijnlijk verkeerde methode gebruikt.


Ja, inderdaad verkeerde methode. Deelnemers zich laten aanmelden per email, onder vermelding van hun nickname, echte naam, model porsche, kenteken en mobiel nummer (voor last minute changes). Dan kan je daar gewoon een verzendlijstje van maken en - als je het heel netjes en persoonlijk zou willen doen - een email mail merge.

On topic: wat zou het je trouwens roesten als er 10.000 inactieve mensen in de gebruikerslijst staan? Je kan toch op meerdere manieren selecteren? Of zit je te twijfelen of je alle Porscheforum gebruikers op je verjaardagsfeestje wil uitnodigen? :twisted: :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 mei 2006 19:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
Ja, inderdaad verkeerde methode. Deelnemers zich laten aanmelden per email, onder vermelding van hun nickname, echte naam, model porsche, kenteken en mobiel nummer (voor last minute changes). Dan kan je daar gewoon een verzendlijstje van maken en - als je het heel netjes en persoonlijk zou willen doen - een email mail merge.


... en dat alles eventueel via een apart E-mail adres :arrow: bv hotmail.nl of fastmail.fm :idea:


02 mei 2006 19:40
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Olaf schreef:
... en dat alles eventueel via een apart E-mail adres :arrow: bv hotmail.nl of fastmail.fm :idea:


Oja, en tip van de dag :idea: : gebruik zelf als organisator die dag een prepaid nummer en zet niet in het ritboek je eigen dagelijkse mobiele nummer.
Daarna heeft nl. Jan en Alleman jouw mobiele nummer en als je pech hebt wordt je daar op een zeer vervelende manier aan herinnerd... :cry:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 mei 2006 19:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
horn schreef:
Oja, en tip van de dag :idea: : gebruik zelf als organisator die dag een prepaid nummer en zet niet in het ritboek je eigen dagelijkse mobiele nummer.
Daarna heeft nl. Jan en Alleman jouw mobiele nummer en als je pech hebt wordt je daar op een zeer vervelende manier aan herinnerd... :cry:

tsja die roamingkosten kunnen nogal eens hoog uitvallen
Afbeelding
:lol:
_________________________________________
Got coffee?


02 mei 2006 20:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
horn schreef:
Stel dat je het nou leuk vindt om hier te lezen, maar geen behoefte hebt wat (on)zinnigs bij te dragen. Moet je dan verwijderd worden?

Ik ben er meer voor om iedereen die een jaar niet heeft ingelogd te verwijderen


herken ik mezelf in : ik ben al van kindsbeen af gefascineerd door sportieve wagens in het algemeen en Porsches in het bijzonder. Tussen droom en daad staan helaas vaak praktische / financiële / ... bezwaren, dus ik vind het erg fijn / leerrijk te kunnen "meedelen" (en ook voor een stuk meegenieten) in de ervaringen met mensen die daadwerkelijk een Porsche rijden... maakt de "goesting" :P (typisch Vlaams woord) wel nog groter, maar voorlopig kan dit niet en stel ik me tevreden met snelle Japanse :shock: voertuigen op 2 en 4 wielen

2.2VTEC


17 mei 2006 23:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
vianen
Bericht 
Niks mis mee hoor, japanse 2 wielers, en japanse vier wielers, zolang het maar een NSX is, verder, 1 x per jaar dan een berichtje posten en je bent klaar !!Toch??

Gewoon lekker verder genieten hier!! :lol: :wink:


18 mei 2006 0:23
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.