Switch to full style
Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

05 maart 2023 13:10

This zo’n eind fietsen Hans uit Haarlem :scratch:
Zandvoort is lekker dichtbij, hoe zijn de weersvoorspellingen :?:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

05 maart 2023 16:22

We slapen woensdag en donderdag bij de Toekan. Het weer kunnen ze hier nog geen 24u van te voren voorspellen dus dat zien we dan wel. Vorige week een setje regenrubber gescoord, dus we komen de tijd wel door denk ik.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 maart 2023 20:17

Goedenavond!

Ik zou graag een keer op het circuit van Zandvoort met mijn 911 3.2 rijden.

Wat zijn mijn opties wetend dat ik “langzaam” zal rijden en het liefst niet tussen mensen die te veel risico’s nemen?

Alvast bedankt

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 maart 2023 20:34

Kijk even op gummen.org. Ze hebben dit jaar 2 avonden gereserveerd. Is vaak nog wel een plekje over. 2 uur rijden voor ik meen 160,- euro, dat is een koopje en er wordt netjes gereden met bijna alleen maar straat auto's
Bijgaand een impressie van vorig jaar april
https://www.youtube.com/watch?v=W81kvDuLki0

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 maart 2023 21:09

Dank voor de tip @Hans44.
8 mei lukt mij niet maar ik ga kijken of september lukt.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 maart 2023 22:38

flash911 schreef:Dank voor de tip @Hans44.
8 mei lukt mij niet maar ik ga kijken of september lukt.

Op WOENSDAG 15 MAART organiseren wij onze volgende circuitdag op Circuit Zandvoort. Er wordt deze dag gereden van 9:00 tot 17:00. Inschrijven voor deze dag kan al vanaf €295 (ochtendsessie, ledenprijs).

Woensdag blijft het droog en zal de temperatuur tegen de tien graden uitkomen. Er zijn slechts nog een paar plekken vrij voor deze dag, dus schrijf je snel in!
Let op: onze volgende dag op Zandvoort op zaterdag 25 maart is ook al bijna volgeboekt.
In april organiseren we maar liefst vier avondsessies op Zandvoort, van 17:00 - 21:00, te weten op 3, 5, 17 & 24 april; hier zijn om dit moment nog plekken voor vrij.

Niet te lang wachten bij het inschrijven? Teken hier alvast je vrijwaring.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 maart 2023 22:42

op www.driving-fun.com

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 maart 2023 22:45

Dank je wel Hans (Molen934). Morgen 15 maart lukt voor mij ook niet meer maar heb zeker interesse voor een van die andere dagen. Is dit een beetje te doen voor iemand met weinig ervaring op circuit en met een straat auto?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

15 maart 2023 10:59

Driving fun is meer voor huurauto en raceauto eigenaren. Gummen is voor mensen met mooie straatauto's die gemoedelijk een rondje rond de kerk willen rijden. DF zou ik wegblijven

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

15 maart 2023 11:01

OK, ik hoor altijd dat bij gummen veel malloten rond rijden die denken dat ze Max zijn.
Bij DF wordt juist netjes gereden is mijn ervaring. Wel flinke snelheidsverschillen idd, maar ik heb nog nooit iets geks meegemaakt met DF.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

15 maart 2023 11:09

Bij DF is het ook prima te doen, maar daar zitten wel meer licentiehouders tussen die op hoog tempo rijden
Ben 2x bij gummen geweest. 1x een Saxo over de kop, maar verder niks raars. Snelheden liggen een stuk lager omdat velen een auto rijden die wat minder geschikt is voor circuitgebruik, m.n. qua remmen.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

15 maart 2023 11:44

OK, keer proberen dan :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

16 maart 2023 19:42

Weet iemand of een 997.2 GT3 past binnen de geluidsnorm van Zandvoort (na 19.00)... Uitlaat is standaard, maar ik kan niet echt eenduidig antwoord vinden hoeveel dB ze meten op Zandvoort voor deze auto?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

16 maart 2023 21:20

shortshiften bij de geluidspaal :drive:
Dan komt het wel goed.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

16 maart 2023 22:31

Had bij mij de uitlaat op sportstand en dat gaf problemen :evil:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

19 maart 2023 22:03

Role schreef:Weet iemand of een 997.2 GT3 past binnen de geluidsnorm van Zandvoort (na 19.00)... Uitlaat is standaard, maar ik kan niet echt eenduidig antwoord vinden hoeveel dB ze meten op Zandvoort voor deze auto?


Nee die avondsessies ga je dat niet redden, dan gaat de norm zelfs naar 86 Db. Denk dat jouw auto luider is.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 maart 2023 11:58

Ik ben met de 996 Cup ook van de baan gehaald op een avond. Ondanks de stille Benelux uitlaat.
Normale straatauto's met standaard uitlaat gaat nog net. Porsches, Ferrari's, Lambo's kun je wel vergeten

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

13 maart 2024 0:05

Wordt maar weinig gepost hier helaas.
Bijgaand 2 filmpjes van afgelopen donderdag en vrijdag tijdens de Masterclass op Assen. 2 mooie dagen.
Was zelf met de e36 M3 en er reden ook een aantal Cup Caymans (S en Gt4) mee.

https://www.youtube.com/watch?v=G5LHc9mf38Y

https://www.youtube.com/watch?v=tm4JLXg8Kuw

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

13 maart 2024 1:48

Mooie filmpjes. :thumleft:

Leuk te zien. Geen idee hoeveel ervaring jij hebt en wat voor een rijder jij bent maar heb je redelijk rustig en ver onder de max gereden of ging je toch wel vaak vol?


I.d.d. een veel te rustig topic.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

13 maart 2024 10:27

82718
82719

Zo dan; Assen 3 maart met DF.
993 is eigenlijk veel te zwaar voor circuitgebruik, zeker als je een gestripte Alfa 75 gewend bent. Scheelt 400KG.
Auto op wielen en Cup2 na ook standaard, best spannend in de Ramshoek :drive:
Daarom met oudste zoon een E90 330i aan het ombouwen. Blijft tevens zijn straatauto, dus niet te extreem.
Ook geen lichte auto, maar met aangepast onderstel en remmen wel geschikter voor trackdays.
Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 13 maart 2024 10:40, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

13 maart 2024 10:31

Ervaring genoeg, maar er is altijd wel ergens 1 of 2 seconden te vinden als je het randje opzoekt, maar daar is de auto (inmiddels) me te kostbaar voor. Vorig jaar was ik 2,5 sec sneller op nieuwe Nankang AR1 ipv de (tot op de draad versleten) Toyo's die er nu onder zaten. Vd week naar de uitlijner, want de voorbanden warmen te snel op en lijkt het na 3 ronden wel een Audi qua onderstuur.
Qua bandenmanagement heeft zo'n Cayman het toch beter voor elkaar. 4 maten breder en natuurlijk een veel betere gewichtsverdeling waardoor m.n. de voorbanden veel minder te lijden hebben. Bovendien reden die op Nankang CRS. Die ga ik binnenkort ook maar eens proberen als de juiste maat verkrijgbaar is.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

13 maart 2024 10:49

@ Cazzo: Zoals je weet is een 911 straat auto ook geen race auto, dus je zeult constant te veel onnodige ballast mee, vooral vanaf de 964. Maar dat wordt grotendeels gecompenseerd door het vermogen. Op de rechte stukken haal je de verloren tijd weer een beetje in en de fun haal je meer uit het accelereren en remmen dan uit het zoeken van de grens van wat zo'n auto kan. En de bestuurder er mee kan.
Had het maar geregend, dan had je leuker kunnen rijden en juist voordeel gehad van het zachte onderstel, de C4 en het gewicht......... en had je (nog meer?) strak afgestelde 2wd auto's ingehaald. :drive:

Maar zo'n kolossale E90 is toch van hetzelfde laken en pakken wat betreft gewicht? Zelfs in de basis zwaarder dan een 993. En heel veel gewicht krijg je er niet af als het een straatauto blijft. Toch?


Hans44 schreef:de voorbanden warmen te snel op en lijkt het na 3 ronden wel een Audi qua onderstuur.
Onderstuur geeft naast een geïrriteerde coureur ook warme banden. Dat kan aan de auto en afstelling liggen maar ook aan hoe je rijdt.
Ik zou zelf proberen eerst anders te gaan rijden. Later en harder remmen, kort en agressiever insturen en sneller vol op het gas gaan. En voor de stabi niet te strak zetten. Vaak zie je die veel te strak staan. Door een andere rijstijl kan een auto heel anders worden dan je gewend bent. En vaak positief leuker worden.

En je auto nooit te duur maken. Gaat ten koste van het doel. Mooi hard gaan, leren en lol hebben. :mrgreen:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

13 maart 2024 13:30

Dat laatste is de reden van de E90. Bumpers en spatborden kosten nix.
Er komt Ohlins onder, PU bussen, M-performance remmen, een sper, en dikkere stabi's etc.
Dan gaat hij al een stuk harder door de bocht dan de 993.
Lichtgewicht zal hij idd (nog) niet worden, want blijft een straatauto.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

13 maart 2024 17:13

De stabi's staan niet anders dan vorig jaar. We hebben alleen zitten experimenteren met camber en andere banden. De eerste 2 rondjes stuurt de auto super in, daarna wordt het snel minder. Met agressief insturen wordt het alleen maar erger. Vd week maar eens kijken hoe de sporing staat. Nieuwe AR1's liggen al klaar. En ja , de auto was eigenlijk nog niet zo duur toen ik 'm kocht, maar een nette M3 sedan wordt ook schaars....

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

13 maart 2024 17:44

Veel vrij rijden sessies gedaan met diverse e46's en de kids, die hebben daar ook goed door leren sturen. Hoofdzakelijk Zandvoort (uurtje rijden) en Assen (2.5 uur rijden). Ook bij vrij rijden zitten er kamikaze tussen maar ik vond de sport klasse altijd het fijnst rijden, redelijk serieuze rijders daarin.

Plan is om met de Boxster ook eens de baan op te gaan, nu het onderstel van verse rubbersom en nieuwe stabi's en veerpootlagers is voorzien en weer retestrak stuur is er geen excuus meer.
Plaats een reactie