Gisteren bij de aanvang van de rit kreeg ik plots een melding 'Chech Engine...vist your workshop'
Begin dit jaar had ik ook al zulke melding gekregen en ging het om een misfire. Bij het onderhoud werden optioneel debougies en bobijnen vervangen. Met een klein hart stond ik stil in dat mooie weer en zag die mooie stoet Porsches passeren...
Stilgelegd en terug gestart maar neen de melding bleef. De gebruikshandleiding nog eens gelezen en daar stond dat ik met gereduceerd vermogen kon verder rijden. Even verderop stond er een pechverhelpingsdienst... deze man heeft goed naar mijn motor geluisterd en wist me te vertellen dat de motor mooi 'op z'n zes poten liep'

waarschijnlijk zou het wel een luchtmassameter zijn of zoiets. Volgens hem kon ik dan ook gerust verder rijden.
Vanmiddag ging ik naar de garage om hem uit te lezen en bleek er een probleem te zijn met de catalysator... eventjes verder gekeken en de lambdasonde voor de katalysator gaf een afwijkend gedrag aan. Verder rijden was geen enkel probleem want de uitgaande lambdasondes gaven normale waarden aan. Het geheugen werd gereset en verder kon ik er enkel aan denken dat ik die trip van gisteren gewoon had kunnen meerijden. Dat heb je dus ook soms met wagens die pico bello onderhouden worden...Volgende keer beter.
Volgende week ga ik een weekje werken en kan de P gemaakt worden... daarna weer eens 2 weken verlof.
Ook ik heb hier heel wat nieuwe gezichten gezien en het leek me weer een fijne bende... tot binnenkort!