Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 mei 2026 0:04

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
Detail dag Detail Koning Hoofddorp - zondag 14 juni 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Taycan CT 4S, ex 997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Detail dag Detail Koning Hoofddorp - zondag 14 juni
Allen,

Na het succes van de gezellige en nuttige voorgaande middagen, organiseer ik dit jaar weer een detail middag in samenwerking met Detail Koning Auto Studio in Hoofddorp op zondag 14 juni.

Doel is wederom om de ins en outs van het detailen te zien en de verschillende fasen in de praktijk. Tijdens deze middag zal Detail Koning alles laten zien, samen met tips hoe zelf te wassen en waxen, interieurverzorging, polijsten, en de wereld van glascoating en PPF.

De focus zal liggen op de behandeling van pitjes, krassen en polijsten van de lak. Daarnaast wordt ingegaan op de behandeling van het interieur en leer/dashboard. Uiteraard kan altijd op verzoek worden ingegaan op het aanbrengen van een glascoating en/of PPF met een korte demonstratie.

Detailing demonstratie
Er is een mogelijkheid voor 3 deelnemers om de lak of het interieur ter plaatse aan te laten pakken op bijvoorbeeld swirls, krassen of uitgedroogd leer.
Die dag zelf zullen deze auto's behandeld worden als voorbeeld. Indien nodig (om ervoor te zorgen dat geen ongelijk werk achtergelaten wordt), zal Detail Koning dit netjes afmaken tijdens een verdere behandeling op een nog af te spreken tijdstip. Dit alles tegen een mooie Porscheforum korting uiteraard. Uit eigen ervaring en zoals de deelnemers de vorige jaren hebben kunnen zien, je zult versteld staan wat er allemaal mogelijk is en vooral, welk resultaat behaald kan worden.
Gedurende de middag zal Detail Koning tips en uitleg geven over de wondere wereld van auto detailing en de mogelijkheid van krasherstel, stoeprandschades, bestickering, kleinschalig spotrepair, en het beschermen van de resultaten! Er zal een mix zijn van doe-het-zelf mogelijkheden en uitleg over waar de professionals echt voor nodig zouden zijn.

Programma
12.00-12.30 Ontvangst met broodjes
12.30-13.30 Wassen/Interieurverzorging; demonstratie van pro vs thuis technieken.
13.30-14.30 Polijsten/Lakcorrectie (swirls/krassen verwijderen); wat zijn de mogelijkheden? (demo van coating en/of PPF als closing)
14.30-15.00 Pauze
15.00-16.30 Interieurverzorging (leer- en kunstof behandeling) (kan worden vervangen of uitgebreid met coating/PPF ook)
16.30-17.00 Vragen/kleine hapjes

Kosten
Deelname is gratis, maar er is slechts plaats voor 20 deelnemers en 3 demonstratie P’s, dus daarom wel graag van tevoren inschrijven via een bericht in dit topic of een PB naar mij, onder vermelding van aantal personen en auto. Indien je mee wilt doen aan de demonstratie, graag ook aangeven welke auto het betreft, bouwjaar en wat je wilt laten behandelen (bijvoorbeeld swirls, krassen, roetaanslag uitlaat, leer onderhoud). Liefst ook een paar goede foto's en omschrijving hiervan zodat de heren van Detail Koning zich kunnen voorbereiden.

Alle P's kunnen voor de deur worden geparkeerd, er is ruime parkeergelegenheid voor de deur en op het terrein. De 3 deelnemers voor de demonstratie kunnen uiteraard in het pand parkeren. Het adres is Dirk Storklaan 7 in Hoofddorp.

Meer informatie
Mochten jullie nu al meer informatie zoeken, bijgaand de website https://www.detailkoning.com. Ik heb er zelf overigens geen belang bij, ik vind het gewoon leuk om te organiseren en hun werk en enthousiasme te laten zien! :cheers:

Heel graag tot zondag 14 juni, we gaan er een mooie, nuttige maar vooral gezellige Porsche dag van maken!

gr.

Mark

15 mei 2026 14:28
Profiel
ex 964.c4 ex donkervoort
Assendelft
Bericht Re: Detail dag Detail Koning Hoofddorp - zondag 14 juni
Ik wil mij graag aanmelden
992.1 gt3 touring

Ik heb intresse in
Steenslag bijwerken
Volledige ppf
En ik heb op de rand van de deur een kleine lakbeschadiging die ik heel heeel graag bijgewerkt zou willen hebben

15 mei 2026 16:23
Profiel
Taycan CT 4S, ex 997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Detail dag Detail Koning Hoofddorp - zondag 14 juni
Leuk! Ik zet je op de lijst (en heb je een pb gestuurd)

15 mei 2026 19:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]