Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 jun 2024 13:08



Antwoord op onderwerp  [ 514 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Volgende
Rijvaardigheidscursus Zandvoort - Zaterdag 27 Dec. '08 
Auteur Bericht
Bericht 
Pffff .. gelukkig. Dat is lief, mannen! :mrgreen:


01 dec 2008 12:34
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
RenDo schreef:
:idea:
@ Olaf: Advies gevraagd: is het niet beter de spanning 0,1 of 0,2 bar te verhogen????


De meningen verschillen er nogal over - zelf rij ik altijd met 2.5 voor en 3.0 achter - ook als ik niet op het circuit rij :wink:

De juiste bandenspanning hangt ook samen met je rijgedrag - om deze te bepalen kan je bv de krijtjestruuk van Jeroen 914 toepassen :idea:


01 dec 2008 12:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
bandenspanning eerder verlagen, door circuitrijden worden ze warmer dan normaal -als je tenminste een beetje je best doet- wat weer resulteert in een hogere spanning
_________________________________________
Got coffee?


01 dec 2008 13:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Targa 1985
Uden
Bericht 
Zijn er op het circuit ook helmen te huur :?:
Ik heb namelijk geen helm en heb ook nog nooit op een circuit gereden.
Het lijkt mij een geweldige dag te worden.
En als er problemen zijn, dan lossen we die samen op.


01 dec 2008 21:31
Profiel
Bericht 
Bandenspanning liever ietsje hoger, hiermee voorkom je banden slijtage, je kunt de wangen van de band beschadigen.

Er zijn nog een aantal mensen die niet betaald hebben (7 stuks), willen die daar alsjeblieft nog zorg voor dragen?

Helmen zijn niet te huur op het circuit, ze zijn ook niet verplicht op deze dag. Wél aan te raden.


Ook heb ik een aantal betalingen ontvangen van Forummers die hun nickname niet vermeld hebben, willen die even een PB aan mij sturen met hun naam en hun nickname? Dan wordt het voor mij wat overzichtelijker! :wink:

Noorman, Strik,


Laatst bijgewerkt door Lydia op 04 dec 2008 0:19, in totaal 4 keer bewerkt.



01 dec 2008 22:59
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Jeroen914 die 'n hele tijd geleden schreef:
Geen idee, maar je inplaats van een bandendruk uit een tabelletje over te nemen en hopen dat dat goed is, kan je het beter zelf even uitzoeken.

Je hebt alleen een stukje krijt, een compressortje/pomp en een rustig industrie-terrein nodig.

Zet met het krijtje een paar streepjes op de band waar het loopvlak overgaat in de wang van de band.

Als de streepjes gezet zijn, gummen maar
Even flink wat bochtjes draaien, zodat je zeker weet dat de banden flink belast worden.

Stoppen en kijk hoe de streepjes zijn afgesleten... zit er nog krijt op het loopvlak van de band, dan moet de spanning omlaag.
Is het krijt van de wang van de band afgesleten, dan moet de spanning omhoog.

Net zo lang experimenteren tot het krijt precies op het einde van het loopvlak afslijt.

Bedenk wel dat de spanning die je nu gemeten hebt, hoger is dan wanneer je banden afgekoeld zijn, dus ook nog even meten als je banden koud zijn.
Die (koud gemeten) spanning kan je dan aanhouden als je de volgende keer je banden weer moet oppompen.

gr.

Jeroen


:salut:


Lydia schreef:
Bandenspanning liever ietsje hoger, hiermee voorkom je banden slijtage, je kunt de wangen van de band beschadigen.


.. deze mag je van mij even toelichten :idea:

IMO :arrow:

- bandenspanning te laag: overmatige slijtage aan de buitenzijde van je banden ..

- bandenspanning te hoog: overmatige slijtage op het midden van het loopvlak

Bandenslijtage - op de openbare weg of op het circuit - loopt MI parallel aan het rijgedrag van de bestuurder :wink:

Racers zullen inderdaad met 'n lagere bandenspanning beginnen - omdat zij weten dat hun banden warmer worden en daarmee op hogere spanning komen ..

Voor beginnelingen op het circuit wordt inderdaad vaak aangeraden de bandenspanning vooraf iets te verhogen ...


02 dec 2008 0:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
gassen schreef:
Hopelijk wordt het verschoven ivm ijzel


:D
sorry...
_________________________________________
"Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"


02 dec 2008 0:18
Profiel
Bericht 
@ Olaf: ik wist dat het zou komen. Dus ik heb Dillon Koster gevraagd wat hij ons aanraadt. Dit was zijn advies. Ik neem maar aan dat hij weet waar hij het over heeft!


02 dec 2008 9:15
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Zoals ik al eerder schreef:
De meningen verschillen er nogal over -


En als je nou had geschreven dat onderstaand advies ...

Lydia schreef:
Dus ik heb Dillon Koster gevraagd wat hij ons aanraadt.

Bandenspanning liever ietsje hoger, hiermee voorkom je banden slijtage, je kunt de wangen van de band beschadigen.

Dit was zijn advies. Ik neem maar aan dat hij weet waar hij het over heeft!


... van Dillon af kwam dan had ik hem om de toelichting gevraagd :idea:

Olaf die deze vraag voor Lydia schreef:
.. deze mag je van mij even toelichten :idea:


.. en niet jou daarmee lastig gevallen :wink:

Nog 'n vraag voor Dillon dan maar :arrow: hoeveel is ietsje :?: :roll:


02 dec 2008 10:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Een hoop gepraat zo lees ik :!:

Kom wel even kijken met de "pace car" of alles goed gaat :shock:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


02 dec 2008 10:23
Profiel
Bericht 
Olaf schreef:
En als je nou had geschreven dat onderstaand advies ...
... van Dillon af kwam dan had ik hem om de toelichting gevraagd :idea:

en niet jou daarmee lastig gevallen

Nog 'n vraag voor Dillon dan maar :arrow: hoeveel is ietsje :?: :roll:


Kun je alsnog aan Dillon vragen! :wink:


02 dec 2008 11:40
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Olaf schreef:
Racers zullen inderdaad met 'n lagere bandenspanning beginnen - omdat zij weten dat hun banden warmer worden en daarmee op hogere spanning komen ..


Mss beter om gelijk "gebakken lucht" in je banden te doen, zijn iig al op temperatuur.............. 8) :twisted: :wink:
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


02 dec 2008 21:52
Profiel
Bericht 
Nog één deelnemer en we zijn weer compleet! :drive:


03 dec 2008 0:27
Bericht 
ach je hoeft geen koster te heten om het juiste antwoordt te weten

Bij snelheidssporten, zowel bij motorfietsen als auto's, wordt de basisbandenspanning relatief laag gehouden, omdat de banden tijdens het racen zeer warm worden, waardoor de lucht uitzet en de bandenspanning daardoor weer hoger wordt. Bij auto- en motorsprint en dragrace geldt hetzelfde: de bandenspanning is zeer laag, maar de banden worden door de hoge omtreksnelheid (centrifugaalkracht) weer rond. Bovendien wordt - vooral in de autorace - gebruik gemaakt van de bandenspanning om het weggedrag (over- en onderstuur) te verbeteren

lijkt me logisch!! mja 8)


03 dec 2008 0:44
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Amsterdam
Bericht 
:shock: En je moet Zuugnap heten om het dan beter te weten ? :cheesy:

Bovenstaande gaat dan weer op voor die coureurs die langdurig op "race"-snelheid over het asfalt gaan.
En dat is hier, ( een cursus/experience :idea: ) ondanks dat het af en
toe vlot gaat, echt niet van toepassing.
In steeds een paar rondjes met pauzes stijgt de bandentemperatuur niet drastisch. :wink:


03 dec 2008 8:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
Ik dacht dat je met racen de druk altijd omhoog moest brengen en met terreinrijden omlaag :lol: Bij ons gaat er ook zo een 1 bar uit als we gaan rijden :wink:
_________________________________________
Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl


03 dec 2008 10:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Bericht 
Hi Lydia, ik ben erbij hoor en de betaling is onderweg. Ik was even uit de running in verband met de geboorte van een derde zoontje :D 8). Tot de 27e!
_________________________________________
whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's


03 dec 2008 12:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
:D Hé Diggler, gefeliciteerd met de geboorte van je zoon :thumleft:
_________________________________________
PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl
Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl


03 dec 2008 12:31
Profiel WWW
Bericht 
@ Diggler: Je hebt eeen goed excuus. Gefeliciteerd!


03 dec 2008 12:59
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
LeOH schreef:
In steeds een paar rondjes met pauzes stijgt de bandentemperatuur niet drastisch. :wink:


Maak me meer zorgen om mijn oksel temperatuur..:shock:
Goede deo meenemen! :mrgreen:

Diggler:
Slappe smoes, maar wel gefeleciteerd! :lol: :lol:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


03 dec 2008 13:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Bericht 
Hahaha, dank voor de felicitaties allemaal!
_________________________________________
whatever you do, don't congratulate or berate yourself too much, your choices are half chance, so are everybody else's


03 dec 2008 13:57
Profiel
Bericht 
@ Mark:
LeOH schreef:
In steeds een paar rondjes met pauzes stijgt de bandentemperatuur niet drastisch. :wink:


Volgens mij zijn jouw banden de vorige keer behoorlijk warm geworden. Hebben ook een paar mm op het asfalt laten liggen ... :mrgreen:


03 dec 2008 14:35
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Niet alléén mijn banden mon' cherie :lol:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


03 dec 2008 14:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht 
marknineoneone schreef:
LeOH schreef:
In steeds een paar rondjes met pauzes stijgt de bandentemperatuur niet drastisch. :wink:


Maak me meer zorgen om mijn oksel temperatuur..:shock:
Goede deo meenemen! :mrgreen:

Diggler:
Slappe smoes, maar wel gefeleciteerd! :lol: :lol:


Ha ha!!! Okselklotsen... Daar ben ik ook bang voor!!! :lol:
_________________________________________
* * *


03 dec 2008 16:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
:? Ha, Lydia..en ik maar denken dat ik de enige was, die daar bang voor was :lol:

Overigens, voor diegenen die Dillon Koster niet kennen (en daar was ik er dus 1 van :oops: ), hij is de middelste :cry: op de foto.

Afbeelding

En HIER kun je nog wat achtergrondinfo over hem vinden. T is te hopen dat hij het 27/12 wat rustiger aan doet :lol:
_________________________________________
PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl
Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl


03 dec 2008 16:13
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 514 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 21  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JKlaassen


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.