Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 mei 2024 5:20



Antwoord op onderwerp  [ 209 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
NPC: Anti Kerst verveling .. 26 Dec. '08 

Wie gaat het circuit op 2e kerstdag
Poll eindigt op 25 dec 2008 17:02
Ik 21%  21%  [ 15 ]
Ik niet 31%  31%  [ 22 ]
Ik kom kijken 23%  23%  [ 16 ]
Ik blijf lekker thuis... ( dooie.....) 11%  11%  [ 8 ]
Ik weet het nog niet ... 13%  13%  [ 9 ]
Totaal aantal stemmen : 70

NPC: Anti Kerst verveling .. 26 Dec. '08 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
horn schreef:
Als totmbo hier spontaan zou voorstellen om op 2e kerstdag naar een circuit te gaan om gezellig naar Porsches te gaan kijken, zou ik (nadat ik na 10 minuten weer was bijgekomen :wink: ) zo vreselijk achterdochtig worden dat ik - als preventieve maatregel - als eerste de melkboer maar eens een grote dreun zou verkopen :mrgreen:


Mijn idee!!!.......én de tuinman, de gasopmeter, de postbode en voor de zekerheid ook maar de krantenjongen. Ook al is ie nog maar 13! Regeren is vooruit zien! :lol: :lol:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


05 dec 2008 13:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Je moet je pas echt zorgen gaan maken als TOTMBO zegt: Moet jij 2e kerstdag niet naar zandvoort of zo :mrgreen:


05 dec 2008 13:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
:lol: :lol: :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 dec 2008 13:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Gerhard schreef:
Je moet je pas echt zorgen gaan maken als TOTMBO zegt: Moet jij 2e kerstdag niet naar zandvoort of zo :mrgreen:


Dus ik moet me zorgen maken :oops:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


05 dec 2008 13:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Zou maar vast een advocaat bellen.. :mrgreen:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


05 dec 2008 13:56
Profiel
Bericht 
Ik heb lang mijn mond dicht gehouden (toch? :lol:) over die pillonnen, maar dan nu, na dat prachtige plaatje, toch maar een reactie.

Ik was vorig jaar op de Anti Kerst Verveling, John.
En van wat ik mij er van herinner (ik word ook al oud), lagen er het eerste half uur al 3 "ervaren-coureurs/Michael-Schumacher-wannabee's" met hun Porsche van de baan af.

Ik wil dat niet op een evenement dat ik organiseer. Dus ja, de eerste helft van de tijd dat we op het circuit rijden staan er heel kinderachtig pillonnen op de baan. En niet alleen op het rechte stuk om de snelheid er uit te halen vóór de Tarzanbocht, maar zelfs over het hele circuit om de ideale lijnen te markeren.

Erg leerzaam voor de deelnemers zónder circuitervaring, een lekkere opfrisser voor degene mét circuitervaring.

En voor degene die het nog steeds niet begrepen hebben: bij de tweede helft gaan de pillonnen van de baan, zelfs op het rechte stuk. Dan kunnen we lekker vrij rijden!

En nee, ik kan dan niet garanderen dat er dan geen deelnemers van de baan gaan. Maar in ieder geval zijn tegen die tijd de banden van de Porsches én de hoofden van mijn deelnemers warm gereden ... :wink:


06 dec 2008 9:48
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Lydia schreef:
En van wat ik mij er van herinner (ik word ook al oud), lagen er het eerste half uur al 3 "ervaren-coureurs/Michael-Schumacher-wannabee's" met hun Porsche van de baan af.

Ik wil dat niet op een evenement dat ik organiseer.

Vind je dat echt belangrijk? Zou mij nl niet boeien. Als de mensen op dat evenement duidelijk gewezen is op de risico's en gevaren en er dan 3 door 'macho gedrag' eraf stuiteren; eigen schuld dikke bult. Zou er geen seconde slaap over verliezen. Maar ik vind overigens pilonnen zeker om rempunten en ideale lijnen aan te geven juist prettig... Ben natuurlijk ook geen circuittijger.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 dec 2008 11:19
Profiel
Bericht 
Ja, dat vind ik belangrijk. Anders zou ik het niet schrijven. Ik schrijf echter nergens dat ik er wakker van zou liggen.


De meeste deelnemers op 27-12 zijn onervaren circuitrijders. Een evenement is nu eenmaal een stuk leuker wanneer alles heel blijft dan wanneer er auto's schade rijden. Ongeacht of het eigen schuld is of niet.


06 dec 2008 12:10
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Kan ik me voorstellen Lydia. En Horn, als jij zoiets organiseert, en er liggen een paar naast de baan, dan kan ik me niet voorstellen dat je er niet van baalt. Dan kan men nog zó gewaarschuwd zijn, voor de organisatie is het toch niet leuk.

Dat je er geen minuut minder om slaapt is weer een andere. :wink:


06 dec 2008 13:36
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
MS964 schreef:
En Horn, als jij zoiets organiseert, en er liggen een paar naast de baan, dan kan ik me niet voorstellen dat je er niet van baalt. Dan kan men nog zó gewaarschuwd zijn, voor de organisatie is het toch niet leuk.

Als het door overmoedig macho gedrag is? Zou me écht roesten. Oók als ik het georganiseerd had (op voorwaarde dat ze alleen hun eigen spullen kapotrijden natuurlijk en niet iemand meevegen de grindbak in).
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 dec 2008 14:02
Profiel
PorscheForum Rakker
964 TL Limited Edition
Bericht 
ach ja er zijn er altijd wel een paar die er af gaan, wat mijn pa meegemaakt heeft gaat nu in ieder geval niet meer gebeuren, word volgende week nog helemaal nagekeken door pon, en er gaan winterbanden onder, alleen ik moet nu uitkijken met me semi slicks :P


06 dec 2008 15:47
Profiel ICQ 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Die van mij staat op straatbanden, wordt dus een beetje saai met droog weer.


06 dec 2008 16:32
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Lydia schreef:
Ik heb lang mijn mond dicht gehouden (toch? :lol:)......


Iedereen mag zeggen wat ie denkt en posten wanneer ie het maar wil..


Maar het verschil met de NPC 2e kerstdag is niet te vergelijken met de dag erna...


Let wel ook bij de antikerstverveling worden de groepen in 2en gedeeld (beginners en gevorderden)..ook licentierijders genoeg om een individuele instructie te geven.


Verder is de tijd veel langer en heeft het gebeuren er omheen meer een sociaaal karakter om de schoonouders en de gourmet voorbereidingen ff te ontvluchten, en gezellig te OHen met een bakkie in Mickey's bar of lanterfanten in de paddock, dus kijkers hebben ook een belangrijke stempel op de middag.

De dag erna is een beetje ala onze (NPC) circuitavonden....ook 2 uurtjes met een instructeur met een happie bikken en slap ouwehoeren erna.
Echter de pilonnen die er dan zijn, zijn die op de clippingpoints staan (voor mij errug makkelijk :lol: ).
De trainingen zijn wel altijd een goede om een circuit en Porsche te leren.

Zelf ook eens gehele dag met Pon op Zandvoort gereden, en toen stonden ook de pilonnnen op de baan......mwah was niet echt top, iedereen kwam voor het circuit niet voor een uitgezet baantje.
En het vrij rijden was na een instructie geen plezierige, iedereen moe en het toch nog ff proberen.


En als iemand met de Kerst zijn auto plat rijd, dan is dat behoorlijke pech, maar dat is het risico.

Ik ken me nog de allereerste PF circuittraing herrineren die hier op het Forum was georganiseerd door Humprey te Zolder, was wel ff een hele dag voor hetzelfde geld als meneer Koster rekent voor 2 uurtjes, enfin toen ging een bekend forummer/veger ook vol in de vangrail, ken gebeuren.

Ben toen ook nog een paar rondjes mee gereden met de opperveger :lol: daar kon ik toen niet aan "tippen" :lol:


06 dec 2008 17:49
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
John schreef:
Ik ken me nog de allereerste PF circuittraing herrineren die hier op het Forum was georganiseerd door Humprey te Zolder, was wel ff een hele dag voor hetzelfde geld als meneer Koster rekent voor 2 uurtjes, enfin toen ging een bekend forummer/veger ook vol in de vangrail, ken gebeuren.

Dat was de keer erna (29 oktober 2004). Tijdens die eerste ERAN Zolder dag van Humphrey is, behalve die Lotus Super Seven dan, geen schade gereden.

Afbeelding

John schreef:
Ben toen ook nog een paar rondjes mee gereden met de opperveger :lol: daar kon ik toen niet aan "tippen" :lol:

Dat was idd lachen! Dat ik dacht dat ik de tip had gesloopt terwijl het kwam doordat ik gewoon steeds later durfde te remmen... :cheesy:

The good ol' days 8)
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 dec 2008 18:44
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
horn schreef:
The good ol' days 8)


jeetje wat gaat het hard zeg, de tijd dan... :lol: en we zijn nog geen moer veranderd, nog steeds even eigenwijs althans ikke dan :!:


06 dec 2008 18:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Citaat:
The good ol' days


Afbeelding :^:
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


06 dec 2008 18:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Yep, sommige mensen staat echt álles goed... 8)





















En anderen houden altijd die dikke kop, wel of geen helm... :^:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 dec 2008 18:49
Profiel
Bericht 
Sorry hoor, maar ik begrijp deze hele discussie niet meer. John post zowel in de Rijvaardigheidstraining als in de AKV over de pilonnen.
Als ik daar op reageer dat ik het niet prettig vind dat mensen van de baan af vliegen tijdens een evenement (of ik dan nou wel of niet organiseer), krijg ik daar een hele discussie op. Ik schrijf ook: ik.

Dat jij zo'n stoere vent bent en je het niet kan roesten en niet kan boeien als er mede Forummers van de baan gaan, prima. Ik meld echter dat ik het wél belangrijk vind dat er geen schades onstaan bij een evenement, zoals ik al zei: omdat een evenement nu eenmaal veel leuker is als alles heel blijft. Ik zal dan wel een emotionele trut zijn, maar daar ben ik dan in dit geval wel blij om.

Dat er een verschil zit in het evenement op 2e en 3e kerstdag schrijf ik zelf al: de meesten die zich iop de 27e ingeschreven hebben, hebben geen circuitervaring.

De beginners zijn op 27-12 aanwezig op de baan. Op 26-12 de ervaren circuitrijders en de macho's. En zo hebben we allemaal een dag plezier.


06 dec 2008 20:55
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Lydia schreef:
De meesten die zich iop de 27e ingeschreven hebben, hebben geen circuitervaring.


Dat is voor mij dan juist een extra reden om 2e kerstdag te gaan! :D Ik rijd liever met mensen met ervaring op de baan (ook als die eraf vliegen :wink: ).

Tenminste als dat gele geval van me het weer doet...


06 dec 2008 21:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
Lydia schreef:
Op 26-12 de ervaren circuitrijders en de macho's. En zo hebben we allemaal een dag plezier.



Ik weet dat ik een lekker ding ben...maar nu overdrijf je een beetje.... :roll:
_________________________________________
HOOTERS.....;)


06 dec 2008 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Bericht 
De discussie lijkt wel een beetje uit de hand te lopen. De een kiest voor vrij rijden, de ander voor een rijvaardigheidstraining (wat toch iets anders is) met pionnen (voor een rijvaardigheidtrainig helemaal niet zo gek), moet iedereen zelf weten. Om daar nu meteen een verdeling tussen beginners en mietjes aan de ene kant en ervaren macho rijders aan de andere kant van te maken lijkt mij niet nodig. Ik heb 2 jaar geleden als absolute beginner op een gladde baan met de AKV meegedaan (met de GT3) en dat ging prima. Toen en met name vorig jaar zijn er de nodige mensen afgegaan, uiteraard erg jammer, maar wrsh deels pech deels zelfoverschatting (ik telde er vorig jaar in het eerst half uur nog meer als Lydia) . Voor zover ik het kan inschatten werd er echter wel keurig met elkaar rekening gehouden. Als je wilt spelen doe het dan op een moment dat je in je eentje het gras (of erger) ingaat en hou een ruime marge voor de ander.
Ik geloof ook niet echt dat pionnen heel veel uitmaken als mensen idioot willen doen dan doen ze dat toch wel, met of zonder pion.

Echter een van de redenen om met circuitdagen /rijvaardigheidstrainingen van de NPC mee te doen is dat je enigzins weet wie er om je heen rijden met tevens een soort van sociale controle waardoor er mogelijk wat meer rekening met medecoureurs gehouden wordt.

Als de AKV een te algemene instuif (om effe goedkoop op Zandvoort te scheuren) gaat worden, verdwijnt dat voordeel en kan ik misschien toch beter gaan Kerstvervelen.


Laatst bijgewerkt door 968mint op 06 dec 2008 23:19, in totaal 1 keer bewerkt.



06 dec 2008 23:10
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Lydia schreef:
Dat jij zo'n stoere vent bent en je het niet kan roesten en niet kan boeien als er mede Forummers van de baan gaan, prima. Ik meld echter dat ik het wél belangrijk vind dat er geen schades onstaan bij een evenement, zoals ik al zei: omdat een evenement nu eenmaal veel leuker is als alles heel blijft. Ik zal dan wel een emotionele trut zijn, maar daar ben ik dan in dit geval wel blij om.

Hoezo discussie? Hoezo voel je je nou aangevallen? Ik reageer alleen op jouw bericht dat je idd wél belangrijk vindt dat er geen schades ontstaan. Ik wilde echt weten of je je dat inderdaad aan zou trekken, mede daar ik (écht) geen medelijden kan hebben met mensen die ondanks waarschuwingen een beetje gaan lopen stoer doen en dan hun auto kort rijden. Meer niet.

Ik zeg echt helemaal niets ten nadele van de 27e. Of van de 26e. Of van het verschil tussen beide dagen. Ik ben op allebei niet dus daar hou ik me ver van. Ik was gewoon benieuwd of jij het je idd zo aan zou trekken. Verder niet.

Als je je door mij aangevallen voelde of het gevoel kreeg dat ik denk dat je iets verkeerd doet :arrow: mijn oprechte excuses. Dat was nl. gewoon niet de bedoeling.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


06 dec 2008 23:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Klasse.


07 dec 2008 12:13
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Jurgen schreef:
Klasse.


idem


07 dec 2008 12:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bericht 
lol een stoere man met ballen ! :lol:
goeie actie Horn


07 dec 2008 12:22
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 209 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.