05 sep 2011 14:46
05 sep 2011 18:04
06 sep 2011 13:16
12 sep 2011 23:37
DeRRis schreef:Heren, het is al weer een tijd geleden dat ik gepost heb. Tot gisteren stond de CS met kapotte versnellingsbak op de oprit. Maar gelukkig niet langer meer. Met het zonnetje hoog in de lucht heb ik gisteren op assteuntjes de bak vervangen voor de bak die ik heb gekocht van dapatch. Wat een k-klus
Ten eerste wilde de bouten die door de ophangbeugel en de bak gaan niet bewegen. Met geen mogenlijkheid kreeg ik deze los. De oplossing was om het gehele rubber te demonteren. Na wat gesteun en gekreun had ik hem er eindelijk onderuit.
Toen begon pas de lol, het plaatsen van de "nieuwe"bak. Op je rug en de bak op een garage krik......... Het heeft me meer dan een uur gekost om de bak op z'n plek te krijgen. Toen hij éénmaal zat was het voor de rest zo voor elkaar.
Toen ik alles vast had was het tijd om te starten. En toen was de accu zo dood als een pierNa een nacht aan de druppel-lader ging vanochtend de sleutel rond en sloeg hij direct aan na een kleine drie maanden stil te hebben gestaan
![]()
De remschijven waren bruin dus echt zin om voor of achteruit te gaan had m'n p niet. Maar met een beetje gas kon hij van z'n plek. Eerst voorzichtig een blokje om en toen de snelweg op en wat slinger weggetjes. De bak is stil en schakelt heerlijk![]()
Wat is het fijn om weer een rijdende 968 te hebben
21 sep 2011 19:09
09 okt 2011 15:44
15 okt 2011 21:01
16 okt 2011 11:56
16 okt 2011 12:02
16 okt 2011 13:56
DeRRis schreef:Gisteren bij http://dutchrennsport.com/ een alu rolkooi gekocht en gedemonteerd uit een 944.
16 okt 2011 22:37
02 jan 2012 20:51
02 jan 2012 21:02
02 jan 2012 21:20
02 jan 2012 21:57
02 jan 2012 21:58
02 jan 2012 22:23
02 jan 2012 22:29
03 jan 2012 1:54
Paris schreef: Ik ben er nu achter dat dat waarschijnlijk gewenning was en ik ten onrechte niet meer bij Harrie langs ben geweest.![]()
03 jan 2012 12:55
03 jan 2012 13:54
03 jan 2012 14:21
03 jan 2012 15:26
Blijkt een bout van de stuurbekrachtigingspomp niet goed vast te hebben gezeten en dat het beugeltje van deze pomp zelfs is gebroken. Hierdoor liepen de balans assen niet 100% in fase en gaf dat dus die trilling. Dit had ook tot oorzaak dat het draadje van de olie level sensor beschadigd was, waardoor ik een valse melding kreeg. Paul heeft alles netjes hersteld en wat blijkt.... WAT LOOPT IE NOU WEER MOOI ZEG!!!!!!!!! Vet genieten iedere keer dat ik weer in de auto stap.
03 jan 2012 16:15
03 jan 2012 18:07