Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Gesloten onderwerp

26 dec 2007 22:42

Paul van Engelen schreef:Tijdje niet meer op circuit geweest zeker, met Conti's of andere klassebanden :?: :P
Dat eerste zit zo langamerhand echt wel in de genen, maar hard er uit op een vochtig wegdek als je nog niet 100% 'recht' staat, enig idee wat er dan gebeurt :?:
Gaat wel om 285 paarden icm mooie, korte overbrengingsverhoudingen :idea: :cheesy:
Ik weet het hoor de Conti's worden gauw minder als ze wat warm worden Maar ik hoef geen andere voor die 2x paar jaar op het circuit.
En..idd ik was je korte bakverhoudingen vergeten :bang: :P :lol: :wink:

26 dec 2007 22:58

Dat was echt een leuk speeldagje.
Sommigen dachten inderdaad dat je met een GT3 sneller door de bocht kan. Je kon er op wachten...
Zeker met een auto met ABS zijn het uikomen van de Audi S en vooral de Kumho gevaarlijk. Je kunt daarmee niet blokkeren als je te dwars gaat en komt gegarandeerd aan de binnenkant in de banden. Dat is al zo vaak gebeurd.
Voor zo'n gladde baan zijn een paar driftcursusjes geen overbodige luxe!
Zijn er nog plaatjes geschoten??

26 dec 2007 23:00

Hoe kom je aan die wijsheid?

26 dec 2007 23:07

In 1 woord: geweldig!!
Na een ronde of 6 de 914 van mijn maat gemold...
(morgen even kijken, lijkt erop dat de brandstofpomp het begeven heeft).

Daarna nog een kwartiertje met zijn 911 mogen stoeien, maar wat is een nat Zandvoort toch verraderlijk, zeg!
Moet zeggen dat de eigenschappen van de 911 dichterbij die van de kever liggen dan ik dacht.
Nogmaals, een heerlijke ervaring, en zeker weer eens de moeite waard!

26 dec 2007 23:27

Gert schreef:Hoe kom je aan die wijsheid?


welk deel van de wijsheid bedoel je Gert?

26 dec 2007 23:28

ik moet tot mijn spijt bekennen dat ik vandaag niet geweest ben.
ik was al thv emmeloord, ben echter weer omgedraaid door wat problemen omtrent de dochter/moeder vs ikzelf relatie :( :( :(

sorry allemaal.

ik baal van dit soort dingen.

26 dec 2007 23:38

GP schreef:
Gert schreef:Hoe kom je aan die wijsheid?


welk deel van de wijsheid bedoel je Gert?


Jou tekst, regel 2

26 dec 2007 23:40

Gert schreef:Bedoelde je jezelf met newbee :D :D :D

Wil het nu, speciaal nu, gewoon omdat het 2e Kerst is, gezellig houden Gert 8) :wink:

26 dec 2007 23:50

Vrede op aarde... :lol: :lol:

26 dec 2007 23:52

Dat sloeg niet specifiek op jou Gert.
Het viel me alleen op dat een aantal personen zichzelf over- en de baan onderschatten vandaag.
En zeker met een snelle GT3 én met ABS was dat link. Dus inderdaad wachten op narigheid.
Zonde van je auto, maar gelukkig valt het mee. Goed dat je weer bent gaan rijden!
Guido

26 dec 2007 23:55

Jongens én dame :mrgreen: was een geweldige dag weer vandaag; genoten van al het porsche geweld, weer zat foto's gemaakt en praatjes her en der gemaakt.

Foto's van mij komen echter pas morgenavond ofzo want ik heb een nieuwe pc en ik moet eerst de software van de Canon installeren voordat ik het zooite kan bewerken en online zetten.

Speedy: kan het niet vaak genoeg zeggen, vond het zonde van je pa's auto, maar het is echt belangrijker dat hij er goed vanaf gekomen is.
Wat gelukkig ook het geval was.
Succes met de GT3 verder, we houden contakt!!


p.s welke 914 is er kapot gegaan dan, die gele of die met de GULFkleuren??(die zag er trouwens wel heeel gaaf uit zo)
Laatst bijgewerkt door FROST op 26 dec 2007 23:58, in totaal 1 keer bewerkt.

26 dec 2007 23:57

voor sommige was het vandaag geen prettige dag :cry: vandaar ook vandaag geen grappige teksten solly jongens/meisjes

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding
de ploeg met makkers.

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding
voor domenico :wink: zo eentje toch gozahhh


AfbeeldingAfbeelding


AfbeeldingAfbeelding
yo michm3 pour vous :wink:

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
heel apart zo met die velgen nog nooit eerder gezien :shock:

ondanks de nare ervaringen van sommige onder ons heb ik toch een gezllige dag gehad,
ik heb nog een aantal rondjes met hans en gertus meemogen genieten 8) thnx guys :wink:
Laatst bijgewerkt door drknauf op 27 dec 2007 0:14, in totaal 1 keer bewerkt.

27 dec 2007 0:06

GP schreef:En zeker met een snelle GT3 én met ABS was dat link. Dus inderdaad wachten op narigheid.


Verschillende Porsches.. 944, 986CS (ofzoiets), 997 heb ik dwars of rond zien gaan, dus het verhaal gt3 slaat echt nergens op.. bovendien de gt3 met veel schade heeft behalve abs, traction control, psm ... dus sorry voor je verhaal, het klopt niet.

Knaufffffie goozahhh wat ben je aan het doen? :lol:

ohh nu staan de foto's er wel...
Laatst bijgewerkt door Gert op 27 dec 2007 0:20, in totaal 1 keer bewerkt.

abs eruit slopen?

27 dec 2007 0:08

GP schreef
Zeker met een auto met ABS zijn het uitkomen van de Audi S en vooral de Kumho gevaarlijk. Je kunt daarmee niet blokkeren als je te dwars gaat en komt gegarandeerd aan de binnenkant in de banden.


Moet ik nu de volgende keer als het glad is de "enige" fahrwerk elektronica uitschakelen. Zou dat om de boel te redden echt positief uitwerken. Ik dacht dat als je echt dwars glijd met abs wel kon blokkeren?

Geloof wel dat een driftcursus erg leerzaam (zeker voor dit weer) kan zijn. Lijkt me alleen nogal slopend voor auto en sper (om over banden maar niet te spreken maar daar kan je een keer een paar oude voor gebruiken). Ik moet toegeven een vangrail is slopender. Wat ik helaas van de cursussen gezien heb lijkt mij helaas de kans ook vrij groot een petje in je zijkant te krijgen. Men lijkt nogal erg bij elkaar in de buurt te spelen. Misschien bij de verkeerde cursus gekeken. Misschien wat als porsche only NPC of PF cursus?

27 dec 2007 0:17

FROST schreef:
p.s welke 914 is er kapot gegaan dan, die gele of die met de GULFkleuren??(die zag er trouwens wel heeel gaaf uit zo)


Het was de gele....

Gelukkig ben ik niet in de rondte gegaan, en heb mij prima vermaakt in mijn 924!! Moet wel zeggen dat het glibberig was, maar dat maakte de pret niet minder....

27 dec 2007 0:19

iedereen had ook goed naar de regels geluisterd :shock: tijdens de uitleg over hoe in te halen NOT :cry:

wat ik aan het doen ben gertus? ja het ging ff niet hlml als normaal :roll:

27 dec 2007 0:24

De GT3 is het snelste van wat je opnoemt, dus daarom neem ik die ook als voorbeeld. Nogmaals, het gaat niet om jou.
PSM, TC etc. kun je gerust aan laten staan, maar ik zou met een auto met ABS extra oppassen.
Volgens mij kun je die ook bij de GT3 niet uitzetten, en kun je die ook niet blokkeren als je dwars gaat. Dat zou voor dit soort auto's wel een mooi extraatje zijn trouwens! Bij de F1 kan dat wel.

27 dec 2007 0:32

Ome Sander schreef:In 1 woord: geweldig!!
Na een ronde of 6 de 914 van mijn maat gemold...
(morgen even kijken, lijkt erop dat de brandstofpomp het begeven heeft).

Daarna nog een kwartiertje met zijn 911 mogen stoeien, maar wat is een nat Zandvoort toch verraderlijk, zeg!
Moet zeggen dat de eigenschappen van de 911 dichterbij die van de kever liggen dan ik dacht.
Nogmaals, een heerlijke ervaring, en zeker weer eens de moeite waard!


Je hebt nog vrij lang ergens halverwege het circuit langs de kant van de baan staan kleunen volgens mij....

27 dec 2007 0:35

GP schreef:Sommigen dachten inderdaad dat je met een GT3 sneller door de bocht kan. Je kon er op wachten...


Deze regel val ik over, niet omdat het over mij zou gaan (ben hem na de bocht op het rechte stuk pas kwijtgeraakt) maar gewoon omdat het onzin is. Sterker nog de auto met het minste vermogen met of zonder abs/traction control/psm of whatever overkwam hetzelfde.
Achteraf zeggen dat de gt3 het snelste is... ook onzin.
Maar goed, ik en heel veel anderen hebben een prima dag gehad en daar gaat het om.

27 dec 2007 0:41

@knauf: hoe moest je inhalen dan? (ik heb de briefing gemist). Zo hard mogelijk neem ik aan? :wink:

27 dec 2007 0:51

moetje ff aan die grijze gt3mk2 vragen :wink: geintjuhhhhh

27 dec 2007 0:53

Gert schreef:Sterker nog de auto met het minste vermogen met of zonder abs/traction control/psm of whatever overkwam hetzelfde.


Als je niet goed reageert kan het natuurlijk ook zonder ABS misgaan, maar met ABS heb je kleine kans dat het goed gaat. Tenzij je heel goed kunt driften.

Dit gebeurt overigens altijd NA de bocht, dus grote kans dat het ook bij jou het probleem was.

27 dec 2007 0:54

Was idd de gele 914 die die ermee ophield. Duurde idd een tijdje voor we opgehaald werden, maar het uitzicht was prachtig...
Wat een Porsche-geweld!

27 dec 2007 1:10

GP schreef:Als je niet goed reageert kan het natuurlijk ook zonder ABS misgaan, maar met ABS heb je kleine kans dat het goed gaat. Tenzij je heel goed kunt driften.

Dit gebeurt overigens altijd NA de bocht, dus grote kans dat het ook bij jou het probleem was.


Het ging zo snel dat ik er echt niet meer op te reageren kon, als ie uitbreekt kan ik hem normaal gesproken altijd opvangen.
Ik was de bocht al uit (ging daar zelfs vrij langzaam doorheen) en gaf op het rechte stuk gewoon teveel gas en raakte hem kwijt, dacht dat het zou kunnen maar er was geen grip. Ik ging pas remmen toen ik omgekeerd richting bandenstapel ging.. die heb ik toen aangetikt.
Had gewoon wat rustiger moeten rijden was er niks aan de hand geweest.
Maar zoals gezegd.. auto gechecked voorzichtig weer geprobeerd en vervolgens nog ruim twee uur met veel plezier gereden.

27 dec 2007 1:13

nog bedankt voor de ducktape aan diegene als die dit leest :wink:

gertus wilde ook graag rode spiegels :mrgreen:
Gesloten onderwerp