Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
28 apr 2011 6:50
Als het de eerste keer is dat je gaat, zou ik ook de 968 adviseren. Een 911 gooi je nou eenmaal moeilijk om en als die dan gaat, dan is de auto
heel moeilijk op te vangen. De 968 gaat veel geleidelijker en beter op te vangen.
Ik ben 3 keer met een 944 S2 uit 1991 geweest, die goed onderhouden was en nooit een centje pijn gehad.
Wat betreft bandjes, tuurlijk zit er een grip verschil tussen de genoemde banden. Is het op die dag echt van invloed, dat denk ik niet.
Zoals je ziet op de foto hier boven is de baan zeik nat en rijd je met 4 bar in de achterbanden, die verliezen echt wel hun grip.
Ik heb toen met de 944 ook mijn oude winterbanden opgerookt ging prima. Wss rijd ik 29 mei ook op winterbandjes.
Als de bandjes bijna op de 2mm blokjes zitten houd ik het er een hele dag nog op vol.
Dus laat je 3-4mm op een dag oproken dan heb je het wel gehad.
@Ed, top dat je het kunt bevestigen
28 apr 2011 13:01
Bedankt voor de adviezen tot zover, met 4mm banden zou ik het dus wel moeten redden. Dat de 968 op zich geschikter is begrijp ik, ik heb sinds 1992 een 944/944turbo en de 968 in mijn bezit en weet hoe die rijden. Tijdens een Paul Maaskant rijvaardiheidscursus (via dit forum) een paar jaar geleden al gemerkt dat de gt3 lastiger is, ik was de enige van de groep waarbij de auto op een schuin glas stuk rond bleef gaan. Dus die man kan niet rijden (dacht ik zelf ook even) in een 944turbo gestapt van een collega cursist en het ging probleemloos. Mijn doel is eigenlijk de gt3 nog wat beter te leren beheersen zodat ik mijn eerste leermomenten (oke eerder verdere leermomenten de eerste heb ik al gehad) niet mee hoef te maken tussen een paar stoepranden of ander harde zaken. Locaal een bochtje in de buurt pakken om te oefenen wordt ook niet altijd geheel op prijsgesteld.
Maar goed circuitervaring en bochtjes driften maakt mij absolut geen driftexpert dus misschien beter eerst een keer met de 968 cabrio (ondanks mijn zorgen over de carroserie stijfheid)
28 apr 2011 13:32
Dat laatste zal wel loslopen denk ik.
Juist op de natte baan heeft de wagen weinig te lijden. Op droog is het eeb ander verhaal lijkt me, dan kan er wel eens een optater komen.
28 apr 2011 16:02
Alhoewel ik heel erg twijfel, stel ik toch de vraag of er nog de mogelijkheid bestaat om mee te gaan.
Waarom de twijfel:
Ik bezit geen porsche. maar een Jaguar XKR uit 2001
mijn profiel op mijn achterbanden is circa 3 mm. (Ik sta op het punt andere banden te bestellen)
nu las ik dat het toereikend zou moeten zijn (maar ik moet ook nog naar huis).
Ik heb mijn auto pas een jaar en zou mijn auto graag veel beter leren kennen. Helaas nergens de mogelijkheid om dat eens te proberen en te ervaren, dit zou voor mij een mogelijkheid zijn.
Maar mijn ervaringen met driften is niet of nauwelijks.
Normaliter stel ik "bij twijfel niet doen" maar ik heb dan het gevoel dat het een gemiste kans is.
Graag advies
Peter
28 apr 2011 16:09
Gewoon inschrijven - banden bij het laatste tankstation voor Lelystad even van wat meer lucht voorzien - dagje gecontroleerd glijden - af en toe even naar de bandjes kijken - beetje lucht er uit en op je gemak naar huis

.. of naar de bandenboer
28 apr 2011 19:08
Tevens zit in mijn verhaal nog wat marge.
Omdat het mij steeds beter af gaat, hebben mijn banden nu ook meer te leiden dan mijn eerste twee driftdagen.
Toen deed ik met een setje 2-3 dagen
Dus als de pb je nog niet heeft overtuigd, mss dit wel
28 apr 2011 19:10
.. weet jij wat er in de PB (van driftsport) staat dan
14 mei 2011 21:14
toch nog een vraagje.
kan redelijk voordeling aan drifbandjes komen. Hoef dus niet mijn Pirelli corsa (toch nog goed voor 2 circuitdagen) de gewone banden of de 8mm winterbanden op te offeren. De standaard 295 banden wordt moeilijk maar ik kan kiezen uit 285/30 18 op de standaard 11 J velgen of 265/35 18 (laatste het goedkoopst 30 euro ps) om de wintervelgen van 10 J laten leggen. Wat is meer geschikt. Bij beide zal bij de originele maat voor 235 (wiel de gewone voorwielen laten zitten de balans wat verstoord zijn. minder grip achter, maar misschien is dat alleen maar handig?
15 mei 2011 12:37
Lijkt mij alleen maar handig. We gaan niet voor niets op een natte baan rijden met te hoge bandenspanning. Grip is het laatste waar we op zitten te wachten. Heb je trouwens met een smallere band niet meer grip? Meer druk per cm/2. Zie ook winterbanden. Als ik me niet vergis ligt het nut in brede banden voor een sportwagen puur in het makkelijker kwijtraken van warmte en dus de band beter laten functioneren.
15 mei 2011 19:27
Meer druk is bij rijden op sneeuw van toepassing. Zie de smalle banden waarop in de wrc wordt gereden.
Voor dit geval, pakken wat het makkelijkste / beste deal is. Het werkelijke verschil gaat niet bepalen of je aan het einde van de dag kunt driften laatstaan of je lol gaat hebben
20 mei 2011 23:03
Nog maar één weekje!

Zin an!
20 mei 2011 23:13
Gaat het loopvlak van je banden ook van glimmen
20 mei 2011 23:19
Da's mooi, want ik heb banden gehuurd....
21 mei 2011 10:59
is er nog plek voor eentje meer??
Heb Renntech al een pb gestuurd maar nog geen reactie??
21 mei 2011 11:11
Belastingadviseurs mogen niet meedoen.
21 mei 2011 11:15
't is toch op zondag....?
21 mei 2011 11:38
de Fiscalist schreef:Heb Renntech al een pb gestuurd maar nog geen reactie??
.. die is 'n weekje op Huwelijksreis
21 mei 2011 12:10
de Fiscalist schreef:'t is toch op zondag....?
Op zondag ben je geen fiscalist?
21 mei 2011 22:46
Nou, had me voor dit jaar nog niet opgegeven maar ik kan de verleiding niet weerstaan

. Beter op een circuit glijden dan op de openbare weg (kan in de buurt ook maar geen grote plaat asfalt vinden waar we ongestoord kunnen glijden).
Ik verwacht/hoop dat er nog wel plaats is gezien het lijstje op de eerste pagina van deze post.
22 mei 2011 9:37
fins schreef:de Fiscalist schreef:'t is toch op zondag....?
Op zondag ben je geen fiscalist?

jij snapt het
22 mei 2011 10:45
Dat is d(i)e man die op zondag het vlees snijdt ....
22 mei 2011 12:02
Kunnen er nog wel een paar bij hoor, top! Wordt leuk
22 mei 2011 12:38
Des te meer er komen - des te meer verschillende drift-activiteiten er zijn
22 mei 2011 12:40
Had ik al gezegd dat ik er vette zin an heb? Het meisje ook trouwens!
22 mei 2011 13:01
... dat je zin in het meisje hebt, hoef je hier niet te verkondigen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.