27 okt 2017 18:51
27 okt 2017 18:57
28 okt 2017 16:49
28 okt 2017 17:15
28 okt 2017 17:47
28 okt 2017 18:09
28 okt 2017 19:34
28 okt 2017 21:34
28 okt 2017 21:41
28 okt 2017 22:45
28 okt 2017 23:13
molen934 schreef:Wat dacht je
28 okt 2017 23:18
Hans44 schreef:Gisteren bij Pistenclub weer gereden met mijn dochter in de 325i e36. We hebben daar inmiddels de duurste AST variant onder zitten en idd Pagid geel. Auto is op uitlaat na verder standaard (uiteraard wel een kooi, stoelen en verder alles eruit ) en een chipje laat 'm tot 7000 tpm draaien. Dat maakt 'm niks sneller, maar geeft je de kans op sommige stukken net even na de bocht te schakelen ipv midden in. Zonder de P's tekort te doen, wat is zo'n e36 toch een geweldige auto (ook na 26 kaar en 250k km's). Het was een hele rustige dag maar ook weer 75% Porsche geweld met GT3 (RS) en Gt4. M.n. die laatste kun je ondanks de helft vh vermogen heel aardig partij geven, zeker op de bochtige gedeelten.
Natuurlijk is meer vermogen lekker, maar geef eerst je geld uit aan een goed onderstel. Dat geeft echt meer voldoening dan een paar pk.
29 okt 2017 9:06
29 okt 2017 10:45
MarkS schreef:
Mannen het concept van minder gewicht is me echt wel duidelijk. En 20kg besparing is idd niet niks. Maar om het even in perspectief te plaatsen, dat is amper 1,5% van mijn wagengewicht.
29 okt 2017 11:37
29 okt 2017 12:58
29 okt 2017 13:18
29 okt 2017 20:48
29 okt 2017 20:57
29 okt 2017 21:52
30 okt 2017 20:25
30 okt 2017 21:26
30 okt 2017 21:37
30 okt 2017 21:40
30 okt 2017 21:48
Jos Targa schreef:grappig om te volgen deze discussie![]()
ik zou investeren in een paar uurtjes instructie, al die kilo's minder....ja, zal zeker schelen. Echter maakt het je geen betere rijder. Uit ervaring kan ik je vertellen dat instructie pas echt seconden scheelt. Als je dan aan je limieten zit ga dan aan de slag met gewichtsbeparing om die laatsten 10den van seconden er nog uit te persen voor zover dat zin heeft als je enkel trackdays rijd. onderstel en remmerij is in jullie geval het allerbelangrijkste.
We zien dat in de 944 cup. Rondetijden verschillen van 2.04 hoog tot 2.12 afhankelijk van de ervaringen van de rijders met in basis allemaal dezelfde auto.
Toen ik begon met mijn 944cup reed ik op zandvoort 2.12 met veel pijn en moeite ( de maanden ervoor zal ik helemaal niet vertellen0
snelste tijd met dezelfde auto en dezelfde set-up na wat lessen en instructies 2.06.2.