Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

30 okt 2017 21:50

Ook mee eens, in dat opzicht altijd eerst onderstel zou ik zeggen. Maakt echt wereld van verschil!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

31 okt 2017 18:57

Ik heb ook een goede ervaring met Jaap. Mijn vriendin heeft laatst instructie gehad van Dennis Retera (ik ook 1 sessie) en volgens mij Meindert van Buren (GP Elite) en dat was ook erg fijn. Porsches zijn nog heel in iedergeval :D

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

31 okt 2017 19:38

Meindert was mijn instructeur vorig jaar tijdens de licentietraining. Goed om te horen dat jullie ervaringen met Jaap ook goed zijn. Ik hoop Jaap volgend jaar eens te kunnen "boeken" als ik weer genoeg centjes heb gespaard ...

Vandaag knoop doorgehakt, het volgende wordt nu gedaan:
- Intrax RSA onderstel
- Reparatie koppakking
- Aanpassing cilinderkoppen
- Groter gasklephuis
- Aanpassing motormanagement (verhoging toerenbegrenzer)
- M3 spruitstuk
- Supersprint uitlaat

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

31 okt 2017 21:07

Goed bezig! Maar kun je niet beter eerst de auto lichter maken? ;-)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

31 okt 2017 21:09

Welke price-range is zo een Intrax RSA set?
Eventueel Ohlins R&T ook een optie? Ik ben er in ieder geval wel fan van. Is eventueel naar persoonlijke wens aan te passen en te tunen. Er zit een expert in Oude Tonge.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

31 okt 2017 21:18

porsje911 schreef:Goed bezig! Maar kun je niet beter eerst de auto lichter maken? ;-)

Goed plan :mrgreen:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

31 okt 2017 21:31

Kheldar schreef:Welke price-range is zo een Intrax RSA set?
Eventueel Ohlins R&T ook een optie? Ik ben er in ieder geval wel fan van. Is eventueel naar persoonlijke wens aan te passen en te tunen. Er zit een expert in Oude Tonge.

Mwah, heb Intrax wel iets hoger zitten dan Madeno.

Had zelf 1K2 met Black Titan en ARC op de 964 zitten, dan heb je wel een serieus setje :drive:

De meeste Alfas rijden ook met RSA, is een top setje voor deze toepassing :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

31 okt 2017 22:01

Keuze onderstel is gemaakt. Ik zat zelf eerst op de AST 5100 lijn.
Maar "iemand" heeft me voor Intrax weten te overtuigen. Kon ook een interessante prijs voor worden gemaakt.
M'n specialist racet overigens met AST en Intrax en het onderstel wordt ook op mijn auto en gebruik initieel afgesteld.

Gewichtbesparing wordt verder doorgezet voor en na de feestdagen.
2-3 keer per week hardlopen. Om nog een paar kilootjes kwijt te raken. Komt goed mannen! ;-)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

31 okt 2017 22:21

Ik ben gewoon nieuwsgierig naar wat voor prijs range deze Intrax onderstellen gaan voor bmw. Kwestie van te weten wat eventuele investeringskosten zijn voor eigen tracktoy.

@CSV: denk idd dat een 1k2 meerweg verstelbare set idd niet te vergelijken is met een meer dual setup straat/track zoals een RSA of R&T. Kwestie van appels met appels vergelijken, toch?
Laatst bijgewerkt door Kheldar op 31 okt 2017 22:25, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

31 okt 2017 22:25

Weet niet hoe R&T zich verhoudt tot de Intrax sets, maar denk dat 1K2 wel iets hoger ingeschaald moet worden idd.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

31 okt 2017 23:18

RSA en 1K2 komt voor de E36 aardig bij elkaar in de buurt.

Denk dat je voor de RSA normaliter rekening moet houden met 2,5-3K.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

31 okt 2017 23:44

Nice ... Mark, ik volg je vorderingen met de auto graag ;)

Is er binnenkort nog een relaxe circuitdag op Zandvoort. Wil nog wel eens een paar rondjes draaien met de 996 nu hij fris in de olie zit.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

31 okt 2017 23:46

zondag 12-11 rijden we met DF op Spa (veel leuker dan Zandvoort)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

31 okt 2017 23:50

Spa voor een weekend te ver weg momenteel. Kleine kids en familieprioriteiten. Zoek het daarom voorlopig toch nog iets dichter bij ‘huis’.

Spa zou wel ns knn een doordeweekse dag.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 nov 2017 0:49

Donderdag 23 november heeft DF een trackday op Zandvoort.

Ik had zondag 12 november Spa ook staan maar die moet ik nu overslaan. Auto is wss pas december klaar.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

02 nov 2017 9:18

Voor de liefhebbers van luchtgekoelde 911's en de Nordschleife.
Een rondje met mijn 3.2 over de Ring. Al een aantal jaar terug gefilmd en nu eindelijk eens ge-edit.

https://youtu.be/19jVYwCv3TI

:drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

02 nov 2017 11:51

Heel gaaf filmpje Geert, en serieus aan het gassen :drive: :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

02 nov 2017 12:05

Gaaf inderdaad. Mooie 911 ook! :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

02 nov 2017 12:09

Cazzo Super Veloce schreef:Heel gaaf filmpje Geert, en serieus aan het gassen :drive: :thumleft:


Tnx! Ja dat was een mooie en vooral uitzonderlijk rustige TF-dag.
De dagen dat je de meeste lol van je auto hebt :D

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

02 nov 2017 12:57

https://www.youtube.com/watch?v=5dKgIw_ ... e=youtu.be

Mijn filmpje, niet ge-edit.
Was op 22-11, dus tamelijk glad. Had eerder die dag nog een flinke schuiver op Schwedenkreuz meegemaakt :shock: , dus vandaar het behoudende tempo...

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

02 nov 2017 13:18

Leuke video's! :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

02 nov 2017 15:50

Cazzo Super Veloce schreef:https://www.youtube.com/watch?v=5dKgIw_dwBU&feature=youtu.be


Ziet er goed uit, ook mooi de gang erin :thumleft:
Ook zo'n fijne lage zon en lekker rustig einde van de dag sfeertje.
Dat zijn de mooiste dagen!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

02 nov 2017 18:46

Die dag 14 rondjes gereden.
Die schuiver bij Schedenkreuz was wel een momentje, dan merk je dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Expres daarna nog een aantal ronden gereden om van de schrik af te zijn, dit was de laatste van de dag, toevallig door een mede-forummer in een Mini gefilmd.
Maar blijft de mooiste baan ter wereld, volgend jaar met de 1M :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

02 nov 2017 19:34

Ja dat is een berucht gedeelte; met 200+ over een heuveltje verlies je daar snel stabiliteit.
Zéker de mooiste baan! Ik ga nog ieder jaar, maar niet meer met de 3.2..

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 nov 2017 9:01

Ik zou nu even oppassen op de Ring.
Gaat vaak fout de laatste tijd. En meestal door iemand anders.

Link naar het artikel
Plaats een reactie