Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 dec 2015 23:27

Van harte met je licentie Paul, erg leuk :thumleft:
Ben zelf nog ff bezig, heb inlasplaten voor het subframe besteld bij Bas Roos :wink:
Net betaald en worden opgestuurd, bij BMW alle bevestigingrubbers besteld.
Zaten beste scheuren in de ophanging, wil het versterken, nieuwe schijven, blokken en remleidingen :salut:
Van de week maar gehaktballen eten :mrgreen:
66698

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

15 dec 2015 0:24

Kijk, goed bezig :thumleft:
Zo kom je de lange winter wel door en dan in het voorjaar weer knalluh :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

15 dec 2015 0:32

Mooi werk Paulus, maar met een oude BWM was het vast nog leuker geweest. :mrgreen:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

15 dec 2015 10:20

Ja maar die waren weer 500 euro duurder en we hebben er 3 gehuurd...
Bovendien is het verbazingwekkend hoe hoog de bochtsnelheid van zon Seatje is.
Heel veel BMWtjes ingehaald tijdens het vrijrijden en dat geeft natuurlijk een extra kick :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

15 dec 2015 10:28

En nog pre-sjoemelsoftware zo te zien? :mrgreen:
#VAGfanboy

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

15 dec 2015 10:31

Ja, die kon ik verwachten :mrgreen:
Geen idee wat voor software er in zit, maar op het rechte stuk lopen die dingen niet echt hard, denk 160-170.
Kun je wel lekker laat remmen voor de Tarzan :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

15 dec 2015 13:27

Wel cool hoor, lekker knallen met zo'n seatje. Lekker licht, voor het betere smijtwerk.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

18 dec 2015 17:50

Morgen de Bimmer ophalen. Zal mij benieuwen...

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

18 dec 2015 18:18

Cazzo Super Veloce schreef:Ja, die kon ik verwachten :mrgreen:
Geen idee wat voor software er in zit, maar op het rechte stuk lopen die dingen niet echt hard, denk 160-170.
Kun je wel lekker laat remmen voor de Tarzan :thumleft:


Kom je met de Alfa veel sneller op het rechte stuk :?:
Je moet al behoorlijk snel "bos uit" komen om een hoge snelheid te halen :drive:
Ben flink aan het hobby'n, subframe gestraald, platen van Ab Roos zijn binnen, nieuwe achterschijven en Feredo blokken.
Helaas moet de bak er ook achter vandaan, alles is al los en morgen laten zakken en kijken of we het één en ander kunnen herstellen :oops:
Kom anders niet veel bij de dealert en ze kijken al op, u weer :?:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

18 dec 2015 18:41

Denk met de Alfa ongeveer even snel, maar heeft geen snelheidsmeter.
Voordeel van Alfa is de korte 1.6 bak die er onder ligt, trekt daardoor lekker.
Heeft maar 97 PK aan de achterwielen, maar bocht uit houden we een 325i een heel stuk bij :drive:
Wel balen van alle onkosten aan de 330 :evil:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

19 dec 2015 15:40

Bak er onder vandaan gehaald en dat op mijn leeftijd :oops:
Niet te geloven, was gemonteerd met/zonder 2 x m10 bouten, de stukken zitten nog in het blok en kan aan de bak :roll:
Drukgroep en vliegwiel eraf gehaald om wat ruimte te krijgen.
Iemand ervaring met linkse tappen :?: , tja het moet er toch uit.
Het zijn ook de bouten met de pasbussen en de onderste hebben ze het gebrobeerd met boren en het ziet er niet uit :oops:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

19 dec 2015 15:51

Als er nog een stuk uitsteekt, wil heet stoken en een griptang erop nog wel eens werken.
En/of een paar klappen met een hamer erop.
Anders netjes uitboren en een M10 draadbus (of helicoil oid) er in zetten.
Geen leuk klusje...

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 dec 2015 12:16

Onderste is eruit, maar er zal een soort helicoile in moeten.
This wel pielen met je hoofd achter het blok.
Zal nieuwe vliegwielbouten en van de bak bestellen met een vers toplagertje.
Zag dat die versterkingsplaten van Bas Roos er ook niet zomaar op zitten :oops:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 dec 2015 15:18

Tis nog geen maart, tijd zat :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 dec 2015 11:43

Tjonge wat zat de bovenste tapeind vast, is er scheef ingedraaid, liep vast en is denk ik afgebroken :oops:
We kochten een "tapeind verwijderaar" en die greep zich goed vast, piepend en krakend kwam hij eruit, een paar tappen er doorheen gehaald en hoop dat het goed gaat.
We zetten er een korter cardan op, maar hij belde net op uit Rotjeknor, was een verkeerde voor een 4 cil.
Hij is nu naar een andere onderweg, we wachten af.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 dec 2015 11:50

Was misschien slimmer geweest om onze vers gespoten en geprepareerde e46 325 compact cupauto te kopen.

Instappen en rijden!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 dec 2015 11:52

Ook aan het hobby-en:

Zo wastie:
66852

En zo istie nu:
66853

Bekende plek voor een 75, hoewel mijn andere autos hier vrijwel geen roest hebben.
Binnen- en buitenspatbord morgen weer aan elkaar laten lassen.
Voordeel is dat er nu spacers onder kunnen voor wat meer spoorbreedte.
Plastic randen komen er terug op, zie je straks nix meer van :thumleft:
Daarna nog wat buizen toevoegen aan de schroefkooi, veiligheid toch wel boven alles, omdat mijn zoon en neef er komend jaar ook in gaan rijden in de Squadra Italia.

Zit nog te denken aan een ATL-tank.
Is toch wel een stuk veiliger dan het geperste blik wat nu voor een tank door moet gaan...
Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 29 dec 2015 11:57, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 dec 2015 11:53

Rescue911 schreef:Was misschien slimmer geweest om onze vers gespoten en geprepareerde e46 325 compact cupauto te kopen.

Instappen en rijden!

En dan de hele winter jezelf lopen vervelen :mrgreen:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 dec 2015 12:45

Zoon Bob kwam al met plaatjes om hem wat breder/stoerder te maken :scratch:
Vind hem zo al fraai, lekker laag en de wielen vallen mooi in de kuip met 18 inch :thumleft:
En je zit met andere wielen of ophanging om hem naar buiten te krijgen.
Moet toegeven de compact was een mooi alternatief geweest, maar wist het niet :wink:
(In je album staat een compact, maar is dat geen E36?)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

30 dec 2015 9:53

Bij deze Hans!

We zijn de laatste dingen aan het afbouwen/monteren, er komt ook nog een nieuwe voorruit in die ligt al klaar.

Hij heeft alles, zelfs een gekoeld sperdiff. km stand is 21.000km

Voor het spuiten met nog wat zichtbare schades:

Afbeelding

Zandvoort:

Afbeelding

Spuitcabine vorige week:

Afbeelding

Afbouwen weer/opbouwfase:

Afbeelding

Afbeelding

We hebben de auto netjes te verkopen daarom besloten tot spuiten.

Specs:
Motor:
• 2.5L benzin mit vanos
• Race nokkenwellen
• Geänderte Motormanagement

Übertragung:
• Extra leichtes Schwungrad
• Rennkupplung von Sachs
• Getriebe von BMW M3
• Kurz [4.1] Differential mit Ölkühler

Aufhängung:
• Intrax Schraubenfedern und Stoßdämpfern
• Sobald ersetzte BMW Mtech Querlenker
• Domstrebe vorne und hinten

Bremsen:
• Belüftete M3 Scheiben
• Wilwood 6 pistons Taster
• Hawk Pads

Sicherheit und Interieur:
• Durch VA engineering geschweißte Überrollkäfig
• Renn Lenkrad
• Sparco Rennsitz und zweite Sitz mit 4-Punkt Gurt für Passagier
• 5-Punkt Gurt
• Feuerlöscher
• E-Stromkreisunterbrecher

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 jan 2016 19:12

Wat mag deze compact kosten?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

01 jan 2016 19:54

Mijn maatje is nu op wintersport, we gaan de auto volgende week afbouwen: voorbumper erop, sideskirts, en nieuwe voorruit erin.

Het plan is de auto dan scherp aan te bieden voor 11.500,- a 12.500,-

Voor forum leden is de snel weg prijs: 9500,-

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 jan 2016 23:21

Wij gaan maar door, nu de ophanging aan het verstevigen :wink:
Morgen maar weer aan de stoeltjes :salut:
De platen gekocht bij Bas Roos uit Oss, mooie kerel :thumleft:
Vervelen doen we ons niet :mrgreen:
6690766906
Ook maar weer wat spullen besteld, zal het maar niet bij houden :scratch:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

09 jan 2016 10:14

molen934 schreef:Zoon Bob kwam al met plaatjes om hem wat breder/stoerder te maken :scratch:
Vind hem zo al fraai, lekker laag en de wielen vallen mooi in de kuip met 18 inch :thumleft:
En je zit met andere wielen of ophanging om hem naar buiten te krijgen.
Moet toegeven de compact was een mooi alternatief geweest, maar wist het niet :wink:
(In je album staat een compact, maar is dat geen E36?)


Daar heb ik de oplossing voor!

Wij hebben nog een BMW E46 Sedan WTCC set liggen. Gekocht voor de E46 compact maar nooit gemonteerd omdat deze (bleek achteraf) van een E46 sedan was dus niet paste.

De set bestaat uit:

BMW E46 WTCC Voorscherm links en rechts
BMW E46 WTCC Voorumper
BMW E46 WTCC Achterschermverbreders/flaps

Je ziet hier op de foto de set liggen bovenop de rand in onze schuur:

Afbeelding

En zo komt het er dan uit te zien:

Afbeelding

Je hoeft alleen een setje nieuwe koplampjes te kopen omdat de set van een fase II is dus dan is je auto gelijk fase II uitgevoerd.

Ik zou zeggen, doe een (serieus) bod!

:D

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

09 jan 2016 11:03

Goedemorge, ga zo weer ff naar de garage :salut:
Kan je ook melden, het is hier storm in de knip, witte busjes komen hier af en aan met pakketjes :oops:
Lijkt me verstandiger eerst maar eens wat rondjes te sturen :drive:
Plaats een reactie