Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

04 jan 2020 15:47

Druk bezig 2 knalfas op te bouwen.
Eentje (de snelste) krijgt een dry-sump omdat de standaard oliepomp te weinig druk leverde. Nieuw zijn ze bijna niet verkrijgbaar en reteduur.
De lagerschalen waren licht beschadigd door de lage oliedruk (2 bar) :twisted:
Dus lagers vervangen en nu bezig drysump pomp en tank er in te bouwen. Is typisch zon klus waarvan je dankt dat het wel mee zal vallen, maar de praktijk is weerbarstiger. Maar gaat goed komen. Verder is de auto klaar op wat spuit- en sticker-werk na. (en nieuwe schijven, nieuwe stoel etc.....)

De tweede wordt helemaal vanaf de grond opgebouwd. Minder extreem als de eerste, maar wel alles nieuw.
Ipv ITB's gekozen voor Webers, veel goedkoper en echt snel wordt deze toch niet (180pk tov 210pk voor de snelle).
Blokje nieuw opgebouwd, maar met standaard zuigers en drijfstangen, wel race-nokkenassen.
Body is helemaal doorgelast en gespoten, rolkooi naar eigen inzicht verstevigd.

Onze zonen gaan in de "snelle" rijden, die gaan zeker onder de 2 minuten op de nieuwe baan en voor podiumplaatsen.
Wij gaan in de tweede auto rijden, minder snel, net zoveel fun.

76235

Foto van de externe oliepomp en de riemschijf die we op de krukaspoulie gefabriceerd hebben.
Als je op de foto klikt staat hij recht (bij mij)
Is proefopstelling om uitlijning te controleren, montageplaat wordt nog aangepast en lichter gemaakt.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

13 jan 2020 22:47

Welke nokkenassen steek je?
Te wilde assen (hoge lift) met een goede afstelling passen niet met de standaard zuigers.

Ik ben bezig met een TS blok met 13,5mm lift nokken, waarbij de maximale lift op 106 graden zit. Op bdp nog een 5mm lift aanwezig. Dit pas geheel niet met de standaard zuigers. Zou ik hem minder wild uitklokken en op standaard graden en overlap zetten red ik het net wel maar dat gaat ten koste van een heel groot deel van mijn vermogens winst.

Ben benieuwd welke jij gebruikt.
Ik los dit overigens op met andere zuigers... anders uitklokken dan maximaal effectief vind ik jammer.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

13 jan 2020 22:59

Kreeg trouwens bericht van DRIVERSDAYS dat hun eerste trackday op Zandvoort begin maart al extreem snel volloopt. Niet gek natuurlijk met die nieuwe baan. Wat verwachten jullie voor 2020 ... en daarna ... blijft het nog leuk / betaalbaar of gaat het (te) druk worden te veel vraag en weinig aanbod. Met z’n allen een nieuw circuitje beginnen ergens midden van het land?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 jan 2020 6:18

Cazzo Super Veloce schreef:Onze zonen gaan in de "snelle" rijden, die gaan zeker onder de 2 minuten op de nieuwe baan en voor podiumplaatsen.
Wij gaan in de tweede auto rijden, minder snel, net zoveel fun.
Over een maand of 6 klaar? :mrgreen:

Cazzo Super Veloce schreef:76235

Bruut! :res:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 jan 2020 10:06

Martinos schreef:Welke nokkenassen steek je?
Te wilde assen (hoge lift) met een goede afstelling passen niet met de standaard zuigers.

Ik ben bezig met een TS blok met 13,5mm lift nokken, waarbij de maximale lift op 106 graden zit. Op bdp nog een 5mm lift aanwezig. Dit pas geheel niet met de standaard zuigers. Zou ik hem minder wild uitklokken en op standaard graden en overlap zetten red ik het net wel maar dat gaat ten koste van een heel groot deel van mijn vermogens winst.

Ben benieuwd welke jij gebruikt.
Ik los dit overigens op met andere zuigers... anders uitklokken dan maximaal effectief vind ik jammer.


Anders uitklokken is inderdaad onzin. Ik moet even opzoeken welke nokkenassen het zijn, zijn van Catcams, type weet ik zo niet meer.
In dit blok zitten JE-zuigers, in het ander blok de std zuigers, met dezelfde nokkenassen.
Kleppen raken zuigers niet.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 jan 2020 10:07

Anne 2.7 schreef:Over een maand of 6 klaar? :mrgreen:



Paasraces gaan we niet halen met 2 auto's, denk dat #2 ergens in mei klaar zal zijn.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 jan 2020 10:20

Wij gaan gestaag verder maar geen paniek.
Wou de motorkap schoonmaken, hou maar op zei mn zoon heb een “lichte” besteld :mrgreen:
Witte binnenzijde ziet er super uit en nog wat antislipmatjes kopen waar de voeten komen.
Ruiten zitten er weer in en zo de portieren monteren :thumleft:
Zag ook veel folie liggen dus het uiterlijk wordt ook aangepakt, heb niet veel meer te vertellen :oops:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 jan 2020 10:27

Cazzo Super Veloce schreef:
Martinos schreef:Welke nokkenassen steek je?
Te wilde assen (hoge lift) met een goede afstelling passen niet met de standaard zuigers.

Ik ben bezig met een TS blok met 13,5mm lift nokken, waarbij de maximale lift op 106 graden zit. Op bdp nog een 5mm lift aanwezig. Dit pas geheel niet met de standaard zuigers. Zou ik hem minder wild uitklokken en op standaard graden en overlap zetten red ik het net wel maar dat gaat ten koste van een heel groot deel van mijn vermogens winst.

Ben benieuwd welke jij gebruikt.
Ik los dit overigens op met andere zuigers... anders uitklokken dan maximaal effectief vind ik jammer.


Anders uitklokken is inderdaad onzin. Ik moet even opzoeken welke nokkenassen het zijn, zijn van Catcams, type weet ik zo niet meer.
In dit blok zitten JE-zuigers, in het ander blok de std zuigers, met dezelfde nokkenassen.
Kleppen raken zuigers niet.


Als je zou willen kijken graag. Ben heel benieuwd! Wij gaan nu voor JE zuigers. Wij hebben overigens de full race van catcams. (13,6mm lift zie ik nu).

Hopelijk redden we de paasraces!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

14 jan 2020 11:33

1033509 is de code van Catcams, ik kan zo snel geen gegevens vinden.
Welke auto prepareer jij?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

15 jan 2020 0:20

Ga ik die eens nazoeken!

Ik prepareer de auto van Erik van Berkel!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

16 jan 2020 14:33

Trackdays Zandvoort staan bij DF op de kalender inmiddels ... incl (F1?) prijsverhoging ... :wink:

http://www.dftrackdays.com/circuit/

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

16 jan 2020 15:23

Toch maar even flink doorwerken :salut:
762897628876287

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

16 jan 2020 16:16

Ziet er super uit Hans. Zon wit interieur is lekker racy. Nu de buitenkant nog :wink:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

16 jan 2020 19:54

Hé Hans, mooi man. Mijn 944 is zwart van binnen maar als je dit ziet :ba: word je blij van !
Bij ons willen ze nog wel eens strikt zijn over kabels buiten de kooi, zie dat jij er ook een paar hebt lopen....onder het mom nu je toch bezig bent ;)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

17 jan 2020 9:46

Eh, Hans, je hebt de stoel aan de verkeerde kant gezet. :mrgreen:

Ziet er prachtig uit, dat wit. :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

17 jan 2020 14:29

Hans is lang, zit op de achterbank :mrgreen:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 jan 2020 12:03

MarkS schreef:Voor de klussers onder jullie ... bij voorkeur aan een BMW E36 ...

Ik heb nog een complete uitlaatlijn van mijn E36 325i 1991, dus compleet vanaf en incl het spruitstuk, tussendemper, cats, einddemper en eindstukken.

Daarnaast nog een set van 4 BMW velgen 15inch 7J 5x120 IS47 33980.

Stuur me even een pb bij interesse.


Update: De uitlaat is verkocht, de velgen liggen er nog ...

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 jan 2020 13:00

Ingeschreven voor DF 28-3 Zandvoort.
Testdagje voor de Paasraces. :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

28 feb 2020 12:31

Trackday Driving Fun donderdag 27 februari 2020.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

28 feb 2020 12:34

Cazzo Super Veloce schreef:Ingeschreven voor DF 28-3 Zandvoort.
Testdagje voor de Paasraces. :drive:


Wij gaan zondag trainen voor de 3 endurance wedstrijden van dit seizoen. Ben erg benieuwd

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

28 feb 2020 12:47

Was er gisteren ff bij Peter een bakkie gedaan :thumleft:
Viel me tegen, nog een grote bouwput :scratch:
Baan spiegelglad maar goed het hoosde uit de lucht en dat maakt het ook niet gzg.
We moeten nog even doorbijten, ze doen hun best :res:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

04 maart 2020 20:19

Afgelopen zondag gereden. Tussen de 12 !!! baansluitingen door was het toch wel lekker rijden. Zeker in de middag op droog.
Kom met de standaard (motorisch iig) 325i op dezelfde tijd als voorheen (een lage 2.06).
Die kombocht maakt met dit soort vermogens denk ik weinig uit, want die ging vroeger ook al plankgas in 4.
Baan is wel wat breder en de Hugenholz is een diepe kuil geworden waar niemand nog echt de lijn kan vinden volgens mij.
Grip (ook op nat en halfnat) viel me reuze mee ondanks (of dankzij) de al aardig versleten DNRT band.

Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

04 maart 2020 20:44

Vandaag kon je kennelijk met je formule-auto over het circuit..... :shock: :mrgreen:

Het geluid lijkt sterk verbeterd van de F1! Is een stuk beter te pruimen....

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

04 maart 2020 20:53

Ik had zondag helaas mijn Formule 1 auto nog niet klaar voor het seizoen :-)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

04 maart 2020 21:24

Ga morgen de trackert na de verplichte oldtimerregelingswinterslaap eens van stal halen en een keer goed warm rijden.

Daarna de onder garantie gefixte aandrijfas weer wisselen en de spare van Verkerk eens retour naar Haarlemmermeer sturen.

Zijn er nog dagen die staan aangestipt? Altijd leuk om ‘bekenden’ tegen te komen op een dagje boenderen.
Plaats een reactie