Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: Nordschleife

10 sep 2009 0:06

Ik weet niet of het door minder koeling komt, maar bij mijn gt3 had ik hetzelfde. Binnenkant meer versleten dan de buitenste.
Bij een check vooraf dacht ik ook nog voldoende te hebben, na flink wat rondjes op de Nordschleife ineens een schrapend geluid toen ik ging parkeren.

Re: Nordschleife

10 sep 2009 8:32

niks mis mee toch ? :wink:

Re: Nordschleife

10 sep 2009 8:44

rob964.c4 schreef:deels volledig weg,
bedoel je dat aan de binnen zijde en niet gelijk matige slijtage was?
en binnen zijde slijt die sneller door minder koeling?

robert


Nee, aan de binnenkant was het blok aan de ene kant nog goed en aan de andere kant volledig weg. Scheef afgesleten blok dus.

Re: Nordschleife

10 sep 2009 8:48

kdebeuker schreef:Klinkt mij in de oren als verkeerde zuinigheid.


Om je een idee te geven: ik wist dat het er aan kwam (ik check zelf de blokken regelmatig, maar je ziet de binnenkant nu eenmaal niet zonder het wiel te verwijderen en in theorie slijt dat gelijkmatig) en had daarom ook al nieuwe schijven besteld, terwijl het de vraag was of de schijven al aan vervanging toe waren...

Zuinigheid? Absoluut niet.

Er brandde gewoon geen lampje en van buiten zag het er goed uit.

Re: Nordschleife

10 sep 2009 8:51

Gert schreef:Bij een check vooraf dacht ik ook nog voldoende te hebben, na flink wat rondjes op de Nordschleife ineens een schrapend geluid toen ik ging parkeren.


Nu ga ik het meer monitoren. Ook het scheef afslijten ga ik onderzoeken. Op zich zijn de klauwen in april vernieuwd (overstap naar 6 zuigers), maar het zou kunnen dat daar iets niet 100% is.

Re: Nordschleife

10 sep 2009 8:52

gast schreef:Laura Smit topic


Kom ik nooit. :mrgreen:

Re: Nordschleife

10 sep 2009 16:40

Devils son schreef:. . . . aan de binnenkant was het blok aan de ene kant nog goed en aan de andere kant volledig weg. Scheef afgesleten blok dus.


Als techneut lijkt mij dit niet in orde, zeker niet bij 6-zuiger klauwen.
Ik kan mij voorstellen dat er verschil in slijtage tussen de binnenste en buitenste blokken is (alhoewel dit eerder bij éénzuiger dubbelwerkende remklauwen kan voorkomen), maar één blok scheef afgesleten :scratch:
Zit er een zuiger vast, of grijpt één zuiger eerder aan dan andere ?

Ben wel benieuwd naar de uitkomst.

p.s. Wat voor blokken gebruik je?

Re: Nordschleife

10 sep 2009 19:02

Nine-eleven schreef:
Als techneut lijkt mij dit niet in orde, zeker niet bij 6-zuiger klauwen.


Vandaar dat ik het nu ook ga monitoren.

p.s. Wat voor blokken gebruik je?


Origineel Porsche, in dit geval Pagid P90.

Re: Nordschleife

17 sep 2009 10:53

Ik ga morgen weer... 8)

Re: Nordschleife

17 sep 2009 11:05

ook lekker weer :sunny:

Re: Nordschleife

17 sep 2009 11:08

wolf schreef:ook lekker weer :sunny:


Klopt. Morgen dus met de semi-slicks...

Re: Nordschleife

17 sep 2009 11:09

Mag je daar legaal mee in het openbaar?

Re: Nordschleife

17 sep 2009 11:11

Ja. Dat moet ook wel, want als jouw auto niet op de openbare weg mag, mag deze ook niet meedoen met de TF.

GT3 en GT2 worden vaak zelfs afgeleverd met semi-slicks.

Re: Nordschleife

17 sep 2009 11:15

De Ring is idd een openbare tolweg.
Maar is jouw turbo onder controle te houden bij een onverwachte plensbui?

edit: geniet er nog maar van... http://drivr.be/2009/06/30/semi-slicks- ... anaf-2012/

Re: Nordschleife

17 sep 2009 11:24

wolf schreef:Maar is jouw turbo onder controle te houden bij een onverwachte plensbui?


Als je niet te zot doet wel... :wink:

Re: Nordschleife

17 sep 2009 14:18

gast schreef:No big deal als semi slicks op de openbare weg verboden worden. Dingen zijn ook serieus gevaarlijk bij regen.


Een semi-slick is weinig gevaarlijker dan een normale band die nog niet voldoet aan de 1,6mm norm. Al was het maar omdat iemand die met semi-slicks rijdt weet dat bij regen er rustig moet worden gereden.

PS

Kijk zelf altijd goed naar het weer. Alleen als de kans op regen minimaal is ga ik met semi-slicks.

Re: Nordschleife

17 sep 2009 14:48

gast schreef:en een semi slick met 1,6 mm dan :idea:


Nog steeds weinig gevaarlijker. Beiden zeer gevoelig voor aquaplaning.

Een semi slick is ten alle tijde gevaarlijker dan een gewone straatband. Als dat nl niet zo was dan was er helemaal geen discussie over semi slicks. :idea:


Ik weet niet waar die discussie precies op berust, ik ken hem niet, maar ken wel tests waaruit blijkt dat een semi-slick op nat ook nog goed werkt en dat met name staand water het probleem is.

Verder heb ik persoonlijk al veel verhalen gehoord over semi slick op nat en koud wegdek.


Het hangt denk ik ook van de band af. De laatste generatie Michelin doet het erg goed, ook in de mindere omstandigheden. Doet daarin nauwelijks onder voor een UHP band.

Misschien moeten de autofabrikanten zelf het initiatief nemen en geen semi slicks meer af fabriek monteren. Dan blijven alleen de "bewuste" kopers over die niet in de regen gaan rijden en i.i.g. de snelheid flink aanpassen bij koud en nat weer :idea:


Ik weet dat Porsche met name Michelin heeft gevraagd om een iets meer all-round versie van de Pilot Sport Cup te ontwikkelen, hetgeen is gebeurd. Dus men neemt weldegelijk verantwoordelijkheid.

Het zou wellicht goed zijn om semi-slicks van de gewone optielijst af te halen en alleen op speciaal verzoek monteren. Van de andere kant: zo lang we gewone banden toe staan als het heeft gesneeuwd lijkt mij een verbod op semi-slicks redelijk onzinnig.

Re: Nordschleife

17 sep 2009 16:29

De semi-slicks van Michelin zijn in de regen qua grip wat minder in verhouding tot semi-slicks van andere merken.
Ik heb flink wat kilomters op semi-slicks van Pirelli gereden en in de regen nooit last gehad.
Zal later even een fotootje opzoeken van hoever (eigenlijk te ver) ik eens door ging...

Re: Nordschleife

17 sep 2009 16:51

Gert schreef:De semi-slicks van Michelin zijn in de regen qua grip wat minder in verhouding tot semi-slicks van andere merken.


Sport Cup wel. Maar de Sport Cup 2 is daar op verbeterd (met als gevolg iets mindere prestaties op droog).

Re: Nordschleife

17 sep 2009 17:21

Afbeelding

Er is sprake van enige gebruikssporen ... :D

Re: Nordschleife

17 sep 2009 17:27

gast schreef:Je discussieert wel maar weet niet waar de discussie over gaat :roll:

klik nog eens op de link van Wolf hierboven.....


Die had ik al lang gezien. Dat iemand denkt dat semi-slicks misschien verboden worden vind ik persoonlijk niet zo interessant. Als je nl. goed leest zie je dat de gedachte voort komt uit de richtlijnen waarvan men vermoed dat semi-slicks die niet gaan redden. Maar of dat in de praktijk ook zo zal zijn is een tweede. Het is een segment waar nog veel ontwikkeling in is.

Re: Nordschleife

17 sep 2009 20:58

ROFL @ Gert

Re: Nordschleife

21 sep 2009 8:38

'k Was vrijdag en zaterdag ook op de Ring, samen met de kever-vrienden.
Vorig jaar met de GSR-kever, maar deze keer met de Jubi.
Blijft een geweldige ervaring, ook al ga ik niet zo hard als die GT3RS's die echt laagvliegen alsof ze bezeten zijn...whew!

AfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door Marnix GSR op 21 sep 2009 17:02, in totaal 3 keer bewerkt.

Re: Nordschleife

21 sep 2009 9:09

Marnix GSR schreef:'k Was vrijdag en zaterdag ook op de Ring, samen met de kever-vrienden.


Die ben ik vrijdag inderdaad nog even voorbij gestoven... :wink:

Re: Nordschleife

21 sep 2009 9:51

Ik was er afgelopen weekend ook weer met mijn 205-je....

Ook al rij ik al jaren niet meer in mijn 930 kompressor.... Best wel apart om dan bij de Aral door iemand van het Porsche-forum (Devils son in dit geval) aangesproken te worden terwijl ik die persoon nog nooit gezien/gesproken heb :lol: . Nu overkomt mij dat wel vaker doordat ik een site heb met "wat" Ringinfo erop en omdat mensen me kennen via het forum nurburgring.nl, maar dit was wel heel apart 8) Volgende keer maar eens wat uitgebreider kennismaken.

Verslag met de nodige foto's is zoals gebruikelijk vanavond weer te vinden op mijn site

Zo zie ik eruit op de Ring........

Afbeelding
Plaats een reactie