Zoals eerder gemeld was het vandaag, niet echt zonnig maar wel droog.
Omdat ik nog maar één keer forumleden had gezien is het me niet gelukt de forumleden te vinden op dit treffen. Wel heb ik een paar auto's van forumleden gezien. De eigenaars waren waarschijnlijk net als ik aan het rondgaan tussen al dat schoons.
In het begin kwam ik een 993 carrera2 tegen. Hij had al 2 eerdere Porsches gehad beide Turbo's. Toen hij door had dat ik zonder m'n wederhelft was, (tja Richard je was niet alleen), zei hij me direct : 'chagreinig zeker' ,

Bingo, de fun was begonnen. Hij kende het forum niet en ging wel eens een kijkje komen nemen.
Iets verder leerde ik een Duitser kennen na verloop van tijd vernam ik via een visietekaartje dat hij was een CEO van een Zwitsers bedrijf was, waarvan ik de naam niet ga posten. Hij had een Porsche 917 e.a. Porsches sommige Biturbo en andere speciale waar ik de type's me niet goed kan herinneren, een paar conceptcars van Mercedes en nog tal van exoten (2 Lamborghini Countach's en een paar Ferrari's van rond 1960 - 1970). Ook huurde hij in de Elzas en een dorp in de buurt van Mullhouse wel eens een circuit af voor één of meerdere dagen. Hij heeft me mooie foto's laten zien en heeft me uitgenodigd om eens een kijkje te komen nemen, moest ik eens langs Dusseldorf passeren. Waarschijnlijk denk ik dit jaar wel eens naar Meilenwerk te gaan en eens te gaan zien. Dat ik extra geïnteresseerden zou meenemen had hij geen enkel problemen. Vandaag had hij het volgende mooi excemplaar, van 1962 mee: (dat reeds gepost werd)

Achteraan bengelde een helm van Gulf die ooit nog van Steven McQueen was geweest. Mijn inziens een echte verzamelaar, aan zijn gang te zien was hij vandaag precies in de snoepjeswinkel aan het rondlopen.
Iets verder werd er een héél mooie 930 Turbo geparkeerd, werkelijk in zeer mooie staat model met 4 versnellingen, ook met deze eigenaar heb ik kennis gemaakt. Ik was verbaasd over zijn kennis van de SC modellen, de 964 en de turbo's. Zijn verhaal hoe hij zijn mooie 930 Turbo heeft gevonden na een lange zoektocht en zijn verdere Porsche geschiedenis was zeker de moeite. Blijkbaar had hij nog een mooie 964 WTL staan, die hij vandaag niet bij had.
Hij maakte me attent op een 964 Turbo met een 3,6L motor de gele (die zie je echt niet veel)
Het verhaal van de 'gecrashte 997MKI GT3' die helemaal zou gerestaureerd worden, is één van de verhalen dat me zullen bij blijven. Hopelijk krijgen die jongens het helemaal rond. Naar hetgene dat ik begreep waren ze reeds 2 jaar bezig aan deze herstelling.
Uiteraard waren er ook gesprekken die niet wilden vlotten. Zulke gesprekken heb je immers ook buiten het Porschewereldje, dus niet zo uitzonderlijk dat het hier ook kon gebeuren. Uitspraken, zoals :" Ja, ik heb die heb ik zo gekocht die wielen stonden er al onder", "Die lichten komen van het internet, vind je zo!" Waarschijnlijk iets te stresserig omdat ze niet goed wisten wat er op zo'n treffen zou gebeuren. Of misschien dachten zij dat ze met één van de mooisten zouden aandraven en kwamen tot de conclusie dat er nog ander P's waren.
Een leuke dag, veel mooie verhalen gehoord en mogen genieten hoe deze mensen van een niet al te zonnige dag een voor mij hele belevenis hebben gemaakt. Bedankt Porsche fanaten voor deze mooie dag.
Natuurlijk hoop ik één van de volgende keren de forumleden ook eens tegen het lijf te lopen en eens beter te leren kennen.
Mvg,