Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

25 jan 2016 20:26

Ligt er een beetje aan of we dan al met vakantie zijn. Anders zeker op SPA later in zomer en najaar.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

26 jan 2016 9:54

Pw250 schreef:Beemer of Bimmer?! ;)
AC = lekker hoor :thumleft:


Nu snap ik waarom ik die BMWjes 325/30 zo makkelijk bij houd met mn 75 :thumleft:
(97 pekaatjes he, geen 200+)

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

26 jan 2016 11:15

Kan daar heel goed tegen, als je maar plezier hebt :cheers:
Heb zo'n dikke 20 jaar terug een cup Ascona gehad en dat was echt genieten :D
Had er een injectie motor ingezet en denk ook zoiets van 90 pk
Merkte toen al dat de aanpassing van het onderstel enorm belangrijk was maar reed nog op het korte circuit :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

26 jan 2016 12:46

Is zo, maar is wel heel leuk om een BMWtje voorbij te steken met een Alfa.
De meesten kunnen daar minder goed tegen :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

26 jan 2016 13:19

Zie dat er relatief vaak beamers worden ingezet als tracktool. 944 lijkt me ook nog steeds een relatief betaalbare keuzen, of zou het qua onderdelen en onderhoud tot significant duurder zijn?
En tegenover de 944 zie ik steeds vaker 924's voorbij komen voor 2-3k, en kan je waarschijnlijk ook prima mee sturen (als beginner), of zouden die te underpowered zijn?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

26 jan 2016 13:40

Underpowered is relatief.
Belangrijkste is; een goed onderstel, zo licht mogelijk, goede banden en goede remmen.
Geen idee wat de verschillen tussen een 924 en een 944 zijn, maar denk dat je met een goed geprepareerde 924 zeker een hoop lol voor relatief weinig geld kunt hebben.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

26 jan 2016 23:59

De 'gewone' 924 heeft wat weinig vermogen naar mijn idee, een uitgeklede en goed geprepareerde 944 2.5 is een prima basis als 944 cup racer, maar met de S2 begint het een leuke track tool te worden waar je buiten het onderstel niet veel aan hoeft te veranderen, de pk's komen prima tot zijn recht op het circuit maar kijk niet vreemd op als je op een trackday door een 944 cupper wordt ingehaald ;-)

Wil je goedkoop dan ben je snel veroordeeld tot de gezinswagens van BMW...

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

27 jan 2016 0:10

BMW is goed te betalen, was Porsche prijzen gewend.
Ook is er veel gebruikt te koop voor normale prijsjes :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 jan 2016 11:26

Van de week weer ff lekker met de beemer in de weer geweest :salut:
De stoelen kunnen geplaatst worden, zitten lekker laag en naar het zin.
Hij staat op een bandenbrug op "gulp" hoogte en wou iets pakken waar ik net niet bij kon en bam met de ribben op de rolkooi :oops:
Nou dat deed pittig pijn en slecht geslapen, nix als je ouder wordt maar je wordt ook zo soepel :evil:
Gaat gelukkig weer we gaan weer bouwen :salut:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 jan 2016 11:28

Herkenbaar :lol:
Heb mn kop tijdens het sleutelen al heel vaak gestoten aan de kooi.
En zit ook altijd in de weg als je ergens bij moet zijn.
Maar ach, alles voor de hobby :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 jan 2016 14:59

Ouwe mannen. :roll:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 jan 2016 15:01

Still going strong :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 jan 2016 15:51

molen934 schreef:Van de week weer ff lekker met de beemer in de weer geweest :salut:
De stoelen kunnen geplaatst worden, zitten lekker laag en naar het zin.
Hij staat op een bandenbrug op "gulp" hoogte en wou iets pakken waar ik net niet bij kon en bam met de ribben op de rolkooi :oops:
Nou dat deed pittig pijn en slecht geslapen, nix als je ouder wordt maar je wordt ook zo soepel :evil:
Gaat gelukkig weer we gaan weer bouwen :salut:

He "ouwe man"......goed bezig hoor :thumleft: ga je ook nog HARC trackdays rijden?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

29 jan 2016 17:21

Tuuuuuuuurlijk, samen een bakkie doen :salut:
Net lidmaatschap overgemaakt

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

31 jan 2016 13:35

Vh weekend de bandjes gewisseld, bumper vast gezet en ruimer gemaakt bij uitlaateindstuk (Rammelde wat), remmen schoon, slijtindicators remblokken vv (lampjes op 't dash kan ik niet tegen), nog wat kleine dingetjes. Nu nog een keer de remolie vv en systeem spoelen en klaar.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 feb 2016 13:10

Wou net ff nieuwe schijven voor achter bestellen, maar je kan van 30 tot 600 euro gaan :oops:
Enorm wat een verschillen, Hardeman heeft ook mooi spul maar kostbaar.
Heb vorige keer bij beste onderdelen wat gekocht en dat ging best goed, maar lees recensies en dat klinkt weer niet lekker :shock:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 feb 2016 13:16

Remschijven gewoon "normale" online en goede blokken en remolie.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 feb 2016 13:52

Net gedaan bij Win Parts, dacht wel raceblokken te kopen :salut:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 feb 2016 15:16

EBC... :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 feb 2016 15:43

Hawk HT10 of Pagid Geel doet het prima op een 3-serie, zowel op een trackday als tijdens endurance.
Schijven in principe gewoon standaard spul

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 feb 2016 17:19

+1 standaard schijven met Hawk HT10 :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 feb 2016 20:52

Hier idem, Hawk HT10 en standaard schijven, slijten overigens wel als een jekko met die blokken.
Koop schijven gelukkig voor groothandelsprijs :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 feb 2016 21:07

Rondom nieuwe blokken word je met Hawk HT10 ook niet vrolijk van ... :?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 feb 2016 21:08

200 euro per set van 2 toch?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

03 feb 2016 21:55

Ja dat was ik wel kwijt per set. Dus rondom x2. Had er iets te lang op doorgereden dus er was ook een remschoen verbrand. En dan incl montage. Maar voor een goed doel en kan er weer even tegenaan nu.
Plaats een reactie