Pfoe, weer terug uit La Douce France en aan het werk. Helemaal stuk, maar wat is de 24 uurs van Le Mans gaaf om mee te maken. (het was mijn eerste maar zeker niet de laatste).
Vooral de nachtrace is super om te zien. En alles wat er omheen georganiseerd wordt natuurlijk. Classic car races, kermis, eet- en drink tentjes, muziekoptredens (op zondagochtend zelfs een compleet gospel-kerkkoor). Kamperen, biertjes en heel veel mooie auto's. Het is echt een feest voor autoliefhebbers. Je struikelt over de Ferrari's, Porsches, Astons, Lambo's, etc, heel de stad Le Mans staat op zijn kop. Oh, en 's ochtends ontbijten met crepes met Grand Marnier, lekker hoor.
In de Porsche bocht crashte de Radical voor onze neus in ronde 16 en aan het eind van de race stonden we op de plek waar een Corvette de grindbak in spinde. Mooie inhaal akties gezien ook.
Porsche is 1 en 3 geworden in hun klasse. Het Nederlandse Spijker-team was uitgevallen, maar de LMP1 van Jan Lammers heeft de race uitgereden op een 25 plaats (geloof ik). Van de 54 auto's die gestart zijn zijn er 29 gefinished. Het is echt een slijtageslag. Ik heb een uurtje film en heel veel foto's. Supermooie filmbeelden van een pitstop van het team van Jan Lammers, we stonden tegenover hun pitbox op een gegeven moment, 3:30 in de ochtend.
Bedankt voor de gezelligheid, Bert en Piet