Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
02 nov 2015 15:57
https://www.oypo.nl/5F4AE9067DF3BA72Geel zwarte 318Ti Bas Roos autosport.
Banden valt idd erg mee . Komen nu van nangkang, maar heet in NL trackdayband van interstate. Kosten weinig en doen het iegenlijk best goed. Remblokken waren Hawk HT 10. Hebben het net gered in de hele wedstrijd
RV en RA niet vervangen en met nog voldoende profiel geeindigd
LV 2x vervangen en LA 1x vervangen.
Eigenlijk 7 banden dus, maar we hebben LV uit voorzorg op tijd vervangen.
15 nov 2015 1:53
Cazzo Super Veloce schreef:Post hier je geplande trackday, met Porsche of je andere circuitauto.
Altijd leuk om PF-ers life te ontmoeten op het circuit.
Mijn eerstvolgende trackday: 9-11 Spa met Driving Fun
Kijken of het "nieuwe" Intrax-onderstel een beetje werkt.
Hoe was het op Spa afgelopen week?
Ben zelf donderdag geweest. Ook met DF/Sky. Eerste keer op Spa.
Fantastische baan. Zandvoort is heel erg leuk maar dit is toch net even een niveautje hoger.
Baan was s ochtends nat dus redelijk voorzichtig begonnen. Einde van de ochtend begon het wat op te drogen en begon er iets van een droge lijn zichtbaar te worden. Tempo kon dus iets omhoog maar niet verder gekomen dan een 3m30s (E36 325i op kenteken en straatbanden, wel met Hawk HT10 remblokken).
Ontzettend druk in de paddock. Op de baan zeker 3-4 gloednieuwe GT3 RS'en voorbij zien (en horen) komen. Van een GT4 hoef je al helemaal niet op te kijken.
Spa smaakt zeker naar meer. Dus de agenda voor volgend jaar maar eens goed in de gaten houden.
15 nov 2015 2:19
Zaterdag 14 nov op Z.voort geweest, had er zin
Kocht 4 kaarten maar helaas na de eerste sessie was het over, koelvloeistof liep eruit
Ben heel wat keren op Z.voort geweest zonder pech, maar helaas de beemer liet me in de steek
15 nov 2015 12:14
Spa was weer geweldig, maar zoals bijna altijd weer nat. Regenbanden erop gezet waarvan na 3 rondjes er 1 lek ging. Weer verder op de toyo 's, wat gelijk staat aan een hele dag driften. Veel lol gehad. Kom met regenbanden op een 3.18 met een vrijwel standaard 325 e36 ( kooi, stoel, ast onderstel en een sper). Op de toyo's duurt het 10 seconden langer.
Toch bijna 450 km kunnen rijden
Ook veel P's waaronder een standaard 997 automaat, 997 gt3 Rs, 991 Rs ( die ik overigens meerdere malen heb ingehaald) en een heel rijtje ex cup 996 en 997. Die laatste 2 zijn overigens beduidend sneller dan een sportieve straatversie zoals de 997 en 991 rs'n !!
15 nov 2015 12:23
Reed ook met Toyo's die hun beste tijd hadden gehad en met wat spetters had ik zeer weinig grip
Is dit beter met nieuwe Toyo's in de regen
15 nov 2015 12:28
Toyo's zijn in de regen matig, Michelin Cup (1) nog veel slechter.
Wat redelijk goed gaat zijn de Federals (waarmee overigens ook een deel vd dag gereden). Regenbanden is echter heel erg veel beter.
15 nov 2015 13:42
MarkS schreef:
Hoe was het op Spa afgelopen week?
Ben zelf donderdag geweest. Ook met DF/Sky. Eerste keer op Spa.
Fantastische baan. Zandvoort is heel erg leuk maar dit is toch net even een niveautje hoger.
Baan was s ochtends nat dus redelijk voorzichtig begonnen. Einde van de ochtend begon het wat op te drogen en begon er iets van een droge lijn zichtbaar te worden. Tempo kon dus iets omhoog maar niet verder gekomen dan een 3m30s (E36 325i op kenteken en straatbanden, wel met Hawk HT10 remblokken).
Ontzettend druk in de paddock. Op de baan zeker 3-4 gloednieuwe GT3 RS'en voorbij zien (en horen) komen. Van een GT4 hoef je al helemaal niet op te kijken.
Spa smaakt zeker naar meer. Dus de agenda voor volgend jaar maar eens goed in de gaten houden.
Had ik in mn andere topic al over geschreven:
viewtopic.php?f=33&t=44909&start=150Waanzinnig mooi circuit, heb mn tijden nog niet gemeten, was er voor het eerst met de auto, maar was iets sneller dan mn collega in een E30 325I en die reed 3.19, op een droge baan, met Intrax en Toyos op de 964.
15 nov 2015 13:46
In het olie en roest topic, stom dat ik die heb gemist. Leek me hier me wat logischer.

Maar mooi dat jullie een droge baan hadden. Hoop dat de kalender voor 2016 snel bekend wordt.
15 nov 2015 19:17
Had een technisch akkefietje, vandaar in project-topic.
Spa is na de NS de mooiste baan waar ik ooit gereden heb(en een stuk veiliger).
Met de Duc heb ik hier 4-5 keer gereden, met de Porsche nu 1 keer.
Volgend jaar zeker nog een paar keer
18 nov 2015 20:21
Hier nog wat beeldmateriaal van 12-11 Spa.
http://youtu.be/5yua7OJAdPEMochten anderen foto/video materiaal hebben van hun trackday ...
18 nov 2015 21:56
Mooie beelden. In wat voor een BMW rijd je?
Die kever knalt er ook hard overeen zeg.
18 nov 2015 22:14
BMW E36 325i, 1991, op kenteken en straatbanden.
Aanpassingen, Hawk HT10 remblokken, castrol SRF remvloeistof, sperdifferentieel en iets korte versnellingsbak verhoudingen, rolkooi, recaro's (pole position), 6-puntsgorels en interieur zit er deels nog in. Opbouw door Bas Roos.


Laatst bijgewerkt door
MarkS op 18 nov 2015 22:23, in totaal 1 keer bewerkt.
18 nov 2015 22:18
Dank je. Leuk speelgoed! Ik zou graag zoiets willen kopen, maar heb nog niets (althans niets fatsoenlijks) gevonden.
18 nov 2015 22:26
Qua kosten is het handiger een reeds opgebouwde auto te kopen. Maar ik liep er 2,5 jaar geleden ook een beetje tegenaan dat ik het lastig vond een goede te vinden.
Dus toen maar zelf voor weinig een nette E36 aangeschaft, dat was een gelukje, bij Autohan. En die vervolgens naar m'n eigen wensen, laten opbouwen. Kost me uiteindelijk wel iets meer maar weet nu precies wat ik aan de auto heb.
18 nov 2015 22:29
Spa in de 964 (dochter aan het stuur een jaar of 3 geleden)
https://www.youtube.com/watch?v=fsWOc44WyxIZolder in de 993 een jaar of 5 geleden
https://www.youtube.com/watch?v=D_8xN7r6uVE
18 nov 2015 22:40
Heb van de week aan de beemer gewerkt, verse slangen met plastic pijpjes, wat gepiel en een verse elektr. vin en hij gaat weer als de brandweer.
Dat ik aankwam op Zandvoort afgelopen zaterdag werd er al snel gereden en kwam nog wat bekende tegen en hup de baan op, fout fout fout.
Had natuurlijk even naar de bandenspanning moeten kijken wat ik voor de tweede sessie ook wou doen
Knetterhard stonden ze, boven de 3 en het was ook geen rijden, maar goed daar leer je ook weer van
Wat hebben jullie voor uitlaten onder de beemers

, bij mij zit een standaard uitlaat eronder en is erg stil.
18 nov 2015 22:41
Gaaf Hans! Ook nog recentere track days?
18 nov 2015 22:46
molen934 schreef:Wat hebben jullie voor uitlaten onder de beemers

, bij mij zit een standaard uitlaat eronder en is erg stil.
Standaard uitlaat hier. Geluid interesseert me niet zo op het circuit. Minder lawaai is daar eerder een voordeel dan een nadeel. Werd laatste keer op Zandvoort afgevlagd (zwart). Reden, te veel lawaai. Bleek ik 3 ronden achter een GT3 te hebben gereden. Hij kreeg een blauwe vlag maar ze dachten (wisten 100% zeker) mij te hebben gemeten met te veel Db. Dan is het wel makkelijk als je een standaard uitlaat eronder hebt zitten.
Laatst bijgewerkt door
MarkS op 18 nov 2015 22:48, in totaal 1 keer bewerkt.
18 nov 2015 22:48
Heb van voor naar achter een M3 uitlaat onder de e36 incl spruitstuk.
Ietsje meer vermogen (denk ik) en niet te veel herry
18 nov 2015 22:53
Had ook al hier en daar wat info gekregen voor een nieuwe uitlaat.
En gelukkig geen Porsche prijzen
19 nov 2015 11:24
@Mark S; leuk ding, maar waarom straatbanden? Voor het driften?
Collega met E30 rijdt ook met straatbanden en gaat iedere bocht maximaal dwars.
Wel gaaf, maar niet bevorderlijk voor je rondetijd
19 nov 2015 19:50
Rij met Bridgestone RE070. Sportieve band maar wel een straatband idd.
Belangrijkste overweging, ik rij er ook mee van en naar het circuit, het is betaalbaarder dan de gebruikelijke semi slicks, qua grip natuurlijk niet maximaal maar zeker niet slecht en in het grensbereik ook goed voorspelbaar. Uiteindelijk denk ik dat er nog wat meer seconden tijdswinst bij de rijder te halen zijn dan dat ik dat in de banden moet gaan zoeken. Ik wil vooral zelf ook leren en beter worden.
Ik ben zeker geen Max Verstappen en heb ook geen illusie dat te worden maar rij met deze auto zonder problemen rondje 2m12s op Zandvoort (2m10s moet ook lukken) en heb ook niet het idee dat de banden me daar in beperken. Ik moet wel na 30min de banden wat laten afkoelen om smeren te voorkomen. Maar rij zonder problemen 2 seizoenen trackdays ermee wat ik met toyos niet had gered en zeker niet tegen die prijs (toyo minimaal 2x zo duur). Als ik op CPZ echt serieus onder de 2m10s wil uitkomen dan moet er eerst een ander onderstel onder. Rij nu nog met bilstein pro street.
20 nov 2015 9:52
Niet dat ik twijfel over jouw tijden Mark, maar als jij 2 seizoenen op straatbanden trackdays rijd op 1 set, dan red je 2,12 of 2,10 niet op 1 set.
kan je verzekeren dat jouw banden na een halve dag volledig weg zijn als je op de limiet gaat rijden. Semy Slicks zijn dan echt beter en kun je ook mee over de weg. Op mijn 944 met intrax onderstel en Federal semi slicks rijd ik een lage 2,09 en dan gaat het behoorlijk op de limiet!
Setje rondom incl montage voor 15 inch kosten 400 euro dus valt wel mee. Mochten wij elkaar eens treffen samen dan zou ik je willen uitnodigen om eens in de 944 te rijden met aangepast ondestel en semi slick, is echt de moeite waard!
20 nov 2015 10:25
Ik ben voor een setje Toyo888 15 inch op de Alfa 500 euro kwijt, Kan er een heel seizoen mee rijden.
Das een trackday of 7-8 en dan 3-4 uur per dag.
Maar heb maar 97 Pekaatjes aan de achterwielen, dat scheelt natuurlijk...
Mijn zoon van 18 reed er op zn allereerste trackday op Zandvoort 2.14 mee...
20 nov 2015 12:01
Heb even gekeken naar verse Toyo's maar ben wel ff meer kwijt met mijn 18 inch
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.