Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
19 jun 2010 16:55
Weer een KZ dagje bij Frank achter de rug. De 968 is even op de brug geweest om eea na te lopen. Patrick heeft ook de stappenmotor schoongemaakt waardoor de auto regelmatiger stationair loopt. Hij pakt volgens mij ook beter op.
Frank & Patrick bedankt!
Gr. Danny
22 jun 2010 20:07
ik vond het ook weer een leuk en leerzaam daggie , remschijven ben ik nog aan het kijken welke en waar ik ze ga bestellen maar dat komt wel goed .
frank en patrick nog bedankt voor de hulp en gezelligheid
22 jun 2010 22:31
Leuk iedereen weer even gesproken te hebben, Leuk ook te zien dat iedereen allerlei projectjes heeft lopen. En Frank dank voor de koffie!.
09 jul 2010 22:06
Ik heb de remschijven binnen nu alleen de remblokjes nog .
11 jul 2010 10:50
Leuk, engelstalig, stukje over de 968
hier
18 jul 2010 17:40
doen we deze maand nog een KZ ?
18 jul 2010 19:36
Ik ken de auto niet. Ziet er en beetje afgeragd uit, maar voor de prijs zou ik hem niet laten. Mischien moet we allemaal een paar honderd euro bijdragen dan hebben we een 968 donor auto.
19 jul 2010 16:33
Nou, een paar honderd krijg ik er wel uit: die stabi's en rubbers staan bij mij toch op de boodschappenlijst. Maarreh Johann, met hoeveel denk jij eigenlijk dat we zijn voor deze pool aankoop?
19 jul 2010 18:52
volgens mij zijn we met ongeveer 8 man in de KZ clubje, misschien nog meer. Dus 1000 eurie per stuk en we hebben een sloop auto.
Maar ik denk dat dit auto tog beter is dan een sloop auto...mischien een gedeelde circuit speeltje
21 jul 2010 19:42
Beste forumgenoten, ik heb met mijn 968 een hele rare en vervelende storing:
bij een koude motor start en rijdt de auto prima, maar zodra ik de auto wil starten na bijvoorbeeld getankt te hebben wil hij niet aanslaan. Bij het starten dreigt hij wel direct aan te slaan maar na 1 of 2 omwentelingen stopt hij er direct mee. Het lijkt wel of hij op dat moment geen brandstof krijgt.
Nadat de auto even een tijdje heeft stilgestaan start en loopt hij weer prima. Ik heb de Porsche dealer om een diagnose gevraagd, maar volgens hun kan dit echt van alles zijn en is dit erg lastig vast te stellen. Er zijn op dit forum ook al diverse malen suggesties gedaan bij soortgelijke storingen, maar wie heeft ervaringen met deze specifieke storing zodat ik gericht kan (laten) zoeken.
Al vast bedankt voor de moeite. JWF
21 jul 2010 19:54
een 968 kan je 'uitlezen' daar zou ik het eerste mee beginnen, als ik moet gokken zou ik de temp. sensor op de kop de schuld geven.....
21 jul 2010 20:10
Volgens mij ligt het aan je DME relais, ze gaan vaak kapot. Ze kost ongeveer 30 euro en het is goed om een extra relais in de auto te hebben.
kijk naar deze link
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/fuel-05.htmZe hebben ook instructies om een jumper wire te maken dan zou je heel snel kunnen zien of het echt je DME relais is die kapot is.
21 jul 2010 22:30
Zoals het probleem beschreven wordt is de waarschijnlijke oorzaak de temperatuursensor. Wil niet zeggen dat'ie kapot is. Ook de aansluitingen (connector) kunnen vies/geoxideerd zijn.
Als je een Multimeter hebt, meet dan een keer de weerstand van die sensor. Als ik het mij goed herinner moet de weerstand in de orde van 1000 Ohm zijn. Sterk afwijkende waarden wijzen op een defecte sensor.
Over het DME relais: Als je handig bent met een soldeerbout, soldeer je de interne kontakten goed door... Meestal zijn die van slechte kwaliteit (Spaans/Braziliaanse herkomst) zodat het soldeer doorgescheurd is.
30 jul 2010 0:52
Heren, ik zit hier met een grote smile op mijn gezicht, want na veel te lang moeten wachten (o.a. een bootreis van 28.000 km, een opname voor enkele weken bij Harry / Race for Fun, het RDW, de Douane, etc etc etc) heb ik vanavond eindelijk de gele platen op mijn 1993 968 coupe kunnen schroeven en een poging kunnen doen om mijn rijbewijs kwijt te raken. (Geloof dat het nog niet gelukt is

) Jeetje wat gaat dat makkelijk als je voorheen 163PK gewend was

Dit is m'n 3e prive-auto, en m'n 3e Porsche. Een echte transaxle freak die het gebruikelijke upgrade-pad heeft gevolgd, 924, 944 en nu eindelijk een prachtige 968. Midnight blue metallic met marine-blue leren comfort stoelen.
Foto's volgen desgewenst later, maar wat ik eigenlijk wilde zeggen: als er weer een KZ wordt georganiseerd, ben ik er graag bij om eens wat mede 968-eigenaren te ontmoeten!
Groet,
Ton
30 jul 2010 7:35
kent iemand deze auto misschien?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=v2yk3rlxhiapziet er op papier (en foto trouwens ook) wel aardig uit
30 jul 2010 9:42
Welkom, Ton! Lijkt op die van mij... Is ook Midnight blue en navy blauw lederen interieur...
Succes met de mooie 968!
... en ja... graag foto's
30 jul 2010 11:00
Mooie wagen voor een goeie prijs. Jammer van de stoffen stoelen, maar daar is de prijs ook na. Akk doen en kopen
30 jul 2010 11:01
Wanneer is de volgende KZ? Ik wil graag de rubbertjes russen de carrosserie en de bumpers vervangen, en ik zou wat hulp kunnen gebruiken.
Gefeliciteerd met je nieuwe wagen Ton! Ik heb ook een Midnight blue coupe...we zou onze eigin sub sub clubje kunen beginnen
30 jul 2010 13:11
Johannvb schreef:Mooie wagen voor een goeie prijs. Jammer van de stoffen stoelen, maar daar is de prijs ook na. Akk doen en kopen

Beetje dubieus dat ie als CS op het kenteken staat. Foutje van de RDW? Een CS is het zeker niet...
30 jul 2010 14:00
Ik gok op importauto, CS is goekoper op BPM. Maar een CS is 'ie zeker niet. Airbag, airco etc.
30 jul 2010 15:24
Johannvb schreef:Ik gok op importauto, CS is goekoper op BPM.
dan hoop ik wel dat de km historie goed te verifieren is
morgen hebben we een kijker voor de 944 turbo
30 jul 2010 15:44
Nou voor die BPM hoef je het niet te doen: 16 euro mocht ik betalen.
Ik weet wel hoe dat gekomen is, die CS op kenteken (mits het een import is), tot mijn grote verbazing kent het computersysteem van de RDW namelijk alleen de 968 Club Sport als 6-handbak. Met tiptronic is er wel een coupe, cabrio en CS. Raar! Ik moest ze er dus ook op wijzen dat mijn auto geen CS is, anders had de mijne ook als CS op kentekenbewijs gestaan. Ik heb het liever kloppend.
Overigens zag ik pas toen ik de papieren thuis kreeg, dat op mijn kentekenbewijs wél massa ledig voertuig 1290 KG staat. Scheelt 96 euro wegenbelasting op jaarbasis, haha wat een prutsers daar bij het RDW.
30 jul 2010 18:44
Carrosseriedelen (andere kleur) zal makkelijker zijn dan interieur...
30 jul 2010 22:52
de Duitse eBay is een goede plek voor 968 onderdelen. Heb je een 968 gekocht?
31 jul 2010 1:10
Of die foto's zijn heel slecht, of het is geen amazonegroen... Hoe klonk die (naar mijn bescheiden mening) veel te grote uitlaat?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.