Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: Tunnel Challenge Amsterdam - 10 Mei - La Targa Passaggio

22 maart 2013 2:55

Net ontvangen. Dank. :thumleft:

JP, Edd, ik neem aan dat we samen die kant op gaan :?: :?: :?: (waar dat ook mag zijn :idea: :mrgreen: )

22 maart 2013 3:30

@Rob, komt helemaal goed. :thumleft:

22 maart 2013 3:33

Weet ik :popcorn:

Slaap jij ook wel eens :?: :wink:

22 maart 2013 3:41

Elke dag 7 a 8 uurtjes. :lol:

22 maart 2013 8:40

e-mail binnen! :cheers: nu nog even uitlaat aanpassen voor die tijd :^:

22 maart 2013 21:56

mailtje ontvangen,en maar een daggie vrij genomen

24 maart 2013 8:35

Yep , toch "ingeloot". :cheers: ff mijn uitlaat eronderuit halen nog...

24 maart 2013 9:03

Leuk! Wij zijn er ook bij! Iemand positieve resultaten (betreft de herrie) met het verwijderen van de bout welke in de lambdasonde aansluiting zit?

24 maart 2013 9:13

Give it a try !

24 maart 2013 9:15

Denk dat ik de GoPro op de jubi van Marijn monteer en daarna het geluid bij beelden van mijn wagen plak. Scheelt weer schroeven :popcorn:

24 maart 2013 9:55

Je kunt ook achter mij aan rijden,krijg je naast herrie ook nog een paar vlammen....

24 maart 2013 10:20

De Jubi van Marijn heeft inmiddels (weer) een buren-vriendelijk-geluid, Rob :|

Go Pro heeft al eerder op dat hok geplakt gezeten .... heb daar nog wel een paar ludiek foto's van .... en de "roof-view" is ook te zien op de DVD van La Targa Passaggio Brussels van 2 jaar geleden :drive:

24 maart 2013 11:15

Yes, ik ben er ook weer eens bij.
Er zitten (en komen ook) geen uitlaatdempers meer onder!

24 maart 2013 16:34

En ik mag toch nog mee! Leuk. Denk alleen niet dat ik mijn eigen 996 ga horen, tenzij ik nog een gat in mijn uitlaat maak...

24 maart 2013 18:12

Iemand ervaring een 996 zonder dempers ? De dempers er tussen weg halen? Is het dan SUPER hard geluid of valt het ook wel weer mee?

24 maart 2013 18:21

... hangt van het aantal toeren af - en wat je in plaats van de dempers er onder gaat zetten :idea:

24 maart 2013 18:47

Olaf schreef:... hangt van het aantal toeren af - en wat je in plaats van de dempers er onder gaat zetten :idea:

Stel je rijd lekker rustig schakelt bij 3 å 4 duizend toeren en vervangt het gewoon door buis. Scheelt ook nog eens gewicht.
Zou mooi zijn als het echt hard is boven de 4 duizend toeren! Of heb je wat beters wat er tussen kan?

24 maart 2013 18:59

Glas_911 schreef:Stel je rijd lekker rustig schakelt bij 3 å 4 duizend toeren en vervangt het gewoon door buis. Scheelt ook nog eens gewicht.
Zou mooi zijn als het echt hard is boven de 4 duizend toeren! Of heb je wat beters wat er tussen kan?

Ik zou er een vlinderklep tussen zetten, waarmee je de dempers eventueel toch kunt gebruiken, mocht je het geluid heel even beu zijn.
Tenzij het een turbo is, dan alles open!!!!!

24 maart 2013 19:21

Helaas heb ik "nog" niet een turbo. Maar kwa geluid maakt het toch geen verschil. Voor turbo is het beter om niks er tussen te hebben voor het vermogen maar kwa geluid maakt het toch niks uit? Een vlinderklep voor een uitlaat weet je ongeveer wat dat kost?

24 maart 2013 19:57

Glas_911 schreef:Helaas heb ik "nog" niet een turbo. Maar kwa geluid maakt het toch geen verschil. Voor turbo is het beter om niks er tussen te hebben voor het vermogen maar kwa geluid maakt het toch niks uit? Een vlinderklep voor een uitlaat weet je ongeveer wat dat kost?

Turbo of geen turbo is qua volume dag en nacht verschil !!
Op straat rijd ik zonder dempers en dat is geen enkel probleem terwijl we laatst op Assen echt teveel geluid hadden met een C2 mét dempers, daar komen nu extra dempers onder, dus 4 in totaal, en twee kats!

Je zult het wel horen trouwens de 10e. :D

Ik heb zo even geen concrete bedragen, custom made is meestal de duurste oplossing, en ik weet dat er dempers zijn waar die kleppen al op zitten.
Vaak is die omleiding die voor de herrie (muziek) zorgt wel van een kleinere diameter, eventueel kun je die vergroten, mocht het niet genoeg zijn 8)

24 maart 2013 20:09

Roald schreef:
Glas_911 schreef:Helaas heb ik "nog" niet een turbo. Maar kwa geluid maakt het toch geen verschil. Voor turbo is het beter om niks er tussen te hebben voor het vermogen maar kwa geluid maakt het toch niks uit? Een vlinderklep voor een uitlaat weet je ongeveer wat dat kost?

Turbo of geen turbo is qua volume dag en nacht verschil !!
Op straat rijd ik zonder dempers en dat is geen enkel probleem terwijl we laatst op Assen echt teveel geluid hadden met een C2 mét dempers, daar komen nu extra dempers onder, dus 4 in totaal, en twee kats!

Je zult het wel horen trouwens de 10e. :D

Ik heb zo even geen concrete bedragen, custom made is meestal de duurste oplossing, en ik weet dat er dempers zijn waar die kleppen al op zitten.
Vaak is die omleiding die voor de herrie (muziek) zorgt wel van een kleinere diameter, eventueel kun je die vergroten, mocht het niet genoeg zijn 8)

Dus een turbo heeft minder geluid zonder dempers dan een normale 911... Hmmsss wist ik niet :) weer wat geleerd.
Ik zal even informeren om me heen wat een beetje betaalbaar en leuk is ;) en wat voor mij de beste optie is :)
Bedankt voor je informatie!

24 maart 2013 20:15

Altijd!
Ik hoop dat het lukt voor de 10e, maar ik hoor het wel :thumleft:

24 maart 2013 22:08

Op E-Bay 996 Klappenauspuff
281082993679,130722697956

25 maart 2013 21:18

André schreef:Op E-Bay 996 Klappenauspuff
281082993679,130722697956

Ziet er goed uit! Ik zal eens een kijkje nemen of ik een mooie voor weinig kan krijgen!
Bedankt voor de link! Heb nu zoveel opties.

Carnewall Uitlaat (update)
Demper ertussenweg
Klappenauspuff
Bypass

Keuzes, keuzes en nog eens keuzes :thumleft:

29 maart 2013 14:28

Wat doet een plek op de lijst op dit moment op de zwarte markt?
Biedingen mogen per PB :mrgreen: :mrgreen:

Ben ik eens een keer op tijd met inschrijven, heb ik een plek, valt het evenement in de vakantie. I.v.m. late boeking hadden we niet zoveel keuze meer, kom dus pas de 12e terug :(
Kortom, er komt een plek vrij :ba:
Plaats een reactie