Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 12:23

Daarom blijf ik met de Alfa lekker met 15 inch rijden.
Met de juiste velgen kun je dan ook nog 305mm remmen van een GTA toepassen :thumleft:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 12:40

Mooi filmpje MarkS, ook de CRX-jes e.d. gaan er nog goed op. Moet ook een keer een trackday speeltje hebben. Loop er al jaren mee met het idee. Sterker nog: Het moet er gewoon komen. Liefst wel gewoon op gele platen, gewoon van en naar het circuit rijden. Misschien maar weer eens kijken naar een goedkope Opel Speedster ofzo. of een BMW.
Mocht iemand nog iets weten..... :popcorn:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 13:45

Bij target cars in eindhoven staat een blauwe speedster uit 2002 met 105 k op de teller voor 8.950 euro :salut:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 13:56

Was voor mij wel erg wennen, kom al jaren op het circuit met een 911
Nu met een BMW die je nauwelijks hoort en een heel andere koppel :oops:
Vooral na de Hunzerug richting Scheivlak, hij wil wel vooruit met zijn 230 pk :drive:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 15:48

Target cars..... tja. Zal wel RHD zijn denk ik?! ;) En met ( gekietelde )Speedster al paar jaar gedaan.
Ben nu toevallig al in gesprek over een 328.... even kijken hoe dat afloopt!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 15:50

Vooral na de Hunzerug richting Scheivlak, hij wil wel vooruit met zijn 230 pk


:shock: Doe je wel voorzichtig Hans :!: :mrgreen: :res:

Zit nu al 3 weken thuis, na een stom race ongelukje, en wordt het al aardig zat. En ik moet nog zeker
3 weken :cry:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 16:17

Jos Targa schreef:Niet dat ik twijfel over jouw tijden Mark, maar als jij 2 seizoenen op straatbanden trackdays rijd op 1 set, dan red je 2,12 of 2,10 niet op 1 set.

kan je verzekeren dat jouw banden na een halve dag volledig weg zijn als je op de limiet gaat rijden. Semy Slicks zijn dan echt beter en kun je ook mee over de weg. Op mijn 944 met intrax onderstel en Federal semi slicks rijd ik een lage 2,09 en dan gaat het behoorlijk op de limiet!

Setje rondom incl montage voor 15 inch kosten 400 euro dus valt wel mee. Mochten wij elkaar eens treffen samen dan zou ik je willen uitnodigen om eens in de 944 te rijden met aangepast ondestel en semi slick, is echt de moeite waard!


Rondetijden hoef je niet aan te twijfelen Jos, doe ik ook niet want daarvoor heb ik een aim solo. :wink:

Wat voor mij 2 seizoenen aan trackdays is hoeft niet noodzakelijk ook 2 seizoenen voor een ander te zijn. Heb het even voor je nagekeken en rij nu met mijn huidige RE070s 1,5 jaar/seizoen. Deze kan ik zeker nog tot en met voorjaar 2016 gebruiken dus dan zit ik op 2 jaar. Ik geef wel eerlijk aan dat ik qua aantal trackdays op max 6 per jaar zit, te druk met o.a. werk om vaker te gaan. Daarbij rij ik nooit hele dagen, dus altijd de ochtend of de middag. Rondetijden 2m12s is max attack, rondjes 2m14s gaat echt zonder problemen. Dus mijn ervaring is zeker niet dat ze na een halve dag (effectief meestal 2 uur rijden) op zijn. Je rijdt natuurlijk nooit 10 ronden achter elkaar dit soort tijden al is het alleen maar vanwege ander verkeer op de baan en die ronden gebruik je dan ook om banden en remmen te koelen. Ken je die RE070s? Dat is een band die het echt goed doet, met een hele stijve wang. Groot verschil met de RE050 die ik idd na een dagje Zandvoort vooraan al kapot had gereden. En dan zullen ze misschien wat eerder gaan smeren en moet ik ze wellicht wat eerder vervangen, maar voor 100 EUR per band blijft het leuk. Toyos heb ik begrepen kun je ook in een dagje op rijden en dan ben je rondom een kleine 1000 EUR verder.
Laatst bijgewerkt door MarkS op 20 nov 2015 16:25, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 16:22

Ik lees veel reacties van andere Porsche rijders die overwegen met een tracktoy richting circuit te gaan.

Mochten jullie tzt nog in de markt zijn voor een knalrode E36, aardig uitgerust en leuk om als basis op verder te bouwen. :wink:

En nee, nog geen verkooptopic, wil er zeker nog een seizoen mee doorrijden.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 16:26

WillemB schreef:
Vooral na de Hunzerug richting Scheivlak, hij wil wel vooruit met zijn 230 pk


:shock: Doe je wel voorzichtig Hans :!: :mrgreen: :res:

Zit nu al 3 weken thuis, na een stom race ongelukje, en wordt het al aardig zat. En ik moet nog zeker
3 weken :cry:


Wat is er gebeurd?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 16:29

Bij de slalom op het Midland Circuit nam iemand een verkeerde afslag en reed 15 meter tegen het verkeer in.

Helaas kwam ik hem als eerste tegen binnen die 15 mtr :cry:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 16:47

Oeps :shock:
Met je Porsche?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 17:17

Afbeelding
Ik zat in m'n (groene) 944

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 17:34

Gadverdamme. En je hebt, los van je wagen, zelf dus ook "schade" opgelopen. :cry:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 17:42

944 is al afscheid van genomen, was teveel werk om op te knappen...

Heb zelf een middenhandsbeentje van m'n linker hand gebroken en had waarschijnlijk
m'n 4 puntsgordel niet strak genoeg zitten, sluiting is omhoog geschoven en heeft m'n borst-
been gebroken.

Was ook wel een beste klap :evil: we reden allebei rond de 50 km p/u toen we (bijna) frontaal tegen
elkaar op reden.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 18:00

Beterschap, hoop dat je snel weer hersteld.

Wel een "freak accident". Dit soort rijvaardigheidsproeven op kleine circuits staan juist vaak bekend (of worden aanbevolen) om het lage risico. Maar zo'n frontale klap met een andere auto is niet niks. Wel weer even een reminder dat het ook daar mis kan gaan. Ben zoiets op de gemiddelde trackday nog niet tegengekomen.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 18:09

Bedankt, met nog een paar weken rust moet alles goedkomen volgens de artsen.

Inderdaad een "freak accident", was ook eerder in de tig jarige slalom historie niet voorgekomen.

Klinkt misschien raar :roll: , maar ik ben blij dat het mij met de 944 is overkomen die ik er voor gekocht had
en niet met m'n 964 :pale: Het financiƫle verlies is nu binnen de perken.

Ik weet wel dat ik in de volgende trackday auto weer meer dan speciale aandacht aan de gordels en stoel ga
besteden. Ondanks het omhoogschuiven van de sluiting, hebben die dit geval toch meer lichamelijke
schade voorkomen zowel bij mij als de tegenpartij :!:

Moet er niet aan denken wat er gebeurd was met een gewone stoel en 3 puntsgordel :pale:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 18:24

Is de 944 verloren Wim :?:
Kreeg een schrijven van de NPC dat de slalom over en uit is.
Hoop dat het herstel vlot blijft gaan en laat je vertroetellen door Sig :mrgreen:

Gr Hans

PS
Lees net hij verloren is

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 18:30

Wow. Daar ben je nog goed weggekomen. Sterkte. En helemaal niets te verhalen qua schade?

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 18:45

Is dat ooit het geval op een "circuit"!? :popcorn:

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 18:48

Pfff das pech en zonde van de 944.
Gelukkig valt het letsel mee, maar een paar weken thuis is ook niet leuk.
Spoedig herstel gewenst!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 18:56

MarkS schreef:
Jos Targa schreef:Niet dat ik twijfel over jouw tijden Mark, maar als jij 2 seizoenen op straatbanden trackdays rijd op 1 set, dan red je 2,12 of 2,10 niet op 1 set.

kan je verzekeren dat jouw banden na een halve dag volledig weg zijn als je op de limiet gaat rijden. Semy Slicks zijn dan echt beter en kun je ook mee over de weg. Op mijn 944 met intrax onderstel en Federal semi slicks rijd ik een lage 2,09 en dan gaat het behoorlijk op de limiet!

Setje rondom incl montage voor 15 inch kosten 400 euro dus valt wel mee. Mochten wij elkaar eens treffen samen dan zou ik je willen uitnodigen om eens in de 944 te rijden met aangepast ondestel en semi slick, is echt de moeite waard!


Rondetijden hoef je niet aan te twijfelen Jos, doe ik ook niet want daarvoor heb ik een aim solo. :wink:

Wat voor mij 2 seizoenen aan trackdays is hoeft niet noodzakelijk ook 2 seizoenen voor een ander te zijn. Heb het even voor je nagekeken en rij nu met mijn huidige RE070s 1,5 jaar/seizoen. Deze kan ik zeker nog tot en met voorjaar 2016 gebruiken dus dan zit ik op 2 jaar. Ik geef wel eerlijk aan dat ik qua aantal trackdays op max 6 per jaar zit, te druk met o.a. werk om vaker te gaan. Daarbij rij ik nooit hele dagen, dus altijd de ochtend of de middag. Rondetijden 2m12s is max attack, rondjes 2m14s gaat echt zonder problemen. Dus mijn ervaring is zeker niet dat ze na een halve dag (effectief meestal 2 uur rijden) op zijn. Je rijdt natuurlijk nooit 10 ronden achter elkaar dit soort tijden al is het alleen maar vanwege ander verkeer op de baan en die ronden gebruik je dan ook om banden en remmen te koelen. Ken je die RE070s? Dat is een band die het echt goed doet, met een hele stijve wang. Groot verschil met de RE050 die ik idd na een dagje Zandvoort vooraan al kapot had gereden. En dan zullen ze misschien wat eerder gaan smeren en moet ik ze wellicht wat eerder vervangen, maar voor 100 EUR per band blijft het leuk. Toyos heb ik begrepen kun je ook in een dagje op rijden en dan ben je rondom een kleine 1000 EUR verder.


Duidelijk Mark, ik ken de banden niet, weet alleen uit eigen ervaring dat de gemiddelde straatband zo weg is. Kijk ik naar de Federal band die wij gebruiken in de Cup, daar race je 1 seizoen mee. 8 wedstijddagen met gemiddeld 2 uur rijtijd op de limiet. En dan zijn ze nog niet op! Dus wellicht toch eens proberen.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 20:06

Bridgestone RE070

Afbeelding

Federal 595RSR

Afbeelding

Heb de federal 595RSR overwogen maar die waren 2-3 jaar geleden slecht leverbaar. Is een semi slick, wat de Bridgestone niet is dus mag je wat dat betreft ook meer van verwachten. Toch is die RE070 wel een serieuze band die werd geleverd op auto's als de GTR en subaru impreza wrx. Ik zal volgend jaar nog eens informeren naar de federals.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 21:07

Dat is inderdaad een serieuze band Mark! Kon hem niet maar begrijp je verhaal!

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

20 nov 2015 21:59

Pw250 schreef:Is dat ooit het geval op een "circuit"!? :popcorn:

Ja hoor. Daar zijn (soms) ook gewoon verzekeringen voor te krijgen maar dit gaat over een slalom. Toch net ff wat anders.

Re: HET TRACKDAY-TOPIC

21 nov 2015 9:47

WillemB schreef:Inderdaad een "freak accident", was ook eerder in de tig jarige slalom historie niet voorgekomen.

Inderdaad vrij veilig evenement. Heb in de jaren dat ik mee reed ooit eens een klein schuivertje gezien waarvan het resultaat (loshangende bumper) met een stuk ducktape werd 'gerepareerd'. Chauffeur ging vervolgens weer lekker slalommen. Verder alleen wat zielige pionnetjes en gebutste ego's gezien.

Willem, beterschap!
Plaats een reactie