Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

25 jan 2011 9:56

Levert het overigens problemen op bij de APK als de hoogteverstelling niet werkt?

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

25 jan 2011 10:18

ja, moet werken, iig moeten je lampen op de juiste hoogte staan

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

27 jan 2011 18:47

porsche356sc schreef:ja, moet werken, iig moeten je lampen op de juiste hoogte staan

Of je moet het hoogtestel wieltje uit je dashboard halen dan hoeft het niet te werken.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

27 jan 2011 19:04

Ik moet de eerste APK keurmeester nog tegenkomen die deze functionaliteit ook daadwerkelijk zou gaan testen, wat niet wil zeggen dat ze niet rondlopen natuurlijk. Mits de lichten goed staan afgesteld, denk ik niet dat je hier een probleem mee krijgt.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

27 jan 2011 21:07

TonD schreef:Ik moet de eerste APK keurmeester nog tegenkomen die deze functionaliteit ook daadwerkelijk zou gaan testen, wat niet wil zeggen dat ze niet rondlopen natuurlijk. Mits de lichten goed staan afgesteld, denk ik niet dat je hier een probleem mee krijgt.

Ben zelf keurmeester :wink: En bij elke steekproef controleerd de steekproefcontroleur of ze werken. Dus ze moeten het echt doen of je moet je bediening weg halen. Dit is één van de meest doelloze keuringseisen, kost veel stelmotoren en soms zelf hele kolampen. De meeste mensen weten niet eens waar ze voor zijn en denken dat het met lichtsterkte te maken heeft :shock:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

27 jan 2011 22:10

Goed om te weten ;) Mijn ervaring was beduidend anders, bij het RDW zelf nota bene...

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

28 jan 2011 0:58

Is er binnenkort weer gelegenheid om te meeten?

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

28 jan 2011 21:54

TonD schreef:Goed om te weten ;) Mijn ervaring was beduidend anders, bij het RDW zelf nota bene...

Ik zelf probeer altijd een auto te keuren met de gedachte dat het een veilig voertuig moet zijn, maar bij een boel "neuk" regeltjes probeer ik nog wel eens wat door de vingers te zien. Word wel steeds moeilijker. Je mag bijvoorbeeld geen kapot kentekenlampje hebben maar een remblok met minder dan een milimeter voering mag wel :?: Maar goed ik maak de regels niet en in Den Haag en omstreken moet de koplamphoogtestelling het doen :lol:

ps bij mij doet hij het ook maar in één koplamp :mrgreen:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

29 jan 2011 11:39

Mijn auto werd goedgekeurd mbv de tip om de stekkertjes los te trekken (en de opmerking van de APK keurmeester dat ie bij een steekproef even snel de schakelaar moest verwijderen (hetgeen niet zo moeilijk lijkt te zijn inderdaad)). Wat ik wel vreemd vind is dat de achteruitrijlichten het niet deden en dat dat geen probleem gaf (zit er toch ook op?). Anyway. Goedgekeurd en met nieuwe banden al heel veel rijplezier gehad. Dit rijdt toch wel HEEL veel beter dan een 964; lichtvoetiger. Met een 964 (en ook wel een 993) voel je toch dat je wel met heel veel auto onderweg bent (al blijft ie wel mooier)

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

29 jan 2011 13:14

Ik vind mijn 968 boven de 210/220 eigenlijk iets TE lichtvoetig. Toch eens een 964 proberen om het verschil te merken misschien ;-)

P.s. Hopelijk help 't als ik de zwarte 'onderlip' onder de voorkant weer repareer/in ere herstel.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

29 jan 2011 15:08

Lichtvoetig bij +/- 250 hebben we de meeste 968jes last van. Ik meen ook die van Frank met flinke onderlip. Bij 210/220 heb ik geen problemen. Uitlijnen of banden?

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

29 jan 2011 16:47

Laatste rit die ik heb gemaakt vóór de a.s. revisie (bij Frank) van een rondje Duitsland. Ik had de Tomtom op 242 km/u. Was nog niet 'plankgas' maar moest inhouden wegens overige weggegruikers. Heb niks gemerkt van de lichtvoetigheid.....

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

29 jan 2011 17:34

Even voor de goede orde. Met 'lichtvoetigheid' bedoel ik dat ie makkelijk rijdt. Een 964 vind ik meer een werkpaard. Voor en achterspoilers, mits origineel, kunnen wel een verschil maken. Ik heb ooit een 911 SC met Rallyspecs gehad die met Frontlip en Whaletale (Door Porsche verplicht tezamen te gebruiken) een stuk beter plakte.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

29 jan 2011 22:56

The Dude schreef:Uitlijnen of banden?


Da's allebei in orde, denk echt dat het de aërodynamica is die niet helemaal lekker is momenteel. Wordt aan gewerkt (de volgende KZ?) ;) Vanmiddag nog even 200+ aangetikt achter een 993 4S aan, en toen had ik er ook geen last van.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

29 jan 2011 23:41

Je kunt met de 968 best wel makkelijk planken, ......
het vaart minderen vergt meer (veilige) oefening :!:
Ik heb juist het gevoel hoe harder je rijdt des te meer de (standaard) aerodynamica werkt :scratch:
'Tis gewoon een erg fijn sturende P die best wel wat meer peekaas kan hebben !
:popcorn: ;-)

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

30 jan 2011 0:21

racebeus schreef:Ik heb juist het gevoel hoe harder je rijdt des te meer de (standaard) aerodynamica werkt :scratch:


Als je voorspoiler er niet af ligt, zou dan zomaar waar kunnen zijn :roll:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

30 jan 2011 2:25

Heb de 968 nog niet echt boven de 210 gehad sinds ik hem heb. (hoogste snelheid was tijdens de proefrit :oops: )

Mijn vorige 944 S2 cabrio heb ik op de teller op 250+ gehad, op navie ergens rond de 240....... lichtvoetigheid viel eigenlijk wel mee, als dit zo is bij een S2 cabrio moet de S3............. hier toch ook geen last van hebben.

Banden kunnen mogelijk ook een groot verschil uitmaken. Was vandaag (euhhh gisteren) met de Megane van mijn vrouw in Duitsland onderweg, met winterbanden boven 180 een hopeloze dwijl, stuurde vreemd. Met de zomerbanden waren deze snelheden geen enkel probleem............

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

30 jan 2011 2:39

Misschien is het ook gewoon wennen hoor. Heb de 968 nog niet zo heel erg lang. Er gaat ook niets mis hoor, voelt alleen wat licht/vaag aan.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

30 jan 2011 2:48

Ach Ton, ik moet de 968 ook nog een keer echt uitlaten, komt binnnekort vast wel. Hoe dan ook die wagens plakken aan de weg bij bochten op hoge snelkheid. 8) 8) 8) 8)

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

30 jan 2011 2:51

Had vandaag goed gekund anders ;-) Ik voelde vandaag 1x een beetje gladdigheid (!) in een bocht, waarop ik de volgende bocht lekker rustig nam. Tot groot ongenoegen van die 993 op m'n achterbumper :lol:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

30 jan 2011 12:03

TonD schreef:Misschien is het ook gewoon wennen hoor. Heb de 968 nog niet zo heel erg lang. Er gaat ook niets mis hoor, voelt alleen wat licht/vaag aan.

Als ik het stuurgedrag van mijn CS vergelijk met mijn T-tje uit 1972 dan stuurt de CS als een formule 1 wagen :mrgreen:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

30 jan 2011 12:19

Dat mag ik hopen ja ;-) heb zelf verder geen ervaring met dat oude spul (alsof 1993 niet oud is :D) maar als een 964 nog minder rijdt... ;-)

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

13 feb 2011 1:46

Frank, tijdens de laatste KZ was je aan het inventariseren of er mensen interesse hadden in een UZS bijeenkomst. Ik gaf toen aan daar zeker interesse in te hebben. Ik weet niet of ik al dan niet de enige was.. ;)

Anyway... gaat zoiets op enige termijn nog eens gebeuren? Zo niet, heb je contact gegevens voor mij ;-) ?

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

13 feb 2011 10:59

UZS bijeenkomst :scratch:? Uitermate Zeldzame Sportwagen bijeenkomst ofzo...?

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

13 feb 2011 12:31

uitdeuken
zonder
spuiten?

altijd leuk, er zal altijd wel een plekje zijn wat behandeld kan worden :thumleft:
Plaats een reactie