Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
04 jan 2009 0:38
Ligtie bij Goor (bijstad van Deventer)
04 jan 2009 0:41
maurice schreef:Heeft het iets met 'naegel'en 'holt' dus Zwolle of Kampen te maken?
@barolo: Yep
Erick schreef:blauwvinger?
Erick schreef:Ligt ie in Zwolle?

Maar, heeft er wel MEE TE MAKEN......
OEWWHH, JULLIE WORDEN WEL WARMER....
barolo schreef:Goor
Laatst bijgewerkt door
Reñger op 04 jan 2009 0:42, in totaal 1 keer bewerkt.
04 jan 2009 0:42
Bij een pleisterplaats?
04 jan 2009 0:43
Hoe zijn de Zwollenaren toch aan de naam Blauwvingers gekomen?
Iedere rechtgeaarde Zwollenaar kent het verhaal van overlevering, als zovele sagen en legendes, die van ouder tot ouder bekend zijn. In de middeleeuwen bestond er steeds een zekere rivaliteit tussen de bewoners van Kampen en Zwolle. Deze naijver was oorzaak, dat men elkaar het leven zo lastig mogelijk maakte. Zo werden steeds schepen uit Zwolle, als zij Kampen passeren moesten, beroofd en trokken troepen Zwollenaren de Kamperpoort uit, om 's nachts het vee uit de weilanden van het Kampereiland te stelen. Soms kwam het dan tot een treffen en ging men elkaar met dorpsvlegels te lijf. Bij zo'n kloppartij bedienden de inwoners van Zwolle zich van de scheldnaam Kampersteuren, om hun vijanden te plagen. Dat er voor de Zwollenaren niet ook een scheldnaam bestond, verdroot de steuren, en zij zonnen op een gelegenheid om hun een geschikte bijnaam te geven. Deze gelegenheid deed zich voor, toen het stadsbestuur van Zwolle (in een periode, dat de steden in gewapende vrede met elkaar leefden) bij Schout en Schepenen van Kampen aanklopten, om ter aanvulling van hun berooide gemeentekas het klokkespel uit de grote toren, die door brand verwoest was, aan Kampen te koop aan te bieden. Het bleek, dat de gehate steuren beter konden sparen dan de vroedschap van Zwolle, maar tevens bedachten zij de volgende list. De koop zou tot stand komen, maar Kampen mocht het verschuldigde uitbetalen in muntstukken naar eigen keuze en daar het stadsbestuur van Zwolle niets anders overbleef, accepteerden zij.
Zo kwam op een goede dag een wagen, volgeladen met zakken, de Kamperpoort binnenrijden. In deze zakken zaten niets anders dan vierduitenstukken. De samenstelling van deze koperen munten was echter niet zo als wij die thans hebben, want toen de Zwollenaren klaar waren met tellen, hadden zij blauwe vingers gekregen en lachende trokken de steuren met hun klokken op de wagen naar Kampen.
Voortaan hadden zij een prachtige scheldnaam voor die domme inwoners van Zwolle.
De blauwingers wilden de schande uitwissen, en gingen daarom ijverig aan het sparen voor een nieuw klokkespel, en thans verkondigt een der mooiste beiaards van Nederland de rehabilitatie der Zwollenaren.
Ligt ie in Kampereiland?
(Ook gezien dat huis op de terp)
04 jan 2009 0:45
Jullie hadden Blauw Vinger al, maar
DEZE
wilde ik jullie niet onthouden.......
Erick, kan er ook niks aan doen, maar wel geweldige hint!!!!!
04 jan 2009 0:47
Ligtie tussen Kampen en Zwolle
Blauwvinger: ... Zo werden steeds schepen uit Zwolle, als zij Kampen passeren moesten, beroofd en trokken ...
04 jan 2009 0:48
Hint #8
04 jan 2009 0:52
Ligtie bij Langenholte?
<<als je lang boort....>>
04 jan 2009 0:54
Of in een "gat" van een dorpje...?
04 jan 2009 0:54
barolo schreef:Langenholte?
Ga FF
Zo terug.......
04 jan 2009 0:57
Koeluchtergat??
04 jan 2009 1:15
Ben er weer, nog even voordat ik mijn mand ook opzoek. Jullie zijn al een aardig end, maar nog niet helemaal.(LOL):
Erick schreef:Of in een "gat" van een dorpje...?

maar nu die hint nog.......
Rad911 schreef: Koeluchtergat

bestaat dat echt, lachuh.....
04 jan 2009 1:21
Yep, ligt tussen Zwolle en Kampen...
Ik ga morgen verder!!! Succes!!
04 jan 2009 1:25
Maar jullie doen niks met hint 8.
Iedereen al te kooi?
OK, ik ook, maar ter afsluiting
Hint #9
Morgenochtend rond 10.00 ben ik er weer!
04 jan 2009 1:37
Do993tupperware schreef:Je hebt dat ding toch niet in IJsselmuiden aan een schutting geknoopt
heeft die steen iets met de vroegere steenfabrieken te maken
Ik denk dat ik genoeg weet....
04 jan 2009 1:41
Een laatste poging: Ligtie langs de N763 ter hoogte van de Koeluchtergat bij Zalk?
04 jan 2009 10:54
Boor-> Holte -> Ligt ie in Westenholte?
04 jan 2009 10:58
Renger!! Wakker worden!!!
04 jan 2009 11:02
Goedemorgen hunters,
gaan we verder met hunt 46? Ok dan:
Do993tupperware schreef: IJsselmuiden
Do993tupperware schreef:heeft die steen iets met de vroegere steenfabrieken te maken
@clemens: al gezegd en

barolo schreef:: Westenholte
Morgen, Rad911
04 jan 2009 11:22
En dan zeggen ze tegen mij: Wakker worde

!!!!!
Zijn er geen doe het zelvers op dit forum??????
04 jan 2009 11:24
wellicht nog ff een hint er in knallen want die boor en steen doen niet veel....
04 jan 2009 11:28
Echt niet?
Daarmee zou je toch wel erg dichtbij moeten kunnen komen
04 jan 2009 11:31
Ligt ie in de driehoek Zendijk-Zwolseweg-Niersallee? (allemaal straat namen die met bouw te maken hebben)
04 jan 2009 11:31
Stadshagen?
04 jan 2009 11:39
beiden:
Jullie zoeken nu in de verkeerde richting.
Ik heb Hansestad Zwolle als ligplaats al

, maar Hansestad Zwolle heeft er WEL mee te maken.