Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
28 jul 2017 17:44
Nog iemand gezien
Onze BMW deed het ook weer super maar we gaan wel de hydr. stoters vernieuwen
Als hij fiks moet werken en goed heet wordt tikt hij wat als je binnenkomt.
28 jul 2017 18:47
Goed je weer te zien Hans.
Dat tikken hebben ze allemaal wel last van als het echt heet wordt. Volgens mijn specialist geen reden voor zorg.
28 jul 2017 18:59
O heb jij dit ook dan
28 jul 2017 19:11
Ja hoor. Alleen op het circuit en alleen als hij echt heel erg warm is. Even paar minuutjes stationair draaien in de pitstraat en het is weer weg. Openbare weg hoor ik hem nooit, hij loopt als een naaimachientje, al ruim 206.000km. Heb het bij aanschaf 4 jaar geleden na m'n eerste circuit training eens nagevraagd of het kwaad kon, niet dus. Die jongens van GP Elite en Molenaar (huur BMWs) gaven direct aan dat dit "normaal" is bij deze wagens/motoren. Misschien even door een specialist naar laten luisteren of het niks anders is.
28 jul 2017 23:09
Ik lees dit topic vaak door, prachtig om jullie verhalen te horen.
Ben nu zelf bijna klaar met mijn track 924. Althans klaar... je bent nooit klaar maar ready voor de eerste keer circuit.
Even kort: 924 N/A, 1984, Toyo R1R, 944 onderstel, GAZ shocks, 944 remmen (Stahlflex), 944 koeling, Luchtfilter aanpassing, Cookiecutters, Rolbeugel, Kaal gemaakt.
Nog te doen: Olietemp meter, Poly onderdelen.
Nog tips voor aanpassingen?
Gesproken met GP voor een bochtentraining. Wat is wijsheid?
Ik hoor graag van jullie Tracktijgers
29 jul 2017 0:00
Ik zou gewoon een dedicated GP trackday boeken met wat extra one on one instructie. Als je een beetje gevoel voor sturen hebt dan maak je daar de meeste vooruitgang, Dat was toch mijn ervaring. Voordeel van de GP track events is dat er max 20 autos rondrijden dus erg rustig op de baan. Kom je met de 924 ook naar DPDD?
29 jul 2017 0:34
Ah Okay. Ik zal eens informeren inderdaad! DPDD gaat niet lukken ivm werk. Vlg keer wellicht.
29 jul 2017 8:31
Zeker omdat je feitelijk al een dedicated track car hebt kun je idd gewoon direct een track day boeken. Ik zou dan wel extra instructie erbij boeken. Standaard is bij mijn weten maar beperkt. En tijdens zo'n trackday is er weinig aandacht voor de basis theorie e.d. Ik zou ook een circuit uitkiezen waar het als het misgaat niet direct hele grote consequenties heeft. Spa is een hele snelle baan, zou ik niet mee beginnen. Assen of Zolder is beter. Ik vond het voordeel van de rijvaardigheidstraining en circuittraining dat er veel tijd wordt besteed aan de basis voor het circuitrijden. En dat je bij die trainingen relatief veel tijd met instructeur rijdt. Ook werden die trainingen op een kleinere baan gehouden met meer marge voor fouten.
Of je gaat direct voor een wat uitgebreidere licentie training. Dat is ook behoorlijk intensieve training en begeleiding. En dan niet in 24uur je licentie halen maar gewoon wat avonden verspreid over meerdere weken.
De vraag is dus een beetje of je snel veel (circuit) meters wilt maken of dat je wat meer tijd wilt uitrekken voor de opbouw van je kennis en ervaring. Je kunt ook beiden doen. Eerst circuit rijden en kijken hoe dat bevalt en dan later/tegelijkertijd een wat uitgebreidere cursus of training.
Je schrijft er niks over maar ik neem aan dat je stoelen en gordels ook hebt aangepast.
Rij je met de 924 ook van en naar circuit?
29 jul 2017 9:03
Hi Mark.
Dank voor je uitgebreide advies. Ik heb nu een bochtentraining aangeboden gekregen op circuit Lelystad omdat dit niet zo hard gaat kun je eerst de bochten goed oefenen. Hebben jullie dat wel eens gedaan?
De 924 heeft inderdaad Sparco Junior stoelen, vierpuntsgordels, Killswitch/startknop (binnen).
Hij is streetlegal en wil er ook mee/van circuit rijden.
Heb ook auto's met trekhaken maar dan moet ik eerst mijn rijbewijs halen voor aanhangers.
29 jul 2017 10:43
De baan in Lelystad gaat binnenkort sluiten. Als je daar nu nog een training met GP Elite kunt volgen zou ik dat zeker doen. Bochten training hadden ze toen nog niet maar zal wel mix zijn van rijvaardigheid en basis circuit. Op heb ooit de meeste van die GP trainingen op Lelystad gedaan. Prima om de auto even goed uit te proberen. Je kunt dan ook direct zien of er nog zwakke punten zijn die je moet verbeteren voor een complete track day.
29 jul 2017 10:56
O jee zwakke punten
Mark volgende keer rijd ik wat rondjes achter je aan, je moet me wat bijschaven vanaf het Scheivlak
Merk ook dat ik wat minder risico neem en wat eerder op het ho ijzer stap
Zal de leeftijd wel zijn
29 jul 2017 11:18
Zwakke punten vd auto bedoelde ik.
Prima om een keer samen op te rijden Hans. Ik probeer wel tegen de grens te rijden maar niet erover.
Belangrijkste is om ook weer heelhuids thuis te komen.
Het ging gister best aardig. Terwijl omstandigheden niet eens optimaal waren. Paar buitjes en een opdrogende baan. Kon vrij snel m'n snelste tijd evenaren. Denk dat er met het nieuwe asfalt nog wel 1-2 sec winst te behalen is. Grip is goed, ook als het een beetje nat is. En je hoort de banden wat beter lijkt het.
Wilde net voor het einde nog even de baan op maar tank was echt bijna leeg dus na een rondje toch maar weer naar binnen en richting huis gegaan.
29 jul 2017 11:26
Ennnnn wat was je snelste tijd ?
29 jul 2017 14:29
MarkS schreef:De baan in Lelystad gaat binnenkort sluiten. Als je daar nu nog een training met GP Elite kunt volgen zou ik dat zeker doen. Bochten training hadden ze toen nog niet maar zal wel mix zijn van rijvaardigheid en basis circuit. Op heb ooit de meeste van die GP trainingen op Lelystad gedaan. Prima om de auto even goed uit te proberen. Je kunt dan ook direct zien of er nog zwakke punten zijn die je moet verbeteren voor een complete track day.
Ah top! Dan ga ik dat zeker overwegen. Thnx mannen!!
29 jul 2017 15:06
molen934 schreef:Ennnnn wat was je snelste tijd ?
2m11s
09 aug 2017 0:04
Voor de liefhebbers
Afgelopen zondag op Hockenheim met pistenclub.de
https://www.youtube.com/watch?v=cVNpwvzC1Gk&t=207s
09 aug 2017 6:19
Mooie beelden. Met welke bande reed je?
En heel goed dat je die blauwe nog inhaalde
09 aug 2017 8:12
leander schreef:...
Even kort: 924 N/A, 1984, Toyo R1R, 944 onderstel, GAZ shocks, 944 remmen (Stahlflex), 944 koeling, Luchtfilter aanpassing, Cookiecutters, Rolbeugel, Kaal gemaakt.
Nog te doen: Olietemp meter, Poly onderdelen.
Nog tips voor aanpassingen?
...
Wat laat, maar nog wat puntjes:
ik neem aan dat je ook track remblokken hebt gekozen en aangepaste remvloeistof?
Ik heb zelf dan nog een deep dish stuur gezet zodat die wat dichter bij mij komt
Ik heb ook op beide buiten spiegels, dode hoek spiegeltjes geplakt.
Heeft een 924 vaste sleepogen? anders zorgen dat je een tweede hebt die je kunt inschroeven
Elektrische fan op de radiator die ook in de pits nog koelt.
Ik ben benieuwd naar je eerste ervaringen
09 aug 2017 8:25
@porsje911
Banden zijn een paar bejaarde Michelin Cup 1, voorzijde 225-40-18, achter 285-30-18. Ze zijn nu wel "op".
09 aug 2017 12:40
Mooi gereden, en een prachtige auto voor dit soort evenementen.
Is ook lekker rustig op de baan.
Vond die 993GT2 ook wel bruut snel...
09 aug 2017 12:45
Ik denk niet dat het een echte GT2 is, maar er zat wel veel gang in. Ik schat 500pk plus, want ging de 991 GT3 RS'n gewoon voorbij.
Overigens aardig om te zien dat in NL de meeste trackdays zijn gevuld met 3-series en in Duitsland ruim 2/3 van het veld een GT3 (RS) of een GT4 is
09 aug 2017 12:55
MarkS schreef:molen934 schreef:Ennnnn wat was je snelste tijd ?
2m11s
Luuk afgelopen vrijdag een PR van 2.03.3 gereden met de Knalfa, op ouwe slicks en met een rotte versnellingsbak
09 aug 2017 14:23
Hans44 schreef:Overigens aardig om te zien dat in NL de meeste trackdays zijn gevuld met 3-series en in Duitsland ruim 2/3 van het veld een GT3 (RS) of een GT4 is
Iets met BPM te maken?
Hier in NL rijden we gemiddeld ook allemaal in kleinere en goedkopere autootjes als ik vergelijk met BE en DE.
09 aug 2017 15:29
Cazzo Super Veloce schreef:MarkS schreef:molen934 schreef:Ennnnn wat was je snelste tijd ?
2m11s
Luuk afgelopen vrijdag een PR van 2.03.3 gereden met de Knalfa, op ouwe slicks en met een rotte versnellingsbak

Appels, peren ... ik dacht nog even schrijft ie dat ze hem nog hebben moeten duwen dat rondje.

Maar desalniettemin een hele mooie tijd hoor.
09 aug 2017 16:05
Het verschil is wel iets meer dan de BPM.
Een 991 GT3 RS kost daar ook 200k plus en een E36 in NL kost raceklaar 10k
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.