Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 5:14



Antwoord op onderwerp  [ 317 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende
Nordschleife meeting 23 juli 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Joost Houben schreef:
Ben morgen ook van de partij! tot morgen 10.30 bij de mac.


Nice!

Zie je morgen op de Ring. Mij zul je dus niet aantreffen bij de Mac in Venlo omdat ik eerst even langs mijn "huiscamping" ga en een hapje ga eten alvorens de nodige rondes te doen.

Paskal


22 jul 2007 22:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
jongens, tot morgen - wel schoon, maar nog niet getankt en nog even naar de bandenspanning kijken ! Tot in Venlo


22 jul 2007 22:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Wij komen dus ook , maar ik ga niet dat stuk eventjes omrijden als er vermoedelijk langs mijn weg gepasseerd wordt.
's Morgens is die 45 minuten omrijden (enkel) voor niets een beetje te gek.
Ik zal sowieso morgen mijn tellertje de 100.000km voorbij rijden :cry:
Als ik hier niets verneem of er langs de 61 wordt gereden rijdt ik rechstreeks naar de Schleife (over Aachen , is nog korter voor me) en zie jullie daar ergens rond de middag
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


23 jul 2007 0:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 nachtblau '92
Bericht 
De zon schijnt en ik ga zo onderweg. Tot straks.
_________________________________________
Nynke

"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen

http://www.wgbracing.nl
http://www.vrijrijdendagen.nl


23 jul 2007 7:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
veel plezier allemaal ,


robert
_________________________________________
remmen is angst


23 jul 2007 8:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
veel plezier en houd de boel heel :thumleft:
_________________________________________
Got coffee?


23 jul 2007 9:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Veel plezier, ben benieuwd naar de fotoooooosssss later :!:
_________________________________________
Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.


23 jul 2007 9:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 '91, ex-930 '86
Maldegem (België)
Bericht 
Ik ben toch maar niet vertrokken deze morgen, te veel kans op regen. Hier in België is het trouwens nu al enkele uurtjes lichtjes aan het regenen en ook in Nurburg is er 75% kans op neerslag.... helaas !!

Maar voor de eerste keer gaan rijden op een circuit dat ik niet ken en die dan nog nat ligt, geen goed idee denk ik.

Maar geen nood, dit weekend is de baan ook terug open voor bezoekers 8)


23 jul 2007 12:19
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
heren - het was erg goed vandaag en we hebben geluk gehad met de regen. We konden er precies tussendoor rijden. Het ging pas echt goed toen DirkJan (? - PB'tje ?) naast me kwam zitten, dan ga je toch wat beter als je 'de weg kent'.

Nynke en Pascal, dank voor jullie wijze woorden. Aan mij zijn ze goed besteed geweest - hij staat weer braaf in de garage na te hijgen :)

Was het rijden nou toch leuk Mikey ?


23 jul 2007 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Tja,

Ik had graag nog wat minder druppels gezien, maar het is even niet anders. Ik heb een aantal van jullie op de passagiersstoel gehad. Ik hoop dat een ieder zich daar vermaakt heeft. Aan het einde van de dag ben ik nog even twee rondes in de rode GT3 meegeweest met achter het stuur Ron Simos (van rsracing). Voor degene die Ron niet kennen: hij geeft cursussen op de Ring en kent er aardig de weg, maar da's niet vreemd met gemiddeld 1500 rondes per jaar :shock:

Ik vond de dag te snel voorbij en toen het rond 17.30u zeiknat werd, heb ik het voor gezien gehouden.

Morgen volgt een kort verslagje met slechts enkele foto's op mijn site.

Paskal


23 jul 2007 22:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Turbo
Bericht 
Goed om te horen dat jullie geen last hadden van regenbuien, dat had de pret behoorlijk kunnen drukken :D
_________________________________________
Turbo lag is there for a reason, it gives you time to put your coffee away in the cupholder


23 jul 2007 22:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Zo, ik ben ook weer thuis is !

Wat een erg leuke ervaring weer !

Allereerst ; Paskal, Nynke en ....... bedankt voor de deskundige begeleiding van ons allen.

Devils son, Jean-pierre ( zit jij ook hier op het forum? ) en paskal bedankt voor de supersnelle liften :!: het was een geweldig leuke ervaring om naast iemand te zitten die het circuit al kan dromen en die je de ideale lijnen laat zien.

Dit smaakt naar meer :!:

Leuk ook om alle andere forummers te ontmoeten, en de gezichten en de auto's te zien achter de nicknames. Jammer dat het zo druk was, daardoor verloren we mekaar af en toe uit het oog.

Koen ook nog gesproken, die heeft veel foto's getrokken :wink: ik verwacht ze snel ergens on-line te zien.
Had je die Noorse Omega met 1005 pk :shock: ook nog op foto staan ?
Die zag er jammer genoeg niet meer zo strak uit aan het einde van de dag. (dat was ook de reden dat ik van bijna niemand afscheid heb kunnen nemen, wij stonden te vlaggen langs de baan toen hij er af was gevlogen. )

ik hoop dat iedereen van ons zonder krasjes thuis is gekomen. Ik zelf heb op de weg binnendoor nog twee kleine "momentjes" gehad op een spekgladde weg bij Monschau.
(ik was blij dat ik vorige week nog een mini slipcursus had gehad bij Slotemaker.)

Wanneer is de volgende PorscheForum-Ring-meeting :?: ( dan wel graag MET mooiweer-garantie) :D
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


23 jul 2007 22:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Het was inderdaad een schitterend dagje.
Het Porschegehalte was weer erg hoog (hoe kan dat nou :twisted: ) en met het weer hebben we echt egluk gehad.
Een kort verslagje en foto's zal ik straks posten.
Het zijn een kleine 200 foto's geworden die ik momenteel aan het uploaden ben.
Ja , ook van die omega heb ik verschillende foto's (en waren het geen 1008PK :?: ) Jammer dat die er niet meer zo goed zou uitzien. Het was een prachtbak en dat geluid :cheers:
Die heeft dan idd zijn dag niet goed afgesloten. Waarschijnlijk ( typisch menselijk ) te overmoedig geworden.
Die had nochthans al heel wat rondjes gedraaid.
Iedereen bedankt voor de leuke dag en speciaal aan Henk .
Super dat je erbij was :res: :thumleft:

@Outletvalve ik heb 2 fotootjes in super resolutie voor je gemaakt. PB even je emailadres door :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


23 jul 2007 23:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Leuke dag gehad vandaag! Jammer van de druppels maar het was net droog genoeg om er toch nog een klein beetje de vaart in te houden.

Paskal, ik heb me zeker weer vermaakt op de passagiersstoel. Bedankt :thumleft:!


24 jul 2007 0:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Een hele tijd naar uit gekeken en eindelijk was het zover!
Met een aantal forummers vanaf Venlo naar de Nordschleife, er word in Duitsland flink aan de weg gewerkt (hard nodig ook!) dus met wat vertraging kwamen we aan.
Het druppelde wat en iedereen zat elkaar een beetje aan te kijken, wat gaan we doen.
Eerst even de eerste groep die vol ongeduld voor opening al klaar stond maar laten gaan...vervolgens meteen het eerste ongeluk op de baan.
Samen met (gewoon) Marcel :D een kaart gekocht, ieder voor 4 ronden.
Iedereen bleef een beetje afwacheten, maar ik was zo benieuwd wat me te wachten stond... alle waarschuwingen nog in het hoofd, met (oh ohh den haag) Mikey naast me de baan op.
Eerlijk gezegd had ik een dubbel gevoel.
Zoveel blinde bochten, je wilt sneller maar je doet het gewoon niet.
Eigenlijk vond ik de eerste ronde gewoon tegen vallen.
Na een aantal ronden wat meer gevoel gekregen en ook best genoten van deze hele bijzondere baan.
De sfeer is ook bijzonder, al die autogekken bijelkaar!
Een Opel Omega met 1000pk met moeders erbij en de kinders op de achterbank. :shock: Heeft aan het eind van de dag nog een klapper gemaakt ook. :roll:
Van alles was er: Ferrari, oranje Lambo, Marcos, ouwe Volvo station...
Mooi om weer bekende en nieuwe gezichten te zien en te spreken.
Bijzonder dat je er was Henk!
Na een happie eten met een gezellige groep weer terug naar huis.
De Porsches nog even los gelaten op de duitse snelwegen, welke op grote gedeeltes kwalitatief beslist onder doen voor de nederlandse snelwegen.
Conclusie van een dag Nordschleife: mits je jezelf goed kan beheersen is het prima te doen, ervaring van andere circuits zal je hier nauwelijks helpen. Na wat twijfel na de eerste ronde ben ik er wel uit... dit smaakt naar meer!!
_________________________________________
Racefun events


24 jul 2007 0:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C4 nachtblau '92
Bericht 
Bedankt allemaal, ondanks het weer een prima dagje. Tempo door het weer een stuk lager dan normaal, maar heel naar huis en dat is toch ook heerlijk :D
Zodra mijn verslagje klaar is zal ik hier nog wel een link plaatsen, helaas maar 1 foto gemaakt......
Leuk ook nu wat gezichten te kennen van dit forum en te lezen dat jullie het naar je zin gehad hebben!
_________________________________________
Nynke

"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen

http://www.wgbracing.nl
http://www.vrijrijdendagen.nl


24 jul 2007 1:24
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
OK , hier het verslagje.

8.30u , de wekker deed haar best. Al stond mijn hoofd er niet naar , het was tijd om op te staan. Eindelijk was het zover. Dit was de eerste keer dit jaar en de eerste keer na de tegenslag van vorige keer dat we terug naar de Nordschleife gingen.
Klaarmaken , auto van pyama ontdoen , hopen koffie drinken en vertrekken maar.
Daar er geen zekerheid was of de groep over de 61 via Mönchengladbach ging rijden reden wij maar via Aken. Dat is nog eens een hap korter waardoor zeker 100km bespaard werden (benzine is te duur om weg te gooien voor onzekerheden)
Om 10u (vrouwen en klaarmaken hé) werd er vertrokken en om 12u waren we aangekomen aan de Schleife.
De weg ernaar was best leuk en we hebben nog een stuk op de 1 kunnen gassen samen met een 996 Turbo (die aan de afrit zijn duim naar ons opstak) en 2 moto's die we naderhand nog tegenkwamen aan de Nordschleife en nog gezellig mee gekeuveld hebben .

AfbeeldingAfbeelding

Voordat we aan de Nordschleife aankwamen nog even een fotootje gemaakt van de "fahrschule" die nu allemaal Z4M Coupé's hebben

Afbeelding

Een paar forummers stonden er al doch de parking was nog zeer leeg.
Eerst een rondje lopen met de camera alvorens de PF-ers op te zoeken. Nynke (en gevolg) en Pascal waren ondertussen ook al aangekomen en er werd een klein praatje gemaakt

AfbeeldingAfbeelding

Ook werd er nog een gezellige babbel gemaakt met de eigenaar van deze wagen :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

Op mijn woorden van "och , iedereen heeft het recht om te dromen" was zijn sportieve verklaring "ach niet alle Porsches zijn GT3's of Turbo's"

Nadat we een lekkere koffie geconsumeerd hadden was het ondertussen 13u geworden en werd het circuit geoepend doch niet voor lang.
Het eerste ongeval was al gebeurd en het circuit werd een tijdje dicht gezet.
Kans genoeg dus om de aanwezige wagens vast te leggen op de gevoelige digitale plaat.
Het Porschegeweld was weer massal aanwezig , maar ook andere exoten of pareltjes ontbraken niet.
Enkele teasers

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Na heel wat rondjes en praatjes wilde ik Magda toch eens laten zien hoe de Schleife was en voor mezelf was het moreel ook nodig.
Er werd besloten toch een kaartje te kopen daar het er zeer rustig was , er bijna geen moto's of ragbakken rondreden en er werd voorgenomen de ronde aan toeristentempo te doen.
Het kaartje werd met ansgtzweet gekocht en we waagden het erop.
Opvallend als je steeds op zondagen hebt gereden is dat het echt leeg op het circuit was. Er werd uiterst rechts aangehouden en als er maar een wagen in de spiegel op dook ging het pinkertje al aan.
Mijn traagste ronde ooit :twisted:
Zelfs de depanagewagen die een beschadigde BMW Compact aan het depaneren was kon me bijna bijhouden en heeft in mijn spiegel gehangen tot hij ergens af ging.
Onderwege Nynke en man tegen gekomen met een gele vlag daar er een motorrijder zijn machine in de vangrail had geplant.
Super attent van jullie :thumleft:
Doch opvallend was daar iedereen me echt rustig voorbij reed (op 2 Porsches na ) het circuit toch glad was.
Een Skyline die me iets eerder rustig voorbij reed brak op geen 50 meter voor me in de volgende bocht uit. Eerts zwiep links , dan recht maar gelukkig kreeg hij de wagen onder controle . Mijn hartje werd ineens piepklein en de rem werd al weer goed ingetrapt.
Al bij al ben ik blij dat ik dat (vermoedelijk enigste rondje met de CS) gedaan heb . Dit was echt nodig om het voorval te kunnen verwerken.
Na nog een tijdje dan te hebben rondgehangen met de andere forummers besloten we terug huiswaarts te keren.
Iedereen die we konden zien nog even gedag gezegd en vertrekken maar.
Het was weer een schitterende en vooral gezellige dag die zeker voor herhaling vatbaar is.

Mijn gemaakte fotootjes kunnen jullie
HIER bekijken door opde juiste tab te klikken.

Veel plezier
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


24 jul 2007 1:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
911-lover schreef:
Ja , ook van die omega heb ik verschillende foto's (en waren het geen 1008PK :?: ) Jammer dat die er niet meer zo goed zou uitzien. Het was een prachtbak en dat geluid :cheers:
Die heeft dan idd zijn dag niet goed afgesloten. Waarschijnlijk ( typisch menselijk ) te overmoedig geworden.
Die had nochthans al heel wat rondjes gedraaid.
:


Of de een of andere vloeistof op de baan, zou daar niet de eerste keer zijn :wink:
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


24 jul 2007 7:02
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Heb de eigenaar gesproken 1 minuut na het incident. hij gaf zelf aan dat het zijn eigen fout was geweest.

Te vroeg op het gas, of te hard de bocht in, achterkant brak uit.

Jammer, gelukkig alleen blikschade.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


24 jul 2007 9:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
Hmm tja, wat zal ik zeggen.

Eerste 4 rondjes heel rustig aangedaan, was steeds aan het druppelen, niet echt lekker gereden.
Daarna 2 snelle rondes met Pascal meegemaakt, was super! Toen was het wel droog, dus toch nog een 4 ritten kaart gekocht.
De vijfde ronde was stukken beter, een droog wegdek geeft toch heel wat meer vertrouwen. Maar omdat de bodem van de tank in zicht kwam eerst gaan tanken
Inmiddels was het helaas weer gaan regenen. Even getwijfeld, maar toch maar weer de baan op, rustig aan.
Maar in Hatzenbach, na de eerste bochten zonder problemen te hebben gemaakt brak ie plotseling uit toen ik wat gas bijgaf na een bocht, 180 graden slip en achterwaarts de vangrail in....

Gelukkig had ik de meeste snelheid (het ging al niet zo hard) er nog uit kunnen halen dus de schade is beperkt tot de achterbumper, een achterlicht en de uitlaat links.
De vangrail zelf was niet echt beschadigd, de Strekkencontrolle had zoiets van: ach binnenkort knalt er wel een keer eentje goed in....

Wijze les: Ring en regen gaan niet echt lekker samen, voor mij niet althans...


24 jul 2007 9:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Strada schreef:
Hmm tja, wat zal ik zeggen.

Echt balen dat de dag voor jou zo af heeft moeten lopen :? Geluk bij een ongeluk is dat het bij materiële schade gebleven. De Ring in de regen is zoals eerder ook al gemeld erg listig. Op sommige plekken heb je heeeel weinig grip terwijl je op andere plekken weer duidelijk meer grip hebt.


24 jul 2007 10:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat vertelde gisteren de man aan de info ook.
Bij droog en bij nat weer id de ring geen probleem.
Bij dat miezerig weer is het gevaarlijk.
Na mijn utleg dat dit de eerste keer op de Schleife was na het vorige incident en vermelding dat de bocht vol koelvloeistof lag vertelde ook deze man dat je dan geen schijn van kans hebt . Dus naderhand bij de info weten ze dat al te goed. Jammer dat ze deze dingen dan niet opruimen na een zware crash of is het juist omdat ze weten dat je dan geen schijn van kans hebt Afbeelding

En idd bij 1008pk kan het gat al eens uitbreken door een beetje teveel gas. Ik zag het al bij die Engelse Skyline GTR (wie wet hoeveel vermogen die jongens hadden)

@ Strada:Dat is idd een jammere afsluiting van de dag
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


24 jul 2007 11:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Het was een leuke dag hoewel het weer niet echt mee zat. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

Zelf maar twee ronden gedaan. Het was net niet droog en dus met veel reserve gereden. Nog gewacht op droog, maar toen het om 15.30u nog niet echt droog was besloten om niet meer te rijden daar ik om 16.00u weg moest. Een kwartier later was het dan toch droog geworden en mocht ik als navigator fungeren in de zwarte Carrera RS van V-8.

Daarna was het voor mij tijd om te gaan. Omdat het droog was, was volgens mij iedereen op de baan, dus geen afscheid kunnen nemen.

Jammer om te lezen dat er toch iemand van de groep schade heeft gereden. Gelukkig alleen maar blikschade, maar het blijft vervelend.


24 jul 2007 11:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
911-lover schreef:
Het was weer een schitterende en vooral gezellige dag die zeker voor herhaling vatbaar is.

Raar idee van pret maken hebben sommige mensen toch :roll:
Thuis zeker meteen de SM kelder ingedoken...
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


24 jul 2007 14:15
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
De ene poetst zijn auto en zet hem snel weer in de garage, de ander gaat er mee de circuits op... als iedereen maar blij is met wat ie doet toch?
Ben zelf geen poetser. :wink:
_________________________________________
Racefun events


24 jul 2007 14:58
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 317 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 13  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.