Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 11:46



Antwoord op onderwerp  [ 317 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende
Nordschleife meeting 23 juli 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Strada schreef:
Hmm tja, wat zal ik zeggen.

Echt balen dat de dag voor jou zo af heeft moeten lopen :? Geluk bij een ongeluk is dat het bij materiële schade gebleven. De Ring in de regen is zoals eerder ook al gemeld erg listig. Op sommige plekken heb je heeeel weinig grip terwijl je op andere plekken weer duidelijk meer grip hebt.


24 jul 2007 10:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat vertelde gisteren de man aan de info ook.
Bij droog en bij nat weer id de ring geen probleem.
Bij dat miezerig weer is het gevaarlijk.
Na mijn utleg dat dit de eerste keer op de Schleife was na het vorige incident en vermelding dat de bocht vol koelvloeistof lag vertelde ook deze man dat je dan geen schijn van kans hebt . Dus naderhand bij de info weten ze dat al te goed. Jammer dat ze deze dingen dan niet opruimen na een zware crash of is het juist omdat ze weten dat je dan geen schijn van kans hebt Afbeelding

En idd bij 1008pk kan het gat al eens uitbreken door een beetje teveel gas. Ik zag het al bij die Engelse Skyline GTR (wie wet hoeveel vermogen die jongens hadden)

@ Strada:Dat is idd een jammere afsluiting van de dag
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


24 jul 2007 11:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Het was een leuke dag hoewel het weer niet echt mee zat. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar.

Zelf maar twee ronden gedaan. Het was net niet droog en dus met veel reserve gereden. Nog gewacht op droog, maar toen het om 15.30u nog niet echt droog was besloten om niet meer te rijden daar ik om 16.00u weg moest. Een kwartier later was het dan toch droog geworden en mocht ik als navigator fungeren in de zwarte Carrera RS van V-8.

Daarna was het voor mij tijd om te gaan. Omdat het droog was, was volgens mij iedereen op de baan, dus geen afscheid kunnen nemen.

Jammer om te lezen dat er toch iemand van de groep schade heeft gereden. Gelukkig alleen maar blikschade, maar het blijft vervelend.


24 jul 2007 11:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
foxtrot / oscar
Bericht 
911-lover schreef:
Het was weer een schitterende en vooral gezellige dag die zeker voor herhaling vatbaar is.

Raar idee van pret maken hebben sommige mensen toch :roll:
Thuis zeker meteen de SM kelder ingedoken...
_________________________________________
W W W . 9 G E A R . N L


24 jul 2007 14:15
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
De ene poetst zijn auto en zet hem snel weer in de garage, de ander gaat er mee de circuits op... als iedereen maar blij is met wat ie doet toch?
Ben zelf geen poetser. :wink:
_________________________________________
Racefun events


24 jul 2007 14:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC 1980 Boxster S 2006
Muiderberg
Bericht 
Was voor mij ook de eerste keer. Wat een indukwekkend circuit!
Niet te vergelijken met enig andere baan en met veel respect te behandelen!
En wat een gekken die vooral met motoren in de regen nog de baan op gaan. Vaak nog met koffers en bijrijders ook!
De eerste ronden met Paskal waren heel nuttig. Daarna meteen nog een paar ronden met de rode GT3 meegereden. Dat ging keihard, maar ook heel informatief.
Toen maar een kaartje van 4 ronden gekocht. Als je het dan alleen moet doen ben je voortdurend de weg kwijt, maar langzaamaan begon ik bochten series te herkennen en kon ik lijnen gaan rijden. 4 Ronden waren zo voorbij, dus nog maar 4 gekocht. Bij de tweede hield het op met zachtjes regenen, maar ben toch maar doorgegaan. Hoewel de baan echt spekglad was ging het prima. Je moet toch rondjes maken om de baan te leren en met regen ben je gedwongen je lijnen netjes te rijden.
Ik ga zeker terug.
Op de terugweg nog even kunnen meten of de oude SC de top uit het boekje nog haalt, en jawel: 235 op de GPS.
Mooie dag!


24 jul 2007 17:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Zoals gebruikelijk na een bezoekje aan de Ring, heb ik nu ook weer een verslag gemaakt. Dat verslag is hier te vinden.

Goed om te lezen dat de meesten het naar hun zin hebben gehad. Gezien de reacties die ik ook gisteren in mijn auto hoorde zou het me niks verbazen als ik een aantal van jullie vaker daar ga zien :)

Paskal


24 jul 2007 17:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht 
AfbeeldingAfbeelding

Gistere was idd een prachtige dag :!:, meer (en vooral) grotere foto's kan je hier vinden: http://stijn-braes.magix.net/


24 jul 2007 18:10
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
Was een zeer leuke ervaring. Helaas van weinige afscheid genomen, daar we even een stuk verder naar de baan ring zijn gaan kijken hoe iedereen op de baan bleef met de regen. ( wel jammer trouwens). kwamen om een uur of 5 terug en zagen niemand meer. Zelf ook een rondje gewaagd. prachtige baan, maar ik denk dat als iemand mij heeft zien rijden men dacht dat ik het gaspedaal kwijt was :wink: . Maar goed, was eerder bang voor mijn auto, dan voor de baan. Op de terugweg heerlijk binnendoor gereden naar Urmond. In Monschau net als Guy ( dat was toch jou naam Outletvalve?) ook hier een slippertje gemaakt, maar dat ging gelukkig goed. ( nu reed mijn neef, en niet ik zelf natuurlijk :D )

Ik moet zeggen zeker voor herhaling vatbaar. Wat wel appart was dat ik altijd een redelijke oliedruk had. ( 3000 toeren bij warme motor net 3 bar.) en dat hij nu na toch voor mijn doen flink doorrijden, hij keurig op bijna 4 bar staat met 3000 toeren, plus dat de hik die hij af en toe had nu weg is, dus waarschijnlijk een keer lekker schoongebrand.

iedereen bedankt voor deze leuke dag, en Guy, laat maar weten wanneer er weer een minimeeting is in het zuiden, probeer er dan wel bij te zijn.


24 jul 2007 21:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht 
Ik dacht al dat het aan mij lag daar in Monschau, maar ik was dus niet de enige die daar last had van een uitbrekend kontje.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


24 jul 2007 21:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
Lag niet aan jou Guy, lag waarschijnlijk olie op de weg denk ik, reden 50 en gaven eigenlijk geen gas, maar toch ging de kont even om.


24 jul 2007 21:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ik vond er geen pleuris :shock: aan de schleiffe, kzal ff uitleggen waarom:
we kwamen aan en ik moest gelijk mee met ger in z,n 996 cabrio kheb me nog zwaar verzet maar het mocht niet baten KMOEST mee :roll: we werden zowat van de baan verwijderd ivm ons gedrag op de baan :shock: we zijn nog bijna beboet we reden namelijk te langzaam :wink:

enfin ik eindelijk terug op de parking moest ik weer mee met marcel in z,n rode 996 ik met volle tegenzin ingestapt wat denkje stapt me daar toch ineens een duiveltje uit het doosje dat marcel heet en dat beest ging teKEERja wat denkje ik wilde MEER :D.

ik weer uitgestapt loop ik daar tegen een mazzeltje aan kon ik van een ander duiveltje :wink: bedankt nog son weer z,n kaart overnemen voor weinig met nog 2 ritten erop.
ze moesten me met geweld allemaal tegenhouden ik was niet te stoppen ik moest en zou met alle geweld die baan op 8) . ik m,n auto in en net voor ik weg wil rijden ziet ik nynke staan , vraag ik aan haar heb jij zin om ff mee te rijden, zei ja leuk, ik nou heel graag.
wij de baan op ik voor het eeerst :P zei vd tigste keer.
het fijne wass dat zei mij alle kneepjes vertelde van hoe en waar en wat, waar te remmen waar ik vol kon gaan en waar ikzus en zo moest rijden ,
helemaal fantastico dus voor dr knaufie :lol: nog bedankt nynke :thumleft:
schijn ik zo tekeer gegaan te zijn dat toen ik klaar was en uitstapte ik pas begon te trillen van genot en m,n remmen lichtelijk in de fik stonden dak nog een rondje buiten het circuit moest na rijden om uit te roken :shock:

was ik net weer terug op de parking wat denkje moest ik voor straf weer met en pas op die dag ontmoette heeer ron mee in z,n ferrarie f430 en wat denkje voor kleur?: WITTTTTT :D :D met keramische remmen dat ding jongens mozes kriebel wat ken dat ding laat remmen zeg BIZARRRRR
deze meneer kon op cker goed sturen zeg . petje af hoor.

komen we terug op de parking gaat die mr ron met z,n maten met z,n 4en tegelijk de ring over in een groepje van 4 voor een foto sessie,
ja en toen moest ik natuurlijk weer mee maar nu dit keer in de zilveren audi r8 :shock: van ene zkere heerschap genaamd ivo hele aardige brochum :D vriendelijke vent.
in dat groepje van 4 reden dus twee ferraries allebei vd heer ron en een audi r8 en een rode gt3 996 beide van ivo.
achteraan de 2 ferraries en daarvoor de r8 waar ik tegenstribbelend in meereed en vooraan reed ene naar het schijnt 1 instructeur in de rrode 996gt3. manmanman wat kon die vent sturen in die rode gt3 af en toe ging die zo ontiegelijk VET driftend de bochten dooor dat was zo afgrijselijk om te zien :wink: :D :D :D ik zat jammer genoeg 1ste rang :wink:

vandaar ik dus vertel aan jullie allen dat ik er persoonlijk geen ene pleuris :D :D :D :D aan vond omdat ik mezelf elke keer moest opofferen zeg maar :? :wink: :D

mij zien ze daar voorlopig niet meer terug, ik ga waarschijnlijk aanstaand weekend pas weer :shock: :wink: :D

man wat een schitterende dag heb ik genoten zeg,
daarna nog ff lkkr wat wezen happen met m,n kornuiten daarna nog m,n bolide op de staart getrapt in duitsland welteverstaan :D richting huis.

grtjs :D mikey
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


Laatst bijgewerkt door drknauf op 24 jul 2007 23:14, in totaal 4 keer bewerkt.



24 jul 2007 22:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
drknauf schreef:
achteraan de 2 ferraries en daarvoor de r8 waar ik tegenstribbelend in meereed en vooraan reed ene naar het schijnt 1 instructeur in de rrode 996gt3. manmanman wat kon die vent sturen in die rode gt3 af en toe ging die zo ontiegelijk VET driftend de bochten dooor dat was zo afgrijselijk om te zien :wink: :D :D :D ik zat jammer genoeg 1ste rang :wink:


Mikey,

Bestuurder van die rode GT3 was Ron Simons. Ik zat op de passagiersstoel gedurende die 2 rondes zoals je ook in mijn verslag kunt lezen. Ron geeft cursussen op de Ring en doet jaarlijks minimaal 1500 rondes dus hij weet de weg daar wel een beetje. Verders heeft hij ook de nodige wagenbeheersing maar dat was wel duidelijk :)

Paskal


24 jul 2007 23:05
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
1500 x10 minuten 250 uren oftewel dik 10,8 dagen :shock:
als je het circuit dan nog niet kent :cry:
wat is z,n baanrekord?
ja hij kon er wel wat van ja kheb er 20 km achter gezeten ja, wat issie vet he die rode 996gt3 :D , khad wel een keer met heel veel tegenzin indie gt3 mee willen rijden 8)
gaje van het weekend ook weer?

grtjs :D mikey
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


24 jul 2007 23:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
drknauf schreef:
1500 x10 minuten 250 uren oftewel dik 10,8 dagen :shock:
als je het circuit dan nog niet kent :cry:
wat is z,n baanrekord?
ja hij kon er wel wat van ja kheb er 20 km achter gezeten ja, wat issie vet he die rode 996gt3 :D , khad wel een keer met heel veel tegenzin indie gt3 mee willen rijden 8)
gaje van het weekend ook weer?

grtjs :D mikey


Geen id wat zijn baanrecord is, maar het is ook maar net in wat voor een auto je hem zet. Hij rijdt wel overal hard mee :) Hij heeft bv ook in de Omega met die > 1.000 PK gereden, maar daarvan zei hij zelfs dat dat zo goed als niet hard te rijden was. Dat was net een vliegtuig als je op het gas ging :)

Waarschijnlijk ben ik er komend weekend niet, maar van 9 t/m 14 aug. ben ik er wel weer te vinden :) Mocht je me een keer zien, spreek me gerust aan. Ik neem je graag een keer mee voor een snelle ronde, want die F430 ging niet zo hard. De jou wel bekende Marco en Patrick gingen harder in hun Golfje.....


24 jul 2007 23:33
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ja natuurlijk offer ik me wel weer op voor een rondje, is dat tijdens de classsic rondjes in augustus? want ik ben er wel tijdens die klassiekers ik weet enkelt niet of dat op die data in augustus is.

ik vond die ferrarie ook niet snel maar hij remde laat volgens mij!
kvond hem wel mooi maar het is niet mijn auto maar wel geinig bakkie :D

hoe weet jij dat ik marco en patrick ken dan?
ik heb namelijk ook nog zo,n puntgaaf golf kanon ding staan in de garage waar ik al lang niet meer in gereden heb! is wel bekend bij m. en p.

die omega was ik ook niet zo weg van zeg maar wel zonde dattie vd baan ging glkg was er niks met de inzittende kids gebeurt , suffe die vent met je kids achterin zo ver gaan :shock:

yo pakkie ik ben mike die halve :roll: tamme met dat witte gebakkie, met welke auto was jij dan afgelopen maandag? heb ik jouw een hand gegeven? of ken ik je al?

grtjs :D mikey
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


25 jul 2007 7:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayenne S
ZO-Brabant
Bericht 
Da's inderdaad het weekend van de Oldtimer GP. Tja, het is een klein wereldje op de Ring. Ik ken Marco en Patrick uiteraard via de Ring en toen Pablo en jij aan kwamen lopen stond ik bij hen. En ja, ik heb jou ma. ook de hand geschud :)

Ik had een 911 turbo uit 1983 met een 3.6-blok met kompressor dus vanuit die invalshoek ben ik hier jaren geleden op dit forum beland. De 911 gebruikte ik in principe niet op de Ring. Uiteraard wel eens een rondje mee gedaan.

Afbeelding

Voor Ring-gebruik had ik toen een gestript 205-je met 16v-blok en de nodige andere aanpassingen.

Afbeelding

Inmiddels zijn die beide auto's verkocht en rij ik op de Ring met een gestripte BMW 525. Daar was ik afgelopen maandag ook mee.

Afbeelding

Dus wellicht tot het weekend van de 10e augustus!


25 jul 2007 9:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004
Deventer
Bericht 
FF een schade update: gisteravond er even wat beter naar gekeken, en ik heb geen blikschade kunnen ontdekken, althans niet met de bumper er nog op....

Wat er stuk is: bumper dus (links flink gat erin, rechterhoek steekt een stuk alu binnenwerk eruit, dat wordt een nieuwe), achterlicht links, reflectorplaat en misschien de linkeruitlaatdemper.
De demper is wat naar binnen gedrukt, ziet er nog heel uit, maar hij klinkt nu alsof er een brute sportuitlaat opzit (kan ik ook wel zo laten eigenlijk :wink: :lol: ).

Zit nog te twijfelen of ik er verzekeringswerk van maak of het zelf ga ophoesten, het kantelpunt ligt bij zo'n 2 mille...
En nou weet ik niet wat een bumper kost, maar alles bij elkaar zal het wel dicht in die buurt gaan komen ben ik bang....


25 jul 2007 15:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
Bericht 
Citaat:
Bestuurder van die rode GT3 was Ron Simons


Rode GT3 staat te koop bij Wolbert........hele knappe kar!

Afbeelding
_________________________________________
Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original

The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers


25 jul 2007 16:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht 
Classic912 schreef:
Citaat:
Bestuurder van die rode GT3 was Ron Simons


Rode GT3 staat te koop bij Wolbert........hele knappe kar!

Afbeelding


Knappe wagen maar €89.500 is ook knap veel geld. Daarvoor heb ik liever die 993 RS die hij ook staan heeft...


25 jul 2007 16:21
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
sorry geef mij maar de gt3 die is de bomste ,
993 rs valt in het echt een beetje tegen qua prestaties daarin tegen de gt3 absoluut niet !
maar das idd allemaal persoonlijk :D

grtjs :D mikey
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


25 jul 2007 16:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Strada schreef:

Zit nog te twijfelen of ik er verzekeringswerk van maak of het zelf ga ophoesten, het kantelpunt ligt bij zo'n 2 mille...
En nou weet ik niet wat een bumper kost, maar alles bij elkaar zal het wel dicht in die buurt gaan komen ben ik bang....


Als je in de buurt van het kantelpunt blijft: geen verzekeringswerk van maken. In theorie ben je verzekerd op de Ring, maar geen verzekering zal het leuk vinden dat je er rijdt. Je zal niet de eerste zijn die na een voorval daar wordt geroyeerd.


25 jul 2007 19:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)
Den Haag
Bericht 
wat baal ik dat jij het niet leuk vond Mikey - nu ga je de volgende keer zeker weer mee ! En dan ga je nog rijden ook ! Het moet niet gekker worden voor iemand die niet van bochten houdt :)


25 jul 2007 21:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat is idd balen zeg.
De schade klinkt bijna zoals die van Harley op Zandvoort
Alleen het type wagen verschilt.
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


Laatst bijgewerkt door 911-lover op 25 jul 2007 23:24, in totaal 1 keer bewerkt.



25 jul 2007 21:10
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Ik dacht al, waar blijft ie nou... :D.
Later met die gekke hagenees samen ook nog flink doorgereden op de weg terug. Beetje bizar om 200 op het half natte beton van de A61 te rijden, maar het ging best.
Zoals we daar al zeiden, graag nog een keer en dan echt droog!
Bovendien minimaal 8 ronden en een paar keer 2 rondes achter elkaar.
Ik reed zelf net wat te mak en te weinig ronden om de echte circuit kick te voelen die ik normaal altijd heb.
_________________________________________
Racefun events


25 jul 2007 23:31
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 317 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 13  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.