Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 07 mei 2024 4:50



Antwoord op onderwerp  [ 1182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 48  Volgende
Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
968 still going strong since 2006.
Utrechtse heuvelrug
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
John P. schreef:
Wie heeft ervaring met hoog oplopende koelvloeistoftemperaturen bij de 968 ?
Bij mijn 968 bj. '92 +/- 180.000 km (zonder airco) stond voorheen de temp.meter wijzer meestal in het midden van de meter, dus tussen de 2 witte streepjes.
Al een tijdje ( enkele maanden) merk ik dat de wijzer tegen of op of een fractie over het bovenste streepje komt en dan gaan de 2 ventilatoren aan het werk. De kachel evenaan en dat zakt zoals gebruikelijk de meter een stukje. koeloppervlakte wordt wat groter. Het rode gebied wordt niet gehaald maar toch denk ik dat de radiateur zijn beste tijd heeft gehad . Ik hoor van meer 968-ers met hoog oplopende temperaturen. Rijstijl is normaal , 80-140 km . Komt voor bij lange ritten ( >50 km en bij korte ritten tot 20 km.
Weten jullie hier iets van of hebben jullie hier ook ervaring mee? en hoe is het opgelost ? Waterpomp is al eerder vernieuwd en de thermostaat is een jaar of 4 geleden vernieuwd.
Voorlopig ga ik zelf uit zoals al gezegd van de radiateur , of hij ook van '92 is wordt binnenkort bekeken.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
John P.



Kijk even of de ventilatoren wel in fases inschakelen. Je hoort twee snelheden. Je kunt dit checken door de pinnen op de sensor aan de bovenzijde van de radiateur door te verbinden. je hebt een lage stand en een hoge stand in toerental van de ventilatoren. Je hoort het aan het geluid. De sensor kan stuk zijn of de weerstanden maken geen goed massacontact meer of evt het relais is overleden.
Er zijn dus wat mogelijkheden. Even goed doorverbinden als stap 1. Daarna even weerstandje meten etc.
De sensor zit aan de bovenzijde van de radiateur aan de bestuurderszijde.
Ik zou mij niet druk maken om de radiateur. De kwaliteit is wel dermate goed dat het mij zou verwonderen als deze niet meer goed zou zijn.
Maar zoals je beschrijft slaan de twee ventilatoren te laat in en dan waarschijnlijk op volgas. en slaan ze de eerste stand over.

succes.


04 jun 2012 23:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 944turbo ex 930 turbo ex 944 ex 944 S2 nu 968 Drechtsteden
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Bedankt voor je reactie, i.v.m. een korte vakantie gaan we het later deze maand probren.
Waarschijnlijk dus toch niet de radiateur. Wordt t.z.t. vervolgd.
John P.


05 jun 2012 15:17
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Beste mede 968 rijders; na lang uitstellen toch zojuist mijn auto te koop gezet op het verkoop gedeelte van het forum. Absoluut geen haast met de verkoop maar mochten jullie een zoekende liefhebber kennen; Ik hou me aanbevolen.


18 jun 2012 21:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Mijn 968 heeft ook een probleempje met de aansturing van de koelfan's;
Zodra ik het contact aanzet beginnen beide fan's te draaien... Ik heb de stekker van de sensor (bestuurderszijde radiator) losgetrokken, maar de fan's gaan meteen draaien zodra het contact aangezet wordt.

Ik vermoed dat de sensor dus goed is, vraag 1: klopt dat?
Vraag 2: Wat is dan de oorzaak? Relais defect? (944 615 104 03 ?)

Overigens heb ik het idee dat de 2e fan iedere keer aan- en uitslaat (iedere 5 seconden oid) , ik meen dit ook te merken tijdens het rijden. Motor komt wel goed op temperatuur.

Ik kan zelf geen sensoren doormeten (heb wel een multimeter, maar weet nu niet wat ik meet) , relais bestellen is ook het probleem niet, maar wil dit niet via 'trial & error' oplossen... een tip van een expert is meer dan welkom!
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


30 jul 2012 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Heb je airco en staat die aan?
_________________________________________
Het zijn gewoon allemaal karakterbakken


30 jul 2012 22:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Heb airco, maar de lucht is niet echt koud, eerder koel.

Heb tijdens de hitte vorige week niet kunnen rijden, maar vermoedt dat hij zeker niet perfect werkt...

Volgens mij slaat de 2e fan continue aan / uit ook al is de airco uitgeschakeld, maar ik ben hier niet 100% zeker van...
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


30 jul 2012 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Met airco doet de fan het volgens mij altijd op de eerste snelheid, namelijk.
Tweede stand moet ik ook nog 's goed testen. Als ik de stekker kort sluit doet 'ie het prima, maar tijdens rijden in Frankrijk twijfelde ik.
_________________________________________
Het zijn gewoon allemaal karakterbakken


30 jul 2012 22:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 944turbo ex 930 turbo ex 944 ex 944 S2 nu 968 Drechtsteden
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Het blijven draaien van de ventilatoren heb ik ook gehad. Dat lag aan de sensor die is destijds vernieuwd.
Remedie tegen een lege accu bij het parkeren, is de zekering eruit halen.
Overigens is mijn warmte probleem zie hiervoor, waarschijnlijk veroorzaakt door een kapotte thermostaat , waarvan ik abusievelijk dacht dat die destijds 4 jr geleden vervangen was.
Binnenkort hoor ik meer.
Groet John P.


02 aug 2012 15:24
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 944turbo ex 930 turbo ex 944 ex 944 S2 nu 968 Drechtsteden
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Oplopende koelvloeistoftemperatuur 968 opgelost !
Inderdaad was de thermostaat defect , opende bij een test na demontage te laat en slechts minimaal.
Temperatuur meter geeft nu weer waarden aan als vanouds .

Groet en tot ziens
John P.
p.s. na de zomervakantie weer eens een sleutel/koffie zaterdag van het 968 uithoekje ??
De 968-ers worden steeds zeldzamer dus technische zorg is raadzaam.


04 aug 2012 13:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968CS - 1995
Tijnje
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Citaat:
p.s. na de zomervakantie weer eens een sleutel/koffie zaterdag van het 968 uithoekje ??

Lijkt me een goed plan! Lokatie? :drive:


04 aug 2012 14:46
Profiel
PorscheForum Rakker
968 still going strong since 2006.
Utrechtse heuvelrug
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Wellicht is Dimma een oplossing met ook weer een actie erbij van een taxatierapportje. Kreeg namelijk deze week een briefje van de verzekering dat het weer hoog tijd werd. De laatste was van het bedrijf dat Dimma had geregeld...............
Kunnen we ook het PK MONSTER van Dimma eens van complimenten voorzien :-)


05 aug 2012 9:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Jaap911 schreef:
Citaat:
p.s. na de zomervakantie weer eens een sleutel/koffie zaterdag van het 968 uithoekje ??

Lijkt me een goed plan! Lokatie? :drive:


Strak plan, wil vanuit organisatorisch oogpunt wel wat hooi op m'n vork nemen..
(food & beverage oid) omgeving Randstad zou welkom zijn...

septemberrrrr... :cheers:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


06 aug 2012 21:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Leuk idee! Ben zelf de laatste tijd -na een fantastische vakantie met de P, een probleemloze APK en een kleine aanvaring met een verkeersdrempel recent- niet zo actief met de P in de weer. Maar daar moet eigenlijk maar weer eens verandering in komen.

Ik wil eventueel ook wel iets van een taak op me nemen, maar denk dat er naast een locatie (die kan ik helaas niet bieden) en koffie niet heel veel nodig :)
_________________________________________
997 S X51. Ex: Boxster S, 968, 944, 924


15 aug 2012 0:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ik ben hier ook voor! Een knutsellocatie zoals bij Dimma is natuurlijk moeilijk te reproduceren maar een parkeerplaats op een rustige locatie met een goede bak koffie kan natuurlijk altijd.


20 aug 2012 13:50
Profiel
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Lijkt mij ook wel weer eens tijd voor een 968 dagje. Als het bij Dimma zou kunnen dan hoop ik dat hij zijn uitdeuk kunstenaar weer kan regelen.

Jaap


21 aug 2012 17:20
PorscheForum Rakker
968 still going strong since 2006.
Utrechtse heuvelrug
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Kijk het gaat mij niet om knutselen. maar even die mooie bak van Dimma aanschouwen en evt een uitdeukertje er bij en een taxatietje is wel handig. oor de rest lekker ouwehoeren over water allemaal aan veranderd kan worden en zoek de verschillen tussen de ene en de andere is voor mij genoeg :-)

Leest Dimma dit forum eigenlijk nog wel ? Zag wel dat ie laatst erg actief was op 968forum over een 350 km gearing van de versnellingsbak...


22 aug 2012 17:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Beetje samen klussen vind ik altijd wel leuk. Ben nog nieuw in de P-scene, in de C-scene vonden we (met clubs dan) eigenlijk altijd wel een bevriende garagehouder die het leuk vond mee te werken. Deal was dan meestal:
- geen entreekosten aan garagehouder, of weinig om de kosten van koffie en broodjes te dekken
- wel: alleen onderdelen van de garage gebruiken tegen standaardtarief
- wel: hulp van technische commissieleden, soms zijnde mensen van de betreffende garage maar zeker niet altijd

Vond ik altijd geslaagde opzet, kent iemand garagehouders die graag aan 968 sleutelen al goed genoeg om dit soort zaken te vragen? Heb bij PG nu 1x een leuk bedrag afgetikt, maar ga dat als verse klant niet zo maar vragen/verwachten - vind ik beetje "hebberig" overkomen.
_________________________________________
Het zijn gewoon allemaal karakterbakken


22 aug 2012 20:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968, bj. 1994 Ex. 924S / 924 (3x)
Amersfoort
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Naar wie heb ik vanmiddag/avond mijn :thumleft: opgestoken?

Locatie: A1, net na de A6 richting Amersfoort
Tijd: ~18:10
Te spotten voertuig: 968 Cabrio, donker blauw, gepoetst :D


Zelf was ik incognito op mijn BMW R1200GSA... Mijn woon-werk machine

Groet

Aldo


29 aug 2012 20:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ja hoor, ik ben er nog :) inderdaad druk met de bak van de 968 ( is nu klaar maar moet er nog onder ), motortje loopt nog altijd als een zonnetje.

Kz : 22 September a.s. in Wijk en Aalburg. Wie komt er ?

Groet, Frank


06 sep 2012 20:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
aargh... kan ik echt niet, weet dat ik geen veto recht heb, iedere zaterdag erna is prima...
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


06 sep 2012 22:34
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Hee Aldo, je hebt me gespot, leuk!


06 sep 2012 23:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 968 Targa (1994, Midnight Blue) DD: BMW 320i Touring Executive E91
Eindhoven
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Aiii 22/9 is moeilijk, of we moeten vroeg beginnen. 29/9 vier ik hier mijn eigen verjaardag, mag ik dus niet over klagen ;-)
_________________________________________
Het zijn gewoon allemaal karakterbakken


07 sep 2012 7:57
Profiel
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Voor mij komt het wel uit.

Jaap


08 sep 2012 9:47
PorscheForum Rakker
968 still going strong since 2006.
Utrechtse heuvelrug
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
22/9 kom ik graag even in de morgen rondom de koffie je racemonster bewonderen Dimma!. Moet helaas om 12 uur al weer weg vanwege verplichtingen. Maar ben erg benieuwd naar je vorderingen!.


09 sep 2012 18:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Carrera Ex 968
Dordrecht
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
22e is erg moeilijk te regelen voor mij :(


10 sep 2012 9:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 48  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.