Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 27 apr 2024 21:19



Antwoord op onderwerp  [ 1182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 48  Volgende
Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968cs
amersfoort
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
kom morgen zoiezo effe kijken , helaas niet met mijn eigen trots aangezien hij nog in de garage staat :( .
kijk er al naar uit om jullie bolide ste bewonderen , zal niet vaak voorkomen dat we zoveel 968 ers bij mekaar hebben .
groeten en tot morgen pete


09 okt 2009 21:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Het was gezellig, Frank... en leerzaam! :thumleft:
_________________________________________
Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!


10 okt 2009 18:17
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
... en de Cola was lekker (koud) :thumleft:


Vraag me af hoe (veilig) The Dude is thuis gekomen :roll: ... als'ie dat al is :idea: .. of zou hij tijdelijk 'n plaatsje naast Qd hebben ingenomen :?: :cheesy:


10 okt 2009 18:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Qd zal niet snel protesteren, dus dat is zeker mogelijk... Geeft ook extra bescherming tegen het barre weer :roll:
_________________________________________
Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!


10 okt 2009 18:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Cayman 981S
Maasdam
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Hey Frank en Patrick,

Was erg leuk vanochtend en inderdaad weer wat wijzer geworden over die oude karren van ons.
TOP dat ik effe een stukje kon sturen in de CS, mooi vergelijken met de 'normale' 968. Heeft allebei wel wat, alleen die van mij nu wat strakker krijgen. Laten we dan maar van voren beginnen met een setje koni's kijken waar we dan staan...

Ben ook zeer benieuwd of Danny zijn auto nu mooi vlak staat, volgende keer de mijne?

Zie je dan donderdag op CPZ Frank.

Peter


10 okt 2009 18:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Hé Peter,

Die van Danny is prachtig recht gekomen. We hebben 'm daarna ook nog even uitgewogen en dan zie je dat de gewichtsverdeling van onze 968's inderdaad erg goed is :

Met berijder ( ca 80 kg ) L.v. 350 kg ; R.v. 365 Kg ; L.a. 370 Kg en R.a. 335 kg. ; Totaal 1420 kg waarvan 715 kg vóór en 705 kg achter ; een gewichtsverdling van 50,35 % vóór en 49,65 % achter. Het totaalgewicht komt ook redelijk goed overeen met de verwachtingen. Het zou leuk zijn als Danny 'm eens op een weegbrug zou zetten om te kijken hoever we ernaast ( of spot-on ) zitten met deze methode.

De ironie wil, dat , om het helemaal goed te krijgen, het rechter achterwiel een fractie omlaag zou mogen .... dat kan nog, dan komt ie nog mooier vlak :ba:

Ben benieuwd hoe ie rijdt en wat een uitlijnbank over z'n uilijning zegt .... zou ik ook nog wel willen hebben in de garage ... een uitlijnbank ! :P

Het was leuk vandaag !

Groet, Frank


10 okt 2009 19:17
Profiel
PorscheForum Rakker
968 still going strong since 2006.
Utrechtse heuvelrug
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Hoi Frank, samenvattend begrijp ik dat er een torsiestaaf 1 tandje versteld is om hem recht te krijgen? Je bent ook in het bezit van weegschalen begrijp ik. Dat is ook iets wat ik ooit wel eens zou willen uit proberen. Kijken hoe ie nou helemaal staat in de gewichten. Dat is tenslotte iets dat je in een paar minuten te weten komt. Een volgende zaterdag kom ik zeker eens buurten. Nu helaas niet mogelijk geweest door andere verplichtingen.
Groet Richard


10 okt 2009 20:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Hoi Richard,

We hebben, na even uitvogelen hoe het nou echt zit, alleen het excenter versteld en daarmee dus de voorspanning van de torsiestaven. Dat gaf het gewenste resultaat ....

Groet, Frank


10 okt 2009 20:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Frank, met een geringe bijstelling RA (milimeter werk) aan Danny's wagen, verwacht ik dat de verhouding voor ook gelijker zal zijn.

Overigens ben ik benieuwd hoe de verhoudingen bij mijn wagen liggen, maar wellicht is er een volgende keer nog wat tijd over om dat uit te vissen.

Groet,
Edwin
_________________________________________
Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!


10 okt 2009 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968cs
amersfoort
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
hoi hier nog effe een berichtje van mij , ik vond het echt leuk en leerzaam om eens met andere 968 liefhebbers te kletsen al voelde ik me nu nog meer een leek tussen al die techneuten :shock: . jammer dat ik mijn auto niet kon meenemen maar dat komt een volgende keer dan wel .
mooi om te horen dat danny,s auto weer recht staat ,is het met het stuur ook goed gelukt trouwens ?
groetjes peter


11 okt 2009 0:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Hi Frank & Patrick,

Het was goed deze eerste KZ dag!
Hoewel P de richting aanwijzer / ruiterwissel schakelunit niet heeft gemaakt om achteraf uit elkaar te halen, is het na enig priegelwerk van Patrick toch gelukt. De interval werkt weer. Het testen daarvan kon direct bij vertrek uit Wijk en Aalburg beginnen. Laat dat maar aan ons Nederlandse klimaat over.

Wat betreft de verkeerde veer afstellingen achter... zoals Frank al heeft zei, de 968 staat er inmiddels een stuk beter bij. Het stuur staat netjes recht en de auto loopt mooi rechtuit. Hoewel er tal van mogelijkheden te bedenken zijn hoe de boel zo scheeft kan komen te staan blijft het me verbazen. Niet alleen had zichtbaar een excenter een tik gehad (oude stand was zichtbaar) maar was rechtsachter het alu gietstuk waar schokbreker, remklauw en wiel aanhangt naar achter geslagen.

Iedereen die geholpen heeft, bedankt! Hopelijk kunnen we met de opgedane kennis meer auto's rechtzetten.

groet, Danny
_________________________________________
één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!


11 okt 2009 11:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Hoi Danny,

Wel binnenkort even de weegbrug én de uitlijnbank op hé ! Ik ben benieuwd a : of het gewicht overeenkomt met 'onze' methode en b : hoe je wielen ( vooral achter, dus 4 wiel uitlijnen ! ) nu uitgelijnd staan. Vooral de positieve wielvlucht Re-a verbaast me .... ben benieuwd of daar wat aan te stellen valt en wat dat veroorzaakt heeft.

Houd ons op de hoogte, please !

Groet, Frank


11 okt 2009 11:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ik laat de auto zodra mogelijk uitwegen (en indien nodig uitlijnen). Ben alleen bang dat dit enige tijd gaat duren. Vandaag duik ik wel de manuals in hoe de wielvlucht aangepast kan worden.

U gaat van ons horen!

Gr, Danny
_________________________________________
één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!


11 okt 2009 12:27
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
:mrgreen: ik had ook bij de KZ willen zijn :mrgreen: volgende keer wel!
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


11 okt 2009 13:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Eind september konden we er helaas niet bij zijn, maar afgelopen zaterdag zijn we even langsgereden met onze kanarie.
Leuk weer forummers te ontmoeten en hun 968 te zien! :cheers:

Een volgende keer proberen we weer te komen!


13 okt 2009 14:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 968
Den Haag
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
....heb het allemaal een beetje gemist helaas maar hoop er snel een keer bij te zijn lijkt me erg leerzaam en gezellig natuurlijk!

gr. Jeroen


19 okt 2009 20:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Wees welkom, Jeroen !

KZ -2e Zaterdag van November gaat niet lukken omdat ik dan een weekendje Nürburgring doe. Wat willen we ? de 1e Zaterdag, de 7e of de 3e, de 21e ?

Groet, Frank


19 okt 2009 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
968 still going strong since 2006.
Utrechtse heuvelrug
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Drukke maand. Voor mij zou het de 21 ste kunnen, maar laat het niet van mij afhangen! Schuif wel een maandje later aan voor een bakkie om nogmaals een scherpe blik op je nokkenassen te kunnen werpen.
groet Richard


20 okt 2009 9:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 968
Den Haag
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Hoi Frank,

Lijkt me erg leuk om om de 21ste mee te doen aan de KZ... staat in mijn agenda.
Ga er even over nadenken wat te gaan fiksen, sowieso interessant om de onderkant eens goed te bekijken... heb ik nooit echt de kans voor gehad.

Groeten!

ps. is er nog animo voor het idee van Alfamale :?: ... skirtrubbers vervangen, is bij mij hart nodig :?


25 okt 2009 22:04
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Porsche968_JM schreef:
ps. is er nog animo voor het idee van Alfamale :?: ... skirtrubbers vervangen, is bij mij hart nodig :?

dit kan eventueel ook bij mij op een zaterdag, ik heb hefbruggen ter beschikking
_________________________________________
_____________________
racen? > http://www.raceforfun.nl
RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...


25 okt 2009 22:08
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ik zou graag voor 1 november (voor het duitse PF cultuur tripje) de camber rechts achter willen aanpassen. Zou iemand z'n brug nog ter beschikking willen stellen?
Vertrouw de auto toch iets minder, helemaal als we voluit gaan op de autobahn.
_________________________________________
één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!


25 okt 2009 22:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Nieuw Vennep geen optie?
_________________________________________
_____________________
racen? > http://www.raceforfun.nl
RACEN! omdat je voor andere sporten maar 1 bal nodig hebt...


25 okt 2009 22:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Ging deze week moeilijk worden, ze hadden het druk. Kon daar ook niet op het klusje wachten en zit derhalve (deze week) met praktisch vervoers probleem....in Nieuw Vennep hang je ook niet voor je plezier een halve dag rond!
_________________________________________
één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!


25 okt 2009 23:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
968 CS Turbo M030
Wijk en Aalburg
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Zijn er geen goede uitlijners in A'dam dan ? Ik wil het met alle liefde doen maar zonder uitlijnbank lijkt dat me vrij zinloos ...

Groet, Frank


26 okt 2009 8:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Bericht Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ
Uiteraard zijn er voldoende uitlijners in deze omgeving, helaas zit er bij de meeste meer dan een week tussen afspraak maken en het uitlijnen. Vanwege m'n operatie vorige week kon ik niets inplannen.
Het gaat mij er in eerste instantie om het wiel RA gelijk met LA te zetten. Het uitlijnen kan later wel.
_________________________________________
één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!


26 okt 2009 9:14
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1182 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 48  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.