Switch to full style
Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

06 mei 2017 9:38

Nog een stekker vervangen die door de tijd en de hitte boven het uitlaatspruitstuk compleet verpulverd was. De stekker van de hallgever. Vond al dat hij er verdacht bijhing. Toen ik hem aanraakte was het einde oefening.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

08 mei 2017 9:07

Ook dit stekkertje met Mercedes logo ?? En voor een vriendenprijsje ? want soms valt het mee zoals blijkt uit het bericht van porsche911.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

08 mei 2017 14:41

Nee dit keer een boschnummer met een boschprijsje..

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

31 mei 2017 23:49

968 CS filmpje

(kon zo gauw geen ander 968 topic vinden......)

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

01 jun 2017 17:18

Hele leuke test. En wat een prachtige 968 zeg.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

01 jun 2017 19:55

Inderdaad! Staat te koop voor 44k

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

02 jun 2017 8:24

topfilmpje, had het zelf niet beter kunnen zeggen :res: :cheers:

op een CS is M220 idd een must :drive:

Wat de wagen zelf betreft, stuur en velgen is makkelijk op te lossen
Ik heb hier nog een set cup 1 liggen voor opmaak in de juiste maten voor een 968 als ik mij niet vergis.
Kan je ze direct blauw spuiten :thumleft:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

02 jun 2017 14:39

Ik deel jullie enthousiasme over de auto niet. Ik had liever gezien dat Autovisie een origineler exemplaar had genomen voor deze test. Als je deze wil terugbouwen naar origineel gaat dat serieus veel geld kosten...

Wat mij zoal opvalt:

- Verkeerd type stuurwiel
- Niet originele stoelen en bevestigingsbeugels (+ gordels)
- Rolkooi ingebouwd met bijbehorende gaten in het interieur
- Afdekplaat voor de achterbank ontbreekt
- Niet originele velgen, auto hoort op zilveren (!) 17 Cup 1 te staan
- Later ingebouwde elektrisch bedienbare ramen en andere deurpanelen
- Niet passende witte richtingaanwijzers van een 993

Het filmpje zelf is alleraardigst maar verder een gemiste kans...

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

02 jun 2017 15:02

Moet voor mij niet 100% origineel staan om lekker te rijden hé :drive: :drive:

Velgen en vooral stuurwiel storen mij :pale: , de rest maakt mij niet uit
Wagen mag misschien origineel op zilveren velgen gestaan hebben, ik zie ze liever in het blauw onder een CS. Maar smaken kunnen verschillen.


Hier in België staat er trouwens eentje op blauwe cup 2's (ook niet origineel dus :mrgreen: )

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =244016402

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

02 jun 2017 15:39

Maar wel voor EUR 45k :shock:

Blauwe Cup II kan prima origineel zijn maar niet in deze kleur blauw idd.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

02 jun 2017 15:55

Naar de prijs had ik niet gekeken, enkel naar het filmpje :mrgreen:
Vragen staat vrij zeg ik maar

PS: Belgische wagen is van 01/1993 moet dus in feit op Cup 1's :wink:

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

04 jun 2017 21:56

Deze klopt wel...
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/27320/9188565

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

05 jun 2017 16:54

Jammer dat de plastic cover gebroken is ter hoogte van de schakelaar voor de waarschuwingslampen

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

06 jun 2017 11:17

Hans44 schreef:Deze klopt wel...
https://www.bva-auctions.com/auction/lot/27320/9188565


Helaas ook niet helemaal. Deze hoort Cup 2 te hebben i.p.v. Cup 1. De kleur is wel juist in dit geval.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

07 okt 2017 21:23

Even andere vraag (inderdaad weet ik de weg niet meer zo goed op t forum): Zijn er in oktober nog sleutelweekenddagen of praat ik nu in t verre verleden? Groet van Henk uit Rotterdam

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

09 okt 2017 11:12

Heeft er iemand ervaring/tips met wat specifieke upgrades voor een 968 (ophanging, stabilisatorstangen en remmen werden al onder handen genomen)? Bijvoorbeeld een goede shortshift om de versnellingsbakwegen wat korter te maken? Daarnaast wat stuggere motorsteunen, misschien van de Turbo S? En specifieke draagarmbussen ofzo om de turn in nog wat preciezer te maken?
Laatst bijgewerkt door Godspeed op 09 okt 2017 11:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

09 okt 2017 11:12

Henk Timme schreef:Even andere vraag (inderdaad weet ik de weg niet meer zo goed op t forum): Zijn er in oktober nog sleutelweekenddagen of praat ik nu in t verre verleden? Groet van Henk uit Rotterdam

Al even niets meer van vernomen, dus ik vrees ervoor...

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

09 okt 2017 15:25

Tja dit forum loopt niet zo snel. 968 rijders zijn meer rijders dan verplichte sleutelaars. Wat betreft de ophanging. Ik rijd zelf met een verlaagd m030 onderstel. Dus ik kan je geen advies geven wat de verschillen zijn. Je zou dapatch kunnen raadplegen.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

10 okt 2017 5:48

Remmen en schokbrekers (Bilstein) laten doen bij Rebel Engineering. Is een hele goede update en rijeigenschappen worden nóg beter.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

10 okt 2017 8:34

Bedankt voor de input. Zoals ik aangaf zit het al snor met remmen (M030), stabilisatorstangen (M030), ophanging (KW V3) en uitlaat (CarGraphic N-GT). Denk nu verder in de richting van shortshift, motorsteunen,...

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

04 nov 2017 17:57

Godspeed heb jij die N-GT zonder middendemper genomen of met?
Ik heb hem met genomen en ben er zeer tevreden mee vraag mij alleen af hoe die klinkt zonder de demper.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

31 dec 2017 23:52

Godspeed schreef:
Henk Timme schreef:Even andere vraag (inderdaad weet ik de weg niet meer zo goed op t forum): Zijn er in oktober nog sleutelweekenddagen of praat ik nu in t verre verleden? Groet van Henk uit Rotterdam

Al even niets meer van vernomen, dus ik vrees ervoor...


De door Frank (Dimma) opgezette en uitgevoerde 968 sleutel zaterdagen zijn helaas niet meer. Frank is na een kort ziekbed eind September overleden. Markante kerel, absolute auto liefhebber en goede vriend.

Gr, Danny

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

01 jan 2018 16:32

Vreselijk om te horen. Mijn medeleven aan vrienden en naaste familie.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

01 jan 2018 16:34

De paar keer dat ik Frank ontmoet heb had ik erge waardering hoe hij zaken technisch aanpakte en heb genoten van zijn humor.

Re: Het 968 ( uit ) hoekje - Deel II - KZ

01 jan 2018 16:50

Ik schrik hier ook van.

Ik heb Frank 1x ontmoet bij een rit waarbij wij een lekkage aan het koelsysteem van
Remmel z'n 928 hebben verholpen (McGuyver style) midden in een woonwijk.

Sterkte aan de familie.
Plaats een reactie