Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2024 22:26



Antwoord op onderwerp  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende
Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Cazzo Super Veloce schreef:
Heb een mail van Interpolis waarin ze bevestigen dat ik op de NS verzekerd ben mits er geen wedstrijdelement is.


Hoppa :drive: :ba: :ba: :cheers:

het klopt dat er in de meeste polissen niks staat geschreven dat je op de Nordschleife niet verzekerd zou zijn. Een enkele verzekeraar heeft het in zijn polisvoorwaarde als uitsluiting meegenomen. het feit dat Interpolis meld dat je wel verzekerd bent, wil nog niet zeggen dat ze ook de schade uitkeren!. We hebben het hier over 2 zaken, wel verzekerd zijn en niet uitkeren, of gewoon niet verzekerd zijn!.

Ook al gaat het hier niet om een wedstrijdelement, neem van mij aan, dat als jij je auto totaal loss rijd op de NS er een en ander aan vooraf gaat voordat er uberhaubt een uitkering plaatsvind. Ik heb zelf vandaag eens contact opgenomen met Interpolis. De adviseur in kwestie gaf in eerste instantie aan dat het gewoon was gedekt. Even doorvragen van mijn kant bleek dat de persoon in zijn geheel niet wist wat de Nordschleife was. Hij vond het een interessante case. Zijn stelligheid dat er gewoon dekking was verdween aal sneeuw voor de zon toen hij op google ging kijken wat de Norschleife nu eigenl;ijk was. :roll:

Hij ging het uitzoeken en heeft mij terug gebeld. Er staan 2 zaken in de regel. uitgesloten is een wedstrijd waarin een snelheidselement plaatsvind. Nu is de Nordschleife rijden geen wedstrijd, maar er is weldegelijk sprake van een ( hoge) snelheid. We gaan er tenslotte niet naar toe om gezellig van het uitzicht te genieten en halverwege even te stoppen voor een gezellige picknick :mrgreen:

Hetgeen Interpolis mij melde was het volgende: aangezien er met zeer hoge snelheden gereden wordt zal er zeker geen uitkering plaatsvinden. Dit onderwerp speelt al een tijdje bij Interpolis en ze zijn bezig met de voorwaarde aan te passen waarin ook de Nordschleife een uitsluiting zal worden en dus specifiek zal worden benoemt!

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee! :drive: :popcorn:
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


28 jul 2014 15:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Citaat:
Beste John,



Wij spraken elkaar zojuist over de klant Cazzo en het feit dat hij op de Nurburgring wil rijden met zijn Porsche.

Wij zijn overeen gekomen dat er geen uitsluitingen zijn zolang er geen wedstrijd element aanwezig is.



Ik hoop je zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Interpolis Verkoopondersteuning
Lxxxxx Lxxxxxxx

MOD: Op verzoek van bovengetekende - volledige naam onherkenbaar gemaakt.

Spoorlaan 298 | 5017 JZ Tilburg
Postbus 90106 | 5000 LA Tilburg
T (013) 462 1200 | F (013) 462 18 28



Lijkt mij sluitend?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 jul 2014 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2s
België
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Jos Targa schreef:
Hetgeen Interpolis mij melde was het volgende: aangezien er met zeer hoge snelheden gereden wordt zal er zeker geen uitkering plaatsvinden. Dit onderwerp speelt al een tijdje bij Interpolis en ze zijn bezig met de voorwaarde aan te passen waarin ook de Nordschleife een uitsluiting zal worden en dus specifiek zal worden benoemt!

Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee! :drive: :popcorn:


En wat als ik Duitsland in ga, en daar 200+ ga rijden met mijn porsche op de Autobahn….. ?!?
Uiteraard waar het toegestaan is….


28 jul 2014 15:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
@Cazzo: Als jij schade rijdt op de NS, mag je mij (als verzekeraar) uitleggen waarom je zo hard reed als er geen wedstrijdelement was. Je reed tenslotte of een afgesloten weggedeelte dat bekend staat als circuit. Tegen jezelf rijden (tijd verbeteren bijv) zou ik als verzekeraar dan ook als 'wedstrijdelement' aanmerken.
Denk dat je er een harde dobber aan krijgt om je schade vergoed te krijgen. Eigen schade sowieso, maar mogelijk ook evt WA (die wel aan een derde wordt vergoed, maar dan op jou wordt verhaald).
Is een van de redenen dat ik nog steeds wat huiverig ben om de NS op te gaan. Niet alleen uit angst om zelf schade te rijden, maar ook om het gevaar dat een ander me van de baan kegelt.

@ Thefrits. Als jij harder rijdt dan de adviessnelheid en je raakt betrokken bij een ongeval, gaat men ervan uit dat het ongeval mede te wijten is aan jouw hoge snelheid en zal je dus aansprakelijk worden gesteld. Dan moet jij maar aantonen dat het niet door de snelheid kwam...
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


28 jul 2014 15:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Tja, Altijd vreemd dat er dan dit soort discussie moet ontstaan.

Als jij ergens 200+ rijd, waar de situatie het niet toelaat, heb jij toch echt een probleem. dat je zo hard mag rijden als je wilt op sommige plekken, wil nog niet zeggen dat het kan.

Aangezien wij zakelijk al meer dan 1,5 jaar bezig zijn, en inmiddels hebben, om citcuitverzekeringen op te tuigen en er veel onderzoek aan vooraf is gegaan, en overleg met veel verzekeraars, was ik enkel verbaast over de opmerking die Interpolis blijkbaar ook nog per mail bevestigd heeft. vandaar dat ik met Interpolis heb gebeld en een en ander heb toegelicht. Zoals reeds eerder beschreven is Interpolis zelfs bezig om hun voorwaarde te wijzigen. Wellicht dat dit op iets hoger nivo is overlegt. Dus houd je bevestiging maar goed bij de hand zou ik zeggen, want ik denk dat er iemand voor zijn beurt heeft gesproken.

Wat jullie doen met de info is uiteraard aan jullie. Ik zou het risico niet aangaan.
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


28 jul 2014 15:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Wij doen zon 1,5 ton per jaar bij Interpolis, neem aan dat dat in de eventuele discussie ook wel gewicht in de schaal legt?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 jul 2014 15:51
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Jos Targa schreef:
Als jij ergens 200+ rijd, waar de situatie het niet toelaat, heb jij toch echt een probleem. dat je zo hard mag rijden als je wilt op sommige plekken, wil nog niet zeggen dat het kan.

Het ging om de quote 'zeer hoge snelheid'. Als ik op een traject waar geen maximum snelheid geldt met 200+ een aanrijding krijg, overtreed ik niet de wet en lijkt het me sterk dat ik een deel van de schuld krijg omdát ik zo hard reed. Tenzij het uiteraard in een file is, met sneeuw of regen etc.

@ Cazzo - dat gaat vast en zeker helpen :lol:. Hielp mij destijds heel erg toen mijn vorige Mini in de hens vloog en Leaseplan het nodig vond een schadebedrag van 10-15K bij mij(n bedrijf) te gaan verhalen. Was ook zo van tafel na een telefoontje mijnerzijds.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 jul 2014 15:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Targa Floriaan schreef:
@Cazzo: Als jij schade rijdt op de NS, mag je mij (als verzekeraar) uitleggen waarom je zo hard reed als er geen wedstrijdelement was. Je reed tenslotte of een afgesloten weggedeelte dat bekend staat als circuit. Tegen jezelf rijden (tijd verbeteren bijv) zou ik als verzekeraar dan ook als 'wedstrijdelement' aanmerken.


Gewoon omdat ik dat leuk vind.
neem aan dat Interpolis dan aan moet tonen dat er een wedstrijdelement was, en zolang er geen tijdswaarneming is, lijkt me dat lastig.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 jul 2014 15:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Cazzo Super Veloce schreef:
Wij doen zon 1,5 ton per jaar bij Interpolis, neem aan dat dat in de eventuele discussie ook wel gewicht in de schaal legt?


Pfff, wat doet dat er toe wat jij aan omzet brengt bij Interpolis?? Wij brengen nog wel iets meer dan dat bij onze verzekeraars, maar op het moment dat puntje bij paaltje komt, en dat er een "fors" bedrag moet worden uitgekeerd, laten we het dan nog niet hebben over eventueel letsel wat jij aan een ander zou hebben kunnen toebrengen, dan kun je met je 1,5 ton op je kop gaan staan, maar volgen er geen centjes!

gaat er volgens mij om dat Interpolis zijn klanten, en dus ook jouwzelf op het verkeerde been zet. Jij krijgt dit te horen, ik krijg dat te horen!!. Lekkere verzekeraar als je niet met een eenduidig beleid komt.


Dus beste mensen, ben je verzekerd bij Interpolis!, dan ben je ook verzekerd op de Nordschleife, mocht interpolis bij een ongelijk toch niet willen uitkeren, meld je dan maar bij Cazzo Super Veloce want die kan blijkbaar bij interpolis "gewicht" in de schaal leggen! :wink:

beetje kort door de bocht, en lijkt mij toch een redelijk interessant vraagstuk voor diegene die "menen" verzekerd te zijn, maar achteraf van een koude kermis thuis komen.

Ik krijg als het goed is van Interpolis een bevestiging van mijn verhaal per mail en zal deze dan posten.
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


Laatst bijgewerkt door Jos Targa op 28 jul 2014 16:24, in totaal 1 keer bewerkt.



28 jul 2014 16:13
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Jos Targa schreef:
...emotionele conclusie...

Volgens mij trek je hier een onterechte conclusie, want dat lees ik nergens. En ik vertrouw je alles toe, dat weet je :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 jul 2014 16:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
En ik luister naar je!

bericht aangepast, liet mij weer meeslepen in mijn emotie :mrgreen:
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


28 jul 2014 16:25
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
:mrgreen: :thumleft: grote verzekeringsvriend :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 jul 2014 16:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
:ass: :ass: :mrgreen:
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


28 jul 2014 16:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Citaat:
Dus beste mensen, ben je verzekerd bij Interpolis!, dan ben je ook verzekerd op de Nordschleife, mocht interpolis bij een ongelijk toch niet willen uitkeren, meld je dan maar bij Cazzo Super Veloce want die kan blijkbaar bij interpolis "gewicht" in de schaal leggen! :wink:



Veeg deze dan ook maar even :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 jul 2014 16:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Sorry, zijn jouw eigen woorden.....

Niet roepen wat je niet kan nakomen. Vind dit ook niet echt iets waar jij of ik een oordeel over moeten hebben. Wel een mening. En mijn mening is dat Interpolis blijkbaar niet weet wat ze roepen. Ik heb de discussie bij interpolis aardig aangewakkerd nu blijkbaar. Jij kunt als professional, en dat geldt ook voor mij, nog zo overtuigd zijn van hetgeen Interpolis jouw meldt, terwijl je waarschijnlijk diep in je hart weet, (ik weet overigens niet wat je vak is) dat dit soort ongelukken absoluut tot discussie leiden.

Als ik mijn vraag bij Interpolis anders had gesteld daarstraks (tot 2 maal toe overigens) dan had ik tot 2 keer toe een soortgelijke bevestiging ontvangen. Zowel de dame als de heer wisten niet wat de Nordschleife was, beide gaven aan dat als er geen wedstrijdelement in zit dit gewoon gedekt is, en beide kregen opeens sterke twijfels nadat ik had uitgelegd wat de Nordschleife nu feitelijk is. Van de eerste persoon heb ik in voorgaande post al een reactie neergezet.
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


28 jul 2014 16:43
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Citaat:
Wij doen zon 1,5 ton per jaar bij Interpolis, neem aan dat dat in de eventuele discussie ook wel gewicht in de schaal legt?


Ik roep nix, ik stel een vraag.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 jul 2014 17:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Zolang er geld aan je verdiend wordt ben je interessant...
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


28 jul 2014 17:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Jij hebt volledig gelijk!
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


28 jul 2014 17:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Cazzo Super Veloce schreef:
Wij doen zon 1,5 ton per jaar bij Interpolis, neem aan dat dat in de eventuele discussie ook wel gewicht in de schaal legt?


Ga er vooral niet van uit in het geval van een schade op de NS. 1,5 ton is voor Interpolis (Achmea) ach ... mwah ...
Daarbij premievolume is een, schadeverloop is een ander.
_________________________________________
"I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.


28 jul 2014 17:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Dat snap ik, 150K is voor Interpolis een relatief klein bedrag.
Wij hebben echter een prima track-record bij Interpolis, claimen weinig.
Ben ook heel tevreden over de afwikkeling als er een keer schade is, altijd zeer snel en correct en bij twijfelgevallen coulant.
Kan me dus ook niet echt voorstellen, dat als ik bijv 20K schade rijd, ze op de afspraak (zie mail) terug komen.
Zou voor mij in ieder geval reden genoeg zijn om het pakket elders onder te brengen.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


28 jul 2014 18:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Zelfs met zo'n relatie, schadeverloop en de e-mail van de dame zou ik geen enkel risico nemen. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn bij verzekeraars heel verschillende dingen. Uiteindelijk kom je bij een schaderegelaar en die hanteren hun eigen "spelregels".

Maar, voor alle duidelijkheid, van mij mag je lekker je gang gaan op de NS hoor. Ik heb 1x een paar rondjes gedaan .... niks voor mij :wink:
_________________________________________
"I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.


Laatst bijgewerkt door Rob986 op 28 jul 2014 20:49, in totaal 1 keer bewerkt.



28 jul 2014 18:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
horn schreef:
Jos Targa schreef:
Als jij ergens 200+ rijd, waar de situatie het niet toelaat, heb jij toch echt een probleem. dat je zo hard mag rijden als je wilt op sommige plekken, wil nog niet zeggen dat het kan.

Het ging om de quote 'zeer hoge snelheid'. Als ik op een traject waar geen maximum snelheid geldt met 200+ een aanrijding krijg, overtreed ik niet de wet en lijkt het me sterk dat ik een deel van de schuld krijg omdát ik zo hard reed. Tenzij het uiteraard in een file is, met sneeuw of regen etc..

Nope. Snelheid > 130, ook waar je onbeperkt mag, is in beginsel reden voor (mede) aansprakelijkheid. Had je 130 gereden, had je op tijd kunnen remmen is het idee.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


28 jul 2014 18:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Rob997S schreef:
Zelfs met zo'n relatie, schadeverloop en de e-mail van de dame zou ik geen enkel risico nemen. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn bij verzekeraars heel verschillende dingen. Uiteindelijk kom je bij een schaderegelaar en die hebben hanteren hun eigen "spelregels".

Maar, voor alle duidelijkheid, van mij mag je lekker je gang gaan op de NS hoor. Ik heb 1x een paar rondjes gedaan .... niks voor mij :wink:


Dank je Rob!
_________________________________________
http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl


28 jul 2014 18:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S. Ex 911 3.2
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Zondag 3 aug. gaan we een paar rondjes doen.
_________________________________________
When nothing goes right Go left


02 aug 2014 17:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Succes en hou m heel en jezelf ook! :drive:


02 aug 2014 17:37
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 15  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cambiocorsa


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.