Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 6:42



Antwoord op onderwerp  [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Wie heeft er ervaring met het rijden met een huurauto op de Ring?
Ik ben nog zuinig op mijn auto en heb nog niet op de Nordschleiffe gereden.
Leuke filmpjes gezien van Apex, denk er aan om de goedkoopste auto, een polo, daar te huren om de baan eerst te verkennen.


17 jun 2020 18:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Lebastille schreef:
Wie heeft er ervaring met het rijden met een huurauto op de Ring?
Ik ben nog zuinig op mijn auto en heb nog niet op de Nordschleiffe gereden.

Een overweging die ik herken. Ik heb een jaar of 9 geleden daarom een Playstation gekocht met GT5. Thuis eerst een ronde of 100 op de PS en toen daarna met de 911 de ring op. Maar ook dat was nog best spannend, al was ik blij dat ik wist wat ik na welke bocht zo ongeveer kon verwachten. Ook viel het me op dat ik "in het eggie" wel een eindje van de limiet weg bleefr
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


17 jun 2020 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Kan iemand die 2 taalfouten uit de titel halen?
Moet zijn : Nordschleife touristenfahrten :salut:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 jun 2020 10:23
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 3.4 1999, EX '89 Porsche 928 S4
Fryslan
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Dit weekend met mn zoon een huisje in de buurt van de Nürburgring gehuurd.
Heel misschien zelf een rondje, maar was meer het idee om het weekend langs de baan te staan genieten.
Ik heb alleen zo'n voorgevoel dat dit hem helaas niet gaat worden.
Kan nergens vinden dat publiek niet welkom is, maar als ik het programma voor zaterdag zie (RCN Circuit Challenge) dan zie ik daar op de website (https://www.r-c-n.com/) publiek niet welkom is.
Weet iemand wat meer over details qua wel of geen publiek??


14 jul 2020 23:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Over 2 weken naar de Eiffel met de Porsche, en ook richting Ring. Heb bij Apex een aanvraag gedaan om een BMW 2-serie te huren voor wat rondes. Heel benieuwd!


14 jul 2020 23:54
Profiel
PorscheForum Rookie
997.2 GT3 '10, Tesla S100D '18, ex 997.2 GT3 '09. ex Boxster '98.
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten?
Afgelopen weekend bij de Ring geweest, maar alle parkeerplaatsen zijn afgezet door Corona en je mag nergens "samenscholen"..
Mocht je al bij het circuit staan moet je blijven lopen, je mag niet stilstaan om te kijken..
Met andere woorden, zou even wachten :(


15 jul 2020 14:08
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 3.4 1999, EX '89 Porsche 928 S4
Fryslan
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten?
Hoi Compressed87,
Bedankt voor je reactie, en was er al bang voor...
Heb wat te enthousiast dit weekend geboekt, maar ga er wel naar toe.
We zien wel wat er kan/mag, en wat niet.
Laat het volgende week weten :lol:


15 jul 2020 23:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten?
Zijn toch genoeg plekken waar je gewoon kunt gaan staan kijken? Neem toch aan dat de Polizei iets anders te doen heeft dan Ring-kijkers beboeten. Rambo's vangen bijv. :lol:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 jul 2020 9:24
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten?
Ik heb afgelopen maandagavond een rustig rondje gedaan. Er werd weer publiek toegelaten bij plekken als Brünchen.

Als je weg wordt gestuurd is het door medewerkers in hesjes. dat was althans op zondag het geval, toen er een VLN-race plaats vond.


16 jul 2020 11:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten?
Compressed87 schreef:
Afgelopen weekend bij de Ring geweest, .... :(


Ik heb je niet gezien :wink: :lol:

Wij waren ook in de Eifel en langs de ring gereden.
Er was idd een evenement en net als F1 moet er een veilige zone rondom de baan zijn.
Kijkers werden daarom weggestuurd.

Bij touristenfahrten zal dit anders zijn
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


16 jul 2020 12:15
Profiel
PorscheForum Rakker
996 C2 3.4 1999, EX '89 Porsche 928 S4
Fryslan
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten?
Terug van een prachtig weekend Nurburgring/Nordschleife.
Weer was prachtig, maar ook mooi om alle liefhebbers met diverse mooie wagens te spotten.
Wel stukken rustiger dan vorige jaren, maar dat was te verwachten.
Zoals Compressed87 al aangaf is het wel toegankelijk, alleen zijn de parkeerplekken afgezet met hekken.
Als je dan toch ergens je auto kwijt kan mag je wel langs de baan, zolang je maar in beweging bent.
Niet ideaal, maar krijg je toch wat mee.


21 jul 2020 16:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten?
We hebben 2 weken geleden een trackday op de NS gereden met DSK. Veel rondjes voor weinig (op zo'n dag kun je voor 250,- euro 15-20 ronden rijden). Helaas alleen het 1e rondje droog en de rest vd dag kletsnat. Mocht de pret niet drukken. Veel deelnemers lieten het na een paar rondjes al afweten en mede daardoor weinig ongelukken!


22 jul 2020 9:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Johndc schreef:
Lebastille schreef:
Wie heeft er ervaring met het rijden met een huurauto op de Ring?
Ik ben nog zuinig op mijn auto en heb nog niet op de Nordschleiffe gereden.

Een overweging die ik herken. Ik heb een jaar of 9 geleden daarom een Playstation gekocht met GT5. Thuis eerst een ronde of 100 op de PS en toen daarna met de 911 de ring op. Maar ook dat was nog best spannend, al was ik blij dat ik wist wat ik na welke bocht zo ongeveer kon verwachten. Ook viel het me op dat ik "in het eggie" wel een eindje van de limiet weg bleefr


Goede tip John. Heb inmiddels een Thrustmaster T150pro stuur + pedalenset aangeschaft en een standaard waarop ik dit kan monteren. Al een flink aantal rondjes virtueel Nordschleife gereden.
Volgende week een trip naar Porsche museum in Stuttgart en privé museum in Oostenrijk. Op de terugweg de Ring op.


23 jul 2020 12:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?
Lebastille schreef:
Wie heeft er ervaring met het rijden met een huurauto op de Ring?
Ik ben nog zuinig op mijn auto en heb nog niet op de Nordschleiffe gereden.
Leuke filmpjes gezien van Apex, denk er aan om de goedkoopste auto, een polo, daar te huren om de baan eerst te verkennen.

Huren is best duur en als je schade rijdt heel erg duur, ook met de goedkoopste Polo. Je bent dan echt aan de beurt.
Als je je P niet wilt gebruiken, koop dan een 318i e36 of e46. Die zijn een stuk goedkoper dan een 6 pitter en sturen beter. Zet er een paar goede remblokken op en ga gewoon eens 50 rondjes de baan verkennen. Die heb je minimaal nodig om het een beetje te leren daar.
Zelf ben ik niet zo slim geweest en begon mijn eerste rondjes met de P. Werd echt om de oren gereden door hele simpele Polo's en Corsa's (op winterbanden) van de plaatselijke helden die wel de baankennis hadden.


23 jul 2020 13:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten?
Hier idem. Iets van 80-90 rondjes gedaan met de 993. Zeker in het begin door van alles en nog wat om de oren gereden.
Goedkoop BMWtje scoren is idd de beste keuze.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


23 jul 2020 15:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten?
Samen met Paul en Jurgen voor mijn 40e ooit Ringtaxi met Sabine Schmitz gedaan. Was al indrukwekkend genoeg. Waag mijn eigen auto er maar niet aan voorlopig :oops:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 jul 2020 16:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996mk2 cabrio en 944 Cup racer
Apeldoorn Oost
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten?
Cazzo Super Veloce schreef:
Goedkoop BMWtje scoren is idd de beste keuze.

Of een 944: Dat was mijn keuze jaar of 8 geleden, compleet met rolkooi, Toyo 888 banden, race ophanging e.d.
8)
Ik moest al aardig mijn best doen om die onder de 10 minuten te rijden (met de 911 lukt dat gemakkelijk), maar het geeft wel veel voldoening. En door het ontbreken van geluidsisolatie en vering is de snelheidsbeleving enorm

Hans44 schreef:
Zelf ben ik niet zo slim geweest en begon mijn eerste rondjes met de P. Werd echt om de oren gereden door hele simpele Polo's en Corsa's (op winterbanden) van de plaatselijke helden die wel de baankennis hadden.
Dat herken ik......er was een hele tijd een ouder stel dat in een Opel Agila op de Ring maaltijden (van die lunchboxen) voor de baanwachten rondbracht. Man achter het stuur, vrouw met een stapel boxen op schoot ernaast. Ik werd in de 911 door die mensen ingehaald :res:
_________________________________________
996 mkII cabrio tiptronic, 944 Cup racer und noch etwas


23 jul 2020 17:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten?
Ben ook wel eens door een kever ingehaald.
Was wel een bekende op de Ring, kon hem met geen mogelijkheid bijhouden.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


23 jul 2020 18:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten?
Compressed87 schreef:
Afgelopen weekend bij de Ring geweest, maar alle parkeerplaatsen zijn afgezet door Corona en je mag nergens "samenscholen"..
Mocht je al bij het circuit staan moet je blijven lopen, je mag niet stilstaan om te kijken..
Met andere woorden, zou even wachten :(


Vanaf vandaag is het weer mogelijk om te kijken ...

_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


24 jul 2020 19:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten?
Begin deze week een paar dagen Eiffel gehad. Wat een prachtige omgeving en wat een genot om met de 911 daar te rijden! Het kon echt niet beter. Ook een aantal keer geprobeerd wat harder te rijden op de Autobahn, als het kon ivm ander verkeer, Baustellen en slecht wegdek. Wat me opviel: ik vond het een stuk eenvoudiger om met de 996 turbo hard te rijden. Tempo 270 km/u (op de teller) was met de turbo niet al te ingewikkeld maar met de 997 best spannend. Is dat logisch (want de turbo is er meer voor gebouwd of ligt het aan mij?).

Dus ook bij de Nürburgring geweest. Bucket list dingetje: rijden! Bij Apex een BMW 2 serie gehuurd. Toch maar voor zeker gegaan, wilde niet het risico lopen de 997 te crashen. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Dat bleek wel want: na een halve ronde had iemand zijn Corvette fors met de neus vooruit in de vangrail geparkeerd (we kwamen er langs, ik denk total loss maar de beste man op het oog ongedeerd gelukkig), circuit dicht en die ging niet meer open (hij was pas sinds 17.45 u open). Balen!

Maar goed, die ene ronde die ik heb gereden: wat een gaaf maar bovenal een uniek en bizar circuit. Echt bizar. Ik was druk met van alles en nog wat (een vreemde auto helpt niet) dus ik reed als een dweil daar over het circuit maar dat mocht mijn pret zeker niet drukken.

Heb van Apex een tegoedbon gekregen voor de missende ronde en die ga ik inwisselen voor een Ringtaxi-ritje. Snel weer naar de Eiffel, om te genieten van mijn 911 en van de Ring!


30 jul 2020 21:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten?
Oh ja, parkeerplaatsen enzo weer open. Heb oa bij Brünchen een tijdje staan kijken.


30 jul 2020 21:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten?
Dat schreef ik een week geleden idd ... :mrgreen: ook bericht van Apex trouwens.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


30 jul 2020 21:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten?
Bij deze bevestigd ;-)


30 jul 2020 22:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten?
MS964 schreef:
Bij deze bevestigd ;-)


:thumleft:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


30 jul 2020 23:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 996TT (ex 996C2, ex 911 3.0SC, ex 944 S2 cabriolet, ex 944, ex 924)
Apeldoorn
Bericht Re: Wie is wanneer bij Nordschleife Touristenfahrten?
Goed om te horen... ga begin volgende week een paar dagen naar de eifel met de 911 8)
Natuurlijk even bij de ring kijken, maar vooral een beetje genieten van de omgeving... als je nog tips hebt?


31 jul 2020 9:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 359 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.