Switch to full style
Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

04 mei 2019 13:03

Het ziet er volgende week in ieder geval beter uit dan dit weekend (sneeuw).

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

03 jun 2019 19:30

Heeft er iemand zelf al op het ‘nieuwe’ asfalt van de Ring gereden?

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

03 jun 2019 23:00

Jep, vrijdag 5 rondjes gereden :drive: :thumleft:

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

15 jul 2019 9:06

Ik was gister weer eens onderweg op de Ring met mijn Clio. Heerlijk rustig dagje en daardoor 25 rondjes kunnen rijden.
Onderweg op de A61 kwam onderstaande 964 in RS-look (neem aan dat geen echte RS is) me voorbij jagen terwijl ik cruisend met de X5 + ambu Ringwaarts kachelde. Op de Ring was het omgekeerd :wink:
Los van de kleur wel een herkenbaar exemplaar met zijn dubbele center-exhaust met bijbehorend geniaal geluid :cheers:

Toevallig iemand van hier?

Afbeelding

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

15 jul 2019 12:16

ik wil a.s. zondag ff gaan kijken bij de Ring, volgens mij geopend voor Toeristenfahrten. Niet te lang, op tijd vertrekken en rond 1400 weer thuis. Iemand zin om ook te gaan?
... ik rij met mijn zoon (7 jaar) dus voor mij geen echt hoge snelheden en snelle bochten!

ps; ik ga graag bij Adenau kijken - Weet iemand daar nog een goede/veilige parkeerplek??

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

15 jul 2019 15:39

Je kunt prima bij de Aldi of de Lidl parkeren. Ik parkeer altijd bij de Aldi. Komende vanuit Adenau ligt de Lidl net voor het Aral-tankstation aan de linkerzijde.
Om bij de Aldi te komen sla je op het kruispunt net voor het Aral-tankstation komende vanuit Adenau rechtsaf, na 100m linksaf en daar weer na 100m links. Auto daar parkeren en links van de Aldi loopt een voetpad richting de baan.

Gisteren heb ik mijn combinatie er ook weer geparkeerd waarbij hij in gezelschap was van oa drie GT3's en een RS6. Prima parkeerplek voor je 911 dus.

Afbeelding

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

15 jul 2019 21:29

Aso :mrgreen:

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

15 jul 2019 22:43

Het past helaas niet in het parkeervak :wink:
Winkel is dicht en er blijven op een gemiddelde zondag zo'n 50 lege parkeervakken over :)

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

16 jul 2019 7:21

Bedankt voor de info!

pakkie schreef: Winkel is dicht en er blijven op een gemiddelde zondag zo'n 50 lege parkeervakken over :)


Dit laatste horen we graag... heb niet graag een winkelkarretje of zo tegen mn auto aan :cry:

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

22 jul 2019 10:43

Ik ben gisteren ff op en neer geweest naar de Ring. Fijn geparkeerd bij de Lidl (bedankt voor de tip :thumleft: :thumleft: ), dat ik dat zelf nooit eerder heb bedacht :scratch: .
Was een prima dagje met prima weer. Zoonlief vond de heen en terugrit wel wat lang.. :| (nog net geen 7 jaar). Maar harder rijden mocht ook niet, dat was te spannend :mrgreen:

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

22 jul 2019 11:00

Ben wel jaloers, zo lekker dichtbij de Ring en de autobahn :oops:
Zit zelf weer 20 minuten vanaf Zandvoort en ben daar ook erg veel te vinden :scratch:

66580

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

22 jul 2019 12:45

Gisteren heerlijk gereden in Duitsland, wij langs de autobahn A31 ff café und kuchen genuttigd na de rit.....nordschleife was ons te ver weg.

75619

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

23 jul 2019 7:29

molen934 schreef:Ben wel jaloers, zo lekker dichtbij de Ring en de autobahn :oops:
Zit zelf weer 20 minuten vanaf Zandvoort en ben daar ook erg veel te vinden :scratch:


Nou... rit duurde toch langer dan gedacht... De autobahn is maar iets van 10minuten rijden :thumleft: (maar dan is ie nog niet warm.. :scratch: ) maar de Nordschleiffe was toch 1,5uur rijden. Ikzelf vind dit niet lang maar na 3x dezelfde playlist gehoord te hebben van mijn zoon was ik er wel klaar mee :roll: Ik heb me in deze ook wel redelijk netjes aan de snelheid gehouden en waar het harder mag rond de 145/150 gereden, als ik een keer op t gas ging werd ik meteen terug gefloten door mijn zoon (misschien maar goed ook 8) )

Zandvoort is niet verkeerd toch? Ikzelf ga niet de ring op dit is mij te veel risico met alles wat daar rond gaat op de baan.

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

23 jul 2019 7:33

Dial_888 schreef:Gisteren heerlijk gereden in Duitsland, wij langs de autobahn A31 ff café und kuchen genuttigd na de rit.....nordschleife was ons te ver weg.

75619


Lekker bakkie hoor :thumleft: ! Wij hebben tussen de middag lekker frietjes gegeten bij de Bistro Cockpit in Adenau, daarna verder naar start/finish waar ook weer genoeg te zien was.

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

02 aug 2019 10:38

Afgelopen dinsdag avond voor het eerst een rondje gereden. Ik vond het mee vallen met de horrorverhalen. Over het algemeen word je gewoon normaal ingehaald en de meesten rijden gelukkig zo dat de auto savonds ook weer mee naar huis kan. Maar heel leuk om je een middag, avondje te vermaken en een keer gereden te hebben. Volgende dag na thuiskomst kan ik nogsteeds de marbles van me banden af krabben.

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

15 mei 2020 19:29

Het word weer eens tijd om die kant op te gaan :drive:
Zaterdag hele dag open.

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

15 mei 2020 22:45

Mag je al weer naast het circuit parkeren om langs de ring te staan?
Zou dit voorjaar met mn zoon een weekend naar de Nordschleiffe maar ben "bang" dat het na de zomer beter te doen is.

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

15 mei 2020 23:10

viewtopic.php?f=16&t=45817&p=1356994#p1356994

MarkS schreef:De Ring gaat ook weer open ... dit zijn de regels ...

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

22 mei 2020 12:54

Beetje random, maar zit er over na te denken morgen even die kant op te gaan.
Nog meer mensen (toevallig)? :)

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

24 mei 2020 22:43

Vrijdag 22Mei 2 rondjes gereden :drive:
Ik vond het best wel druk.
Wel raar dat je moet tanken met mondkapjes op.
En in de winkels ook.

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

01 jun 2020 13:18

Gister 31 mei ook 3 rondjes gedaan. Niet heel druk, maar wel veel Porsches :D
Parkings overal nog wel steeds gesloten.

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

06 jun 2020 23:07

Ik hoorde dat de parkeerplaatsen wss op 15 juni weer opengaan

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

08 jun 2020 11:24

Ik was er eergisteren en heb diverse locals gesproken, maar het open gaan van parkeerplaatsen op 15 juni kun je aldus hun in dezelfde categorie plaatsen als de onzinverhalen dat er jaarlijks 20 doden vallen op de Nordschleife.

Het was overigens wel ongekend rustig met maximaal 8-10 auto's op de baan dus heerlijk rondjes rijden :drive:. Kan me niet herinnen dat het op een zaterdag in het hoogseizoen met dergelijk mooi weer zo rustig was in de afgelopen 15 jaar.

Afbeelding

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

08 jun 2020 13:34

Mooi, dan komt er vast weer een verslag op je site ring-world.nl (aanrader, Paskal maakt al jaren van elke trip naar de Ring een foto verslag) :thumleft:

Nu nog eens een update schrijven over je wagenpark :wink:

Re: Wie is wanneer bij Nordschleiffe toeristenfahrten?

08 jun 2020 18:45

Ring staat ook mijn lijstje voor dit voorjaar. Van de zomer iig een trackday op het GP circuit geboekt dus de Ring zal ik dan zeker ook doen.

Hoop voordien er ook nog heen te kunnen.
Plaats een reactie