Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 18:22



Antwoord op onderwerp  [ 369 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende
Le Mans Classic '16 - het feest is geweest ! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - binnen 24 uur is het zo ver !!
Alle veel plezier en drive safe
_________________________________________
Nie janken.


07 jul 2016 5:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - binnen 24 uur is het zo ver !!
WillemB schreef:
Subdriver schreef:
Voor de zekerheid; wat is het r/v adres in Hazeldonk?


Hazeldonk 5002
4836 LZ Breda
Nederland

:salut:


Thanks!


07 jul 2016 5:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het is zo ver !!
Tot in Le Mans!

We zullen er ook zijn... We zitten in een chambres-d'hotes in Ruaudin (vlakbij Le Mans).

Safe trip and tot daar!
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


07 jul 2016 8:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het is zo ver !!
Was weer heerlijk!jammer van toch heel wat safety car situaties aan het begin van de nacht. Wij hebben gisteren overgeslagen om weer optijd voor de baas klaar te staan vandaag. Over Rouen teruggereden en nog veel sportwagens tegen gekomen onderweg. Was weer top!
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


11 jul 2016 8:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 911 3.2 cabrio 1984
Beek
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het is zo ver !!
Voor de eerste keer geweest en man man wat een feest! Erg geamuseerd en de volgende keer ga ik weer. Idd ook via Rouen gereden (dank aan forum voor de tip!)


11 jul 2016 9:23
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Het was inderdaad weer één groot feest :ba:

Ik heb helaas meer één foto genomen :twisted: :P

Afbeelding


Heren bewoners van het PF-LMC-Kamp, bedankt voor de gezelligheid :!:

... en Johann natuurlijk bedankt voor zijn input t.a.v. de organisatie van dit uitje :thumleft:


11 jul 2016 17:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Zeer geslaagde trip, wat een evenement :shock: :cheers: :ba:

De (weinige) tijd op de camping doorgebracht was ook heel gezellig :drunken:

Complimenten aan Johann in zijn rol als organisator :thumleft:

Nog even een foto voor hem :wink:
Afbeelding


11 jul 2016 22:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Op het net gevonden, een kleine impressie

https://youtu.be/eaTSBAGYdK4
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


12 jul 2016 9:17
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Heren en dame, ook vanuit mijn kant wil ik jullie bedanken voor een super gezellige weekend. Voor mij was het ook extra spannend want ik heb mijn eigen grenzen verlegd en buiten mijn comfort zone getreden om zo'n grote "event" te regelen. :pale: Ik ben daarom ook zeer blij dat jullie het naar jullie zin had en dat alles vlot is verlopen :D . Ik vond het vooral leuk om te horen dat Le Mans Classic veel meer was dan jullie op had gehoopt. :thumleft:

Naast alle oude rommel op en om de circuit vond ik het dit keer ook erg leuk om door al de kraampjes te snuffelen. Hier is enkele fotos van mijn omzwervingen

Treintje richting Le Mans
Afbeelding
File maar dan anders
Afbeelding
Tentendorp in wording
Afbeelding
Porsche Experience Center Le Mans
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Cadeau voor elk Equipe
Afbeelding
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


12 jul 2016 10:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Ik heb genoten!
Johann bedankt voor alles, goed gedaan man. :thumleft:


12 jul 2016 11:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Zoals bij de deelnemers van de van de Le Mans whatsapp bekend, heb ik de maximale tijd benut. Hieronder even ter leeringh ende vermaeck hoe mijn terugreis verliep.

Na een fantastische binnendoor route aangeland in het zeer pittoreske plaatsje Lyons la Foret bleek mijn auto een probleem te hebben waarbij deze niet te starten bleek. Dit probleempje leek het meest op dat de startblokkering aan bleef. Het was eerder opgelost door het illustere gezelschap wat ook in Harderwijk zijn kunsten vertoond. Echter nu leidde alle activiteiten en probeersels niet tot een oplossing. Dus dan maar Porsche Assistance bellen en afscheid nemen van de reisgenoten zodat die hun trip thuiswaarts konden vervolgen.

Nu volgt een verslag wat er daarna mij ten deel is gevallen (je zou het bijna grappig gaan vinden...)
Na het gemeld te hebben (14:17 uur) met specifiek de aard van het euvel erbij, kreeg ik daarna de melding van de collega’s uit Frankrijk (14:37 uur) dat een monteur in 45-50 min zou arriveren om te beoordelen of de auto ter plaatse gerepareerd kon worden. Dan zou ter plekke worden gekeken of een berger nodig was. Om 15:53 arriveerde er echter een berger :roll: . Deze probeerde 1 keer om de auto te starten en concludeerde vervolgens dat de auto het niet deed….(goh echt??) :cry:

De auto werd meteen opgeladen en gedurende de 1 uur durende rit naar Rouen zelf maar gebeld hoe het verder zou gaan. Er werd aangegeven dat er een taxi :!: klaar zou staan om mij naar een ander depot te brengen ivm de exorbitante drop off kosten (€ 500 nee dat is geen typefout vijfhonderd euro :pale: ) Telefonisch werd aangegeven dat het een afstand betrof van 84 km maar dat die kosten gedekt zouden zijn. In de bevestigingsmail die ik later mocht ontvangen stond vermeld dat dit tot € 200 gedekt is. Een beetje bekend zijnde met de taxi kosten zou dat in een normale situatie voldoende moeten zijn voor die afstand.

Nadat ik om 17:05 uur arriveerde bij het depot van de berger was er geen taxi te bekennen. :evil: De berger sloot de locatie af en daar stond ik om 17:20 uur met mijn boeltje aan de straat op een industrieterrein. Na herhaaldelijk rappelleren richting Porsche Assistance kreeg ik om 17:50 uur de terugkoppeling dat het nog ongeveer 15 minuten ging duren voordat de taxi er zou zijn aangezien deze in de file beland was (dat is best een bijzondere verklaring voor het feit dat er al om 16:15 een taxi is besteld die om 17:00 uur klaar zal staan). Ook toen voor de zekerheid nog even naar de kosten van de taxi rit gevraagd waarbij bevestigd werd dat de factuur door Porsche Assistance ontvangen zou worden en het gedekt zou zijn.

Om 18:15 uur vertrok ik vervolgens met de taxi van Rouen naar Assevillers alwaar de vervangende auto klaar zou staan. Nadat we vertrokken waren werden de ritgegevens ingevoerd en bleek het een afstand te bedragen van 169 km! :shock: Telefonisch bij Porsche Assistance aangegeven dat we verwachten rond 19:53 uur in Assevillers te arriveren met de vraag of het depot dan nog open zou zijn en het expliciete verzoek gedaan om onze aankomst tijd alvast door te geven zodat ik niet weer nodeloos hoefde te wachten.

Om 19:37 uur werd ik gebeld door Porsche Assistance met de vraag hoe laat we verwachten aan te komen? :?: Op mijn reactie dat dit nog steeds 19:53 uur zou zijn kreeg ik te horen dat ik er rekening mee moest houden dat de depotbeheerder er toch minimaal nog een half uurtje over zou doen. Hij was namelijk tegen de gemaakte afspraak in naar huis gegaan want hij had geen zin meer om te wachten :bang: . Op de bestemming aangekomen mocht ik dan ook wederom buiten wachten.

Uiteindelijk na het papierwerk was ik om 20:29 uur weer onderweg. Midden in de nacht ben ik veilig thuisgekomen.

Los van het feit dat er geen enkele poging is gedaan om het euvel te achterhalen danwel op te lossen, is de samenloop van alle effecten bij elkaar op zijn minst wel bijzonder te noemen. Geeft de term met Franse slag toch wel een nieuwe betekenis.

Voor mij zou het logisch zijn geweest een gekwalificeerd monteur met een vervangende auto mijn kant op te sturen. Als dan het probleem niet verholpen kan worden ruilen wij de auto’s om waarbij ik mijn reis kan vervolgen en de Porsche naar een geschikt depot kan worden vervoerd voor verdere repatriëring naar Nederland. Als er geen geschikte monteur/berger beschikbaar is, rijdt dan met de vervangende auto op de bergingsauto naar mij toe zodat het ter plaatse ook voor mij zo soepel mogelijk afgehandeld kan worden.

Daar komt ook nog bij dat er een Porsche Centrum in Rouen zelf is. Gezien het oorspronkelijke tijdstip hadden die nog alle mogelijkheden om een eerste indicatie af te geven. Echter die hebben Porsche Assistance laten weten dat zij over 3 dagen tijd hadden en dat die buitenlander dan maar even moest wachten (eigen klanten gaan voor).

Dan nog even de kosten voor de taxi rit. Die bedroegen bij het uitstappen circa € 405 euro (ja, ja). Het zou mij echter niet verbazen als de chauffeur de meter heeft laten doorlopen in de 10 minuten dat hij zijn administratie aan het bijwerken was voordat hij daadwerkelijk vertrok.
De rit kosten zijn zo hoog omdat:
1. De reis 2 maal zo lang bleek te zijn dan vooraf aan mij (maar ook aan Porsche Assistance) gemeld.
2. Door de extreem lange tijd dat de taxi nodig had om vanaf de melding (circa 16:15 uur) om te arriveren (18:10 uur) ook het duurdere nachttarief (+25%) toegepast ging worden (van 19:00 uur tot 07:00 uur)
3. De chauffeur het zogeheten D-tarief al om 18:50 uur inschakelde. Op mijn vraag/opmerking dat hij daarmee te vroeg was kreeg ik een onduidelijk antwoord (zo goed is mijn Frans helaas niet) dat de interne klok 10 min voorloopt en hij anders met zijn baas problemen kreeg..... :flush:

Bij mij leeft het sterke vermoeden dat de taxi zoveel later arriveerde om voor dezelfde rit beduidend meer te kunnen verkrijgen. In die zin doet de naam Porsche blijkbaar ook wonderen (in negatieve zin helaas).

Nu is het alleen nog wachten tot mijn auto weer terug is.....

Alles komt vast goed en mijn frustratie wordt gedeeld door de mensen van Porsche Assistance die tegen dezelfde Franse mentaliteit opboksen maar alles in het werk stellen om er een Porsche waardige ervaring aan over te houden. : :thumleft:

Tot zover mijn terugreis. Laatste tip: probeer te voorkomen dat je in Frankrijk auto pech krijgt want daarna ben je toe aan een training Anger Management.

O, ja; Le Mans Classic was fantastisch, bedankt allemaal voor de sfeer en de gezelligheid!
_________________________________________
Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!


12 jul 2016 19:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Man man Michiel, wat een ellende!
Mijn problemen in de Vogezen (bobine en klapband) hebben we gelukkig zelf op kunnen lossen.
Wel met uitgebreide inzet van de aanwezige NPC leden, Porsche Strasbourg en het Boxster reserve wieltje van Peter Hielkema. :)
_________________________________________
BETER LAAT DAN NOOIT


12 jul 2016 20:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Nou die training kan je ook wel skippen, zo te zien heeft dit hele verhaal hier neer pennen ook al wat opluchting gegeven :wink:

Over 2 jaar gewoon weer met een luchtkoeler komen, daar trek je gewoon een stekker van los en dan doet ie het weer :res: :res:

EDIT:Als je auto de 23ste juli klaar is kan je een lift krijgen :thumleft:


12 jul 2016 21:10
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Wat een drama Michiel :shock: Had ik ook echt niet verwacht anders was ik ook blijven hangen om je een lift richting NL te geven. Mijn ervaring met Porsche Assistance in NL was beduidend anders.

Ik hoop dat de rest van de afwikkeling meevalt en je geen zure smaak aan je Franse avontuur over houd.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


12 jul 2016 22:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Michiel911 schreef:

Deze probeerde 1 keer om de auto te starten en concludeerde vervolgens dat de auto het niet deed….(goh echt??) :cry:



Je hebt hem toch wel de uitgebreide gereedschapset laten zien. :mrgreen:


12 jul 2016 23:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Een gedeelte van het verhaal was voor mij inderdaad al bekend, maar deze anekdote schept toch een heel ander licht :|

Michiel911 schreef:
Nu is het alleen nog wachten tot mijn auto weer terug is.....


Ik gok op 'n week of 3 ....

.. maar hoop voor jou dat het eerder is :wink:


13 jul 2016 8:40
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Michiel,

Het zou toch "mooi" passen in het beeldverloop van jouw Franse avontuur, dat je over 3 weken je eigen auto in onderdelen mag terugkopen, ergens in NL... :pale:
Pffff, so much for French Porsche Service... :evil:
_________________________________________
Take the long way home....


13 jul 2016 9:12
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Johann schreef:
Wat een drama Michiel :shock:


sarsrich schreef:
Man man Michiel, wat een ellende!



Nou nou, je krijgt pech in the middle of nowhere in Frankrijk en bent dezelfde avond nog thuis.
Wat een ellende...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


13 jul 2016 9:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 Replica
Lelystad
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
:cheers:
Als ik 2 min later thuis was gekomen was het de volgende dag geweest :wink:

En het was ook nog eens mooi weer, dus ik kan het verbranden ook nog wel bij de 'ellende' voegen :lol:

Vandaag gaat de auto op transport naar Nederland (belde ze gisteravond netjes over op). Naar verwachting is deze er morgen uiterlijk. Dan gaan we hopelijk snel horen wat het euvel is.
_________________________________________
Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!


13 jul 2016 11:50
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Dat geldt niet alleen voor Frankrijk, hoor... :wink:

Na mijn gevoelige IMS Lager in Duitsland (Prüm) overkwam mij iets soortgelijks! 3,5 uur wachten op de berger die ingeschakeld was door de ADAC, die me vervolgens (omdat in Prüm geen 'Vertragspartner' was) transporteerde naar Bitburg, om er daar achter te komen dat er in Bitburg geen vervangende auto beschikbaar was, maar dat ik die (met de taxi) moest gaan ophalen in Trier. Vervolgens met de taxi naar Trier (bijna € 200 aan taxikosten, die -als het goed is- vergoed zullen worden) om daar bij een gesloten vestiging van Europe Auto Rent aan te komen. De meneer was ook al weg en er moest iemand komen (nadat er via de KNAC Breakdown Service weer contact met ze was opgenomen). Die kwam inderdaad na een half uur (terwijl ik buiten in de stromende regen op een industrieterrein stond) en toen kreeg ik mijn vervangende auto mee. De gevoelige IMS Lager gebeurde om 13:30 uur en om 0:15 uur kwam ik op de camping aan...

Je moet gewoon nergens pech krijgen -zeker niet in het buitenland- want anders ben je echt het haasje!

De camping was dus weer oké? Ik was dit jaar met de Auris :oops: die zich overigens prima van zijn taak gekweten heeft: de rit heen en terug heeft € 60 aan brandstof gekost... :cheers:

Ik ben nog een aantal van jullie tegengekomen (op de grandstand). Wij hebben veel in de bochten gestaan en zijn langs het circuit gelopen naar Mulsanne en hebben geen seconde op de grandstands gezeten; hebben we ook niet gemist.

Ik vond het wel 'akelig warm'; eigenlijk vind ik dat helemaal niet fijn, maar het spektakel maakte alles goed.

Wij sliepen in een chambre d'hôtes in Ruaudin, vlakbij Le Mans, en eigenlijk was de gehele trip een 'trip back in time', want niet alleen was het de Le Mans Classic, maar ook een chambre d'hôtes Classic:

Afbeelding

:lol: :lol: :lol: :lol:
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


13 jul 2016 11:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Michiel911 schreef:
:cheers:
Als ik 2 min later thuis was gekomen was het de volgende dag geweest :wink:

En het was ook nog eens mooi weer, dus ik kan het verbranden ook nog wel bij de 'ellende' voegen :lol:

Vandaag gaat de auto op transport naar Nederland (belde ze gisteravond netjes over op). Naar verwachting is deze er morgen uiterlijk. Dan gaan we hopelijk snel horen wat het euvel is.


Eind goed al goed :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


13 jul 2016 11:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Prachtige belevenis!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jean-Pierre
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


13 jul 2016 21:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 964 C4
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Wat een evenement. Nu moet ik weer 2 jaar wachten tot de volgende verdikkie.
_________________________________________
Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.


15 jul 2016 10:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Er waren nog meer forumleden, ook al stonden deze niet op de Blue Sud camping.
Deze fraaie R stond naast SjorsPorsche geparkeerd op het binnenterrein :thumleft:

Afbeelding
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


16 jul 2016 20:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Le Mans Classic '16 - het feest is geweest !
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
:salut:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


16 jul 2016 20:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 369 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.