Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 14:19



Antwoord op onderwerp  [ 1929 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 78  Volgende
HET TRACKDAY-TOPIC 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Wij zijn ook weer in de weer met de bmw, achterbrug versterkt.
Soort RS motorsteunen en nieuwe bussen in de ophanging en denk nieuwe veren achter :salut:
71526
Ach die tijden, als we maar plezier hebben of het nu een oude bmw is of een verse gt3 :drive:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


09 aug 2017 16:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Er reed ook een e36 328i mee. Had naar zeggen rond de 250pk (nokkenassen, inlaat- en uitlaatspruitstuk aangepast en een mooi onderstelletje). Ik had moeite genoeg om er voorbij te komen en idd net zoveel lol voor 10k als met 200k


09 aug 2017 16:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Hans44 schreef:
Het verschil is wel iets meer dan de BPM.
Een 991 GT3 RS kost daar ook 200k plus en een E36 in NL kost raceklaar 10k


Ja maar toch nog steeds dik 80k verschil ( gebaseerd op gt3 prijs NL vs. DE). Geen peulschil. En in Duitsland zit gewoon veeeeel meer geld en zijn er veeeeel meer petrol heads


09 aug 2017 19:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ik hou m'n eigen tijden bij op de verschillende circuits. Want ik vind het leuk om te achterhalen of ik me zelf kan verbeteren en welke invloed techniek / externe factoren hebben op mijn tijden. Het is ook wel leuk om voor jezelf een doel te hebben/stellen.

Tenzij je gaat racen is het bij trackdays toch vooral rijden tegen jezelf/de klok. Of je moet net mazzel hebben dat er vergelijkbare wagens/rijders rondrijden op het moment dat jij je rondjes rijdt zodat je een beetje kunt inhalen (gaat je meestal ook geen snelle tijd opleveren).

Ter vergelijking, BMW E36 (Ooperon) Cup rijden op Zandvoort 2.05. Dat zijn leeggemaakte wagens.
Ik zit met m'n E36 tegen de 2m10s. En dat is een grotendeels standaard en zwaardere wagen op kenteken.
Dus ik wil nog graag onder de 2m10s uitkomen maar ik weet ook dat ik 2m05s wss niet ga redden zonder verdere aanpassingen aan de wagen.

Verder neem ik de tijden van anderen voor kennisgeving aan, zeker als het met ander materiaal is zegt het me ook niet zo veel.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 aug 2017 19:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Waarmee meet je de rondetijden?
_________________________________________
Kijken, rijden en genieten!
http://www.lievekampadvocaten.nl


09 aug 2017 20:53
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Met een Aim Solo

http://albi-engineering.nl/racecar-elec ... en-solo-dl

Afbeelding
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 aug 2017 21:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
MarkS schreef:
Ik hou m'n eigen tijden bij op de verschillende circuits. Want ik vind het leuk om te achterhalen of ik me zelf kan verbeteren en welke invloed techniek / externe factoren hebben op mijn tijden. Het is ook wel leuk om voor jezelf een doel te hebben/stellen.

Tenzij je gaat racen is het bij trackdays toch vooral rijden tegen jezelf/de klok. Of je moet net mazzel hebben dat er vergelijkbare wagens/rijders rondrijden op het moment dat jij je rondjes rijdt zodat je een beetje kunt inhalen (gaat je meestal ook geen snelle tijd opleveren).

Ter vergelijking, BMW E36 (Ooperon) Cup rijden op Zandvoort 2.05. Dat zijn leeggemaakte wagens.
Ik zit met m'n E36 tegen de 2m10s. En dat is een grotendeels standaard en zwaardere wagen op kenteken.
Dus ik wil nog graag onder de 2m10s uitkomen maar ik weet ook dat ik 2m05s wss niet ga redden zonder verdere aanpassingen aan de wagen.

Verder neem ik de tijden van anderen voor kennisgeving aan, zeker als het met ander materiaal is zegt het me ook niet zo veel.



Was ook maar een geintje :lol:
Met de Alfa BMWeetjes pakken is wel een soort sport van ons, vinden ze meestal niet leuk.

71530

plaatje van de Knalfa net voordat de bak plofte, je ziet de rook al achter de auto...

We gaan nu de bak reviseren, koppelingsvliegwiel afdraaien en de bediening verbeteren (speling eruit halen).
Hij wil vaak niet terug schakelen als je op de Tarzan afkomt en das niet handig.
Doel is races winnen, maar ook om ooit onder de 2.00 te rijden, das toch wel een soort van scheiding tussen de mannen en de jongens :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 09 aug 2017 21:31, in totaal 1 keer bewerkt.



09 aug 2017 21:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ik heb net een zekerinketje uit m'n Aim Solo getrokken. De timer loopt nu iets langzamer.
Ik ga binnenkort op Zandvoort proberen of ik nu ook onder de 2minuten kan komen ... :mrgreen:

Maar snap wat je bedoelt hoor Paul, 2m is wel een magische grens daar. En als je daar met op het oog niet al te extreem materiaal onder kunt komen ... Iedereen kan natuurlijk met een 911 GT3 RS aankomen, dat stelt niks voor. :wink:

Laatste keer op Zandvoort kwam ik weer de wit (gewrapte) BMW E46 tegen die ik eerder dit jaar op Assen net niet voor kon blijven (ik was wel sneller). Op Zandvoort was ik er binnen het rondje voorbij. Is toch wel een leuk gevoel.

Zit de laatste tijd steeds vaker met een schuin oog naar Lotus (2017) te kijken ... En dan gewoon een atmosferische Elise met 140PK en 800kg. Supercharged is ook wel leuk, zeker op circuit. Maar die prijzen van Lotus ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 aug 2017 21:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Dan zou ik gaan voor n rechtsgestuurde Elise uit de UK.
Kosten geen drol daar. Dan is het ook niet zo erg als je een keer van de baan raakt...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


09 aug 2017 21:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ben er (ook) nog niet over uit of het dan een meer dedicated trackcar moet worden, zoals m'n E36 nu, en dan alleen van en naar circuit. Of meer voor de straat met af en toe een trackday en m'n E36 ernaast houden.

Eerst deze maand nog maar proberen wat meer circuit kms te maken met de E36. Heb Zandvoort Assen en Zolder in de agenda staan. Het is tenslotte vakantie.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 aug 2017 21:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
MarkS schreef:
Zit de laatste tijd steeds vaker met een schuin oog naar Lotus (2017) te kijken ... En dan gewoon een atmosferische Elise met 140PK en 800kg. Supercharged is ook wel leuk, zeker op circuit. Maar die prijzen van Lotus ...


Er staan ook een aantal snelle Opel Speedsters te koop in de UK (VX220 forum). Goedkoper dan een Elise en een stuk sneller met een Supercharger.
Voor 15.000 euro staat er een met kenteken voor je deur met meer dan 250 pk en volledig circuitklaar.

Rij er zelf al meer dan 6 jaar mee op het circuit. Ga dit jaar nog een keer timen, 2 minuten moet ik wel redden.


10 aug 2017 6:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
DeniS2 schreef:
leander schreef:
...
Even kort: 924 N/A, 1984, Toyo R1R, 944 onderstel, GAZ shocks, 944 remmen (Stahlflex), 944 koeling, Luchtfilter aanpassing, Cookiecutters, Rolbeugel, Kaal gemaakt.

Nog te doen: Olietemp meter, Poly onderdelen.
Nog tips voor aanpassingen?
...


Wat laat, maar nog wat puntjes:
ik neem aan dat je ook track remblokken hebt gekozen en aangepaste remvloeistof?
Ik heb zelf dan nog een deep dish stuur gezet zodat die wat dichter bij mij komt
Ik heb ook op beide buiten spiegels, dode hoek spiegeltjes geplakt.
Heeft een 924 vaste sleepogen? anders zorgen dat je een tweede hebt die je kunt inschroeven
Elektrische fan op de radiator die ook in de pits nog koelt.

Ik ben benieuwd naar je eerste ervaringen


Hi denis.

Ik heb de normale 944 remmen met standaard remvloeistof. Als deze blokken op zijn stap ik over op compound. Ik merkte in de bergen van Luxemburg dat ze wel goed aangrijpen maar zag nadien overal zwarte druppels zitten. Ik denk dat dit remvloeistof is? Maar moet nog ff langs de garage want mijn technische kennis is nog niet super.

Deepdish heb ik ook. Naast 4 puntsgordels en Sparco junior stoelen.

Vaste sleepoog voor zit er nog op behalve achter (denk ik) die moet ik nog opschroeven.

Die S2 fan is gemonteerd maar er draait er nu nog maar 1. Ik merkte in de bergen dan hij dan toch wel oploopt dus die tweede fan kan ik straks met de hand bedienen vanuit de auto. En laat ik continu draaien tijdens het racen wss.

Ben ook erg benieuwd. Ik heb in de bergen daar zo lekker lopen racen dat ik het gevoel wel te pakken heb en het niet lang gaat duren voor ik mijn eerste cursus ga starten :)
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


10 aug 2017 7:24
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Cazzo Super Veloce schreef:
Doel is races winnen, maar ook om ooit onder de 2.00 te rijden, das toch wel een soort van scheiding tussen de mannen en de jongens :popcorn:

Hahaha :D Gokje; Luuk wel onder de 2 minuten, jij niet! :mrgreen:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


11 aug 2017 7:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Das geen gokje, das een zekerheid. :lol:
Ik ga nevernooitniet onder de 2 minuten met een Alfa 75 TS, daarvoor ontbreekt het mij aan talent.
Dan moet ik echt een keer de 997RS van Hans lenen, denk dat het dan wel lukt :drive:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 11 aug 2017 14:25, in totaal 1 keer bewerkt.



11 aug 2017 12:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Laten we dat dan binnenkort een keer plannen.
Dan kunnen we allemaal even onder de twee minuten duiken. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


11 aug 2017 14:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Doen we :thumleft: , Hans, lees je mee?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


11 aug 2017 14:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Cazzo Super Veloce schreef:
Doen we :thumleft: , Hans, lees je mee?


Dream on boys :mrgreen:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


11 aug 2017 15:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Hoezo, dat lukt ons echt wel met die wagen, onder de 2 minuten hoor. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


11 aug 2017 19:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Had geluk, had mn aanhanger met dubbele sloten in de voortuin staan.
Vanochtend bleek er eentje te zijn opengebroken, een kettingslot om de boom :twisted:
Het disselslot scm gekeurd kregen ze niet los, gelukkig maar en zal nu een extra wielslot erop zetten :evil:
Je ziet ook vaak in de pits dat ze het disselslot erop zetten en de auto afsluiten, erg he :?

68552
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


18 aug 2017 10:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
molen934 schreef:
Je ziet ook vaak in de pits dat ze het disselslot erop zetten en de auto afsluiten, erg he :?


Wat bedoel je precies?
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


18 aug 2017 11:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Dat de aanhanger/ambulance zomaar wordt weggehaald :twisted:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


18 aug 2017 11:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911sc targa '82
Drenthe
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Bij een vriend van mij op klaarlichte dag een aanhanger van de oprit gehaald. Stond op camera, man kwam doodleuk oprit opgereden met afgeplakte platen, brak de sloten open, haakte aan en reed weg.....


18 aug 2017 13:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Jullie kennen misschien nog wel het verhaal van de Porsche 964 RSR replica die gestolen was en die we via social media hebben weten terug te vinden?

De eigenaar was 10 minuten aan het inchecken bij een hotel en zijn 964 stond op de trailer voor de deur. Dan ben je echt bijdehand als dief.

Gelukkig dus teruggevonden.


22 aug 2017 15:03
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Op zondag en maandag(avond) hebben we trouwens weer twee DF trackdays op Zandvoort. Zondag voor de prijs van een normale dag, maar met een iets gewijzigd tijdsschema en maandagavond kun je al deelnemen vanaf 175 euro:

http://dftrackdays.com/circuit/


Voor de F1/Max fans hebben we zondag ook de (natte?) race op Spa in VIProom 8 aan staan. :drive: :cheers:


22 aug 2017 15:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Zondagochtend present.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


22 aug 2017 17:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1929 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 78  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.