Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 2:39



Antwoord op onderwerp  [ 1929 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 78  Volgende
HET TRACKDAY-TOPIC 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
MarkS schreef:
Zit de laatste tijd steeds vaker met een schuin oog naar Lotus (2017) te kijken ... En dan gewoon een atmosferische Elise met 140PK en 800kg. Supercharged is ook wel leuk, zeker op circuit. Maar die prijzen van Lotus ...


Ik heb voor de 911 een Speedster (Opel) met compressor gereden voor een aantal jaar. Met een goed onderstel en andere wielen icm compressor en intercooler echt een enorm gave circuit auto! (250pk+)
Zit in de e36 op het circuit vaak genoeg met heimwee aan de Speedster terug te denken ;)
Heel andere tarieven als een Elise en net zoveel fun!
_________________________________________
You've only got one life, live it!


31 aug 2017 10:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ervan uitgaande dat je op je eerste trackday niet 100% voluit gaat, is er op Zandvoort ook echt wel marge voor foutjes. Op Spa, ook al ga je niet 100%, ga je gewoon echt direct een stuk harder. Daarbij zijn op Spa de snelheidsverschillen ook veel groter en rijdt daar over het algemeen ook meer snellere wagens. GT3s en GT4s vliegen je daar bij bosjes voorbij. De opties om op Spa te rijden zijn er ook minder. Het is wel een prachtig circuit en de eerste keer dat ik twee jaar geleden door eau rouge kwam was echt een kippenvel momentje. Wel op eieren gereden want de baan was die ochtend aardig nat.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


31 aug 2017 10:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Helemaal eens met Mark, Spa is nix voor je eerste trackday, vooral door de enorme snelheidsverschillen :salut:
Zandvoort is prima, Assen nog beter als eerste keer.
Op Assen (motorcircuit) zijn overal uitloopmogelijkheden als je je een keer vergist. De kans dat je de vangrail raakt is kleiner dan op Zandvoort.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


31 aug 2017 12:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Cazzo Super Veloce schreef:
Helemaal eens met Mark, Spa is nix voor je eerste trackday, vooral door de enorme snelheidsverschillen :salut:
Zandvoort is prima, Assen nog beter als eerste keer.
Op Assen (motorcircuit) zijn overal uitloopmogelijkheden als je je een keer vergist. De kans dat je de vangrail raakt is kleiner dan op Zandvoort.


Assen is inderdaad een fijne baan om het te "leren". Grote uitloopstroken. Wel opletten met die plekken waar gras ligt. Dan denk je dat je niks kunt raken maar je glijdt nog meters ver door. Zal wel handig zijn voor als je met een motor onderuit gaat. Ik vind Assen alleen iets saaier dan Zandvoort. Terwijl ik me ook op Assen ook echt nog wel wat seconden kan verbeteren. Maar de baan op Zandvoort is gewoon wat technischer/uitdagender. En anders een keer met regen (buien) gaan rijden dan liggen de grenzen ook ineens een stuk minder ver en kun je met lagere snelheden al voelen wat er in het grensbereik gebeurt.


Pw250 schreef:
MarkS schreef:
Zit de laatste tijd steeds vaker met een schuin oog naar Lotus (2017) te kijken ... En dan gewoon een atmosferische Elise met 140PK en 800kg. Supercharged is ook wel leuk, zeker op circuit. Maar die prijzen van Lotus ...


Ik heb voor de 911 een Speedster (Opel) met compressor gereden voor een aantal jaar. Met een goed onderstel en andere wielen icm compressor en intercooler echt een enorm gave circuit auto! (250pk+)
Zit in de e36 op het circuit vaak genoeg met heimwee aan de Speedster terug te denken ;)
Heel andere tarieven als een Elise en net zoveel fun!


Ben niet zo'n fan van Opel maar Speedster is wel een apart verhaal idd. Samen met Lotus ontwikkeld. Bij mijn weten twee uitvoeringen. Atmosferisch of turbo. Je ziet ze vrijwel net zo zelden als een Lotus.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


31 aug 2017 20:17
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Misschien een beetje off-topic maar nu het vergelijk gemaakt wordt tussen de diverse circuits wil ik één van mijn 'ultieme' momenten delen; na een weekje 'speedweek' in Almeria begonnen aan mijn eerste echte motorraceseizoen (KNMV Cup en een paar ONK wedstrijden, 600cc). Omdat ik gelijk veel meters wou maken om ervaring op te doen, boekte ik direct veel circuitdagen op alle circuits die enigszins op rij-afstand lagen. Zo dus ook Spa. Waar het die dagen met bakken uit de lucht kwam; een goede gelegenheid om mijn regenbanden uit te proberen. Onwennig (en misschien wel een beetje onzeker) aan mijn collega coureurs gevraagd hoe ik dat verder moest aanpakken. "O, je kan net zo rijden als in het droog want die rubbers plakken enorm goed" was het devies. En zo geschiedde!
Na de sessie, waarin ik had gemerkt dat ik er een goed tempo op nahield ten opzichte van anderen, kwamen mijn motormaatjes om mij heen staan met wat verwonderende blikken. Arjen, jij had toch ook nieuwe sliders gezet? Waarom zijn ze geschaafd? Ik; maar ik moest toch gewoon hetzelfde rijden als normaal? Nee, maar dat kan niet! Je moet wel opletten op de grip enzo en het gaat hier best wel hard hoor... slik! :pale:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


31 aug 2017 20:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Mooi verhaal. :thumleft:

Ik rij liever op een natte baan die opdroogt dan op een droge baan waar het ineens met bakken uit de hemel komt.

Maar dit is idd ook een goede manier om je grenzen te verleggen. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


31 aug 2017 21:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Zo een opdrogende baan is ook heel leerzaam denk ik. Je voelt progressief waar er meer grip komt.


31 aug 2017 22:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ik ken Zandvoort een beetje omdat ik daar een paar dagen als copiloot heb meegereden in 996 GT2, GT4, GT3RS, 575LT en ik sowieso langzaam wil beginnen om om daarna pas snelheid toe te voegen.

Ik ga ook kijken naar DF dagje en dan neem ik een vriend mee die me de fundamentals gaat leren.

Heb er zin in!!
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


01 sep 2017 7:58
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Kheldar schreef:
Zo een opdrogende baan is ook heel leerzaam denk ik. Je voelt progressief waar er meer grip komt.

En je leert heel snel lijnen rijden wat ik altijd als erg fijn ervaarde bij trainingen op een voor mij nieuw circuit :thumleft:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


01 sep 2017 11:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
MarkS schreef:
Daarbij zijn op Spa de snelheidsverschillen ook veel groter en rijdt daar over het algemeen ook meer snellere wagens. GT3s en GT4s vliegen je daar bij bosjes voorbij. De opties om op Spa te rijden zijn er ook minder.

Ben ik het mee eens ja!
_________________________________________
You've only got one life, live it!


05 sep 2017 20:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ga je dit jaar nog een keer naar Spa Paul? Ik heb 25-10 de ochtend in de agenda staan.
Mits de winter niet heel erg vroeg begint dit seizoen. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 sep 2017 21:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
MarkS schreef:
Pw250 schreef:
MarkS schreef:
Zit de laatste tijd steeds vaker met een schuin oog naar Lotus (2017) te kijken ... En dan gewoon een atmosferische Elise met 140PK en 800kg. Supercharged is ook wel leuk, zeker op circuit. Maar die prijzen van Lotus ...


Ik heb voor de 911 een Speedster (Opel) met compressor gereden voor een aantal jaar. Met een goed onderstel en andere wielen icm compressor en intercooler echt een enorm gave circuit auto! (250pk+)
Zit in de e36 op het circuit vaak genoeg met heimwee aan de Speedster terug te denken ;)
Heel andere tarieven als een Elise en net zoveel fun!


Ben niet zo'n fan van Opel maar Speedster is wel een apart verhaal idd. Samen met Lotus ontwikkeld. Bij mijn weten twee uitvoeringen. Atmosferisch of turbo. Je ziet ze vrijwel net zo zelden als een Lotus.


De 2-liter Turbo (200pk) van de Speedster is ook vrij kostelijk. Heb je ook al (circa 25k) een Elise S2 met de 192pk sterke 1.8 van Toyota voor.
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/326112874?asrc=st|as
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/325592666?asrc=st|as

Exige's met flink vermogen kosten nog net wat meer:
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/313114975?asrc=st|as
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/312788656?asrc=st|as
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


06 sep 2017 14:08
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Die Elise's 25-30K en daar komt voor NL nog invoer BPM bij.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 sep 2017 15:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Op wagens van 8j à 13j zal dat toch meevallen?
Enja, wat afdingen op de prijs moet toch steeds kunnen als vlotte Nederlander? :lol:
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


06 sep 2017 16:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ja dat lukt wel. Ik keek overigens naar een 2017 / nieuwe ... ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 sep 2017 16:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Maar die nieuwe wegen zoveel... Zelfs de lichtsten zitten inmiddels al aan 830kg terwijl de allereerste 695kg op de schaal zette. Een van de redenen waarom ik een S1 wou.
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


06 sep 2017 16:14
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Tja, zo licht als een S1 maken ze hem niet idd meer. :thumleft:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


06 sep 2017 16:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Interessant zo een speedster als trackday auto. Heb de markt ook al een tijdje in de gaten gehouden, deels ook door Pw250's aangehaalde speedster verleden. En idd 200pk met 800kg lijkt me erg veel fun.

Zag op autosocout deze voorbij komen. Viel me eerder op door de tuning tot 300pk. Geen trackverleden staat er bij. Maar ik denk stiekem gewoon dat het de auto uit artikel 1 en artikel 2 is.

Sorry, we gaan nu meer off -topic want niet Porsche gerelateerd :!:


06 sep 2017 16:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Kheldar schreef:
Interessant zo een speedster als trackday auto. Heb de markt ook al een tijdje in de gaten gehouden, deels ook door Pw250's aangehaalde speedster verleden. En idd 200pk met 800kg lijkt me erg veel fun. :!:


Voor trackdays zou ik voor een NA of een supercharged Speedster gaan. En een RHD uit de UK halen, scheelt de helft!

Twee voorbeelden van het VX220 forum:
- een track ready 2.2 na met een mooi opgebouwd blok met 210 pk -> 13.000 pond
- een track ready super charged 2.4 met volledig opnieuw opgebouwd blok (470pk!!!!) -> 22.000 pond

Rij maandag de hele dag op Zandvoort met nog ongeveer 20 speedsters/VX220' s.
Liefhebbers mogen altijd een paar rondjes meerijden.


06 sep 2017 20:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Zie ze vaak op Zandvoort, het nadeel is dat ik er niet in pas :scratch:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


06 sep 2017 22:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Begrijpelijk :lol:
Ben zelf maar 1,85m, maar heb lange benen zodat het maar net lukt om niet teveel in de weg van stuur en pook te zitten. Maar passen is weten! :wink:
Eenmaal geïnstalleerd zit ik wel erg goed, stoeltjes van de 111S zitten zalig en nog verrassend comfortabel.
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


06 sep 2017 23:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
molen934 schreef:
Zie ze vaak op Zandvoort, het nadeel is dat ik er niet in pas :scratch:


Met een mooie Corbeau stoel en afgevlakt en afneembaar stuur kun je tot 1.96 prima rijden. In en uitstappen blijft wel yoga.


07 sep 2017 9:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ziet er naar uit dat wij op 25/9 een dagje DF gaan doen op Zvoort.
De bak van de Alfa is gereviseerd, stalen synchro's erin en mn broer is bezig om een schakelsysteem te bouwen wat minder overbrengingen heeft en dus ook minder speling.
Eea moet natuurlijk wel ff goed afgesteld/getest worden, dus waarschijnlijk middagsessie, open pitlane van 12-17 uur :drive:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


07 sep 2017 10:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
dennis cavallino schreef:
Op zondag en maandag(avond) hebben we trouwens weer twee DF trackdays op Zandvoort. Zondag voor de prijs van een normale dag, maar met een iets gewijzigd tijdsschema en maandagavond kun je al deelnemen vanaf 175 euro:

http://dftrackdays.com/circuit/


Even een vraagje Dennis,

Vorige week was er een dag voor de motorrijders op Z.voort.
Er kon niet gereden worden, stond helemaal blank.
Hoe zit het als organisator, je moet die dag afnemen of is er nog iets van coulance :?:
Zo ook als vandaag, maar goed met 4 wielen kan je nog rijden al is het geen pretje :drive:

Gr Hans
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


08 sep 2017 9:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ik heb in ruim 4 jaar trackdays slechts 1x meegemaakt dat er tijdelijk (een uur) niet gereden kon worden wegens het weer en dat was s ochtends vroeg op Zandvoort wegens mist.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 sep 2017 15:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1929 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46 ... 78  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.