Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 13:53



Antwoord op onderwerp  [ 1929 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 78  Volgende
HET TRACKDAY-TOPIC 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Zit ff niet mee :evil:
Konden rijden op Zandvoort maar met 4 verse slicks heb ik nix te zoeken in de regen :scratch:
Ook met de semi is de bmw geen geweldige combi, zal een setje regenbanden kopen.
Wou afgelopen zaterdag naar Assen gaan maar ook pokkeweer en maar thuis gebleven :evil:
Nou maar hopen op beter weer :salut:

77210
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


Laatst bijgewerkt door molen934 op 09 jul 2020 16:48, in totaal 1 keer bewerkt.



09 jul 2020 16:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Heb gisteren op de NS gereden met DSK. Ook de hele dag kletsnat op semi's met de 325i E36. Dit keer Michelin Sport Cup 2. Viel me eigenlijk niks tegen en beduidend beter dan een Toyo of Interstate. Zal er ook wel mee te maken hebben gehad dat de banden splinternieuw waren. Ik ben benieuwd hoe die Sport Cup's zich houden op droog bij een volgende gelegenheid.


09 jul 2020 16:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Donderdagochtend 6 aug rijd ik weer wat rondjes op Zandvoort :drive:
Zijn er nog meer forummers op de baan :?:
Zal hem even uit de stalling halen en voorzien van brandstof en wat opkuisen :salut:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


04 aug 2020 8:16
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Maandag op Spa gereden met de cayman. Fantastisch. Geen oververhittingsproblemen gehad met de remmen. Dat zit ‘m in banen met krappe bochten, blijkt.


05 aug 2020 19:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Spa is andere koek idd. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 aug 2020 19:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
molen934 schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1453404529/ernstig-ongeval-op-circuit-zandvoort
Niet best mannen :scratch:

Zag net overlijdensbericht in de krant, rijder is vorige week aan z’n verwondingen overleden. Triest, 45 jaar, laat vrouw en 2 kinderen achter. Sterkte voor alle naasten.
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


17 aug 2020 7:04
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Zeker triest :|

NH Nieuws dat op 11 augustus schreef:
Blaricummer maand na crash op circuit Zandvoort overladen

ZANDVOORT - De Blaricumse ondernemer Olav van Doorn is afgelopen donderdag overleden aan zijn verwoningen die hij vorige maand opliep bij een crash op het circuit van Zandvoort. Van Doorn laat een vrouw en twee kinderen achter.

De ondernemer (1975) reed in een sportauto over het circuit toen het in zo'n beetje de laatste bocht verkeerd ging. Zijn auto reed tegen de vangrails en vloog in brand. Hulpdiensten, waaronder een traumahelikopter, kwamen in actie om Olav mee te nemen naar het ziekenhuis.

Zijn vrouw Marika Muller schrijft op social media: "Tot groot verdriet hebben wij donderdag 6 augustus voorgoed afscheid van hem moeten nemen. Het gevecht om een kwalitatief bestaan na het ongeluk op 7 juli was niet te winnen. Mijn verdriet is immens, maar hij en zijn energie zijn voor altijd in ons hart."

Olav van Doorn wordt komende week begraven in Blaricum.



Bijlage:
Olav Van Doorn.JPG
Olav Van Doorn.JPG [ 70.32 KiB | 5651 keer bekeken ]


Sterkte voor alle nabestaanden.


17 aug 2020 8:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Triest idd.
En eigenlijk ook niet zon goed reclame voor Donkervoort.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 aug 2020 10:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Had het vorige week gelezen op de site van Quote, erg triest.
Een zeer succesvol zakenman en volgens zn vrouw erg zorgvuldig, hij luisterde aandachtig naar de instructeur.
Ook zn vrouw was erbij met hun kind op de arm.
Ben al regelmatig op Zandvoort geweest maar deze bocht is niet simpel, komt veel kracht op het linker voorwiel.
Vorige keer vloog er eentje af en zn linker veerpoot lag los.
Was een dag van GP Elite werd mij verteld en denk dat deze bocht meer aandacht zal krijgen.
Denk niet dat Donkervoort hier wat aan kan doen, als we gaan tellen hoeveel mensen zich in een Porsche hebben platgereden :twisted:
Hoorde wel in de “wandelgangen” dat zn kleding niet geheel in orde was, maar ja die brandwerende ondergoed zit niet echt lekker en had ook geen bataclave op en denk dat ze nu meer gaan controleren.
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


17 aug 2020 14:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
molen934 schreef:
Denk niet dat Donkervoort hier wat aan kan doen, als we gaan tellen hoeveel mensen zich in een Porsche hebben platgereden :twisted:


Moest denken aan Jochem Uytdehaage, maar dat blijkt al 14 jaar geleden :shock: Vloog toen ook in de fik.
Maar vind eigenlijk toch wel dat een moderne auto die in de vangrail gaat geen vlam mag vatten...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 aug 2020 15:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Heel erg triest.

Ik ben het verder wel een beetje met Paul eens. Als er een Donkervoort op de openbare weg crashed en iedereen stapt uit dan zijn ze er ook als de kippen bij om aan te geven hoe veilig de auto wel niet is. Brandwerende kleding en ondergoed daargelaten, dat is op de meeste trackdays ook helemaal niet verplicht. Wat er specifiek aan deze bocht erg lastig is weet ik niet, komt dat doordat het nu een kom bocht is geworden? Overigens stond dinsdag 7 juli niet op de kalender bij GP Elite wel bij RSZ.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 aug 2020 15:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ik heb hem nu een paar keer gereden en de overgang van kombocht naar rechte stuk is vrij abrupt. Schrok er de eerste keer van.
Met het Alfaatje krijg je al een flinke zwieper, met een Donkey gaat het nog een stuk harder.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 aug 2020 15:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Dan is de bocht idd wel een stuk lastiger/linker geworden. Zeker met zo’n auto. In de oude layout zou ik hem zeker niet in die categorie hebben staan.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 aug 2020 15:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Keek even bij “Steef” zn topic over de Donkervoort, niet normaal zo snel :drive:
Heb daar niets mee, pas er ook niet in :oops:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


17 aug 2020 16:00
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Cazzo Super Veloce schreef:
Ik heb hem nu een paar keer gereden en de overgang van kombocht naar rechte stuk is vrij abrupt. Schrok er de eerste keer van.
Met het Alfaatje krijg je al een flinke zwieper, met een Donkey gaat het nog een stuk harder.


Eens! Je voelt dan gewoon onbalans in de auto. En de snelheden zijn zo hoog nu, bij uitkomen Luyendijk...

Ik zit te denken wat je kunt doen om 't issue te omzeilen, en ben bang dat dat vrij weinig is, behalve er minder hard overheen gaan. Ik vind de bocht nu te onveilig.

Vergelijk dit met het afvlakkende Raidillion op Spa, daar weet je: mn stuur moet recht staan.


17 aug 2020 16:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Het went wel. Op tijd bijsturen en je hebt er weinig last van.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 aug 2020 17:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Tja de oude bocht bij “bos uit” met de race bmw in zn 4 voluit als je genoeg goesting had, maar meest ff minder als vol :scratch:
Vind de andere kom ook nog vreemd, je rijd tegen zo’n wand aan en hij remt vanzelf :shock:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


17 aug 2020 18:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Triest verhaal van het Donkervoort ongeluk. Heb er zelf 4 gehad, maar de laatste direct verkocht nadat ik in mijn 993 zat en een (Poolse) vrachtwagen even opschoof naar de 3e baan. Auto 50cm smaller, maar met mij alles oke. Voor hetzelfde geld had ik in de Donkervoort gezeten. Ik heb echt onvoorstelbaar veel plezier gehad met de Donky's, maar je gaat als een kogel in de flipperkast door het verkeer. Op het circuit voelde ik mij nog het meest safe. Zou er zo weer 1 willen, maar het verstand houdt me tegen. Ook op Assen is vorig jaar een Donkervoort GTO van een kennis van me in brand gevlogen. Stuk wielophanging door de tank, uitlaat daar een paar centimeter vanaf en het gaat al mis. Gewoon 2 ton afgeschreven, maar gelukkig geen persoonlijk letsel. Zal hier een beetje hetzelfde geweest zijn denk ik met helaas fataal gevolg.
Vwb Zandvoort. Ik merk weinig verschil met de laatste bocht. Die ging vroeger vol in 4 en nu nog steeds. Rondetijden zijn alleen gezakt van 2.06 naar 2.05 in een 325i e36. Kan ook te maken hebben met nieuwe asfalt hier en daar.
Vorige week de DNRT 8u endurance gereden met een 328i en eigenlijk nergens last van instabiliteit in de Luyendijk (of zoals vroeger bos uit)
Vwb trackdays: Ik verbaas me vaak wat er allemaal kan en mag. Technische keuringen zijn niet of nauwelijks aan de orde en een helm en een gordel zijn voldoende. Ik verbaas me er nog meer over hoe makkelijk sommige rijders met hun eigen veiligheid omspringen en vaak slecht voorbereid en slecht uitgerust aan zo'n dag deelnemen. Extra triest is dat de Donkervoort rijder volgens mij nog best wel goed voorbereid in de auto zat en dat door domme pech het zo is afgelopen.


17 aug 2020 20:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Kan er iemand mij iets vertellen hoe de rondetijden op oud vs nieuwe layout op Zandvoort zich verhouden tot elkaar?
Ben zelf nog niet in de gelegenheid geweest om over het vernieuwde circuit te gaan rijden dus ik kan me er nog niet zoveel bij voorstellen.
Wat rijden ze nu met de 944 cup bv?


09 sep 2020 11:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Op pagina 72

Hans44 schreef:
Gisteravond 4 uur kunnen rijden op Zandvoort
Itt vorige keer nu met eigen auto Baan is toch Zo’n 1,5 sec sneller, althans mijn rondetijden zijn duidelijk verbeterd


https://www.circuitzandvoort.nl/bezoeke ... ds/#info-1

http://adpcr.nl/
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


09 sep 2020 11:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Inmiddels op redelijk verse PS cup 2 banden een 2.04 kunnen rijden gisterenmiddag met de e36 325i
Cayman S gaan duidelijk onder de 2 min zo te zien, maar goed dat scheelt ook 100 pk en vergelijkbaar met een e36 M3 denk ik.


09 sep 2020 12:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
idd 1,5-2 seconden bij ons in de Alfaatjes.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


09 sep 2020 12:29
Profiel
PorscheForum Rakker
987 Cayman S Cup
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Was vandaag op Assen. 2:09, prima voor een eerste keer. Biljartlaken die baan...


24 sep 2020 22:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Je zou daar zo een F1 wedstrijd kunnen rijden. :mrgreen:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


25 sep 2020 7:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Assen is een superbaan en veiliger dan Zandvoort. Wij hebben er nog een race in oktober.
Mooie tijd 2.09 :thumleft: :drive:
Ooit 1.56 gereden op de Duc 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


25 sep 2020 10:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1929 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76 ... 78  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.