Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 12:00



Antwoord op onderwerp  [ 1929 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 78  Volgende
HET TRACKDAY-TOPIC 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
molen934 schreef:
Dat de aanhanger/ambulance zomaar wordt weggehaald :twisted:


Ja, dat snap ik. Ik snapte alleen de zin niet, en over welke wijze van diefstal je het had.
Maar na nog 62x lezen begrijp ik dat je het feit dat je zo moet beveiligen in de pits erg vindt. :salut:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


22 aug 2017 17:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Zit op nieuwe veerpoten voor te wachten met camber platen.
We haalde het los en merkte dat hij niet echt vers meer was, zaten gedeeltes waar hij niets deed.
Ook geen kattepis wat die dingen kosten :oops:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


22 aug 2017 17:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ronaldo schreef:
molen934 schreef:
Dat de aanhanger/ambulance zomaar wordt weggehaald :twisted:


Ja, dat snap ik. Ik snapte alleen de zin niet, en over welke wijze van diefstal je het had.
Maar na nog 62x lezen begrijp ik dat je het feit dat je zo moet beveiligen in de pits erg vindt. :salut:


Klopt Ronaldo, heel erg :evil:
Kom al jaaaaaren op het circuit en daar stond je auto veilig, niet meer dus :cry:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


22 aug 2017 17:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ga je zondag rijden Hans?
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


22 aug 2017 19:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
MarkS schreef:
Zondagochtend present.


Gezellig!

Heb je je camberplates al binnen Hans?


24 aug 2017 16:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Gaat niet lukken, moet nieuwe schokkers van Intrax aanschaffen.
Daar ik met slicks rijd komt er teveel kracht op het KW onderstel en buigen om en gaan stuk :?
Had graag wat rondjes gereden, helaas :cry:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


24 aug 2017 16:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Gister de bandjes op Assen kaal gereden. Hopelijk zondagochtend met vers rubber naar Zandvoort.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


25 aug 2017 13:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Afgelopen donderdag fijn wat rondjes kunnen rijden op Assen. Bandjes waren wel aardig op.
Een gloednieuwe 991.2 GT3 werd weggestuurd wegens overschrijding geluidsnorm.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag op Zandvoort, met vers rubber, vanochtend heerlijk gereden. Blijft toch de mooiste en leukste baan van Nederland. De 991.2 GT3s waren er ook, twee exemplaren. Mochten dit keer wel "blijven" rijden omdat er op Zandvoort een gemiddelde geluidsmeting wordt gehanteerd.

Afbeelding

Ik zal komende dagen nog een compilatie videootje plaatsen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 aug 2017 17:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 aug 2017 19:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC


https://youtu.be/znDsXVWWObk
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


28 aug 2017 12:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Wow kicken Mark.

Ik sluit graag een keer aan met een vriend die me de fundaments gaat leren. Ik kom dan met de 924, hij met iets anders.

Wanneer is de volgende keer dat jullie ook gaan. Ik zou graag een keer aansluiten voor €175,- voor mij is het begin al spannend genoeg haha.

Gr Leander
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


28 aug 2017 20:57
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Leuk als je aansluit. Ik volg voornamelijk de kalender van Driving Fun. Was de afgelopen periode vaak op circuit te vinden, ook ivm vakantieperiode. Ook afgelopen week met ADS op Assen gereden. Op korte termijn heb ik nog niks op de planning staan. Eerstvolgende in mijn agenda is 25 oktober Spa Francorchamps. Ik zou daar niet m'n eerste trackday gaan rijden overigens. Baan is daarvoor wat te snel. Zandvoort of Assen lenen zich daar beter voor.

Edit: ik zie net dat ik maandag 25 september onder voorbehoud heb genoteerd. Dat is met Driving Fun op Zandvoort. Ik ga meestal de ochtend sessie, van 9-12. Mijn voorbehoud is dat het niet de hele dag met bakken uit de hemel komt (een paar buitjes is geen issue) en dat ik het die dag met m'n werk kan combineren.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


28 aug 2017 23:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ah 25ste kom ik net uit een 14-daagse werkweek dus die dag zal ik kapot zijn.

Ik ga de kalender in de gaten houden. Ochtendsessie is dan vaak voor €175,= begrijp ik?
Als het met bakken uit de hemel komt, kun je niet zomaar die ochtend afzeggen toch? Ook wel leerzaam trouwens :)

Groetjes Leander
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


28 aug 2017 23:26
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ochtendsessie open pitlane bij Driving Fun op Zandvoort zit meestal op 220 EUR. Zie kalender.
In de zomer hebben ze trouwens ook avondsessies. Die zijn voordeliger. Vanavond was er ook één.

http://www.dftrackdays.com/circuit/

Betalen kun je op de dag zelf. Wel te voren even aan (of af) melden.

Peter of Dennis van DF, die dit forum ook bezoeken kunnen de spelregels en overige opties (bijv coureur voor een uur) nog wel wat beter uitleggen. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


28 aug 2017 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Kent iemand onderstaande auto?
Afgezien daarvan, is dit een aankoop waas je nog veel lol mee kunt hebben?
Hij spreekt me aan omdat je er mee over de openbare weg kunt.
Scheel een ambulance
https://www.marktplaats.nl/a/auto-diver ... e=lr&pos=3


29 aug 2017 0:00
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ik ken de auto niet.

Of je er veel lol van kunt hebben, lastig te bepalen op basis van de advertentie en zonder glazen bol. Kant en klaar opgebouwde auto kopen heeft zo z'n voordelen maar dan moet je wel weten wat je koopt en dat alles goed is anders kun je daarna zelf nog fors investeren in een al opgebouwde auto. Ik weet bijvoorbeeld niet of het chippen van een 318i en het ophogen van de begrenzer verstandig is. De auto is alleen gebruikt voor 6x vrijrijden? Waarom wordt hij verkocht?

Ik heb ervoor gekozen een goede donor auto te kopen (ongeveer de helft vd kosten van dit exemplaar) en de auto daarna op te (laten) bouwen. Kosten incl opbouw ruim 2x de prijs van dit exemplaar. Heeft me dus idd meer gekost dan die 4,5K. Maar betreft wel een 325i E36 en heb er in 4 jaar tijd behalve de slijtage onderdelen geen onverwachte uitgaven bij gehad. (afkloppen).

Ter referentie, hier staan er nog veel meer te koop ... http://www.raceautotekoop.nl/
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


29 aug 2017 0:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ben gisteravond ff wezen buurten, met de gt3 :drive:
Was fiks druk met prachtig weer :thumleft:
Zou zelf voor een 6 cilinder gaan en dan min. een 325, dan heb je wat power.
Weet niet hoe handig je bent maar je kan net als Mark een goede standaard bmw aanschaffen en hem wat aanpassen.
Hoe je het ook draait of keert geld kost het toch.
Zie ook wel eens echte race compact's te koop staan, geheel aangepast met niet teveel km's.
Suc6
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


29 aug 2017 10:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC


Mooi gereden Mark :thumleft:
Alleen wat schakel jij belachelijk snel :scratch: Zou met een Alfa nooit goed komen met de transaxle...
En misschien tijd voor een dikkere stabi?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 aug 2017 15:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Dank Paul. Met dit BMW'tje lukt dat rappe schakelen idd aardig. ;-) Moet zeggen dat ik deze bak ook wel erg fijn vind.

Ik overweeg richting volgend jaar misschien toch iets met onderstel te gaan doen. Nu eibach pro street, en dat hangt idd behoorlijk in de bochten. Voordeel is dat je hem daardoor wel erg goed aanvoelt. Maar optimaal voor de rondetijden is het niet. Denk zelf richting AST 5100. Als tweede project het bestaande motorblok nog wat optimaliseren richting 230-240PK.

Als ik dan niet onder die 2m10s kan komen ligt het toch echt aan de coureur. :mrgreen:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


29 aug 2017 15:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Wat was je tijd n dan? Zag er best snel uit, vooral de Audi-S gaat lekker zo :drive:
Je kunt ook nog ipv de motor tunen gewicht eraf halen, alles nog van staal toch?
Heb je op het hele circuit plezier van, niet alleen op het rechte stuk en de Hunserug.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 aug 2017 17:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Zandvoort snelste tijd is 2m11s. Maar daar kwam ik zondag niet aan. Het was behoorlijk druk en heb geen "vrij" rondje kunnen rijden. Denk dat ik rond de 2m12s heb gereden. Gewichtsreductie is ook wel een optie, zit nu op 1.280KG (zonder berijder) maar dan moet je alles wel rigoureus en consequent leeghalen. Dan wordt het ook wel een behoorlijk klankkast. Misschien iets te extreem om ook mee van en naar het circuit te rijden. Ach, dit zijn wel de overwegingen en gedachten die meespelen en het mede interessant houden toch? ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


29 aug 2017 17:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Echt leeg halen wordt met oordoppen rijden inderdaad, maar ben groot fan van gewichtsreductie.
Alfa weegt 960KG (std iets van 1140KG) , das 320KG minder dan jou BMW :shock:, en dat voel je iedere bocht, ieder rempunt...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 aug 2017 17:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Wow wat een verschil inderdaad! Dat is ook de reden dat ik de Track 924 richting de 850 wil halen. Hij heeft nu 960 kg al.
En dan de PK's naar 150 krijgen.

HET IS NIET VEEL ... IK WEET HET
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


29 aug 2017 18:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Cazzo Super Veloce schreef:
Echt leeg halen wordt met oordoppen rijden inderdaad, maar ben groot fan van gewichtsreductie.
Alfa weegt 960KG (std iets van 1140KG) , das 320KG minder dan jou BMW :shock:, en dat voel je iedere bocht, ieder rempunt...


Die kun je ook niet met elkaar vergelijken. (daarom kijk ik ook met een schuin oog naar Lotus).

Mijn BMW weegt standaard 1.350kg en nu dus 1.280kg. Jij zit op 85% van je oorspronkelijke gewicht. Als ik daarop wil uitkomen ga ik naar 1.150kg. Dan moet er nog ruim 100kg vanaf. Maar dan weegt hij nog bijna 200kg meer dan jouw Alfa. Een echt lichtgewicht zal hij nooit worden. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


29 aug 2017 18:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
MarkS schreef:
Leuk als je aansluit. Ik volg voornamelijk de kalender van Driving Fun. Eerstvolgende in mijn agenda is 25 oktober Spa Francorchamps. Ik zou daar niet m'n eerste trackday gaan rijden overigens. Baan is daarvoor wat te snel. Zandvoort of Assen lenen zich daar beter voor.


Hey Mark(/Leander),
Ik ben natuurlijk lang niet zo/n gevorderde circuitrijder als jij maar ben het niet helemaal met je eens om niet je eerste trackday op Spa te rijden.
Waarom? Spa is wel heel snel maar er is ook de ruimte om een foutje te maken, veel meer uitloopmogelijkheden en een stuk breder op en "om de baan" heen.
CPZ is natuurlijk een topcircuit maar eigenlijk veel technischer, een foutje komt je daar meestal duurder te staan omdat je nergens heen kunt.
Neemt niet weg dat CPZ voor de meeste van ons lekker om de hoek is en wel gewoon ook echt een gaaf circuit is....
Krijg meteen weer zin in een goede trackday trouwens :lol:
Straks maar eens op DF kijken!
_________________________________________
You've only got one life, live it!


31 aug 2017 10:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1929 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 78  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.