Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 23:18



Antwoord op onderwerp  [ 1929 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 78  Volgende
HET TRACKDAY-TOPIC 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Cazzo Super Veloce schreef:
En 24/3 op het mooiste circuit ter wereld: Spa :drive:


Wat is dat voor dag?
Kan je ook op 't paddock komen (met auto) als je niet deelneemt?
Vind t als t goed weer is wel leuk om ff te komen kijken.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


22 feb 2017 12:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Is een vrijdag :wink:

Trackday door Sky Limits en Driving Fun. Je kunt overal bij komen, behalve op het circuit tenzij je hebt ingeschreven.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


22 feb 2017 12:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
MarkS schreef:
Is een vrijdag :wink:


Pa dum tsss. :shock:

Kom denk ik wel even die kant op, mooi vrijdag tripje.
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


22 feb 2017 20:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
08-04 zijn wij ook op Spa! Top, nu al zin in.
Daarna iig 26 Mei (Dacht ik zo) Zandvoort met DF.
_________________________________________
You've only got one life, live it!


22 feb 2017 20:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Pw250 schreef:
08-04 zijn wij ook op Spa! Top, nu al zin in.


:thumleft:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


22 feb 2017 21:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
E36 staat nu bij de spuiter, zal ruim op tijd klaar zijn. Zit alleen te twijfelen de E46 M3 ook mee te nemen naar Spa....
Maar kan er maar eentje kwijt achter op de oprijwagen.
_________________________________________
You've only got one life, live it!


22 feb 2017 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
MarkS schreef:
Handigste is om aan te sluiten bij een bestaande trackday/organisatie. Zoals Peter (Qv = DF = Driving Fun) hierboven al aangeeft.

Dat hebben we vorig jaar ook gedaan. Is anders niet rendabel voor een paar Porsches apart te organiseren.
Zie topic van vorig jaar: viewtopic.php?f=16&t=46021

Als we de kalender van DF er even bijpakken dan zijn er op korte termijn de volgende opties:
Woensdag 8 maart, Zandvoort (ik kan dan zelf niet)
Donderdag 16 maart, Assen
Zondag 19 maart, Zolder
Woensdag 12 april Zandvoort (mijn voorkeur als we op CPZ willen rijden)

Ik weet niet of het voor DF wat uitmaakt of we op Zandvoort, Assen of Zolder komen rijden.

Even een apart topic met polletje aanmaken en je kunt aan de slag. ;-)



Je kan het beter zelf organiseren. als je een lijst met deelnemers kan bewerkstelligen die willen aanbetalen, kan je gewoon zelf de baan afhuren incl marshalls.
dat is een stuk goedkoper dan samenwerken met ene organisatie die winst wil maken denk ik ;)

Zo heb ik ooit een trackday @ zandvoort gedaan met gummen voor een heel mooi bedrag van 120-150 euro voor 2 uur ofzo. ( weet de prijs niet exact meer )
en dat was met allemaal nette autos op de baan. dus geen race barrels op semi slicks die je er even denken uit te remmen in t1 ;)

Er moetten toch wel 20-30 man te vinden zijn hier die daar intresse in hebben.


https://www.youtube.com/watch?v=Uq8c0FQyD5E
_________________________________________
Porsche Cayman R - Check mijn Porsche Video's! --> http://www.youtube.com/CaymanSKRD


24 feb 2017 10:36
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Tja wat noem jij een "race barrel" :?:
Wij genieten er in ieder geval enorm van :drive:

68971
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


24 feb 2017 11:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Zekers en ik denk dat ik met mn 75 van 900kg die Cayman er makkelijk uitrem :drive:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


24 feb 2017 11:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
skeijmel schreef:
MarkS schreef:
Handigste is om aan te sluiten bij een bestaande trackday/organisatie. Zoals Peter (Qv = DF = Driving Fun) hierboven al aangeeft.

Dat hebben we vorig jaar ook gedaan. Is anders niet rendabel voor een paar Porsches apart te organiseren.
Zie topic van vorig jaar: viewtopic.php?f=16&t=46021

Als we de kalender van DF er even bijpakken dan zijn er op korte termijn de volgende opties:
Woensdag 8 maart, Zandvoort (ik kan dan zelf niet)
Donderdag 16 maart, Assen
Zondag 19 maart, Zolder
Woensdag 12 april Zandvoort (mijn voorkeur als we op CPZ willen rijden)

Ik weet niet of het voor DF wat uitmaakt of we op Zandvoort, Assen of Zolder komen rijden.

Even een apart topic met polletje aanmaken en je kunt aan de slag. ;-)



Je kan het beter zelf organiseren. als je een lijst met deelnemers kan bewerkstelligen die willen aanbetalen, kan je gewoon zelf de baan afhuren incl marshalls.
dat is een stuk goedkoper dan samenwerken met ene organisatie die winst wil maken denk ik ;)

Zo heb ik ooit een trackday @ zandvoort gedaan met gummen voor een heel mooi bedrag van 120-150 euro voor 2 uur ofzo. ( weet de prijs niet exact meer )
en dat was met allemaal nette autos op de baan. dus geen race barrels op semi slicks die je er even denken uit te remmen in t1 ;)

Er moetten toch wel 20-30 man te vinden zijn hier die daar intresse in hebben.


https://www.youtube.com/watch?v=Uq8c0FQyD5E


Ik vind het een top plan. Neem jij dan het initiatief?

Ik zou me wel even van te voren in die prijzen verdiepen dan.
Want de bedragen die jij noemt ben je ook bij DF kwijt. 3 uur rijden voor 200-250 EUR.

Daarbij denk ik dat het moeilijker zal zijn dan jij denkt om die 20-30 deelnemers bij elkaar te krijgen
op die ene dag die je hiervoor wilt plannen.

Ik heb jouw Cayman vorig jaar in maart ook niet op CPZ gezien. Aantal deelnemers was toen hooguit 10.

Maar ik wacht je voorstel graag af ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


24 feb 2017 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
misschien
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Wat zelf het circuit huren betreft:
Een doordeweekse dag Zandvoort afhuren kost rond de €15.000 (zonder extra's, je kunt ook €20.000 uitgeven als je wil), dus als je dat met 20 man doet, dan ben je sowieso €750 p.p. kwijt.
Bij ons betaal je voor een volledige dag €450, omdat we kunnen combineren met onze eigen klanten, verhuurde huurauto's, Business Club leden enz. enz.
Maar ik juich ieder initiatief om meer activiteiten op het circuit te ontplooien toe, dus als iemand hier het risico wil nemen, wil ik graag alvast minimaal één auto inschrijven.

Zo niet, dan zouden we de 30 minuten gratis instructie actie wat mij betreft ook prima op woensdag 12 april kunnen aanbieden, als dat beter in de agenda's past!
Laten we anders alvast even inventariseren of we hiervoor aan de 10 man gaan komen.
Inschrijving CPZ woensdag 12 april:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
_________________________________________
Fun is not a straight line.


24 feb 2017 11:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Mijn zegen heb je Peter, ik zou een halve dag (middag) doen. Voor de meeste hier is dat qua rijtijd meer dan voldoende en houdt de kosten ook wat lager. Zo hebben we het toen vorig jaar ook aangevlogen, omdat forummers daar expliciet om vroegen (middag ipv hele dag). 12 april lijkt me een prima datum.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


24 feb 2017 11:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Ben erbij, alleen smiddags :thumleft:
Liefst met de Alfa, anders de 993.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


24 feb 2017 12:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Qv schreef:
Wat zelf het circuit huren betreft:
Een doordeweekse dag Zandvoort afhuren kost rond de €15.000 (zonder extra's, je kunt ook €20.000 uitgeven als je wil), dus als je dat met 20 man doet, dan ben je sowieso €750 p.p. kwijt.
Bij ons betaal je voor een volledige dag €450, omdat we kunnen combineren met onze eigen klanten, verhuurde huurauto's, Business Club leden enz. enz.
Maar ik juich ieder initiatief om meer activiteiten op het circuit te ontplooien toe, dus als iemand hier het risico wil nemen, wil ik graag alvast minimaal één auto inschrijven.


15.000-20.000 voor een hele dag. maar zo lang gaan de mensen hier niet rijden 2 uurtjes is zat voor de meeste mensen een paar jaar terug was het nog 2.000 euro per uur incl marshals en veiligheids benodigdheden.
dus dan kom je op zon 140 euro per man (met 30 man) voor 2 uur.
natuurlijk rijden de rest van de dag dan andere clubs / practice voor een race serie.
maar je hoeft niet en hele dag van 20k te huren dat doet DF ook niet altijd, die doen soms ook savonds een paar uur.

misschien is het nog best moeilijk om hier aan 30 man te komen ik weet niet precies hoe circuit happy hier de mensen zijn :)
Dan kan het idd miscchien handig zijn om met andere organizaties wat samen te regelen.
@ gummen circuit dag van 2 uur waren er een paar porsche rijders van hier aanwezig + meer gummers van het forum.

Misschien kunnen jullie samen met het https://www.gummen.org/ wat organiseren. want 30 man halen is best moeilijk waarschijnlijk.
en het kan best zo zijn dat het een paar jaar later iets duurder is geworden.

@ MarkS klopt ik ben al even niet op CPZ geweest, ik heb er maar 1x op gereden in july 2014.
en ik ga voorlopig ook even geen trackdays doen want ik ben werkloos op het moment.
Maar wees gerust de Cayman R gaat nooit weg ;) dat is een blijver!
Maar ik wou wel even laten voor welke bedragen het ook zou moetten kunnen.


molen934 schreef:
Tja wat noem jij een "race barrel" :?:
Wij genieten er in ieder geval enorm van :drive:

ik zeg ook niet dat iedereen zo rijdt maar soms zitten er toch echt malloten tussen ;)
en zeker zon auto op semi slicks gaat al aardig hard en kan zeker zeer leuk zijn.

Maar je loopt wel meer risico in zon sessie. kijk maar hoe rustig en netjes het er aan toe ging in die gummen sessie.
uitremacties en met elkaar battlen op de baan was ook per regel uitgesloten. en iedereen had ook echt respect voor elkaar op het circuit zowel snelle autos als langzame.

ik heb ook een keer een trackday op zolder gedaan met skylimits en dat is al meer circuit proppen 50 man op de baan.
met heel wat mensen die komen trainen voor hun club races.
_________________________________________
Porsche Cayman R - Check mijn Porsche Video's! --> http://www.youtube.com/CaymanSKRD


24 feb 2017 14:29
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
skeijmel schreef:
@ MarkS klopt ik ben al even niet op CPZ geweest, ik heb er maar 1x op gereden in july 2014.
en ik ga voorlopig ook even geen trackdays doen want ik ben werkloos op het moment.
Maar wees gerust de Cayman R gaat nooit weg ;) dat is een blijver!
Maar ik wou wel even laten voor welke bedragen het ook zou moetten kunnen.


Dan hoop ik dat je snel weer een leuke job vind, en je Cayman R hoop ik dan zeker nog eens tegen te komen (wake up rit?).

Even voor de duidelijkheid, Qv = Peter = eigenaar van Driving Fun, voor het geval dat nog niet duidelijk was.
Hoeven we verder ook niet geheimzinnig over te doen.

Ik, en ook anderen hier, rijden al regelmatig via Driving Fun op Zandvoort, Spa, etc.

Als we via Driving Fun een "Porsche" tintje kunnen geven aan een trackday binnenkort (woensdag 12 april middag) dan lijkt het mij wel leuk om weer eens wat oude en nieuwe bekenden te ontmoeten. Ik kom zelf ook niet met de Porsche maar met m'n track E36. Misschien kost het uiteindelijk ietsjes meer dan als we dit helemaal zelf zouden organiseren. Maar heeft ook zo z'n voordelen om het via DF te doen (organisatie, catering, instructie, evt last minute afzeggingen, etc).

Dus woensdag 12 april Zandvoort, wie volgt ... ?
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


24 feb 2017 18:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Inschrijving CPZ woensdag 12 april:
1. Cazzo
2. MarkS
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


24 feb 2017 18:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Misschien heb ik het gemist, of overheen gelezen.....maar wat zijn de kosten voor deze middag 12-04 ?


24 feb 2017 22:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Er vanuitgaande dat ik in NL ben; 12 april :thumleft:

Leuk :drive:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


24 feb 2017 22:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
minics schreef:
Misschien heb ik het gemist, of overheen gelezen.....maar wat zijn de kosten voor deze middag 12-04 ?


Op de website van Driving Fun lees ik, middag sessie van 12-17 open pitlane, 320 EUR.

Peter biedt aan om als we minimaal met 10 deelnemers/auto's zijn om 30min instructie pp te willen organiseren.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


24 feb 2017 22:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Inschrijving CPZ woensdag 12 april:
1. Cazzo
2. MarkS
3. ASW
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


24 feb 2017 22:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Inschrijving CPZ woensdag 12 april:
1. Cazzo
2. MarkS
3. ASW
4. Molen934
5.
6.
7.
8.
9.
10.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


25 feb 2017 6:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Dan let ik ook niet goed op, instructie is altijd fijn maar dacht meer aan dat we een 'Porsche-clubje' hadden.
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


25 feb 2017 9:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Het is in zoverre een "Porscheclubje" dat we met 10 (of meer) vanuit dit forum op 12 april kunnen afspreken.

We rijden die middag dan op een trackday georganiseerd door DF. Er zullen die middag ook anderen rijden.
Daar zitten trouwens ook meestal wel andere Porsches tussen.

Het is geen Porscheforum-only middag. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


25 feb 2017 9:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Helder. Ik heb zeker wel 10/15 keer eerder met Peter z'n organisatie gereden, destijds altijd via Gert. Ik heb me altijd top vermaakt en ben louter positief over hoe dit wordt georganiseerd :thumleft:

Voor mij speelt meer mee die momenten dat je net de verkeerde dag kiest en 95% van de aanwezigen 'professionele' coureurs zijn (dus racers) die nog even iets moeten afstellen voor het naderende weekend etc. Op die dagen zie ik voor mijn gevoel (!) teveel 'bijna' momentjes voorbijkomen.
De meest fantastische dagen met DF waren mijn eerste trackdagen op Assen. Ergens in Maart of April, bijzonder lage opkomst, mooi weer en door de open pitlane voor je gevoel de hele dag een privécircuit tot je beschikking :drive:

Ik begrijp dat dit juist precies is wat Peter niet wilt :wink:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


25 feb 2017 10:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: HET TRACKDAY-TOPIC
Vorig jaar maart was het eigenlijk ook best een optimale dag. Niet heel erg rustig maar mooi weer en werd met respect voor elkaars materiaal gereden. Op zich is dat ook wel de ervaring die ik meestal heb met de DF dagen. Niet vergelijkbaar met vrijrijden. De trackdays worden in het algemeen wel wat drukker de laatste jaren. Er schijnt een Nederlander in de F1 te rijden waardoor ineens iedereen zich richting het circuit beweegt. :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


25 feb 2017 10:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 1929 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35 ... 78  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.