| www.porscheforum.nl |
https://www.porscheforum.nl/

HET TRACKDAY-TOPIC
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=45817
Pagina 62 van 78

Auteur:  Anne 2.7 [ 21 nov 2018 10:48 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Hahaha! :thumleft:

Auteur:  molen934 [ 21 nov 2018 10:51 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Cazzo Super Veloce schreef:
Dat heb ik allang opgegeven. :


Metoo :drive: :cry:

Auteur:  MarkS [ 21 nov 2018 11:47 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Leuk Paul!

Het wordt wel weer eens tijd voor een PF / DF trackday.
Voorjaar 2019 dan maar ...

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 21 nov 2018 12:32 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

We willen op 1-12 DF "plassen en gassen" doen.
Kun je je licentie verlengen en rijden op 1 dag.
Moet het wel droog zijn, met de V6 in de regen rijden lijkt me nu nog geen goed plan.

Auteur:  MarkS [ 21 nov 2018 13:37 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Ik heb 1-12 ook in de agenda staan. Maar dan alleen om te gassen. Keuring doe ik begin 2019.
Bij mij is 1-12 ook onder voorbehoud want te koud of te nat is geen doen.

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 21 nov 2018 14:22 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Waarom keuring niet meteen doen?
Ben je er toch meteen vanaf?
Wist trouwens niet dat je een licentie had :thumleft:

Auteur:  MarkS [ 21 nov 2018 14:49 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Heb m’n EU licentie sinds 2016.
Heb de verlenging incl keuring vorig jaar bij de KNAF gedaan.
Kans is ook niet heel erg groot dat ik erbij ben in Zandvoort volgende week.

Auteur:  Qv [ 30 nov 2018 18:20 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Supervette 75!
En het dreigt morgen ook nog eens droog te blijven, dus geen excuus om hem niet uit te laten. :drive:
Ik heb een 75 3.5 V6 Savali gehad; dat was af en toe wel uitdagend, maar als het rijdt, rijdt het ook fantastisch. :mrgreen:

Auteur:  molen934 [ 20 dec 2018 15:49 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Net het cardan naar Hardeman gebracht, zaterdag weer ophalen met een sper erin :salut:
Ben nieuwsgierig of je wat merkt door de bochtjes op Zandvoort :drive:

Auteur:  MarkS [ 20 dec 2018 16:26 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Dat ga je wel merken hoor.
Heb je ook nog iets laten doen aan de bakverhoudingen (korter)?

Auteur:  molen934 [ 20 dec 2018 16:58 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Had ik al eerder gedaan, kwam voorheen geeneens in zn 5 op het rechte stuk :salut:

Auteur:  MarkS [ 20 dec 2018 18:18 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Top! En je hoeft niet over de A2 naar het circuit te rijden dus je overbrenging kan nog wat korter dan bij mij. ;-)

Auteur:  MarkS [ 17 feb 2019 15:45 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Voor de trackday rijders heb ik een set semi slicks te koop.

4x Interstate DNRT RACE iST80 225/45R17 94W XL

Banden zijn bijna 1,5 jaar oud. Heb afgelopen seizoen relatief weinig gereden. Profieldiepte nog minimaal 2,5 tot 3,5mm.

Het gaat hier om de semi slick straatlegale band die interstate maakt voor de DNRT. Het betreft de band met treadwear 80 (zacht). Hele fijne band voor op (en van en naar) circuit te rijden.

http://www.interstate-tires.com/sites/d ... 20DNRT.pdf

Prijs 150 EUR

Interesse? Stuur me een PB.

Auteur:  MarkS [ 23 feb 2019 23:18 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Het seizoen gaat weer beginnen ... ik dacht ik geef jullie een kleine update over de E36 325i.

Vorig seizoen noodgedwongen de kopreparatie laten uitvoeren en toen ook direct maar een grotere gasklep, M3 spruitstuk, complete supersprint uitlaat en Intrax RSA onderstel laten monteren. Rondetijd de eerste beste keer op Zandvoort vrij makkelijk van 2m11s naar 2m7s. Net voor afgelopen winter nog de toerenbegrenzer laten ophogen tot 7000tpm. Zou me net wat meer flexibiliteit moeten geven voor een paar bochten op Zandvoort. Nog niet uit kunnen proberen wegens de winterstop.

Net afspraak gemaakt voor de APK en seizoenscheck inclusief vervangen motor/remolie komende maand. Komen nog een paar dingetjes bij. Ik laat de drijfstang/krukaslagers toch maar preventief vervangen. Stond al even op m’n lijstje. Blok heeft meer dan 2 ton gelopen en als dit kapot gaat, wat je niet ziet aankomen, dan ben ik verder van huis (letterlijk en financieel). Omdat het blok dan toch open ligt wordt ook een upgrade uitgevoerd van de as en het tandwiel van de oliepomp. Dat was zijn advies. Vroeg m’n specialist of er nog een ander zwak punt was. Dat dus. Ik zie het maar als een stukje garantie (nee geen 100%) op de betrouwbaarheid van het motorblok, zeker bij circuitgebruik. Wil de E36 nog wel even houden / gebruiken. M’n huidige interstate DNRT iST80 banden konden nog wel even mee maar wilde al een tijdje de Toyo Proxes R888R’s uitproberen. Dus die komen er nu ook onder. Zie verkooptopic Interstates.

Nog anderen die bezig zijn met de voorbereidingen? Of al aan het rijden ...

Afbeelding

Auteur:  Kheldar [ 24 feb 2019 22:19 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Ja hier ook bezig ... momenteel wordt roest aan de spatborden aangepakt. Daarna toch maar eens nieuwe aandrijfassen, zit erg veel speling op. Dan maar eens kijken of het geruis bij (hard) remmen en bochten weg is. Zou ook de wiellagers knn zijn. Dat ontdekken we dan wel.

Auteur:  Hans44 [ 24 feb 2019 23:30 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Ja ook hier verse pagid geel en schijven net gemonteerd
Ook een setje r888r klaarliggen
M3 spruitstuk - uitlaat, sper, AST onderstel en koprevisie 4 jaar geleden al gedaan op de 325i
Staat inmiddels op 250k KM’s en loopt nog als een zonnetje

Auteur:  MarkS [ 24 feb 2019 23:41 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Dat is fijn om te horen dat hij het nog zo goed doet Hans. Jouw 325i loopt dus iets voor op de mijne. Ben benieuwd wat je van die R888Rs vindt. Zijn 1,5x de prijs van de interstates. Wat hogere threadwear (100) tov de iST80 op papier, dus misschien gaan ze iets langer mee. Pagid geel rij ik ook mee trouwens.

Heb ook wel een paar roestplekjes, niet heel schokkend, verdwijnt telkens onderaan m’n to do lijstje als er weer andere (leukere) dingen voorbij komen. Vind hem er best wel strak bij staan eigenlijk voor een E36 van bijna 30 jaar oud die meer dan twee ton heeft gelopen.

Heb binnenkort vrijdag 15 maart Zandvoort (ochtend, onder voorbehoud van werk) en (paas)zondag 21 april Spa (ochtend) in de agenda staan om te gaan rijden. Wil daarna minimaal 1-2x per maand proberen te gaan rijden. Beetje jammer dat het in augustus, als ik vrij ben, juist weer erg rustig is met het aantal trackdays.

Auteur:  molen934 [ 25 feb 2019 1:07 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Ga zaterdag de e46 ff testen op Z.voort, sper moet ingereden worden en bij thuiskomst voorzien van verse olie :salut:
Nieuwe schijfjes gemonteerd, heb nog verse slicks op zolder liggen en dacht op de 18 inch velgen regenbanden te monteren, heb vorig jaar paar regendagen gehad en was met de toyo’s geen rijden.
Het gaat weer beginnen :drive:
Ook onze bmw heeft er 2 ton op zitten, ook uit voorzorg de krukaslagers vernieuwd met een verbeterde oliepomp.
74154

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 25 feb 2019 13:08 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

74860

Want 7000rpm is voor watjes :popcorn:

Auteur:  MarkS [ 25 feb 2019 13:57 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Ik wil wel meer maar m’n auto niet ... :mrgreen:

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 25 feb 2019 14:49 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

6 van die dingen hierboven kopen en je kunt door naar de 8.

Auteur:  Hans44 [ 25 feb 2019 14:58 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Dan is de aanschaf van een M3 goedkoper denk ik

Auteur:  Hans44 [ 25 feb 2019 14:58 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Dan is de aanschaf van een M3 goedkoper denk ik

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 25 feb 2019 15:07 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

ja, das waar, of een M3 blok.

Auteur:  molen934 [ 25 feb 2019 15:20 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Heb diverse rijders gesproken met een M3, maar het zijn ook M3 prijzen :oops:
Kosten van de onderdelen gaan naar de Porsche prijzen en die kennen wij wel :scratch:

Pagina 62 van 78 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/