| www.porscheforum.nl |
https://www.porscheforum.nl/

HET TRACKDAY-TOPIC
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=45817
Pagina 63 van 78

Auteur:  MarkS [ 25 feb 2019 20:41 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Motoraanpassing van het huidige blok en M3 swap heb ik wel overwogen. Maar wat Hans ook aangeeft, het wordt in ieder geval allemaal een stuk duurder maar niet noodzakelijkerwijs leuker. Waren overigens ook letterlijk de woorden van m’n specialist. Die er toch wel enig commercieel belang ook bij heeft.

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 26 feb 2019 9:55 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Klopt natuurlijk, vooral als je alleen trackdays rijdt.
Als je gaat racen wordt het wel wat anders, dan wil je het maximale er uit persen.
Plus dat voor ons het doel is; onder de 2 minuten met de 75... :drive:

Auteur:  Targa Floriaan [ 28 feb 2019 17:49 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

molen934 schreef:
Ga zaterdag de e46 ff testen op Z.voort, sper moet ingereden worden en bij thuiskomst voorzien van verse olie :salut:

Zaterdag? Doe je hier aan mee?
"Op zaterdag 2 maart 2019 zal op Circuit Zandvoort de Final 4 worden verreden. De vier uur durende wedstrijd is de finalerace van het Winter Endurance Kampioenschap 2018-2019. Verschillende coureurs strijden doorgaans nog volop om het kampioenschap. Elk punt zal van belang zijn!"

Auteur:  MarkS [ 28 feb 2019 19:38 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Hans is zo rap die rijdt zn sper in terwijl hij die 4uurs finale race wint. :mrgreen:

Auteur:  molen934 [ 28 feb 2019 20:19 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Goed dat jullie dit ff melden, het is een weekje later :drive:
Komt ook beter uit :thumleft:

Auteur:  Targa Floriaan [ 28 feb 2019 22:48 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Jammer, dan loop ik je mis. Wil misschien zaterdag even gaan kijken met de jongens.

Auteur:  molen934 [ 01 maart 2019 10:36 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Ga je nog wel naar de verse 911 / 992 kijken op 12 maart met de jongens :?:
Om 9.11 pm gaat het kleed eraf :cheers:

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 04 maart 2019 10:16 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Tegenvaller; 2 van de 4 JE-zuigers van de 75TS blijken haarscheurtjes te hebben.
Nieuwe inmiddels besteld, maar levertijd nog niet bekend.
Dan maar verder met de V6. Wilden hier eigenlijk in 2020 pas mee gaan rijden, maar denk dat de TS niet op tijd klaar is voor de Paasraces.

74897

Auteur:  molen934 [ 04 maart 2019 13:04 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Ojee storm in de knip :oops:
Houd zelf nix bij, denk dat je schrikt wat het allemaal kost :scratch:
Heb maar een hotelletje geboekt in Essen voor de Messe half april, gaan er nog meer forummers heen :?:

Auteur:  Hans44 [ 05 maart 2019 23:30 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Oei, maar ja 7000 tpm is voor watjes (maar ide blijven wel heel :-))


Cazzo Super Veloce schreef:
Tegenvaller; 2 van de 4 JE-zuigers van de 75TS blijken haarscheurtjes te hebben.
Nieuwe inmiddels besteld, maar levertijd nog niet bekend.
Dan maar verder met de V6. Wilden hier eigenlijk in 2020 pas mee gaan rijden, maar denk dat de TS niet op tijd klaar is voor de Paasraces.

74897

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 06 maart 2019 12:18 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Maar deze zuigertjes zijn dan ook al wel een jaar of 10 oud volgens de tuner.
En racen is ook wat anders dan de "occasional trackday".

Auteur:  molen934 [ 06 maart 2019 13:31 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Een vriend van mij heeft jaren geracet en zn auto moest ook maar steeds hoog in de toeren gaan :scratch:
Of hij had net gesleuteld of was aan het sleutelen of ging aan het sleutelen, wat een shit zeg :oops:
Hij komt wel eens kijken en hoor hem wel eens mompelen, tjonge dat rijd maar gewoon de hele dag en alleen maar tanken en weer gaan :drive:

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 06 maart 2019 13:54 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Zo is het, Hans. Maar racen is zoveel leuker dan een trackday...
(eigenlijk verkeerde topic realiseer ik me nu)

Heb ook wel eens genoeg van het sleutelen, maar alles laten doen is onbetaalbaar.
Bovendien vind ik het waardevol om met mn zoon, broer en neef samen aan die Alfaatjes te prutsen, steekt de jonge generatie veel van op :thumleft: .

Auteur:  Hans44 [ 06 maart 2019 14:13 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Toch knijpen wij de 325i ook helemaal uit om op een 2.05 of een 2.06 te komen. Dat gaat toch al 250k km's goed waarvan naar schatting de laatste 50k met 7000 tpm.
Op een gereviseerde kop na, niks aan gedaan.
Met diverse GT3's toch heel veel gereden waarvan met de 1e 996 30k kms nordschleife en trackdays zonder één centje pijn (op banden, remmen en koppeling na).

Dat racen leuker is dan een trackday ben ik gedeeltelijk met je eens. Een trackday levert mij 500 km's op en een race vaak maar 100 tot 150. Heb 3 jaar geleden de 24u van Ochsersleben gereden (en uitgereden). Dat is wel een hele uitdaging voor mens en materiaal en maak je ook heel veel km's (als alles heel blijft)

Alles zelf doen is idd het leukst op specialistisch werk na dan en anders idd onbetaalbaar, zeker bij een P.

Auteur:  steef [ 06 maart 2019 14:21 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Cazzo Super Veloce schreef:
Tegenvaller; 2 van de 4 JE-zuigers van de 75TS blijken haarscheurtjes te hebben....

Just a few steps away from disaster! :shock: Nog nooit zoiets gezien op die plek; is dat geen probleem met de zuigerpen-passing?
En ook maar aan 1 kant? Verdacht! Heeft er iemand met een hamer op lopen rammen om hem erin te krijgen?

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 06 maart 2019 14:31 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

steef schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Tegenvaller; 2 van de 4 JE-zuigers van de 75TS blijken haarscheurtjes te hebben....

Just a few steps away from disaster! :shock: Nog nooit zoiets gezien op die plek; is dat geen probleem met de zuigerpen-passing?
En ook maar aan 1 kant? Verdacht! Heeft er iemand met een hamer op lopen rammen om hem erin te krijgen?


Denk gewoon metaalmoeheid. Hoge toeren in combinatie met leeftijd.

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 06 maart 2019 14:36 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Hans44 schreef:
Toch knijpen wij de 325i ook helemaal uit om op een 2.05 of een 2.06 te komen. Dat gaat toch al 250k km's goed waarvan naar schatting de laatste 50k met 7000 tpm.
Op een gereviseerde kop na, niks aan gedaan.
Met diverse GT3's toch heel veel gereden waarvan met de 1e 996 30k kms nordschleife en trackdays zonder één centje pijn (op banden, remmen en koppeling na).

Dat racen leuker is dan een trackday ben ik gedeeltelijk met je eens. Een trackday levert mij 500 km's op en een race vaak maar 100 tot 150. Heb 3 jaar geleden de 24u van Ochsersleben gereden (en uitgereden). Dat is wel een hele uitdaging voor mens en materiaal en maak je ook heel veel km's (als alles heel blijft)

Alles zelf doen is idd het leukst op specialistisch werk na dan en anders idd onbetaalbaar, zeker bij een P.


GT3 Cup racen is het ultieme. Maar dat gaat bruin niet trekken met 4 auto's :lol:
Doel is op termijn 4x75 circuitklaar te hebben en dan alle 4 in de Squadra Italia rijden.
2 auto's hadden klaar moeten zijn voor de Paasraces, dat is alvast niet gelukt...
Levertijd JE-zuigers >8 weken.

Auteur:  Hans44 [ 06 maart 2019 18:03 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Voor de goede orde: De 24h van Oschersleben reden we gewoon met een BMW Compact hoor.....

Auteur:  steef [ 06 maart 2019 18:30 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Cazzo Super Veloce schreef:
Denk gewoon metaalmoeheid. Hoge toeren in combinatie met leeftijd.


Misschien stond je squish te krap.... :mrgreen: :cheers:

Auteur:  MarkS [ 06 maart 2019 18:56 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Cazzo Super Veloce schreef:
Zo is het, Hans. Maar racen is zoveel leuker dan een trackday...
(eigenlijk verkeerde topic realiseer ik me nu)


Doe maar gewoon in dit topic hoor. Vind het zelf ook wel interessant waar jullie mee bezig zijn.
Of racen per definitie en altijd leuker is dan trackday rijden ... sluit me daar bij Hans(44) aan.

Auteur:  Cazzo Super Veloce [ 06 maart 2019 21:16 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

De spanning als je je overall en helm aantrekt, shit oordoppen vergeten. Helm weer af en inpluggen die dingen...
Naar de parc ferme, nog meer spanning in je lijf, je vraagt je af waarom dit eigenlijk je hobby is.
Aftellen gaat beginnen, nog 1 minuut.
Langzaam de baan op rijden en proberen wat warmte in je banden te krijgen,
naar de startopstelling, sta ik hier wel goed?
Turen naar het rode licht, toerental op constant 4000 proberen te houden en dan........
BAM, weg, met zoals altijd te veel wielspin, waardoor je snel naar 2 schakelt om grip te krijgen.
Met 20 man richting de Tarzan, toch weer een matige start...
Deurklink aan deurklink erdoor en proberen een goede positie te vinden voor de Gerlach.
Glibberend door Hugenholz (banden nog te koud) naar boven de Hunserug op.
Slotemaker ook altijd spannend de eerste ronde, soms 3 dik er door heen terwijl daar eigenlijk geen ruimte is.
Dan naar Scheivlak, wie remt het laatst? (heerlijk om te balanceren met de instabiele auto op die top)
Scheivlak is een genot in een 75 met zn perfecte gewichtsverdeling, hier kun je bijna altijd wel iemand pakken en uitremmen voor de Marlboro.
Vol over de kerb en richting Renaultbocht, rare bocht waar heel veel lijnen mogelijk zijn, goed in je spiegel kijken en verdedigen als er eentje achter je zit.
Vodafone, ook zon lastige. Meestal kom ik te wijd uit want je wilt maximaal snelheid meenemen het rechte stuk richting Audi-S.
Zo laat mogelijk remmen en ook hier weer een verdedigende lijn kiezen, vol over de kerb en links af, weer wijd laten lopen, zo snel mogelijk op het gas.
Richting Kumho, maximaal afsnijden, hopen dat de baco's het niet zien en de Luijendijk in, machtige bocht, best gevaarlijk, uit de muur proberen te blijven, dan volle bak rechte stuk op en ff kijken of je crew er staat. Meestal staan ze te gebaren dat het harder moet.......
Volgende ronde :drive:

Auteur:  MarkS [ 06 maart 2019 22:02 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Bij nader inzien, doe toch maar in een apart topic.

Geintje ... mooi beschreven.
Het kriebelt wel, nog steeds ...

Auteur:  MarkS [ 14 maart 2019 11:29 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Ik heb jullie advies nodig ...

Heb een extra setje 15inch 7J BMW velgen voor de E36 op de kop getikt. Overweeg daar gewone straatbanden op te gooien zodat ik in de winterperiode waarin ik toch geen trackdays rij de auto toch kan gebruiken. Die banden keuze kom ik wel uit.

Alternatief is de set te gebruiken als tweede set voor het circuit. Dan wil ik er het liefst straatlegale semi slicks op hebben. Maar die dan gebruiken voor regendagen. Op mijn vaste standaard 17inch set wielen zitten nu Interstates en die worden binnenkort vervangen door Toyo R888R. Ik overweeg dan voor de 15inch set de Federal 595RS-R of PRO. Band stond bekend om goede prijs kwaliteit en voor een semi ook redelijk goed in de regen. Ik lees de laatste tijd echter weinig over deze band. Enige jaren geleden waren er ook wat minder positieve verhalen ivm scheuren. Ander alternatief zou de Yokohama AD08R zijn. Ook die band zou voor een semi goed presteren bij nat en regen.

Een sportieve straatband zou ook kunnen maar die zijn er niet veel in 15inch. En een normale straatband rij ik te snel op bij circuit gebruik.

Wie heeft er nog tips? Voorkeur gaat dus uit naar straatlegaal, semi, goede eigenschappen bij nat en regen (in ieder geval beter dan de interstate en R888R) en leverbaar in 15inch.

Auteur:  molen934 [ 14 maart 2019 11:39 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

FF wat anders Mark, mn auto staat klaar en we kunnen morgen rijden :drive:
Maar wat een pokkeweer is het, ga jij wel rijden?

Auteur:  MarkS [ 14 maart 2019 11:54 ]
Berichttitel:  Re: HET TRACKDAY-TOPIC

Ik sla morgen over. Moet werken en met dit weer is het voor mij ook geen doen op interstates.

Vandaar ook mijn vraag om banden advies. ;-)

Pagina 63 van 78 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/