Switch to full style
Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: PBVH

11 mei 2018 19:33

Gave foto's!!!
Maareuh.....je sticker zit scheef. :wink:

Re: PBVH

14 mei 2018 21:46

De PBVH en gastrijder is op dit moment onderweg naar Frankrijk om de Mille Miglia te gaan kijken. We doen aan bij Annemione, de Zee van Annecy en ook nog vele andere leuke plaatjes en wegen.

Hier wat filmpjes van de eerste dagen

Dag 1



Dag 2



Dag 3



Veel kijkplezier :mrgreen:

Re: PBVH

14 mei 2018 21:48

Cool!
Wat moet ik doen om volgende keer mee te mogen?
Gaan jullie ook naar auto musea, of Italiaanse boten bekijken of zo?

Re: PBVH

14 mei 2018 21:56

De ballotagecommissie is wel erg streng. Er mag sowieso geen 996 cabrio tippies mee. Verder mag je niet janken als je 10 uren achter de stuur zitten.

Daarnaast hangt er ook een forse prijskaartje aan, we willen geen paupers mee nemen.

Re: PBVH

19 mei 2018 23:27

ARSE 2018 is tot een einde gekomen. We hebben met zijn allen een erg leuke tijd gehad. Op naar de volgende event :cheers:

Dag 4


Dag 5


Dag 6


Dag 7


Morgen post ik de rapportage van Dag 8

Re: PBVH

20 mei 2018 10:33

En nu het laatste fiilmpje

Dag 8




We waren 8 dagen onderweg
We hebben 6 landen bezocht
We hebben ongeveer 4000km afgelegd

Re: PBVH

10 jun 2018 21:57

vandaag een drukke PBVH dag gehad.
Gestart in de ochtend met een uitgebreide cursus keukenrenovatie en aan het eind mochten we zelf aan de slag. Bijzonder leuk en goed te doen met voldoende koffie en koeken.

Vervolgens een 5 uur durende uitermate informatieve presentatie gehad over hoe een wereldtrip te organiseren en wat er bij komt kijken.

Hebben voor onze P2P roadtrip nog wel wat te regelen :mrgreen:

Re: PBVH

01 jul 2018 22:33

Door een van de ledenvan de PBVH was vandaag de Fortenroute uitgezet, zijnde de "Stelling van Amsterdam".
Kan het een ieder die van auto rijden houd aanraden. Om hem in 1 dag te rijden ben je ca 16 uur kwijt, maar is zeker de moeite waard.
Er zal vast wel een filmpje worden geplaatst.
Foto's volgen.

Ohja, er was een goed gevulde goodie bag bij de start. :mrgreen:

Filmje
https://www.youtube.com/watch?v=s7zhlm35mAk

Re: PBVH

02 jul 2018 17:41

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Re: PBVH

11 aug 2018 17:24

Vandaag weer eens een productieve dag gehad in de Remise.
Toch besloten de tank van de witte open te maken om te zien wat er aan vuil zich nog in de tank zou bevinden.
Wat een vieze vuile gore drab is daar uitgekomen, niet normaal. Nu echter de tank geheel schoon gemaakt en weer dichtgemaakt.
Remleidingen geschuurd en gespoten.

Gasveren van alle kleppen vervangen, en hoezee, ze blijven nu zonder bezemsteel openstaan.

De rode is nu voor de helft schoon, stoelen zijn gangbaar gemaakt en lekke band gerepareerd.
Een van ons is vandaag alleen maar druk geweest met onderdelen halen en de catering verzorgen. :mrgreen:

Afbeelding

Tevens werd het idee geoppperd om een open huis middag te houden, maar denk niet dat daar veel animo voor is.

Re: PBVH

11 aug 2018 23:10

Tevens werd het idee geoppperd om een open huis middag te houden, maar denk niet dat daar veel animo voor is.



Als er goed gevulde goody bags zijn zou het wel eens druk kunnen worden. :cheers:

Re: PBVH

11 aug 2018 23:22

Wat te denken van bitterballen :thumleft:

Re: PBVH

12 aug 2018 7:44

Een open dag van de PBVH lijkt me een heel geschikt ritje voor de SWCC leden.
Wanneer gaat dat gebeuren???

Re: PBVH

12 aug 2018 8:21

We zitten te denken aan 29 september.
Moeten alleen kijken of we zelf ook allemaal kunnen :mrgreen:

Re: PBVH

12 aug 2018 8:27

Tja. De 30e september is de DelftsBlauwRit (http://www.delftsblauwrit.nl) waar ik mede-organisator van ben.
Auto-weekendje dan... eens zien of ik dat naar binnen krijg bij totmbo :mrgreen: , en of ik het niet ga zijn die dit jaar de route de dag vooraf rijdt om te checken op wegomleidingen etc.

Re: PBVH

26 aug 2018 13:18

Na de agenda`s over elkaar heen gelegd te hebben blijkt 29 september de datum te worden
voor de "open schuur dag".
Waarom: misschien vind iemand het leuk om te zien wat we uitspoken.
Tijd: van 12.00u tot 15.00u. Verkeersregelaar aanwezig.
Koffie aanwezig, koeken zelf meenemen.
Andere leukere dingen: Wijngaard te bezoeken
Adres: alleen via pb
Sponsors: graag

Waarschijnlijk is de derde 924 ook aanwezig, wel op een auto-ambulance.

Ons gepruts is ook hier te volgen: https://www.instagram.com/p2proadtrip/

Re: PBVH

27 aug 2018 7:40

Leuk! Ik kom zeker langs! Mooi ritje voor een vrije zaterdag.

Re: PBVH

06 sep 2018 21:02

Op 29 september is de derde 924 aanwezig tijdens de "open schuur dag".

We hebben op het tegenover gelegen industrieterrein extra parkeerplaatsen weten vast te leggen om iedereen te kunnen ontvangen.

Re: PBVH

06 sep 2018 21:17

Had graag "de schuur" bekeken, maar heb zelf een "open huis" op het werk die zaterdag.

Re: PBVH

06 sep 2018 23:18

Helaas heren, ik zou zeker langs zijn gekomen maar zit dat weekend in Spanje.
Het zal een andere keer worden. Have fun!

Re: PBVH

07 sep 2018 13:41

@ WillemB en Rob911SC, altijd welkom op een ander tijdstip.

Veel plezier met het open huis en in Spanje.

Re: PBVH

19 sep 2018 17:46

Ben er bijna sprakeloos van, maar zelfs uit het buitenland is de belangstelling overweldigend voor de open schuur dag op zaterdag 29 september aanstaande.
Had niet gedacht dat ons gepruts zo word gevolgd.

Afbeelding

Re: PBVH

20 jan 2019 17:54

Bij de PBVH hing de afgelopen maanden een donkere wolk boven Remise Beijing. We waren bijna einde raad. We krijgen onze schuurfonds 924’s maar niet aan de praat. Enkele keren liep ze wel eventjes, maar een tweede keer lukte niet. De witte had we in de zomer zelfs een keertje om het schuur kunnen rijden, maar boven 2500 toeren kwam ‘ie niet en daarna zat alle benzine leidingen verstopt. Het feit dat MPH zo snel en met geen tegenslag zijn Turbo aan de praat had, hielp ook niet echt :cry:

Na onze rondje om het schuur, ging we eerste de tank spoelen, wat een bagger kwam daar allemaal uit :shock:

Daarna gespeeld met wissel spinnen en WUR’s maar dat wil niet lukten. Nadat we de WUR’s hebben getest zagen we dat alle vijf kaduuk waren. Dus hebben we besloten de WUR’s aan de lopende band te reviseren.



Daarna was het weer enkele weken zoeken naar de oorzaak van een zwakke vonk. Er zit zoveel aftermarket bedrading in de auto en we wisten niet wat alles deed en of ze nog nodig waren :pale: Dat maakt het natuurlijk extra moeilijk. Maar we bleven zoeken om telkens weer met onze moed in onze schoenen naar huis te gaan. Maar wel hebben we weer dingen geleerd en hadden we weer uitzoek werk.

Vorig weekend hadden we dan eindelijk een kleine succes... de witte liep heel even. Maar met al het proberen waren er nu meer benzine in de carter dan olie. Het blok luste de benzine-olie melange ook niet echt en blies het daarom ook lekker door de carterontuchingsslangen naar buiten. Dat zag er best eng uit :|

Afbeelding

We hebben besloten eerst de olie te vervangen alvorens we verdere pogingen tot starten durven. De rode 924 stond helaas op de brug...dan maar olie aftappen op je buik in -2. We zijn bikkels bij de PBVH 8)

Afbeelding

Daarna ging we de vonk testen, bougies schoon maken en proberen te starten. Na een beetje zoeken met de stelschroef sloeg hij aan. Deze keer ging alles goed. Hij kwam mooi op temperatuur. Het motor liep nog rommelig maar dat kwam door alle troep van jaren stilstand.

Wat een fijne moment om de eerste kilometers te rijden na 25 jaren stilstand :cheers:



Nu de rode nog. Hij slaan wel aan, maar ook meteen weer af. We gaan nu maar eerst de aftermarket alarm uitbouwen.

Re: PBVH

20 jan 2019 20:03

Ha!
Mooi verhaal!

Wat heeft de turbo van deze jongen met zijn kantoorhandjes nou te maken met jullie avontuur? Ha Ha!

Maaaarrrr: ik had na zo lang stilstand ALTIJD eerst de olie en distributie ververst Johann! Zoveel heb ik inmiddels wel geleerd. :mrgreen:

Re: PBVH

20 jan 2019 20:48

De prestaties van onze 924 concu-beunhazen maken wel degelijk uit!

Voor de duidelijkheid: Er zaten wel degelijk verse olie in! We gebben het zo’n 6 maanden geleden al ververst. Maar we hebben zoveel pogingen to starten gedaan, met iedere keer een goeie spuit benzine de cylinders in. Dat onverbrande benzine vind dan een weg langs de zuigers naar de carter. Daarom zat er een flinke hoeveelheid bezine-olie mengsel in de carter. die olie heeft dus een half jaar en 0km op de teller gehad.
Plaats een reactie