De PBVH en gastrijder is op dit moment onderweg naar Frankrijk om de Mille Miglia te gaan kijken. We doen aan bij Annemione, de Zee van Annecy en ook nog vele andere leuke plaatjes en wegen.
vandaag een drukke PBVH dag gehad. Gestart in de ochtend met een uitgebreide cursus keukenrenovatie en aan het eind mochten we zelf aan de slag. Bijzonder leuk en goed te doen met voldoende koffie en koeken.
Vervolgens een 5 uur durende uitermate informatieve presentatie gehad over hoe een wereldtrip te organiseren en wat er bij komt kijken.
Hebben voor onze P2P roadtrip nog wel wat te regelen
Door een van de ledenvan de PBVH was vandaag de Fortenroute uitgezet, zijnde de "Stelling van Amsterdam". Kan het een ieder die van auto rijden houd aanraden. Om hem in 1 dag te rijden ben je ca 16 uur kwijt, maar is zeker de moeite waard. Er zal vast wel een filmpje worden geplaatst. Foto's volgen.
Ohja, er was een goed gevulde goodie bag bij de start.
Vandaag weer eens een productieve dag gehad in de Remise. Toch besloten de tank van de witte open te maken om te zien wat er aan vuil zich nog in de tank zou bevinden. Wat een vieze vuile gore drab is daar uitgekomen, niet normaal. Nu echter de tank geheel schoon gemaakt en weer dichtgemaakt. Remleidingen geschuurd en gespoten.
Gasveren van alle kleppen vervangen, en hoezee, ze blijven nu zonder bezemsteel openstaan.
De rode is nu voor de helft schoon, stoelen zijn gangbaar gemaakt en lekke band gerepareerd. Een van ons is vandaag alleen maar druk geweest met onderdelen halen en de catering verzorgen.
Tevens werd het idee geoppperd om een open huis middag te houden, maar denk niet dat daar veel animo voor is.
Tja. De 30e september is de DelftsBlauwRit (http://www.delftsblauwrit.nl) waar ik mede-organisator van ben. Auto-weekendje dan... eens zien of ik dat naar binnen krijg bij totmbo , en of ik het niet ga zijn die dit jaar de route de dag vooraf rijdt om te checken op wegomleidingen etc.
Na de agenda`s over elkaar heen gelegd te hebben blijkt 29 september de datum te worden voor de "open schuur dag". Waarom: misschien vind iemand het leuk om te zien wat we uitspoken. Tijd: van 12.00u tot 15.00u. Verkeersregelaar aanwezig. Koffie aanwezig, koeken zelf meenemen. Andere leukere dingen: Wijngaard te bezoeken Adres: alleen via pb Sponsors: graag
Waarschijnlijk is de derde 924 ook aanwezig, wel op een auto-ambulance.
Ben er bijna sprakeloos van, maar zelfs uit het buitenland is de belangstelling overweldigend voor de open schuur dag op zaterdag 29 september aanstaande. Had niet gedacht dat ons gepruts zo word gevolgd.
Bij de PBVH hing de afgelopen maanden een donkere wolk boven Remise Beijing. We waren bijna einde raad. We krijgen onze schuurfonds 924’s maar niet aan de praat. Enkele keren liep ze wel eventjes, maar een tweede keer lukte niet. De witte had we in de zomer zelfs een keertje om het schuur kunnen rijden, maar boven 2500 toeren kwam ‘ie niet en daarna zat alle benzine leidingen verstopt. Het feit dat MPH zo snel en met geen tegenslag zijn Turbo aan de praat had, hielp ook niet echt
Na onze rondje om het schuur, ging we eerste de tank spoelen, wat een bagger kwam daar allemaal uit
Daarna gespeeld met wissel spinnen en WUR’s maar dat wil niet lukten. Nadat we de WUR’s hebben getest zagen we dat alle vijf kaduuk waren. Dus hebben we besloten de WUR’s aan de lopende band te reviseren.
Daarna was het weer enkele weken zoeken naar de oorzaak van een zwakke vonk. Er zit zoveel aftermarket bedrading in de auto en we wisten niet wat alles deed en of ze nog nodig waren Dat maakt het natuurlijk extra moeilijk. Maar we bleven zoeken om telkens weer met onze moed in onze schoenen naar huis te gaan. Maar wel hebben we weer dingen geleerd en hadden we weer uitzoek werk.
Vorig weekend hadden we dan eindelijk een kleine succes... de witte liep heel even. Maar met al het proberen waren er nu meer benzine in de carter dan olie. Het blok luste de benzine-olie melange ook niet echt en blies het daarom ook lekker door de carterontuchingsslangen naar buiten. Dat zag er best eng uit
We hebben besloten eerst de olie te vervangen alvorens we verdere pogingen tot starten durven. De rode 924 stond helaas op de brug...dan maar olie aftappen op je buik in -2. We zijn bikkels bij de PBVH
Daarna ging we de vonk testen, bougies schoon maken en proberen te starten. Na een beetje zoeken met de stelschroef sloeg hij aan. Deze keer ging alles goed. Hij kwam mooi op temperatuur. Het motor liep nog rommelig maar dat kwam door alle troep van jaren stilstand.
Wat een fijne moment om de eerste kilometers te rijden na 25 jaren stilstand
Nu de rode nog. Hij slaan wel aan, maar ook meteen weer af. We gaan nu maar eerst de aftermarket alarm uitbouwen.
De prestaties van onze 924 concu-beunhazen maken wel degelijk uit!
Voor de duidelijkheid: Er zaten wel degelijk verse olie in! We gebben het zo’n 6 maanden geleden al ververst. Maar we hebben zoveel pogingen to starten gedaan, met iedere keer een goeie spuit benzine de cylinders in. Dat onverbrande benzine vind dan een weg langs de zuigers naar de carter. Daarom zat er een flinke hoeveelheid bezine-olie mengsel in de carter. die olie heeft dus een half jaar en 0km op de teller gehad.