Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 14:52



Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Interclassics Brussel 2016 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Interclassics Brussel 2016
Ik sta dit weekend met DanTracker Nederland op de Interclassics in Brussel. Gister is deze beurs begonnen. Wat een speelgoed staat hier allemaal. Ongekend. Paar honderd miljoen euro's aan auto's. Waaronder de allerlaatste lucht gekoelde Porsche ter wereld... een 993. Turbo. Ongekend mooi. Foto's volgen na het weekend.
_________________________________________
* * *


19 nov 2016 8:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Nog nooit een klassieker beurs meegemaakt zeker? :mrgreen:


19 nov 2016 20:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Nou... Uhm. Nee. Niet zoals dit. Kijk mijn ogen uit.
_________________________________________
* * *


20 nov 2016 12:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Kom maar op met die foto's.
De nieuwsgierigheid is gewekt!


20 nov 2016 12:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Voor mij was het de eerste keer dat ik zelf eens een auto te koop had staan op de beurs als particulier, en het zal ook de laatste keer zijn.
Het (over)aanbod aan Porsche (911) is gigantisch ! De prijzen zeer hoog.
Ok, mijne is ook niet goedkoop, maar toegegeven je gaat mee in de lijn van ........ rond de 60k worden de 944 turbo cups wel verkocht. Tenslotte zijn er maar 240 turbo cups gebouwd in 4 jaar tijd.

Het is 1 grote commercie en de conclusie voor mij is toch dat het vooral dit soort evenementen zijn geworden die de hobby voor de gewone liefhebbers met een normaal budget kapot maken.
Het is geen 10 jaar geleden dat je een perfecte 911 2.4S kocht voor +/- 50k en een heel mooie 911T voor 25k.
Eigenlijk zou het voor mij terug zo mogen zijn. Wie weet, als Trump nog een tijd z'n gang kan gaan .......

912's met werk aan voor +40k ??
Een 912 E voor +40k ?? (dat is dus echt een VW motor hé)

Maar wie ben ik .....


21 nov 2016 12:43
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Wij waren gisteren ook langs geweest en ik vond het een leuke dag, ik heb een boek, stickers en posters gescored :thumleft: We hebben zelfs twee keer om jullie auto's gelopen. De prijzen vond ik hoog maar net iets onder het niveau van Essen, dus eigenlijk conform verwachting. Er waren wel een aardig aantal auto's verkocht, dus kennelijk hebben mensen wel deals kunnen sluiten voor auto's in top conditie.

Wat ik zelf teleurstellend vond, en jullie auto's vallen hier helaas ook onder, is dat vele auto's gewoon vies waren. Ze waren onvoldoende voorbereid om kopers te lokken. De interieur was stoffig, tapijten niet gezogen, troep in de auto, flinke swirls, krassen, butsen in de lak, en ook nog deuken hier en daar. Banden waren meer bruin dan zwart, remstof lagen dik op de velgen en in de wielkuipen, en onder de dorpels zag je modder lekker aangekoekt zitten.

Een collectable auto kopen is toch voor vele mensen een fantasie wat werkelijkheid wordt en mijn fantasie, en dat van vele auto kopers, is zeker niet een vieze auto met swirls in de lak. :(
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 nov 2016 14:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Hoi Johan, spijtig dat je mij niet hebt aangesproken !
Ik kan me niet helemaal vinden in je commentaar op "onze" autos : tenminste wat mijn auto betreft.
Perfect zal het niet geweest zijn, ik ben ook niet zo'n poetser, maar zeker niet zo erg als jij beschrijft.
Maar ik weet intussen wat jou normen zijn, als ik je 924 turbo verhaal volg, dus zo'n zorgen maak ik me dan ook weer niet : aan die standaard waag ik me zelfs niet :res:
Dat de Carrera GT er niet netjes bijstond kan ik absoluut beamen, maar dat is/was niet mijn zorg.


21 nov 2016 14:44
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Sorry Kristof dat kwam misschien wat fel over, zo was het niet bedoeld. Ik vond jou auto zeker vele malen netter dan die Carrera GT, en zou hem zelf graag op de oprit willen 8) Het probleem van zo'n beurs is dat krasjes en dergelijke gewoon veel meer opval onder de TL buizen. Een paar uurtjes met een polijstmachine lever niet alleen meer geld op, maar ook meer kwijlers :thumleft:

Volgende keer moet je ook gewoon heel groots aangeven dat het om een CUP gaan, dat was voor mijn gevoel onder belicht. Cool is hij zeker, maar of mensen dat door had wat het was vraag ik me af :idea:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 nov 2016 15:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Johann, Er lagen 3 A3's bij de auto met uitleg en fotos over het CUP verhaal + tijdschriften met artikels, wie het dan nog niet door heeft .......

Maar het type is zowiezo niet gekend bij de meeste liefhebbers, men kent wel de 924 Carrera GT, maar de CUP is voor velen een turbo met stickers opgekleefd en een kooi ingeschroefd.......
Maar veel mensen hebben wel de moeite gedaan om die info te bekijken en dat gaf soms wel verbazende blikken van : ok, dit is toch iets bijzonders.

Ik heb dus eigenlijk 3 dagen Porsche geschiedenisles gegeven :D


21 nov 2016 15:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
en dan vergeet ik nog de poster !

Afbeelding

Of was jij pas tegen 17.45u bij de auto ? Dan had ik het al opgegeven en was ik bezig met opruimen......


21 nov 2016 15:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2s
België
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Sorry, maar deze beurs, net zoals die in Maastricht en Essen zijn TOP !
Hier wordt flink verkocht, en alleen maar de goede, juiste modellen in originele staat.
Klopt zoals boven vermeld: ze moeten bijna "als nieuw uitzien".
De niet originele, met stickers, vies en de "sjonnie" bakken verkoop je daar dus NOOIT !


21 nov 2016 16:03
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
De twee auto's van Kristof en Icepo waren degelijk origineel, de CGT moet je wel een diepte investering doen om de lak en carroserie weer goed te krijgen, dus in mijn ogen zeker niet de vraagprijs waard. De CUP daarintegen behoeft alleen een uitgebreide detailbeurt, voor de rest een prachtig auto :thumleft:

@Kristof
Ik zag de poster en magazines wel hoor, het is gewoon lastig tussen alle ander geweld je auto te laten uitblinken en daarom vind ik dat je een auto tot in de puntjes moet voorbereiden om zoveel mogelijk aandacht te trekken.

Maar zoals ik zei, ik zie je CUP graag bij mij op de oprit maar heb de centjes helaas niet.....tenzij je met gesloten beurs wilt overstappen op een 924 Turbo natuurlijk 8) :res:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 nov 2016 16:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Citaat:
de niet originele, met stickers, vies en de "sjonnie" bakken verkoop je daar dus NOOIT !
:bang:
Ik zeg niet dat de beurs niet top is, als beurs is ze dat zeker wel !
Maar jij hebt het duidelijk niet begrepen :roll:


21 nov 2016 16:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

En nog een paar op https://www.facebook.com/pg/DanTrackerNL/photos/?tab=album&album_id=1729995633985442
_________________________________________
* * *


Laatst bijgewerkt door Wimpie77 op 21 nov 2016 16:31, in totaal 1 keer bewerkt.



21 nov 2016 16:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Toch onbegrijpelijk dat Porsche Classic zo'n sjonnie bak met stickers op z'n stand zet :mrgreen:


21 nov 2016 16:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
kristof schreef:
en dan vergeet ik nog de poster !

Afbeelding

Of was jij pas tegen 17.45u bij de auto ? Dan had ik het al opgegeven en was ik bezig met opruimen......


Nog die mongool gezien in dat grijze busje wat om 18.30u de beursvloer op scheurde?
_________________________________________
* * *


21 nov 2016 16:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Nee, ik was toen de auto gaan halen om in te laden, maar heb er wel van gehoord, mijn vrouw en zoon zagen het wel. Domme actie.
Moet wel zeggen dat de organisatie wat de afbraak betreft onduidelijk georganiseerd en gecommuniceerd was. Ik heb ook nergens die uitrijsticker moeten tonen .......
Uiteindelijk liep het wel vlot voor ons, om 18.45u zaten we op de ring huiswaarts.


21 nov 2016 16:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Hij blokkeerde de ingang bij hal 8 en reed daarna op een haar na een meisje aan en scheurde door de zaal.
De beveiliging is naar hem toe gegaan en denk niet dat hij volgende keer een uitnodiging krijgt.

Wat betreft de procedures bij aankomst en vertrek was het inderdaad niet goed geregeld.
Daardoor werd ik ook pissig en heb iemand uitgescholden voor "poepfout van zijne ouders".
Klein mailtje naar de organisatie en ik ga ervan uit dat het volgende keer beter is geregeld.
_________________________________________
* * *


21 nov 2016 16:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Dan had mijn zoon het toch goed gehoord : hij hoorde zeggen dat hij bijna een kind had aangereden, mijn vrouw dacht dat ze zeiden "tent"..... kind / tent, bwa :wink:
Gelukkig goed afgelopen.


21 nov 2016 16:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Ja de cgt was wat vuil dat klopt.
Mijn excuses daarvoor, ik had een detailbeurt en nette auto gevraagd.
Op transport is die erg vuil geworden en ik kwam net voor de opening aan.
Met quick detailer vlug nog wat proberen redden maar naar buiten rijden en met en spons grondig aanpakken zat er niet meer in.
Ik had em vast netter kunnen maken dat klopt.
De cgt moet het van de technische staat, historie en staat van het interieur hebben in vergelijking met andere cgt's.

Maar ik volg het wel dat een auto er erg net hoort uit te zien op een beurs, klopt helemaal.


21 nov 2016 17:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Cayman R - 924 turbo project
zandhoven - belgie
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Ik denk niet dat door hem te poetsen de CGT wel verkocht zou zijn geweest.
Wie interesse heeft in zo'n auto, kijkt verder en ziet dan ook wel dat de carrosserie werk nodig heeft, maar dat de auto voorde rest ok is, zelfs geen scheurtje in het dashboard.
Prijzen voor een CGT kan ik niet volgen. Als je op Mobile kijkt gaat dat van 55k tot 130k.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=232557807&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=20100&makeModelVariant1.modelId=10&makeModelVariant1.modelDescription=carrera+gt&pageNumber=1&fnai=next

Dat verklaar je niet door perfect poetswerk, want die auto staat onder een dik pak stof :wink:
Overprized anyway zeker 8)


21 nov 2016 17:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Ach, er was wel meer overpriced. Er stond een donkergroene 996 GT3 Clubsport dichtbij jullie standje. Geloof dat dat ding eind 70K moest kosten.
Rondom in elkaar gezeten, passagierskant had slechte voorbewerking van plamuur en zakkers in de lak. Nieuwe ruiten aan die zijde, maar wel rubbers meegespoten...

Ja doei!

Zo was ik ook nog bij iemand op de stand naar een 2.7 aan het kijken, verkoper vertelde dat ie helemaal origineel was van lak en goed geconserveerd was. Toen ik van dichtbij keek naar een plamuureilandje was het verhaal al weer dat er een paar delen gespoten waren. Geen probleem jongen, maar ik kan zien dat de hele wagen gespoten was.
Verder zag de wagen er goed uit, super interieur en spuitwerk was verder ook heel goed. Prijs was erg hoog voor een 2.7 (iets van 58K), maar de kwaliteit verder beschouwende kun je het voor dit geld bijna niet zo maken. Maar alstjeblieft, ga dan niet zo'n jippie ophangen van 'originele lak' en 'goed geconserveerde lak' want daar prik ik zo doorheen.


21 nov 2016 23:24
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Er stond ook een zilver 964 voor ik dacht 35k...alles krom en scheef. Ik heb in tien jaar niet zo'n slechte 911 te koop gezien :shock:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 nov 2016 23:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
PF #911
België
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Vond jullie wagens véél te netjes. Op een beurs moet je een wagen onder een laag stof aanbieden, barn find verkoopt nu eenmaal... :mrgreen:

Ik vond, als detailfanaat, jullie wagens er méér dan behoorlijk uitzien. Een werkelijk geïnteresseerde koper in zulke unieke wagens gaat inderdaad verder kijken dan wat swirls in de lak.
Ohja Kristof, vond net dat je inderdaad flink je best had gedaan om info en posters over de 944 Cup bij elkaar te zoeken en je wagen in the picture te zetten.
_________________________________________
968 ClubSport
GT86
MX-5 NA
Ex: Elise S1 111S


22 nov 2016 0:34
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Interclassics Brussel 2016
Johann schreef:
Er stond ook een zilver 964 voor ik dacht 35k...alles krom en scheef. Ik heb in tien jaar niet zo'n slechte 911 te koop gezien :shock:


Die heb ik als het goed is ook gezien. Stond ook dichtbij de forumgangers, tiptronic? Wat een frikandel was dat. Verkoper had er op een gegeven moment maar 'ongeval' op het papiertje gezet...


22 nov 2016 0:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 34 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.